pipo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 2,022)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Alles op een rij: Tussenassen #17309854

    die van de 5 bak is makkelijker in te knijpen dan die van de 4 bak. volgensmij past er zelfs een klepveer van een c16xe in maat was iig het zelfde ;)

    In reactie op: Alles op een rij: Tussenassen #17309852

    @Ghanz wrote:

    wie kan mij helpen aan de maten van de veer die in de aandrijfas zit, op de plaats waar deze in de bak schuift?

    voor zowel de 4 als voor de 5 bak.

    en bedankt maar weer :thumbup

    de 4 bak heeft gewoon een ronde spiraal veer zoals een klepveer die van een 5 bak is een platte spiraalveer dikte iets dunner als de as dat hij er in kan maar ligt nog vrij los.lengte is bij een 4 bak veer dacht ik iets van 7 cm en die van een 5 bak 5cm

    @voyageboy wrote:

    zijn er nog updates?
    mooi project ben echt jaloers wil ook een c station :wub

    kunt mijn ouwe wel kopen ;)

    als je geen bonnetje hebt kun je het ook laten schrijven door een maatje van je hadden wij ook gedaan terplekke bij de rdw limburg. king: ze zeiden wel let op want als het een gejatte motor is heeft de ondergetekende een groot probleem. dus papiertje met 2 verschillende handtekeningen.
    maar ze vinden het ook goed als je een kenteken combinatie hebt van de[een] gesloopte auto waar dezelfde motor uit komt.verder blijft de keuring nog steeds penuts.2x met c kadett 6 pitter en 2x meteen op kenteken :thumb

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188476

    gespot in gramsbergen 2 c kadetts sedan een bruine en een groen gebroederlijk naast elkaar in het parkeervak king: volgensmij wel huis adres want ben er verschillende keren langs gekomen afgelopen week.

    In reactie op: nieuw project very low #17913618

    @commodorebc30se wrote:

    Leuk project. Maar waarom heb je het aero dak eigenlijk niet aangepast. Dat was pas echt uniek geweest.

    mm ja was wel wat geweest maar denk dat dat er niet had uitgezien.dak is ongeveer 20 cm langer en 10 breder dan trek je de aero helemaal uit verhouding :hmmz

    In reactie op: nieuw project very low #17913617

    @gsipiloot wrote:

    Mooie city :thumb ligt daar nou een 6cilinder in?

    jep kijk maar bij de rdw site ligt een c30ne in 177 pk versie met een snellere nokkenas licht vliegviel 63mm rvs uitlaat en gevlakte kop. moet alleen nog een keer goed afgesteld worden .loopt nog niet helemaal goed.houd een beetje in en dan opeens begint hij te kwispelen achter :angel en das nie fijn met nat weer :shock:

    ziet er goed uit :thumb
    ik heb toevallig afgelopen week de ouwe city van jullie weer apk laten keuren dus als het goed is gaat hij dit jaar mee naar de meeting

    In reactie op: nieuw project very low #17913615

    ja en nu lag het weer even stil hahaha :sleeping heb de city gt6 weer eens na een jaar stil staan naar de apk gebracht. :thumb na een nieuwe handremkabel claxon en ruitensproeier kon die weer tot 2014 de weg op :thumb :jerry dus dit jaar kan die weer mee naar de meeting ;) dus bettus accu jullie pap kan zijn oudje weer eens int echt zien

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751780

    @sh93 wrote:

    Okeee, als ik het goed wil doen, en dat wil ik.
    Met welke korel kan ik dan het best het laatst schuren?
    En moet deze waterproof of droog??

    voor het spuiten van de aflak in kun je gewoon droog p400 of nat p1000 nemen
    spuit je er metalic zilver op zou ik droog p500 als laatste nemen dat voorkomt schuurkrasjes in de metallic

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751777

    @chieltjuh wrote:

    @GTS2.2DTI wrote:

    Ook weer onzin, kleur op 2 komponenten basis moet ook verharder worden toegevoegd. De naam zegt het al. Komponent 1 is de lak/kleur, komponent 2 is de verharder. Zonder de verharder zal de lak never nooit uitharden.

    Blanke lak en kleurlak zijn er allebei in 2K, kleur is er ook als basislak en daar gaat dan verduning of water door om te verdunen. Drogen doet dat aan de lucht..

    Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, Ik zeg helemaal niet dat er geen verharder in 2k zit!Want zoals je zelf zegt daar komt juist de naam vandaan.

    Ben er al wel uit, Heb 2 dingen door elkaar gehaald.De unikleur lak is er een zonder blanke lak :wors

    normaal gesproken wel maar egenwoordig word het vaker met blanke lak gedaan dus uni basis 1k met 2k blanke

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751775

    nee op metallic’s zit blanke 2k lak en tegenwoordig word er op veel auto’s met uni kleur ook eerst basis 1k gespoten en dan 2k blank kijk maar naar citroen daar doen ze dat al jaren.op de eerste foto heb je door de2k blanke lak geschuurt tot op de basis 1k.daar zet je een 1k spuitbus over met een te dikke laag.het oplosmiddel van de spuitbus kruipt onder de rand van de 2k blank en daardoor gaat hij opbranden[oplossen] probleem voorkomen is of dunne laagjes spuiten met de spuitbus liefst grijze primer niet de gele filler.en natuurlijk laten drogen tussen de lagen. of gewoon fatsoenlijke professionele lak bij de spuiter gaan halen.en dus niet te vette lagen met veel verdunning

    In reactie op: met welke korel schuren voor spuiten? c kadett #17751770

    het probleem is dat spuitbuslak bijna 100 % verdunning in zich heeft en die weekt de onderlaag los. als je dan ook nog eens de laklagen vet er op zet komt het helemaal niet meer goed. ouwe opels hebben een reflowlak die lost op met verdunning.wat een 2k niet doet.herkenbaar bij metalic als er geen blanke lak op zit dus geeft kleur af met poetsen .
    maar wat de meeste fout doen is een vette lag zetten.dan werkt het net als afbijtmiddel

    In reactie op: stuurbekrachtiging in c kadett maken, paar vraagjes. #17934811

    @mr-turbo wrote:

    @sh93 wrote:

    Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..

    mag ik jou vragen welk stuurhuis jij gebruikt mrturbo???

    omdat ik toch veel waarde hecht aan een goed stuurgedrag, dwz bij het in en uitveren dat je wielen niet van richting veranderen doordat de draaipunten meer niet op dezelfde plek zitten, heb ik een origineel stuurhuis gehouden icm een electrische bekrachtiging


    @pipo
    :jerry

    @ mr turbo :thumb

    kunt gewoon een regelkastje kopen van een paar tientjes dan is het plug and play en dan kun je de gevoeligheid zelf veranderen

    http://www.ooto.eu/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.ezpowersteering.nl/userupload/file/EZ%20Electric%20Power%20Steering%20onschatbare%20klassieker%20mei%202008.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: stuurbekrachtiging in c kadett maken, paar vraagjes. #17934803

    @sh93 wrote:

    Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..

    mag ik jou vragen welk stuurhuis jij gebruikt mrturbo???

    zal die niet zeggen verwacht ik .hij is niet zo van het delen met andere opel fans.
    hoeft ook niet alles te zeggen maar mag ook wel en beetje een richting op sturen[haha leuke woordspeling] ;)

    maargoe meste wat gebruikt word bij oldtimers en is ook nog een beetje universeel is van een corsa een electrische met en beetje knutselen krijg je die er wel in en bestel je op internet zo,n klein regelkastje met potmeter en je bent klaar kun je zelf kiezen hoe zwaar of hoe licht het stuur draait.
    verder word er ook wel eens een bmw stuurhuis gebruikt das hydrolisch.ford sierra lijkt me ook nog wel te kunnen. van een e kadett of een andere fwd gaat niet lukken anders gaan je wielen de verkeerde kant op met sturen

    In reactie op: Ascona B 2.6 Dual ram >>nieuwe foto’s p2 #18005560

    ok da moet bij een c kadett ook.normaal bij een manta en ascona niet omdat ze verder naar voren liggen.heb er laatst ook nog en paar aangeschaft voor een motorswap ;)

    In reactie op: Ascona B 2.6 Dual ram >>nieuwe foto’s p2 #18005558

    ziet er goed uit maar hoe heb je het nu met de carterpan gedaan ligt de bult er nog voor of heb je de pan verlast

    In reactie op: Astra G station 2000 #17786776

    spoorverbreding kijkt net wat dikker
    king:

    In reactie op: nieuw project very low #17913613

    nou de laatste tijd niet vel tijd gehad. met van alles en nog wa bezig maar heb nog wel en klein beetj bezigheids therapie gedaan.

    dash gemaakt en gespoten

    nog een rood retro interieurtje gekocht zonder hoofdsteunen .nu allen nog een rode vloerbedekking :???:

    hoedenplankje bekleed [plank zelf sponsort by vectrafreak]

    donkerrode skai er op gelijmt beetje de kleur van het interieur
    speakergaten er in gemaakt
    meteen natuurlijk gepast


    binnekort de hemel is uitmeten en op maat maken en laten naaien

    ook heb ik nog een deur gerepareerd deze had wat roestschade aan de onderkant





    verder ook nog de spantjes in het dak en de staafjes voor de hemel op te hangen op maat gemaakt die moesten ook wat breder worden :swear

    en er natuurlijk ook in gemaakt en vast gelast en gekit.
    en natuurlijk een paar spantjes meer dan standaart :angel

    thats all folks bediebediebedie ;) king:

    In reactie op: Uiterijk verschil tussen een 20E en 22E #17995010

    op een onderblok van en 2200 staat ook gewoon 2,0 ingegoten dus daar zie je het niet aan alleen bij de 2,4 is er weer wel 2,4 ingegoten. volgensmij is het moeilijk te zien aan het onderblok of het een 2,2 is en volgensmij is zijn die ook allemaal gelijk.alleen de kop is weer anders bij een 2,2.en misschien kun je het zien of er 2 gaten voor de pijlstok zijn geboort waarvan een afgedopt.en dan de manier waarop die is afgedop :hmmz

    In reactie op: nog een projectje er bij non opel :shock: #18004846

    @giuliettaevo wrote:

    Bij een dergelijke ombouw willen ze wel eens wat langer kijken en naar wat meer punten. ;)

    Maar ik zeg ga ervoor. :thumbup

    mmm weet ik niet hoor zo,n espace is al gemaakt met een v6 dus op zich niet echt spectaculair ga je van 110 pk naar 150 van een renault v6 of 170 naar een 2,5 opel v6[211 x30xe].van een type 2 hang je er alles zo in.hoef je niks aan te passen is toch heel anders dan een 750 kg c kadett 1200 ombouwen naar een c30ne 177pk 968 kg dus hele tunnel bouwen of een 1200 station met nu een 2,8 v6 160 pk ford sierra motor.

    denk dat ze dan bij de c kadett juist wat langer kijken :shock: .al viel dat ook reuze mee ;)

    In reactie op: C Sedan 2.2 a.k.a ‘Cortana’ #17975558

    @SanguiniusNL wrote:

    Gereageerd :)

    zal wel een spoortje zijn doorgefikt kun je opnieuw solderen.dingen zijn strond duurdus het repareren waard

    In reactie op: nog een projectje er bij non opel :shock: #18004844

    @giuliettaevo wrote:

    Is geen probleem bij de rdw… Wel aslasten in de gaten houden. ;)

    nou dat zit denk ik wel goed.als ik een c kadett met een 6 cil er in goed krijg gekeurt zal dit ook wel goedkomen ;) en over het algemeen kijken ze dat je niet over je max totaalgewicht gaat.aslasten hebben ze niet appart gekeken. en type 2 is exact dezelfde onderbouw en die word wel geleverd met v6.
    ik ga gewoon effe vogelen en als het past komt hij er in

    In reactie op: nog een projectje er bij non opel :shock: #18004840

    haha nou tis net 1 april geweest haha ;)
    maar heb vanaag een x30xe opgehaald en moest hem effe kwijt.dus dacht in de renault is nog wel een plekkie vrij.dus daar maar ingepropt.staat hem wel goed al zeg ik het zelf en ruimte zat:jerry :jerry :jerry
    ik ga wel even bekijken of ik een pasplaat kan laten maken dat ik hem tegen de renault bak kan maken dan hoef ik geen type 2 meer te kopen en word hij straks toch mee opel ;)
    het zou helemaal mooi zijn als ik er een rwd van kon maken maar dat zal meneer rdw wel nie goedvinden :hmmz

    In reactie op: Borbet A velgen op een c coupe #17901874

    past wel als je de goeie et waarde s hebt ik heb op een coupe 9j16 en 7,5j 16 liggen azef a maar dan wel met 215 40 16 dus goed getrokken.maar kunnen niet meer binnen de kasten vallen dat niet

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 2,022)