Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Z22SE ;)
Kwam ff ongelegen, maar dan is er weer een puntje afgewerkt.
Nu aan het wachten op de LED lampjes voor stadslicht, en de 4300K lampen voor dimlicht.
Dan gaat er weer ff een slot op de garage, en heb ik huisarrest. Hahaha.
Wat ze niet hoeft te weten is dat ik ook alweer LEDs aan het uitzoeken ben voor de zonnekleppen.
Die verlichting deed het niet, en al snel duidelijk waarom niet. Iemand heeft ooit het stripje verkracht, en daardoor zijn de lampjes niet uit gegaan bij klepje dicht.
Stripje weer in ori vorm gemaakt, andere lampjes erin, en het werkt weer.
Nu kijken wat voor LEDs ik kwijt kan. Zijn 36mm festoon lampjes, maar dan van 6mm dik.
Ik heb al gekeken naar de COB LEDs in die maat, maar ik moet nog ff meten of ik dat in de breedte kwijt kan.Ik rijd al een tijdje auto, maar nog nooit een gescheurd uitlaatspruitstuk gehad of gezien.
Zal wel een typisch Opel kwaaltje zijn dan.Spruitstuk wordt vervangen.
Inc nieuwe pakkingen en draadeinden.
Straks weer in stilte zoeven.Vandaag eindelijk naar de lampen kunnen kijken.
Het stadslicht zit niet aan de onderkant, maar achter hetzelfde rubber deksel als het grootlicht.
Wel flink trekken idd. Ik had bijna opgegeven toen er ineens beweging in kwam.Nu was er ineens eentje kapot, dus meteen de leds besteld.
@ Bart, op de foto van jou, is dat led in het grootlicht wat er brand, of echt alleen de felle leds in het stadslicht?
Is dat led stadslicht? :wtf
Dat is wat ik probeer te bereiken.
Ziet er goed uit. :worsMaar die moeten hier toch ook wel zijn? ;)
Ik heb de titel maar ff aangepast.OK, bedankt voor de tips.
Daar ga ik wat mee klooien als het weer klustijd heb.
Klopt het dat het T10 lampjes zijn?
Ik wilde de lampjes vervangen door led.En om de hele koplamp eruit te halen, moet daarvoor wel de bumper er af?
Op de plaatjes die ik heb gevonden zit er nog een bevestiging aan de onderkant van de lamp, achter de bumper.Het gaat me er eigelijk om hoe een automaat in een C rijdt.
De schakelmomenten, en hoe het rijdt als je bv handmatig de bak ter hand neemt.
Daardoor was ik benieuwd of het mogelijk zou zijn om de automaatbak van een C in mijn B2 te bouwen.Eigenlijk nog helemaal niks gezien over motorswaps in de Vectra.
Is dit iets wat niet hoort bij deze auto?Rijd je veel korte stukjes?
Hoe is de olie?
Bij mij (wel een andere auto) was het heel goed te merken dat de motor na verloop van tijd wat rauw ging klinken.
Ik rijd dagelijks 11 km enkele reis binnendoor met een stukje snelweg.
Na een ritje van 800km naar DE op en neer klonk hij weer als het bekende naaimachientje.
Dan ging het een tijdje goed voordat hij weer wat rauw ging lopen, en dan werd het weer tijd voor een bezoekje in DE.
Zeker bij veel korte stukjes moet je vaker de olie vervangen dan voorgeschreven.12 februari 2016 om 21:06 In reactie op: Vectra C GTS – Verbruik Diesel 2.2 vs Benzine 2.2 #17728715Het is dat de wegenbelasting voor diesel zo schoftig hoog is, anders reed ik ook diesel.
Altijd bakken met koppel beschikbaar, en lekker rustig in de toeren.
Ik rijd met de Z22SE gemiddeld 1:9, en dat vind ik best een hoog verbruik.
Een 150pk diesel zal meer trekkracht hebben, en zuiniger rijden.
Maar ik kom bij lange na niet aan die 16000km/jaar, dus rijd verplicht vrijwillig benzine.
Volgende auto wordt wel een V6. Verbruik scheelt niet veel, en toch de luxe.Wil je het heel goed doen? xenonkit ;)
Weitec is goed spul, maar bestaat niet meer onder die naam.
Omdat het de goedkopere lijn van KW is, hebben ze om commerciele redenen Weitec verandert in ST suspension.
FK automotiv is weer een goedkopere lijn van ST suspension.De schroefsets van FK worden overal wel goed aanbevolen. Goed voor een leuke prijs.
Zelf ben ik van Intrax/Koni overgestapt op Intrax/Bilstein, en daarna KW.
De complete KW set reed absoluut beter dan alles wat ik ervoor heb gehad. Strakker, en toch meer comfort.
Dit alles onder een BMW E30.
Nu onder de Vec een set van ST, en dat is meer comfortabel dan sportief.
Kan voor mijn gevoel niet tippen aan de KW set, maar omdat het een heel andere auto is, kan ik dat niet hard maken.
Voor de Vec vind ik het een prima set.
Maar als je geld teveel hebt, zou ik zoeken naar de juiste set van KW.10 februari 2016 om 17:45 In reactie op: blok swappen 1.6 station naar 1.8 ecotec mogelijk ? #18309946Je kan dan beter de 1.8 naast jouw auto zetten, en het blok met voortrein en al omwisselen.
Verder krijg je de computer, de uitlaat, en zoals gezegd de naven achter.
Goed uitzoeken of er niet vele kleine dingetjes zijn die net ff anders zijn. (ophangpuntjes, pinbezetting zekeringkast en stekkers)
Het is zeker mogelijk, maar als je niet de ruimte en kennis hebt om het zelf te doen, is het een onbegonnen zaak.Een sport uitlaat is bijna altijd een absorbtie demper.
M’n broertje heeft ook een sport pijp, en die klinkt veel mooier na een stukje trappen.Voor een leuke prijs zijn het mooie velgen voor winterbanden.
Lekker comfy in de winter.
Ik zou verder zoeken naar een maatje groter voor een C.Ze gaan 4mm naar binnen.
Maar waarschijnlijk heb je iets op het oog wat groter en breder is.
Bij 1″ breder zou de velg 12mm naar buiten komen. Haal daar de hogere ET vanaf, en je houdt 8 over.Van 6 naar 7 J.
De ET is iets minder, maar ik weet niet meer hoeveel.

Een uitlaat geeft niet alleen geluid uit de uitgang.
Het materiaal is vrij dun, en het is goed mogelijk dat het geluid door de pijp heen naar buiten komt.
Dat is vaak ook het verschil tussen een (heel dure) kwaliteitspijp of een (heel goedkope) aftermarketpijp.
Bij een betere uitlaat is het materiaal net ff dikker, waardoor hij al stiller is.
Ook de dempers zelf zitten net iets beter in elkaar waardoor er minder geluid uit komt.Je zegt dat je ’s morgens stiller de straat uit wil.
Bij mij is het duidelijk hoorbaar of de motor warm of koud is.
Ik begin vrij vroeg, en als de motor koud is, en verder is het doodstil op straat, dan heb ik het gevoel of ik de hele buurt wakker maak.
Als ik op het werk kom, ben ik er zeker van dat de auto minder geluid maakt.
En dat is niet eens alleen het geluid van de motor en uitlaat, maar ook van het onderstel. :DEen nieuw topic met een duidelijke titel en omschrijving zal je zeker beter helpen. ;)
En iemand zoeken die hem kan uitlezen.
Een motor die pingelt hoor je als leek ook hoor, dus uitlezen of vooral naar de oorzaak op zoek gaan.
Mogelijk verkeerde brandstof er in gedaan?Buiten temperatuur sensor:
Pn: 9152245 €20.45 ex BTWEen week of 2 geleden gaf de auto ineens een vreemde waarde op de thermometer. (69 graden)
Volgende ochtend ondervonden dat er alleen nog maar koude lucht uit de roosters kwam.
Alleen met de temperatuur op de hoogste stand, of met de voorruit ontwaseming aan, kwam er ineens hete lucht uit.
Nieuwe sensor erin, en de kachel deed het weer zoals het hoorde.
Als je dit herkent, heb je de oplossing.edit: Ik las nog ff terug, en je temp geeft 1 graad aan. Dat is het wel ongeveer, dus dan durf ik niet te zeggen dat die sensor stuk is.
Misschien dan de binnen sensor. Als die denkt dat het te warm is, gaat de kachel ook natuurlijk niet aan. Behalve als hij naar max moet.@Opeltje17 wrote:
CAD PI 151 werkt idd, dan heb je ook de rds informatie op je scherm.
Deze werkt allen icm pioneer radio’s.
En dit is iets waar je wat aan hebt als je een andere radio wil.
Aangezien er verder niet zoveel is, is het met deze info het overwegen waard om een Pioneer boven een ander merk te verkiezen.Mijn prio was audio functie en uiterlijk, en ben daarom bij Kenwood uitgekomen.
Pas later gerealiseerd dat het bijna onmogelijk zou zijn om de stuurbediening en display werkend te krijgen.
Nu heb je een lege regel op het display, maar dat stoort na een tijdje niet meer.Ziet er gelikt uit. :thumb
Morgen ga ik eens grondig op zoek naar nattigheid in de voetenruimte.
Deurrubber van de sloop schiet ik niks mee op denk ik.
Lijkt me dat die net zo versleten is als wat ik nu heb.Hahaha. Alles gesopt, droog gemaakt, en snel in de garage gezet.
Hij kan er weer een weekje tegenaan.Waar moet ik die zoeken Wim?
Ik heb alleen een filter gevonden onder de motorkap, en die ziet er vrij nieuw uit.Ik heb met de audio inbouwen aardig door de auto gerold en toen geen last van nattigheid gehad.
Dat ga ik nog eens goed onderzoeken.
Wel het idee dat de linker deur of ruit niet goed sluit.
Op de snelweg vind ik wel dat er veel windgeruis is.
Ik denk zelfs aan het vervangen van de deurrubbers, maar dat zal wel een kostbare zaak worden.Vandaag het relais voor de verlichting ontvangen.
Meteen ingebouwd natuurlijk, en erg blij mee.
Alleen ff wennen denk ik dat als je parkeert en de lampjes uit doet, ze meteen weer aan gaan tot je de motor uit zet.
Helemaal uit Berlijn, maar sneller en goedkoper dan gedacht.
Lichtregelaar
Eerst in Nederland geprobeerd bij een betrouwbaar uitziende zaak, maar helaas mocht ik daar niet bestellen.
Dan maar in het buitenland voor een paar euro meer.Nadeel van dit relais is dat de dimlichten ook aan gaan.
Dus eigenlijk brand alle verlichting, behalve binnen en de kentekenverlichting.
En volgens de wet moet de kentekenverlichting branden als de stadslichten aan gaan.
Dus de aansluiting voor de dimlichten moet ik nog saboteren.
Als het zo donker wordt dat ik de tellers niet goed zie, gaat de volledige verlichting aan.
Aan de stadslichten komt de DRL te hangen. -
AuteurBerichten