Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Was 80 euri in Apeldoorn.
Wel een heel makkelijke man.
En 1 straatje door naar het centrum met een Subway.Als de krassen diep genoeg zijn om ze met je nagel te voelen, zou ik fijn doorsparen voor een nieuwe ruit, of een deal maken met de verzekering.
Ik heb van de zomer mijn voorruit laten polijsten vanwege krasjes van de ruitenwissers en de ijskrabber, waardoor ik dus ook bij een laagstaande zon of een beetje nattigheid geen optimaal zicht had.
Van het polijsten wordt je ruit schoner dan ooit, en er gaan wel wat krasjes weg, maar de meeste zitten er gewoon nog in. Alleen minder zichtbaar.
Hij mag maar een bepaalde laag van de ruit slijpen. 8 micron in mijn geval. Das niks dus.
Op mijn verzoek om er desnoods nog eens een laagje af te slijpen kreeg ik een negatief antwoord.
Hij meet eerst de dikte van de ruit, en dan bepaald hij hoeveel eraf mag.
Dus misschien dat er bij een nieuwe ruit wel meer af mag.Beetje lastig zoeken, omdat de linkjes het niet doen.
Deze kost dus 42 pond, maar dat is de verkeerde aansluiting.
Ik moet me er nog in verdiepen, maar met de MCX aansluiting moet hij vast ook leverbaar zijn.Ontvangst van een plak antenne is bedroevend als je een warmtewerende voorruit hebt.
Ook op de achterruit kan hij niet vanwege de verwarming.
Zijrijten wordt ook lastig met het blokje wat erop zit.
Laatste optie is het kleine ruitje achter de achter deur, maar ik weet niet of de kabel daar lang genoeg voor is.Het beste is een spriet van 32cm op dak, maar als je origineel geen antenne hebt, wil je dat ook niet.
Ik heb dit op het oog: https://parkmyauto.wordpress.com/2013/10/20/zorro-128db-gain-sma-12v-dual-amp-booster-internal-glass-mount-car-digital-dvb-t-isdb-t-dtmb-atsc-hd-tv-aerial-antenna/
En dan maar testen of hij het toch goed doet achter het warmtewerend glas, of dat ik hem ergens probeer te verstoppen.
De voorbumper moet er nog eens af, dus dat zou mooi zijn als het zo goed werkt als ze zeggen.Ik heb precies hetzelfde in de Vectra.
Andere tellerbak. Zelfde probleem.
Sensor vervangen. Zelfde probleem.
De sensor geeft ook de waarde door aan de computer hoorde ik later van de dealer, dus als die stuk is, zou je motor ook wat slechter lopen zo af en toe.
Waarschijnlijk zit het ergens in de bedrading.Nog ff een terugkoppeling over de situatie.
De auto in overleg toch bij de dealer laten staan voor reparatie.
Hij had het niet op de plank liggen, dus het duurde iets langer.
Alles wat er achter dat deksel zit is vervangen, dus het is weer als nieuw.
Op de hele reparatie zit 2 jaar garantie, dus de bon goed bewaren.
De monteur had een zwak voor de auto, want buiten de reparatie heeft ie ook ingesteld dat de datum op het display blijft staan. (Ik had eerst een zwarte regel, omdat ik een andere radio heb)
Radio weer keurig ingesteld, lijstje om de radio zat verkeerd om volgens hem, en omgedraaid.
Zelfs de mic van de carkit hing los, en heeft hij mooi gemonteerd.
En natuurlijk stond de auto gewassen klaar. Al was ik daar niet zo blij mee, want ik was hem liever zelf.
Al met al vind ik dat ik netjes geholpen ben.Zitten wel plaatjes tussen waar ik met een beetje fantasie iets mee kan.
Zijn er ook nog electrische schema’s te vinden ergens?Als er maar eentje is, dan ben ik klaar. Dan zit er ergens een kabelbreuk.
Voordeel is dan wel dat de draad van de sensor tot de computer goed moet zijn, dus kan ik dat stuk overslaan.
Kan het zijn dat de computer geen signaal doorgeeft?
Ik heb ooit eens een link voorbij zien komen met wat electrische schema’s. Heeft iemand die nog voor me?
Het is een ramp om maar iets technisch over de auto te vinden. Net of er van Opel nooit iets is vrij gegeven.
Van BMW had ik meerdere vraagbaken en alle electrische schema’s. Ook het dealerprogramma ETK met (richt)prijzen.
Er was geen onderdeeltje wat je niet kon vinden. Dat is bij Opel nog een groot zwart gat.Daar was ik achter. Hahaha.
Maar kan je ook iets vinden over die andere?Thermostaat is nog goed.
Op het display van dealer uitleesding gaf hij de perfecte temperatuur aan.Hij had het over de sensor voor de computer, en een enkelpolige sensor met een schuifstekkertje er op?
Google z’n best laten doen, maar ik vind alleen afbeeldingen van de sensor die ik al vervangen heb…Nog ff een terugmelding op bovenstaande.
De sensor die Roger aangaf heb ik vervangen, maar dit gaf geen verandering. Overigens kwam er niet veel water uit tijdens wisselen. Wel een halve ltr bij moeten gooien.
Daardoor dacht ik aan een draadbreuk.
Tot een monteur mij vertelde dat er die voor de computer is, en dat er een losse zou zijn voor de meter.Aangezien ik hem niet kan vinden, is er iemand die het wel weet?
Probleem is dat van Mij naar Carlo ongeveer 70km is.
Dat kan ik ik niet meer rijden, dus zou ik al een auto ambulance moeten regelen.
Ik heb heel serieus overwogen om de auto bij Carlo te laten doen. Maar met alle getallen zal het onder de streep niet veel schelen.
Daarbij vind ik het risico om nu met de auto te rijden te groot.Ik woon in IJmuiden Carlo.
De knoop is door gehakt. Maandag de dealer bellen dat hij er aan moet beginnen.
Met hoe alles er nu voor staat, is elke meter die ik rijd een kans om hem helemaal in de soep te draaien, en dan kan hij meteen naar de sloop.
Ook ben ik aan het zoeken geweest naar de onderdelen.
Het kan wat goedkoper als bij de dealer, maar ik weet niet hoe het met de kwaliteit zit, en of ik dan echt alles heb wat ik nodig heb.
Daarbij komt dat ik op de onderdelen en reparatie bij de dealer garantie zal hebben.
Na onderzoek heb ik uitgevonden dat het een 200 tot 400 goedkoper kan, maar daarbij loop ik zelf risico, en duurt het ook langer.
Nu krijg ik alleen een vieze vingertop bij het pinnen als ik woensdag de auto ophaal. En een buikkrampje als ik de prijs zie.Maar als de motor nu helemaal goed is, denk ik erover om hem te laten chippen om te zien of er nog wat extra koppel onderin uit te halen is. :angel
Is ook mijn idee. Ik heb nokkenastandwielen gezien die meer leken op een cirkelzaag dan op tandwielen.
Vandaag bericht gehad van de dealer.
Het kleppendeksel is gelicht, en de timing is gecontroleerd.
Uitslag: de ketting is een tandje versprongen, maar verder geen zichtbare motorschade.
So far, so good.
Prijsopgave voor de complete distributie incl montage: €1050. Dat is dan weer ff schrikken. Daarvan is 600 aan onderdelen.Aangezien de distributie het zwakke punt is, en ik bij eventuele aanschaf van een C hetzelfde probleem heb, denk ik er serieus over het te laten vervangen.
Is dit een goed plan, of is er iemand die me kan helpen aan een lagere prijs voor een goede set?
Ik niet Bart.
Hij tikt wel wat, maar in verhouding tot de BMW’s die ik hiervoor heb gehad, vind ik hem heerlijk stil. ;)
Wel heb ik wel een geluidje gehoord als de auto goed warm was en stationair draaide.
Maar dat was niet in de maat met de motor, hij heeft het al zolang ik hem heb, en het was zo zacht dat je echt goed moest luisteren om het te kunnen horen.Ik heb precies gedaan wat Wim heeft uitgelegd, en het werkt weer zoals het hoort. :D
Ruiten dicht met contact aan.
Knopje dicht ruim 4 seconden vast gehouden. Je hoort ook een tikje in de deur dan.
Dan de ruit helemaal naar beneden, en de knop ruim ruim 4 seconden vast houden.
Druk op de knop omhoog, en het raam ging weer automatisch helemaal dicht.Bedankt Wim. En de rest natuurlijk voor de bevestiging. :angel
Ik vind het zeker niet lelijk.
Dit is xenon gold?
Hoe is het zicht ten opzichte van xenon 4300K?Vandaag de Irmscher grill erin gezet.
Het moet misschien ff wennen, maar ik denk niet dat ie lang blijft zitten.
Nieuwe lampjes in de dimlichten gedaan, aangezien ik welgeteld 1,5 uur van de 4300K lampjes heb mogen genieten.
En de afdekplaat over de radiateur passend gemaakt.
Nu nog de bevestiging regelen.
Dan staat de afdekplaat voor de motor nog op de planning.Pas nog gedaan.
Gril er even uit halen, dan kan je er van boven bij.
Van onder ging niet bij mij.
Zonder iets te demonteren kan je hem er wel uit drukken, maar je komt er niet tussen om de stekker eraf te halen.Over die speakerdraad hoef je je geen zorgen te maken.
Daar ga je pas aan denken als je er een heel dikke versterker met een heel duur setje speakers bij gebruikt.
Zoals gezegd, dempen heeft veel meer effect.@bart-gsi wrote:
En qua bochtenwerk vind ik de vectra b beter dan de c… Onderstuur
Als dat zo is, dan rijdt een Vec C echt als een dweil… :jerry
Ik heb mijn B van een ST onderstel voorzien, goede banden, maar de wegligging kan nog steeds niet tippen aan die van een 30 jaar oude BMW.
Moet ik wel bij zeggen dat de Vec 400kg zwaarder is, en ik nog steeds niet gewend ben aan de FWD en automaat.Maar aangezien ik dit topic met grote interesse volg, vraag ik me af hoe het zit met het onderstel van een Vec C.
Is dat net zo vernuftig in elkaar gezet als bij een B?
Electrische storingen. Er zit al meer electronica in een C, dus er kan ook meer kapot gaan.
Bekleding. Ik verbaas me over de goede staat van mijn bekleding na 15 jaar dienst. Is dat bij de C net zo slijtvast?
Motor. Ik vind de 2.2 heerlijk rijden, maar een C is weer wat zwaarder. Welke motor kan je het best nemen om een beetje goed met het verkeer mee te komen?Toch nog een tip: laatst nog een topic gelezen van iemand die standaard xenon wilde vervangen voor iets anders.
Dat was niet te doen.
Dus beter kijken voor een auto zonder xenon, en dan zelf aanpassen wat je wil.Ik ben een beetje klaar met klussen.
Als ik het zelf moet doen, ben ik er veel langer mee bezig, gaat er vast iets mis wat verschrikkelijk tegen zit, lig ik de hele dag op de koude vloer te rollen, en loop ik kans om mijn vingers stuk te maken.
Nu gisteravond de auto voor de roldeur gezet, reservesleutel in de bus, en weer lekker thuis aan een biertje.
Vanmiddag vanuit werk op de fiets naar de auto. Die had hij op precies dezelfde plek gezet.
Achterbank plat, fiets in de kofferbak, en weer door naar huis.
Alleen morgen nog ff langs rijden om de sleutel en de rekening op te halen.Enige klussen wat ik nog doe is het leuke werk. Lampjes en ICE.
Alleen heb ik met mijn stomme kop besteld bij AS tuning, en daar lees ik nu wat mindere verhalen over.Auto net opgehaald.
Wat een rust weer. Heerlijk.
Nu nog ff de rekening afwachten. :(Gister op de sloop een Vectra met ori xenon gezien, en daar zitten idd heel andere stekkers aan de koplampen dan bij een non xenon.
Ik denk dat je je nog ff heel erg in de draadjes moet verdiepen om het goed aan te sluiten.Ik heb nu een nieuw spruitstuk icl pakkingen en draadeinden voor 225.
Het verschil in prijs gaat weer van de reparatiekosten af. ;) -
AuteurBerichten