pizza

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: passen deze velgen onder de Astra G #17795794

    Heb de ET-waardes toegevoegd

    In reactie op: banden raken spatbordranden #17909562

    afdraaien is een mogelijkheid, maar dan moet ik kijken of de band met sturen niet het plaatwerk (tussen motorruim en wielkast) raakt.

    In reactie op: banden raken spatbordranden #17909542

    Weet alles maar es van te voren.
    Maar weet nu wel wat er maximaal onder kan.

    In reactie op: banden raken spatbordranden #17909554

    Heb de velgen opgehaald uit Hellevoetsluis (woon zelf in Assen) voor 430 euro.
    Gister 2 nieuwe banden eronder (Goodyear F1) voor 250 euro.
    Totaal 680 euro.
    Daar mag het voor weg want het gaat me niet om de winst.
    Ben gewoon zuur omdat het ondanks de wegligging en grip gewoon niet onder onze Astra G kan.

    In reactie op: banden raken spatbordranden #17909553

    Maar ja, als de auto met veerwegbegrensers niet fijn rijd, heb ik geen optie

    In reactie op: banden raken spatbordranden #17909550

    De pest is dat ik de velgen net gekocht heb en heb er gisteren 2 nieuwe banden op laten zetten.
    Een kleinere bandenmaat houd dus in dat ik m’n setje velgen kan verkopen.
    Heb ik er zelf niks aan gehad / krijg er niks meer voor.

    In reactie op: 2 liter 16v inbouwen in c ascona #17884794

    Heb voor een paar jaar geleden in een Ascona C 1.6S een C20XE gelepeld.
    Dat ging in combinatie met een F16 versnellingsbak.
    Als het goed is kan een F16-bak 160Nm aan trekkracht aan.
    Een originele C20XE levert 196 Nm.
    Dus niet al te hard optrekken.
    Een F20 kan het vermogen aan, maar past volgens mij qua steunen niet.
    Een TH125M automaat past dan weer wel (weet niet wat deze aan kan).
    De TH440-T4 past ook in de Ascona C en de behuizing is sterker dan die van een TH125M (heeft ook 4 ipv. 3 versnellingen).
    Het geheel past met originele motorsteunen (hoef je niet zelf te maken).
    Motorkabelboom met computer kun je met hulp van bedradingsschema’s aansluiten op de bestaande kabelboom.
    Denk wel dat je een andere brandstofpomp moet aanschaffen.
    Aandrijfassen van een Kadett GSI 16V zijn dan ook welkom.
    Om de voorkant van de auto meer stabiliteit / stevigheid te geven, moet je lange draagarmen aanschaffen.
    Deze gaan van onderkant schutbord tot onderkant balk waar de radiateur op staat.
    Als je in jouw auto reeds een 1.8 of 2.0 hebt liggen, heb je al van die lange draagarmen.
    Tussen de middendemper en de uitlaatspruitstuk van de C20XE een flexibele koppeling toepassen.
    Heb geen idee of de schokdempers van een D Kadett ook in de veerpoten van een Ascona C passen.
    Om een digitale teller te kunnen gebruiken heb ik destijds een complete kabelboom van een Kadett GSI 16V gebruikt.
    Je kunt ook een klein gedeelte gebruiken en deze pas maken.
    Qua remschijven heb ik toen die van een Ascona C met een C20SEH (Sprint / GT ?) genomen.
    Remzadels weet ik zo niet meer.
    Mij werd aangeraden een achteras van een Kadett GSI te nemen.
    Deze raakte bij het inveren de tank.
    Dat is bij een achteras van een Vectra A C20XE niet het geval omdat de verbindingsbalk 90 graden gedraaid is.
    Zo’n as is mooi omdat daar ook remschijven op kunnen.
    Handremkabel aanpassen en klaar.

    Toen was het 0:30 en dus tijd om te gaan slapen.

    Denk dat je hier wat aan hebt.

    In reactie op: stuurproblemen #17779813

    dan moet er olie bijgevuld worden.
    het olie raakt nu net de onderkant van de peilstok.

    In reactie op: stuurproblemen #17779811

    Heb de peilstok bekeken.
    Helemaal onderaan het peilstok staat een pijltje.
    Moet daar de olie tegenaan staan ?
    Staat namenlijk niets vermeld in het onderhoudsboekje

    In reactie op: stuurproblemen #17779809

    volgens mij is het een elektronische stuurbekrachtiging.
    dus zonder snaar.
    zal idd. het oliepeil ff checken.

    In reactie op: keuren met geschorste auto #17748056

    Bedankt allen voor de nuttige informatie !

    In reactie op: keuren met geschorste auto #17748054

    ben woonachtig in Assen en het keuringsstation is aan de andere kant van Assen.
    zo’n 5 km.
    doe m’n auto in de verzekering en dan binnenkort laten keuren.

    In reactie op: keuren met geschorste auto #17748051

    ook met een belastingvrije auto ?
    want dat kan ik nergens vinden.
    groene platen kan ik nergens fixen.
    een autoambulance zou ik kunnen regelen maar als het niet hoeft.

    In reactie op: Ascona Brazilië #17735268

    Do you know there is a Chevrolet Monza Classic 500 EF (1990) ?
    It’s the first passenger car of brazil with electronic injection.
    A special edition with leather seats, 2.0 i engine and all options.
    You can drive in it in the GTA-game

    In reactie op: Ascona Brazilië #17735266

    Welcome Ascona, eh, Chevrolet Monza Classic driver.
    A nice looking car you own.
    I collect German sales brochures.
    Especially from the Opel brand.
    Was looking for Chevrolet Monza Classic ones, but can’t find any.
    Do you know where i can buy the brochures ?
    And is it true that the later models where equipt with air conditioning ?

    In reactie op: olie zuipende X20XEV #17717142

    op Ebay.de verkoopt men klepdeksels voor 172 euro.
    maar wat moet dan precies stuk zijn ?
    misschien het gedeelte klepdeksel waar het slangetje op gemonteerd zit die naar de aanzuigbuis / slang gaat van de lucht (buis tussen luchtfilterbox en gaskleppenhuis) ?

    In reactie op: olie zuipende X20XEV #17717141

    weet jij wat een nieuw / origineel klepdeksel kost met pakking ?

    In reactie op: olie zuipende X20XEV #17717139

    heb een aantal foto’s gemaakt.
    deze laten een hoop olie zien op plekken waar het niet hoort.

    kleppendeksel aan de uitlaatspruitstukzijde (weet niet of het schaad dat hier olie in zit)

    een aftakking die op de luchtslang / buis zit (vol olie / drek)

    luchtslang / buis die op het gaskleppenhuis gemonteerd wordt (ook veel olie aanwezig)

    idem.

    zelfs aan de buitenkant olie

    zo blijft de buitenkant van de motor wel goed beschermd tegen evt. corrosie

    In reactie op: olie zuipende X20XEV #17717138

    dan ga ik morgen ff aan de slag en houd jullie op de hoogte !
    thanks

    In reactie op: olie zuipende X20XEV #17717135

    bedankt voor jullie reacties.
    kan het kloppen dat je het verhaal van het op te boren gaatje eerder besproken hebt op de AstraGSI-site ?
    maar wat als de gasklep niet vettig is ?
    zijn dan de klepsteelrubbers de boosdoeners ?
    bedoel je met de kleppendeksel het deel dat de nokkenassen afschermt ?

    In reactie op: teller geeft hogere snelheid aan #17703264

    zijn er nog andere mogelijkheden ?

    In reactie op: teller geeft hogere snelheid aan #17703261

    Net nog ff gekeken maar heb 195/45R16 bandjes onder m’n ascona.
    De grootste maat die onder een ascona kan is 195/50R15.
    Heb een 18e motor / TH125M automaat / 195/45R16 bandjes.
    Kan er een analoge tellerklok van een Kadett GSI in ?

    In reactie op: teller geeft hogere snelheid aan #17703260

    Bedankt voor jullie reacties
    Weet nu via een ascona c site, welk W-nummer de juiste is voor mijn Ascona.
    Schakelbak of automaat maakt kennelijk ook verschil.

    In reactie op: probleem verwarming astra G #17652431

    Heb laatst hetzelfde gehad met onze Astra G Caravan van 1999.
    De stelmotor van de verwarming was stuk.
    Het geheel zit tussen de kachelradiator en het schutbord.
    Als je de tunnel en het onderste gedeelte van de middenconsole uitbouwd, kun je bij de kunststof afdekplaat.
    Deze afdekplaat zit met klemmetjes vast en kunnen met een platte schoevendraaier los gewipt worden.
    Dan moet de auto op de krik om zodoende de 2 schroeven los te draaien waar het afdekplaatje nog mee vast zit.
    Die 2 schroeven zit net onder de schakelstang in het motorruimte.
    Die zijn er voor om condenswater af te voeren.
    De motortjes gaan snel stuk en moeten vervangen worden door een zg. bypass.
    Twee buisjes.
    Koelwater aftappen en kachelradiator los.
    Had alles in 1,5 uur gefixed.

    origineel gepost door Stender
    Sinds kort begint er iets te ratelen bij het inschakelen van de verwarming. De ratel lijkt ergens achter het dashbord vandaan te komen.

    De ratel begint dus als de draaiknop die van blauw naar rood loopt ook maar iets van de koudste stand wordt gehaald.

    Ondanks de ratel functioneert de verwarming verder prima.

    Weet iemand wat dit probleem is, en hoe het te verhelpen is?

    In reactie op: 18E met hoop kabaal #17567073

    Gaatje af kunnen dekken met een alu pakking (eigen fabrikaat).
    Ca. 1,5mm. dik.
    Motor draait nu lekker en dus zonder het kabaal

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 134)