Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18361133]Bedankt voor je antwoord! Ik heb 2 vragen als dat mag: 1) bedoel je dat het geschikt is voor windows 10 of is het de versie waarin modellen staan t/m bouwjaar 2010 ? 2) de autodata 3.45 ken ik niet, maar kan ik die gebruiken in combinatie met een ELM327 om realtime data uit te lezen van de sensoren in mijn auto ? Bedankt, The Duke[/quote]
Het TIS is van autos t/m bouwjaar2010 Autodata is een database programma waar gegevens kunt opzoeken dit is software voor pc of laptop
OM een ELM327 te gebruiken kun je via bluetooth ,kabel of wifi realtime data uitlezen met bv torque pro uit je auto via je canbus aansluiting op je mobiel of tablet
[quote quote=18361107]Hallo, Klinkt interessant. Is deze versie toevallig ook geschikt voor windows 10 en tot welke jaargang kan ik daar info in vinden ? Gr, The Duke[/quote] Het gaat om de 2010 versie v TIS Zal hier ook Autodata 3.45 software link plaatsen om te downloaden
https://1drv.ms/t/s!Am0XkbGDuIZHgiJmEjCzOPY_bAi0
https://1drv.ms/u/s!Am0XkbGDuIZHgiMc4h0fNpSsuM82
:smiley-car:
[quote quote=18361052]1 2 3 Reageer op: Opel TIS of andere software[/quote]
Hierbij de download link naar mij one drive voor de TIS software alleeen branden op dvd en installeren
[quote quote=18361034]12 oktober 2018 om 18:48[/quote]
Beetje vreemd dat je achterruit verwarming moet zetten voor beter ontvangst ik herken dit niet ben in bezit van een hatchback heb geen problemen met
DAB+ ontvangst echter het menu van DAB+ vind ik wel sober tegenover andere merken autos waar deze in zit
[quote quote=18360986]Helaas heb ik op mijn vorige vraag geen reactie mogen ontvangen. Graag wil ik het daarom nog een keer proberen met een andere vraag. Sinds een tijdje is bekend geworden dat de on star diensten van opel zullen gaan eindigen. Nu zit er in het systeem een simkaart van vodafone. Ik heb gebruik gemaakt van de 3gb die ik gratis kreeg en zag na het activeren dat vodafone de aanbieder is. Ik ga ervan uit dat er dus ergens een sim kaar gemonteerd zit. Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is om deze simkaart te vervangen door een ander exemplaar en zo toch internet in de auto te hebben? Wat zijn de mogelijkheden hiervoor? En werkt het systeem met een andere simkaart (andere aanbieder) Welke vorm van bundel/abonnement zou ik hiervoor nodig hebben? hoop dat ik deze keer wel enige reactie mag gaan ontvangen.[/quote] Heb wel een link gevonden op engels forum maar het is mij niet duidelijk of er een fysieke sim kaart in je opel zje hieronder
https://www.astrakforums.co.uk/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=sim+card
[quote quote=18360914]De gebruikshandleiding heb ik die is samen met de gebruikers handleiding van mijn wagen geleverd. Ik kom nog uit een tijd dat bv in de gebruikershandleiding van de wagen op het laatste blad het elektrisch schema stond. Nu weet ik ook wel dat dit de dag van vandaag niet meer mogelijk is maar gewoon de achterkant van de radio’s afbeelden en de pin layout van de stekkers geven is te veel werk. Via via kom je achter verborgen menu’s maar dan houd het op. Voor de antara zijn twee modellen van radio’s voorzien van opel dus moest ik eerst erachter komen om welk type en merk het ging. Inderdaad ik gok op een antenne versterker die stuk is want ik krijg de indruk dat zonder de buitenantenne de ontvangst hetzelfde is. Dinsdag moet hij binnen voor een ein onderhoud hopelijk vinden ze dan het probleem. Want goedkoop zijn de radio’s van opel niet . We zijn dus in blijde verwachting….
[/quote]hierbij een link betreffende touch@connect bron:https://www.corsa-drivers.nl/viewtopic.php?f=11&t=1135&start=200
USB:
Van de Volgende pin nummers volg je het draad en die knip je in het midden van de verlengkabel door!! LET OP: Volgen vanaf de kant die in je radio gaat!
18 – Voeding USB kabel,
23 – Signaaldraad + USB kabel
24 – Signaaldraad – USB kabel
25 – Massa USB kabel
26 – “beschermdraad” USB kabel“Rood” gaat naar pin 18 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
“Wit” gaat naar pin 23 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
“Groen” gaat naar pin 24 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
“Zwart” gaat naar pin 25 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
“Beschermdraad” naar pin 26 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)Aux:
In Het midden van de verlengkabel doorknippen:
Pin 31 vanaf de kant waar je stekker van je auto in de verlengkabel gaat. (NIET je originele kabelboom!!)
Pin 32 vanaf de kant waar je stekker van je auto in de verlengkabel gaat. (NIET je originele kabelboom!!)
Pin 38 vanaf de kant waar je stekker van je auto in de verlengkabel gaat. (NIET je originele kabelboom!!)Pin 22 vanaf de kant van de stekker die je radio in gaat!
Pin 27 vanaf de kant van de stekker die je radio in gaat!
Pin 28 vanaf de kant van de stekker die je radio in gaat!Soldeer nu de draad van pin 31 aan de draad van pin 28
Soldeer nu de draad van pin 32 aan de draad van pin 22
Soldeer nu de draad van pin 38 aan de draad van pin 27Microfoon:
Doorknippen in het midden van de verlengkabel:
Zoek pin 34 en 40 aan de kant van de stekker die de radio in gaat.
Pin 34
Pin 40Knip de jackplug van je microfoon kabel en strip een stuk van de beschermmantel.
Soldeer de rode draad van je Microfoon aan pin 34
Soldeer de Zwarte of Witte draad van je microfoon aan pin 40.Nu heb je je eigen kabelboom gemaakt zonder je originele kabelboom van de auto kapot te knippen.
Mocht je de auto verkopen kan je altijd de originele radio weer monteren.
[quote quote=18360914]De gebruikshandleiding heb ik die is samen met de gebruikers handleiding van mijn wagen geleverd. Ik kom nog uit een tijd dat bv in de gebruikershandleiding van de wagen op het laatste blad het elektrisch schema stond. Nu weet ik ook wel dat dit de dag van vandaag niet meer mogelijk is maar gewoon de achterkant van de radio’s afbeelden en de pin layout van de stekkers geven is te veel werk. Via via kom je achter verborgen menu’s maar dan houd het op. Voor de antara zijn twee modellen van radio’s voorzien van opel dus moest ik eerst erachter komen om welk type en merk het ging. Inderdaad ik gok op een antenne versterker die stuk is want ik krijg de indruk dat zonder de buitenantenne de ontvangst hetzelfde is. Dinsdag moet hij binnen voor een ein onderhoud hopelijk vinden ze dan het probleem. Want goedkoop zijn de radio’s van opel niet . We zijn dus in blijde verwachting….
[/quote]hierbij een link betreffende touch@connect bron:https://www.corsa-drivers.nl/viewtopic.php?f=11&t=1135&start=200
zag wel een handleiding in het duits zie link https://www.gebruikershandleiding.com/Opel-Touch-Connect/preview-handleiding-640337.html
1 oktober 2018 om 10:50 In reactie op: Verschil tussen varajet 2 strasbourg en rochester ? #18360748[quote quote=18360573]Goeden dag allemaal Mijn naam is Jef en woon in Herentals Belgie ,ik ben bezig met het opmaken van een Opel GT bj 1969. Ik zou een pakking set willen bestellen voor een carburateur varajet 2 strasbourg, maar ik kom ook de varajet 2 rochester tegen. Is hier verschil tussen deze 2 types ? Ik vermoed van wel. Het is voor een opel motor 2.0N motor nr. 20*0186147 bj.motor 1975 (vermoedelijk komt deze uit een rekord D ) Ik zou hier voor een volledig pakking set voor willen aanschaffen.(voor een carburateur varajet 2 strasbourg ) Heeft iemand het art.nr. voor een volledige set? Ben op het internet al van alles tegen gekomen maar weet niet zeker welke ik zou moeten bestellen.
Mvg Jef[/quote]

[quote quote=18360499]Hallo Allen, Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een originele B manta 1.6 N van 1976. Dat staat tenminste op het kenteken. Op de kofferklep staat 1.6 S. Kan iemand me vertellen waaraan ik het verschil kan zien tussen beide motorblokken? Groet, Mr.Mous[/quottypezie verschil in type cabrateur https://sowirdsgemacht.com/band36/Opel-Ascona-Opel-Ascona-Opel-Manta-Opel-Manta.html#!76
16N
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 85,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cm³): 1584
Leistung (kW bei min-1): 50 / 5200, ab 1/75 44 / 5000
Drehmoment (Nm bei min-1): 110 / 3400, ab 1/75 105 / 3000 – 3400
Verdichtung: 8,2 : 1; ab 1/75 8,0 : 1
Motormanagement: Vergaser Solex 35 PDSI
Oktanzahlbedarf: 91v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Ascona A (Op4), Ascona B (Op4, THM 180), Manta A (Op4), Manta B (Op4, THM180)16S
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 85,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cm³): 1584
Leistung (kW bei min-1): 59 / 5200, ab 3/75 55 / 5200, 55 / 5000 (Ascona B, Manta B)
Drehmoment (Nm bei min-1): 115 / 3800 – 4200 (Kadett C), 120 / 3400, ab 3/75 117 / 3000 – 3400, 117 / 3800 (Ascona B, Manta B)
Verdichtung: 9,5 : 1, ab 3/75 8,8 : 1
Motormanagement: Vergaser Solex 32/32 DIDTA-4
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Ascona A (Op4, THM 180), Ascona B (Op4, THM 180), Kadett C (Op4, THM 180), Manta A (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180)[quote quote=18360439]misschien een rare vraag maar weet iemand met welke maat torxbout de klepdeksel van een agila1.0 van 2004 vastzit? ik wil namelijk de klepdekselpakking gaan vervangen omdat ie olie lekt.[/quote]
[quote quote=18360438]Hallo, Ik moet de polyriem van een Astra 1.4 (bj 2008) vervangen (geknapt) en zoek daar een schematekening van hoe die juist over de verschillende rollen word geplaatst. Mvg, Paul[/quote]

[quote quote=18360420]De inbouw is reeds gelukt. Geen foto’s genomen omdat het te makkelijk is. Daarbij: op YouTube is alles te vinden. Maar even een personal note: zo’n Android radio maakt de hele auto anders. Heerlijk, nu gewoon een mooi scherm en vooral: Flitsmeister!!! Altijd handig met een Sports Tourer heb ik inmiddels gemerkt :-). Als iemand vragen heeft dan wil ik die graag beantwoorden.[/quote]
kun je fotos maken hoe het nu uitziet ben benieuwd en ervaring :applause02:
[quote quote=18360381]Hallo allemaal Ik wil de koppaking van mn opel vectra 1.8 16v uit 95 gaan vervangen. Nu ben ik op zoek naar de aanhaalmomenten van de: Cilinderkop Inlaatspruit stuk En uitlaatspruitstuk En eventueel als iemand een goeie waarde heeft voor een compressie test hoor de ik dat graag. Ik hoop dat hier iemand me verder kan helpen. Mvg Mitchel[/quote] zie hieronder de link met pb eventueel digitaal te versturen
manual vectra B 1995-1999
https://drive.google.com/file/d/1dXpaMOvsAI95VjWmXv8aHFTBuG0NmKSK/view?usp=drive_web
manual vectra B 1999-2002
https://drive.google.com/file/d/1Jgu7vUsWBadUJzuTKWxBh8vblmLn63bv/view?usp=drive_web[quote quote=18360273]Hallo, Ik heb een X30XE van 1996 Omega in een 2001 Omega (was ook een X30XE) gebouwd. Alles komt mooi overeen behalve de kabelboom van de injectie. Heeft iemand een schema van de facelift 2001? Alvast bedankt[/quote]
hierbij een online manual van opel omega 1994-1999 schemas vanaf blz 298
https://manuals.co/workshop/opel/omega/opel-omega-1994-1999-workshop-manual-haynes/5530713
[quote quote=18360261]Hoi, ik heb een Vectra b 2.5 V6 en ik heb het volgende gedaan; contact aan en R+S knopjes van CC ingedrukt houden. Dat geeft op de boordcomputer de codes: 012 4 14972 Hoe moet ik dat lezen/begrijpen ? is het code P0124 ? of code P012 en wat betekent 4 dan ? En wat betekent 14972 ?[/quote]Hierbij de link voor het haynes diagnose foutcode werkboek mocht je ze digitaal willen stuur maar pb met email
https://drive.google.com/file/d/1dMzLTMHIqf_TbUH8odMEMP0kG0LtdCPJ/view?usp=drive_web
diagnose voor reparatie elektrische systeem
https://drive.google.com/file/d/0B40f6Ss7PHs-Y0lpd0RWQnlKLUtfQnRteTU0MFVobmhidnJZ/view?usp=drive_web
manual vectra B 1995-1999
https://drive.google.com/file/d/1dXpaMOvsAI95VjWmXv8aHFTBuG0NmKSK/view?usp=drive_web
manual vectra B 1999-2002
https://drive.google.com/file/d/1Jgu7vUsWBadUJzuTKWxBh8vblmLn63bv/view?usp=drive_web
[quote quote=18360159]Dag mede Opel liefhebbers, Voor een Opel Astra J Sports Tourer 1.4T 140PK uit 2011: Weet er iemand waar ik terecht zou kunnen voor het laten aanpassen van wat er wordt weergegeven in het display in het tellerhuis. Daar kan ik nu doorheen scrollen door 7 pagina’s terwijl ik graag veel informatie op één pagina zou willen. Via officiële kanalen is er niets mogelijk. Ik word bij twee garages (beide Opel dealers) aangekeken alsof ik voorstel dat ik de tent kom beroven. Ze hebben er nog nooit van gehoord zeggen ze. Natuurlijk. Nou bestaat er zoiets als OPCOM….. En daar wil ik mezelf eigenlijk niet aan branden, omdat ik niet uit alle versies en mogelijkheden kom. Is er iemand bij wie ik met deze vraag terecht zou kunnen? Alvast bedankt![/quote]
Als je niet via de officiële kanalen gehoor krijgt zou ik het proberen met een opcom kun je niet meerdere info op een display tegelijk verkrijgen
maar wel meer functies toevoegen op je display waar je doorheen kunt scrollen Ik zou gaan voor de nieuwste opcom versie en software
[quote quote=18360129]hmm, dacht dat er wat meer leven in dit forum zat :( niemand die hier kennis van heeft?[/https://app.box.com
[quote quote=18360122]Top! bedankt @pjotter
Dit is wel het schema van de 16V dan toch? Groetjes[/quote]zie hieronder de link[quote quote=18360095]Wat zijn volgens jullie echte aanraders voor de achteras, het is voor serieus straat/ circuit gebruik[/quote]
brembo schijven zijn prima
[quote quote=18360077]Hallo leden, Ik ben op zoek naar informatie over het aanhaalmoment van de nokkenassen (schijven) Ik heb de distributieset en koppakking vervangen van een Astra G 1.6 16V. Nu weet ik van alles het aanhaalmoment indien nodig behalve de nokkenassen. Ik heb ze momenteel vastgezet op 50 newton. Is er hier een voorgeschreven waarde van? of is goed vast gewoon vast. Ik wil niet hebben dat deze zometeen loskomen, dan zijn we natuurlijk ver van huis. Groetjes[/quote]
hierbij de aanhaalmomenten astra G
Astra G
J Engine and Engine Aggregates > OHC Petrol Engine > Repair Instructions > Recommended Torque Values
Recommended Torque ValuesNm
Starter to transmission
40
Starter to cylinder block
25
Drive disc to crankshaft
60
Exhaust manifold to cylinder head
22 1)
Battery support to body
15
Camshaft sensor fastening bolt to camshaft housing
16
DIS Ignition Module to camshaft housing carrier
8
Throttle valve injection housing to intake manifold
22
Upper part of throttle valve injection housing to throttle valve injection housing
6
Throttle body to intake manifold
9
Pressure plate to camshaft housing
8
Dynamic oil level control to oil pan
8 2)
Intake manifold to cylinder head
22 1)
Accelerator pedal to bulkhead
12
Engine vent flange to cylinder block
8
Alternator to alternator support
35
Alternator to alternator shackle
20
Transmission to cylinder block
60
Alternator support to cylinder block
35
Left engine damping block support to transmission
35
Engine damping block support to cylinder block
50
Bowden cable bracket to intake manifold
9
Crankshaft pulse pickup bracket to oil pump
10
Wiring harness bracket to intake manifold
20
Rear engine damping block bracket to transmission
80
Engine damping block bracket to engine damping block support (left)
55
Engine damping block bracket to engine damping block support (right)
55
Engine damping block bracket to engine damping block (left)
55
Engine damping block bracket to engine damping block (right)
55
Rear toothed belt cover to camshaft housing
6
Rear toothed belt cover to oil pump housing
6
Heat shield to exhaust manifold
8
Heat shield sleeves (spark plugs) to cylinder head
25
Crankshaft pulse pickup to bracket
8
Increment disc to toothed belt drive gear
95 + 30° + 15° 3)
Wiring trough to cylinder head
8
V-belt tensioner to alternator support
25
Refrigerant line to receiver-dryer
20
Refrigerant line to refrigerant line intake side (air cleaner housing)
20
Knock sensor to cylinder block
20
Fuel distributor tube to intake manifold
4
Fuel supply and return line to throttle valve guards
15
Coolant pump to cylinder block
8
Coolant pipe to transmission
60
Coolant pipe to cylinder block
20
Crankshaft bearing cap to cylinder block
50 + 45° + 15° 3)
Oxygen sensor to exhaust manifold
40
Oxygen sensor for catalytic converter control
40
Alternator shackle to intake manifold
20
Fan housing to radiator
5
Rear engine damping block to bracket
55
Rear engine damping block to front axle body
55
Left engine damping block to body (side member)
20
Right engine damping block to body (side member)
35
Front engine damping block to transmission
60
Front engine damping block to front axle body
55
Camshaft housing cover to camshaft housing
8
Camshaft pulley to camshaft
45
Oil drain bolt to oil pan (sheet steel with hex screw and copper washer)
55
Oil drain bolt to oil pan (aluminium with hex screw and copper washer)
45
Oil drain bolt to oil pan (aluminium with inner torx with O-ring insert)
14
Oil pressure switch to oil pump
30
Oil filter to oil pump
15
Oil lines to radiator (AT)
25
Oil pump to cylinder block
10
Oil pump cover to oil pump
6
Oil intake pipe to oil pump
8 2)
Oil intake pipe to cylinder block
8
Oil baffle plate to oil pan
8
Oil pan to transmission
40
oil pan to oil pump
10 2)
Oil pan to cylinder block
10 1)
Swing arm to spring strut
65 1)
Con-rod bearing cap to con-rod
25 + 30° 3)
Wheel to wheel hub
110
Hose clamps for air intake hose
3.5
Flywheel to crankshaft
35 + 30° + 15° 3)
Coolant temperature sensor to intake manifold
20
Support to alternator and intake manifold
20
Thermostat housing to cylinder head
10
Carrier plate (DIS ignition module) to camshaft housing
12
Lower radiator bracket to front axle body
15
Condenser to radiator
5
Closure bolt, safety valve to oil pump
50
Front axle body to body (all bolts)
90 + 45° + 15° 3)
Front exhaust pipe to exhaust manifold (hex bolts)
35 4)
Front exhaust pipe to exhaust manifold (hex nuts)
45 1)
Toothed belt cover – upper part to rear toothed belt cover
4
Toothed belt cover, lower part to rear toothed belt cover
4
Toothed belt tension roller to oil pump housing
20
Spark plug to cylinder head
25
Intermediate spindle to steering intermediate spindle
22 5)
Cylinder head and camshaft housing to cylinder block
25 + 85° + 85° + 20° 3)1 ) Use new fastening nut(s).
2 ) Recut threads before re-use and insert bolts with screw locking compound (red). The installation time including torque checking is max. 10 min.
3 ) Use new fastening bolt(s).
4 ) Insert bolts with assembly paste (white).
5 ) Insert new bolt with screw locking compound (red).[quote quote=18359848]Dank je Kietje! Weet iemand of de einddemper van de 1,6 biturbo op de 1.4 benzine past?[/quote]
Hierbij de link van het engels astra K forum mooie voorbeeld van achterbumper met uitlaat zichtbaar https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=4841&p=43323&hilit=exhaust#p43323
[quote quote=18359770]Hi, Has anyone fitted or know where to fit the Astra K, OPC rear number onto a standard Astra K. See pic .. [/quote][quote quote=18359770]Hi, Has anyone fitted or know where to fit the Astra K, OPC rear number onto a standard Astra K. See pic ..
[/quotehttps://www.opel.nl/onze-modellen/modellenoverzicht/personenautos/opc/opc-line.html
[quote quote=18359776]
- Kan iemand mij vertellen wat de kleur nummer is van magma rood opel calibra in een spuitbus van motip. Want had gekeken maar die kleur is in drie verschillende kleuren en kan er niet achterkomen welke nummer ik nu moet hebben.

hierbij wel een link voor de orginele kleur code https://www.opel-infos.de/modelle/calibra.html
https://www.opel-infos.de/farben/farbcode.html
[quote quote=18359722]Offline Lid sinds:[/quote]
Stuur maar een PB met email dan zend de software naar je toe
- Kan iemand mij vertellen wat de kleur nummer is van magma rood opel calibra in een spuitbus van motip. Want had gekeken maar die kleur is in drie verschillende kleuren en kan er niet achterkomen welke nummer ik nu moet hebben.
-
AuteurBerichten