Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

[quote quote=18362615]Hallo weet iemand hoeveel axiale krukasspeling een Opel CIH blok hoort te hebben? Ik heb mijn lagerschalen vervangen. Maar nu heeft die geen speling. Hij hoort wel iets te hebben maar ik weet niet hoeveel minimaal? In het werkplaatshandboek staat het niet. Bedankt alvast mvg Bart[/quote]Heb wel de gegevens van een manta/ascona B 400N motorblok zie bijlage




[quote quote=18331221]Hoi Allen, Ik heb een vraag/ probleem m.b.t. mijn FM ontvangst van de auto/ radio. Wij hebben de luxe uit een corsa en een astra en daardoor is het mogelijk om te vergelijken. Het valt mij op dat ik op diverse plekken slechte ontvangst heb, waar de corsa dat niet heeft. Als voorbeeld neem ik even Q-Music, omdat ik die het meeste luister. Hier in de woonplaats(Hengelo) is de ontvangst wel goed. Zowel richting Haaksbergen(schijnt normaal te zijn), Enschede en vanaf knooppunt Azelo (A1) wordt de ontvangst minder. Bij holten heb ik weer totaal geen ontvangst. Hoe kan ik dit verbeteren of een eventuele storing zoeken? Ik gebruik de standaard dakantenne, een nieuwe standaard spriet, originele CDR500 en ik meen dat er standaard ook een antenneversterker in de Astra G zit. Ook wordt de ontvangst iets minder bij het gebruik van de achterruitverwarming, maar daar stoor ik mij persoonlijk niet aan. Alvast bedankt voor het meedenken.[/quote]

Je zou de antenne kunnen vervangen voor een aftermarket antenne hierbij een voorbeeld https://nl.aliexpress.com/item/Opel-Astra-g-h-j-k-f-Waterproof-shark-fin-antenna-special-auto-car-radio-aerials/32823913977.html?spm=a2g0z.search0104.3.1.86CYgI&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10059_10340_10314_10341_10534_100031_10084_10604_10083_10103_10304_10307_10301_10142,searchweb201603_6,ppcSwitch_7&algo_expid=48c60570-d1e8-46f8-b266-027406961a6a-0&algo_pvid=48c60570-d1e8-46f8-b266-027406961a6a&priceBeautifyAB=
De ingebouwde antenne is een aktieve antenne kun je gewoon aansluiten mits je deze van spanning voorziet
welk merk en type ga je inbouwen aftermarket ben benieuwd en eventuele fotos
:toppie: [quote quote=18362555] forum is helemaal :toppie: [/quote]
Hierbij link v demontage https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/c__body_equipment/glass_window_guides_window_winders/outside_rear_view_mirror/repair_instructions/electrically_actuated_outer_mirror_replace/
20 december 2018 om 21:19 In reactie op: Astra k achterbumper demonteren voor montage trekhaak #18362554[quote quote=18362551]Vorige week een Opel Astra sports tourer 1.4 110kw inovation uit februari 2018 gekocht. Hier zit natuurlijk alles op en aan, behalve een trekhaak. Besloten om zelf een trekhaak te gaan monteren, alleen kan ik nergens aan informatie komen over het demonteren van de achterbumper. Is hier toevallig iemand die weet waar ik dit kan vinden?[/quote]
Deze onderstaande link komt van engels opel forum astra K
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=4506&p=40390&hilit=remove+the+rear+bumper#p40390
[quote quote=18362499]Hallo, Ik heb mijn oude zafira ingeruild op een wat nieuwere Zafira B. Deze heeft een CD70 aan boord met de benelux kaart uit 2008. Graag zou ik nieuwere kaarten hebben. Ik zag dat er in het verleden hier op het forum meerdere waren die die kaarten wilden delen, maar recent zie ik weinig activiteit rondom de cd70. Heeft iemand de 13 cd’s al dan niet digitaal en zou die ze met me willen delen?[/quote]
MOCHT JE INTERESSE HEBBEN BEN IN HET BEZIT VAN 13 CDS 2014-2015 STUUR MAAR pb
[quote quote=18362385]Blaupunkt Car 300[/quote]bedoel je van dit soort vage sites
[quote quote=18362371]Hallo allen, Ik heb een account hier aangemaakt omdat ik al enige tijd, met veel plezier, in een opel K rijdt. Er is alleen 1 zaak die mij stoort, dat is de regelmatigheid waarmee de levensduur olie aangeeft dat ik een servicebeurt moet hebben, en de kosten hiervan. Omdat ik nog in de garantie zit (nog 2 maanden), wordt in min of meer gedwongen om de servicebeurt af te nemen om de garantie te behouden. Tot nu toe is de service als volgt geweest: (Dit is de 1.0 ecoflex editie) jan-2017: auto de weg op gegaan (0 km) okt-2017: 23.500 km: beurt 1 mei-2018:46.300 km: beurt 2 Nu: 13% olielevensduur resterend 62.270 km -> waarschijnlijk februari 2018 met 65.000 km is het weer zo ver. Mij werd beloofd tijdens de aanschaf dat 1x per jaar of 1x per 30.000 km onderhoud zou zijn. Ik vroeg mij af of meer mensen hier hetzelfde mee maken, het kost mij toch 300 euro meer dan gedacht nu al, en als ik officiele beurten blijf volgen, bijna 1000 euro meer dan verwacht over de totale levensduur van de auto ben ik bang. Graag hoor ik jullie verhalen.[/quote]
Bij mij het zelfde onderhoud 30.000km echter na een jaar levensduur olie zo laag dat deze volgens indicatie moert worden vervangen echter rijd maar ongeveer 16.000km op jaarbasis waardoor de onderhoudsbeurt ieder jaar zou moeten uitvoeren of je zou alleen de olie inclusief filter kunnen vervangen of dit technisch voldoende is ivm onderhoud en garantie
[quote quote=18361972]good spa[/quote]
Nog extra info betreffende onderdeel nummers https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/ha_diff.html
[quote quote=18362150]Beste Opel-vrienden, bij deze even een korte vraag over een nokkenas bedoeld voor een Rekord E1 2.0 S uit 1981. Ik kan er 1 (origineel Opel) kopen met het juiste onderdelennummer. Er staat echter de letter “K” in de nokkenas geslagen: weet iemand waar deze letter voor staat? Ik verneem het graag. Alvast bedankt voor de moeite! Met vriendelijke groet, Frank.[/quote]
Deze info komt uit een forum post nlhttps://opel-forum.nl/forums/topic/codering-nokkenas/
Is de code van je nokkenas,
A is voor de 16N,16S en 19N
M is voor de 19S en 22E
H is voor de 19E
K & R is voor de 20N,20S en 20E[quote quote=18362136]goedenavond Alle, heb een Corsa B van 1995 met een x14xe (90pk) motor en een automatische versnellingsbak. Wil de olie van de automaat vervangen maar kom niet achter de maat van de afdichtring,kan iemand mij aan deze maat helpen. Het staat niet in mijn vraagbaak en bij Brezan kunnen ze mij ook niet helpen. Alvast bedankt voor het antwoord met vriendelijke groet, Albert[/quote]
Het gaat om onderdeel 8 begrijp ik 90348710 gm-part nr 705487

[quote quote=18362136]goedenavond Alle, heb een Corsa B van 1995 met een x14xe (90pk) motor en een automatische versnellingsbak. Wil de olie van de automaat vervangen maar kom niet achter de maat van de afdichtring,kan iemand mij aan deze maat helpen. Het staat niet in mijn vraagbaak en bij Brezan kunnen ze mij ook niet helpen. Alvast bedankt voor het antwoord met vriendelijke groet, Albert[/quote]
Het gaat om onderdeel 8 begrijp ik 90348710 gm-part nr 705487

Hierbij de link voor opel corsa 2006-2010 blz 260 tot 268 schema
https://drive.google.com/file/d/1HXhQtNtTGI_PbfNNKiRGV6pZbr6N9nkt/view
[quote quote=18361871]Wie van de “Tuners” onder ons kan mij vertellen van de effecten van een verstelbaar nokkenastandwiel?
wat gebeurt er als je bijv, de nokkenas later zet of juist vroeger? Ik zou het graag eens proberen.
Heb nu een 290° nokkenas van de firma Risse en die raden het gebruik van een verstelbare nokkenastandwiel aan met de mededeling dat het eenvoudigweg beter is maar dan houdt de info ook op.
Dus vraag ik me af wat en hoe ik er nog meer uit zou kunnen halen. Naar het schijnt kan een paar graden al een heel verschil zijn. En zo’n tandwiel met slopgaten heb ik hier al liggen. Wie van jullie wijze mannen op dit forum weet dat?
[/quote]Je verschuift het koppel van je motor door je nokkenas iets te verstellen bij een lager toerental of een hoger toerental zoals ik begrijp uit dit artikel zie tekst
Nokkenassen nader belicht
Nokkenassen zijn het hart van een motor. Zij bepalen het karakteristiek van de motor. Bij aanschaf van (een) andere nokkenas(sen) is het dus verstandig, om vooraf te bepalen en kenbaar te maken wat men precies wil of verwacht. Nokkenassen worden in 3 categorieën onderverdeeld, n.l.:
1. Sportnokkenassen
2. Rallynokkenassen
3. RacenokkenassenElke categorie loopt van licht naar zwaar. Het verschil hierin ligt in de graden van de nokkenassen. B.v., bij sportnokken is 264º licht en een zware is ca 290º.
In het algemeen kan men stellen, hoe hoger de graden van een nokkenas is, des te later begint de koppelband. Dus, men moet kiezen, waar men het meeste vermogen wil hebben.Kiest men voor bovenin, dan moet men er rekening mee houden, dat onderin het koppel een stuk minder wordt, dan wat de auto standaard had en dat hij stationair slecht gaat lopen. Als men niets of weinig aan de luchtinlaat en / of brandstoftoevoer doet, kan men beter in elke categorie, de lichtere versies nemen. Dit geldt ook voor de autosport.
Straatgebruik
Voor straatgebruik moet men alleen sportnokkenassen gebruiken. Deze zijn zo gemaakt, dat een hydraulische motor (dat zijn de meesten), hydraulisch kan blijven. Welke nokkenas men voor zijn auto nodig heeft, is niet alleen afhankelijk van de type auto, maar vooralinjectie- en inlaatsysteem. Als men wat aan de benzinedruk doet, b.v. een Power Boost Valve, kan men weer een aantal graden hoger gaan, maar dan moet men weer rekening houden met het uitlaatsysteem.
Verstelbare nokkenastandwielen
Met een timing wiel kan men niet alleen nokkenassen exact afstellen, maar ook de koppelband eerder of later laten inkomen. In de racerij is het een “must” als men de compressie heeft verhoogt, door het onderblok en / of de cilinderkop te laten vlakken, daar anders de timing niet meer klopt. Voor op de weg zijn deze timing wielen ook vaak noodzakelijk om nokkenassen goed af te stellen. Dit komt, omdat, als de auto wat ouder is, de kleppen wat dieper liggen, zodat de nokkenasdiagram niet meer exact uitkomt.
(Snelle) nokkenassen
Het gaat dus met name om ademhaling van de motor. Alleen door meer lucht in de motor aan te zuigen wordt het vermogen verhoogd. Meer lucht betekent dat er meer brandstof kan worden ingespoten. Dit lucht/brandstof mengsel wordt op het meest gunstigste moment ontstoken en zo ontstaat een hoeveelheid energie in de vorm van een gecontroleerde verbranding (explosie) die z’n kracht uitoefent op de zuiger. In de animatie hiernaast is dat nogmaals perfect te zien. De nokkenas bepaald in hoofdzaak hoeveel lucht er in de motor wordt toegelaten. Het verbrandingsproces bestaat uit 4 fases; het 4-takt proces.
Samengevat
Dus simpelweg gezegd, als men aan de luchtinlaat, brandstof, ontsteking en uitlaat niets doet, moet men in elke categorie de lichtere versies nemen. Via chiptuning pak je snel veel pk’s. Afhankelijk hoever men bovengenoemde punten aanpast, kan men in elke categorie zwaardere versies nemen, met dien verstande, dat men op een bepaald punt, ook de inhoud van de motor moet aanpassen. EMS-tuning is een specialist voor Japanse auto’s; Subaru’s en EVO’s.
[quote quote=18361854]Op dit moment is er nog helemaal niks losgehaald. Mijn plan was om in de kerstvakantie of zo mijn sperdifferentieel van 40% met een paar platen extra op te waarderen naar 70-75%. Heb contact gehad met mensen van Biesheuvel en die vertelden dat dat zeer wel mogelijk was. En dat het een relatief niet zo veel inhoudt. Maar links en rechts hoor ik tegensprekende verhalen over het wel en niet opnieuw af moeten stellen van het een en ander. Vandaar dat ik op voorhand al informatie in wil winnen om verrassingen te voorkomen, begrijp je?[/quote]
Heb hier een tekening voorbeeld van differentieel uit ascona 400N
https://1drv.ms/f/s!Am0XkbGDuIZHgipGdkmuyu7NT4hC

[quote quote=18361855]Hoi, Heeft iemand een idee dat deze werkplaatshandboek voor een manta b ook in het Nederlands bestaat?
Heb wel een engelse uitvoering van haynes

[quote quote=18361754]http://www.automobile-catalog.com/car/1964/2411600/opel_rekord_1700_4d_4gang.html[/quote]
Hierbij nog deze manual 1966-1972 gevonden weet niet of daar nog dezelfde motor in zit als de rekord A
https://manuals.co/workshop/opel/rekord/opel-rekord-1966-1972-workshop-manual/5530641
https://manuals.co/workshop/opel/rekord/opel-rekord-owners-manual-german/5530640
https://manuals.co/workshop/opel/rekord/opel-rekord-1960-misc-documents-brochure/5530644
[quote quote=18361556]Hallo PJOTTER, Dank je wel voor de reactie. Graag wil ik van je aanbod gebruik maken vwb de downlink. wat ik ops bovenstaande exploded view zie is een linker en en rechter aandrijfas. Het gaat mij nu net om het gedeelte wat hier niewt op staat . Het is het stukje “verlengstuk” komende vanuit de diff. Klaarblijkelijk hoort het onderdeeltechnisch bij het differentieel en niet bij de aandrijfas. De speling bevindt zich nu net op de (schuif) koppeling tussen deze twee. Wellicht kan ik vie het WP Handboek het eea herleiden . Dank je wel vast.[/quote]hierbij de downloadlink
Mocht het niet werken stuur maar een pb met je email dan stuur ik wkpl handboek van corsa 2006-2010 naar je toe
https://drive.google.com/file/d/10MCQEUyUkG6tn8gh7pVqD-MofA0fkLwQ/view?usp=drive_web
[quote quote=18361504]Ik heb dezelfde auto en die van mij is champagne. Deze lijkt er ontzettend op dus ik denk dezelfde kleur
[/quote]Zo te zien gaat het om champagne-zilver kleurcode 40M / AAU zie deze link https://www.opel-infos.de/modelle/corsa_d3t.html
[quote quote=18361443]Hallo, ik krijg Android Auto niet werkend op m
n Astra K. van eind 2015. Heb uiteraard hier in de forums e.e.a opgezocht maar met de apks die ik geïnstalleerd heb werkt het ook niet. is er iemand in de buurt van Capelle ad IJssel die dit wel voor elkaar krijgt bij mij. Uiteraard tegen vergoeding![/quote]even een paar vraagjes welke type telefoon,android heeft uw, Is auto android zichtbaar in het display bij projectie,welke versie heeft uw geinstalleed op uw mobiel en gebruikt uw de usb aansluiting in het middenconsole
[quote quote=18361355]Deze is van 2009 en dus op basis van de Corsa. De Combo X12 is inderdaad op basis van de Fiat. Het gaat om de “echte” opel.[/quote]
Als uw wilt kan ik je de downloadlink toesturen van het wkpl handboek in hoofdstuk 8 wordt de aandrijfas besprokenhttp://ecat24.com/opel/catalog/part/1/17/394/4326/17750/

[quote quote=18361324]Zonet eens opgezocht, werkt enkel met android? Bestaat er iets voor apple toestellen?[/quote]
Er zijn wel apps voor apple hier een voorbeeld Torque App – OBD2 Car Check Pro https://itunes.apple.com/nl/app/torque-app-obd2-car-check-pro/id1278572648 weet niet of er dezelfe mogelijkheden zijn als de eerder genoemde app
[quote quote=18361320]Gaat over de astra j 1.7 cdti 110pk[/quote]
Je kunt een ELM327 kopen deze koppelen via bluetooth met je mobiel of tablet en deze voorzien v software bv torque pro dan kun je realtime data uitlezen
-
AuteurBerichten
