Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben er nu achter via een Engelse forum, dat de gereviseerde 18E motor die ik gekocht had, uitgevoerd is met een C18NZ kop.
Deze heeft zo’n gaatje.
Bedoeld voor EGR.
Collega van mij heeft nog een alu. plaat liggen.
Een pakking van maken en klaas is kees.
Vraag me alleen af of zo’n kop consequenties heeft voor het vermogen.denk toch dat ik draad ga tappen, en met een stofzuiger de spaanders eruit zuig.
in het gat een inbusplug.
die moet de compressie wel tegen kunnen houden.
op de engelse-cavalier-forum dacht ook al iemand dat het gaatje voor de EGR bestemd moest zijn.
dan hebben ze mij een gereviseerde 18E motor verkocht met een niet bijhorende kop.
kan gelukkig wel gefixed worden.moest ff kijken wat EGR betekend.
maar had zo’n 18E-motor een uitlaatgasrecirculatie ?
en kan ik het gaatje afdichten met een pakking ?
als ik draad ga tappen, ben ik bang dat er spaanders in een van de cilinders komt.Het gaatje komt uit in een van de 4 cilinders.
Als de motor draait, gaat een gedeelte van het ontbrande brandstof via het gaatje naar buiten als vlam.
De pakking heeft ook zo’n gaatje.
Diameter en positie komen overeen met die van de kop.
Kan nergens vinden of daar iets op aangesloten moet worden .Had net mijn vader gesproken en zei dat in de kop van de kapotte 18E-motor niet zo’n gat zit.
Of zijn er meerdere typen 18E-koppen in omloop ?Het gaat hier om een 18E.
Dezelfde motor die ook in een Kadett D GTE zit.
Hier een foto van het onbekende gat:

Het gaatje zit in de kop ipv. de inlaatspruitstuk.
Zal binnenkort een foto postenBedankt voor jullie reactie.
Moet eerst onderdelen in de verkoop gooien wat bij m’n pa op zolder ligt om een vlinke spaarpot te maken.
Zodoende kunnen we al het plaatwerk en andere dingen kopen die we nodig zijn.
Volgend jaar gaat de auto helemaal kaal en halen we al het plaatwerk eraf wat roestig is.
Zelf een spit maken om de auto te kantelen.
Maar zit nog met een ding:
Wil oa. de zijpanelen vervangen door nieuwe.
Wil dan het plaatwerk waar de panelen op bevestigd worden blank maken, daarop Fertan roestomvormer en vervolgens een lasbare primer.
Maar wat gebeurd er met het lasbare primer ?
Blijft er na het proplassen wel genoeg primer zitten om het plaatwerk te beschermen ?
Zo niet, hoe ga je het verder aanpakken ?
En welke primer zouden jullie adviseren ?
Wil het goed aanpakken dus adviezen zijn welkom10 december 2009 om 19:48 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492161origineel gepost door asconahobbyist
en vandaag weer even nuttig beziggeweest.nieuwe radiator en claxon plus wat tankjes geplaatst
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L8F64YTU.jpg
en dan heb je dus met veel pijn en moeite die teerzooi eruit gepulkt en gekrabt,gaan we hetzelfde spul er gewoon weer inplakken
Is mooi werk,grof erin plakken en op maat maken,dan verwarmen met de fohn en voorzichtig in vorm drukken,best aardig gelukt zo.http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GP4CSHOT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DOUERPFJ.jpg
ook vast een beginnetje gemaakt met de kabelboom erin leggen maar ga ik toch anders doen,het deel onder de kap ga ik kaal maken en opnieuw intapen,de ouwe tape is én smerig én net kauwgom
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKSUFJ4E.jpg
dat was het weer voor vandaagking:
Heb gezien dat je een groot gedeelte van de binnenkant van de auto bedenkt hebt met een soort zwarte mat.
Ben benieuwd hoe dat heet en waar je het kunt kopen.
Jouw auto ziet er gaaf uit !bedankt voor je reactie.
Heb al gekeken op meerdere sites soals: Arta parts, Ebay.de, Marktplaats.
Ben het nog niet nodig, maar wil informatie inwinnen voor volgend jaar.
Dan gaan mijn pa en ik helemaal strippen en mooi maken.
Tegen die tijd ga ik zeker foto’s posten15 november 2009 om 19:00 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492135Je pakt het grondig aan.
Goed bezig !
Bij mijn eerste Ascona C, heb ik ook de nodige plaatdelen met een staalborstel blank gemaakt.
Goed ontvet en daarna in de primer.
3 jaar later roest.
Laatst gehoord dat stralen de beste methode is.
Omdat je weet dat alle roest weg is.
Ben ook niet te broerd om wat werk te verrichten, alleen ben ik bang als het om ontroesten gaat, dat ik het niet goed doe.
En zou ik op dit moment plaatwerk in de primer willen zetten, krijg ik de garage nooit goed warm.Badankt voor je reactie !
Wat bedoel je met clips ?bedankt voor je reactie!
mijn vader heeft laatst de auto proberen te starten terwijl ik de draden aan het doormeten was.
door de draadjes kwam stroom.
maar wist niet of de volgorde ook van belang was.
nu ik weet dat dat niet uit maakt, komt de volgende vraag: zijn de injectoren stuk of verstopt.
kun je dat testen ?Vonkt nu wel.
Maar motor loopt niet.
Kijken of de ontstekingsvolgorde wel kloptOok die is aangesloten.
Moet er misschien iets afgesteld worden ?
Er zit wel een merkteken op de behuizing van de ontsteking.
Als ik het goed heb is het een transistor-ontsteking met Hall-sensor.Kennelijk heb jij de nodige ervaring met het inbouwen van CC.
Heb jij daar een schema van of andere voorbeelden ?Ben zelf opgelicht door een Duitser.
Je voelt je zwaar klote !Wist niet dat er een Astra 200TS was.
Kwam er net per toeval achter.
Weet iemand ook of er brochures van het desbetreffende model zijn?
Ik spaar Opel brochures17 maart 2009 om 18:48 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470503Super!
Succes ermee.
Gaat het zeker volgen!Het lijkt net of de spaken van die van de Kadett boller zijn.
Maar ze lijken er idd. veel op !Mooie auto !
Je had het over spuiten, welke kleur ?Als mijn Ascona C CD klaar is, moet ik met mijn gezinnetje ook maar es een keer heen.
Als ik op Google weer es een keer naar onderdelen zoek voor mijn bolide, en tik Ascona in, wordt ik bestookt door hotelovernachtingen in Ascona.
Nu dus gewoon op Opel Ascona C zoeken.
Werkt beter.Heb er zelf ook een uit sept. 83
Net belastingvrij.
Ben er nu 5 jaar mee bezig.
Krijg deze week een heteluchtkanon om de garage te verwarmen.
De auto strippen en dan de bodem kaal maken.
Als ie klaar is post ik natuurlijk een aantal foto’sHet bovenste gedeelte van de steun die in een Kadett GSI zat, kan ik gebruiken.
Het onderste gedeelte moet zelf gemaakt worden.
Echter heb ik het liefst alles origineel.zonder steun wordt het moeilijk hoor
-
AuteurBerichten