Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2013 om 20:52 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446393
jaja komt nog goed staat momentheel plaatwerkklaar maar gestald omdat er weer eens wat anders tussen is gekomen.
ja foto s weet ik niet zal wel aan het forum liggen
:hmmz22 februari 2013 om 21:02 In reactie op: kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht #17781411@martijn91 wrote:
Wel leuk dat er meteen reactie op het topic komt ;) we willen voor een c20xe of ne gaan maar dat kijken we nog allemaal wel en dan een gasklepset van een motor pakken of de 2 40’ers dellorto die ik nog heb liggen. Carbs hebben altijd een magisch geluid vind ik haha
gr martijn
ik heb nog wel een kompleete motor liggen inc 5 bak 2,0i 8v met kabel boom ecu lmm enz uit een omega a en een achterasje heb ik ook nog wel van een c moet je alleen de schotels maken heeft een rotte schotel.
dus je kunt altijd effe mailen heb genoeg auto s omgebouwd naar grotere motoren. tot v6 toe in de c kadett
;)22 februari 2013 om 17:56 In reactie op: kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht #17781409@martijn91 wrote:
hier de nieuwe mede eigenaar! (samen gekocht met een vriend)
dit keer blijft het wel een blijvertje ;) gekocht in rotterdam,
er zouden 2.2 record klauwen onder zitten maar zoals ik al las zijn dat dus gsi klauwen.
De kadett is wel goed hard!
Hij word opnieuw gerold (1200 schuren en polijsten) in ivoor wit en verder gestript alle overbodige gaan dingen er uit, we gaan er rally mee rijden. In de zomer komt er een 2 liter, ben nu aan het kijken welke blok, bak en achter as combinaties kunnen/het beste zijn.Welke schijven zaten er onder? deze zijn een beetje krom vandaar. Ook lekt hij op de krukas kering, dit word zsm verholpen.
Elke info over de kadett is welkom, ik probeer een beetje de historie te achterhalen!gr martijn
blokken is keus genoeg alleen moet je dan ook b en aandrijfas en achteras vervangen en radiateur,hrc tank km teller enz enz.
gemiddelde ombouw met delen van een 1600 of 2,0 met 5 bak zit je ongeveer op 1500/1750 euro materiaal kosten.
kunt op sommige dingen bezuinigen of aanpassen om kosten te besparen
1600 achtras kadett c +-250 300 euro maar kan ook een a manta as pakken iets goedkoper en 1,5 cm per kant breder. manta b as nog goedkoper en weer 3 cm per kant breder dan c kadett. als jeje velgen er op aanpast gaat het goed.
bak getrag manta gemiddelt 150 200 euro voor de cih de 16v bak ligt meer tussen de 350 en 600 :shock:
kunt ook de bak van een omega pakken maar dan moet je de tunnel wat aanpassen en en andere aandrijfas maken die bakken zijn meestal iets goedkoper.
2,0 blok word schaarser en gemiddelt 250 euro s of e maar kan dus ook een 2,0 ohc niet zo mooi maar wel iets meer pk s en je kunt altijd nog over gaan naar 16v
aandrijfas 5 bak 100/125
en ga zo maar door :vertagmattig zijn andere dit is uitgelast staal vw
staat hem goed ja
:thumbupnieuwe kosten denk ik ook net 50 55 euro mooi in de lak
@litteamerican wrote:
witte rook is volgensmy volkomen normaal
(correct my if i’m wrong) :D
ja bij de paus king:
@otdh wrote:
@pipo wrote:
@otdh wrote:
Ik heb jaren met n schroefset onder mn a en b corsas gereden
Met 14 et49 of lager en max 6,5j/7j kan je extreem laag gaan zonder aanlopenMoet wel zeggen dat ik altijd met n weitec set rondgereden heb
Vanavond of morgen gaat ook mn schroefset weer onder de corsa, icm 15″ et50 7j rh cupwielen
Komt dan wel n 5mm spacer tussen anders kan k m niet uitlijnen zoals t hoort ( lopen de banden tegen de stelschroeven aankortere veren monteren die boven je wielen blijven [mocht het nog kunnen]
Dan heb ik 6cm kortere veren nodig, want zit nu met mn stelschroef op de rand van de velg
Zie die maar s te vinden voor n weitec schroefset die op n corsa a tr 150mm kan zakken aan de voorkant
Met n 5mm spacer komt t perfect uit en zijn de kassen mooi gevuld
eerst de veer van je setje opmeten kan veren van 13 tot 20 cm leveren maar weet niet welke de corsa heeft
@opelpower89 wrote:
lager dan de veren die ik heb gekocht krijg je niet voor de ascona c dus had ze graag nog lager :P:P
d kadett er onder is het zelfde ;) alleen weet ik niet of hij dan een beetje achteroverhangt met -80
meeste sets hebben stelring en borgring even groot. en bij v-maxx hebben ze een kniksleutel die is op meerdere sets te gebruiken
je hebt nie goed gelezen ik bestel veren en dan worden ze meteen af fabriek geperst naderhand is niet mogelijk. volgensmij komen astra en kadett vern overeen
maar ik ben meer van rwd ipv fwd dus effe navragen@robert_corsa wrote:
welke set heb je eronder??
stelslteutel kan je overal bestellen, voor mijn kw set koste die 5.99
achter en voor hebben de zelfde stelring.
2cm draaien is 1 a 1.5cm lager
das niet duur normaal liggen ze tussen de 10 en 15 euro
@Type>>R wrote:
@pipo wrote:
@Type>>R wrote:
@astrawez wrote:
Leuke Kadett heb je daar. Veel plezier ermee iig!
Thnx komt goed
volgende maand gaat ie omlaag maar weet nog niet hoeveel heb nog geen verlijking kunnen vinden op foto voor 40 / 60 / of 80 mm
Iemand die me daar evt mee kan helpen ??
Ohja en ik ben wel ff snel opzoek naar het aanzuig buisje voor op het luchtfilterhuis
-60 is denk ik al laag genoeg vriend van meheeft een d kadett -60 op standaart 13 inch velgen en als hij door de bocht gaat komen de spatlappen aan de grond.
als je veren besteld[kan ik leveren]let dan wel goed op de voorveren welke je hebt want je hebt conische veren en cilindrysevoorzijde kan ook een schroefset maar die zijn wel wat prijziger ;) :vertag maar dan heb je ook wat en kun je tot 13 cm naar beneden
Oke thnx , ik had zelf dit op het oog
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m624807583-complete-verlagingset-verlagingsset-voor-kadett-d.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoe kom ik er achter dan wat voor veren ik heb ? moet ik ze er dan eerst afhalen ? het is gewoon een 1.2 S uit ’83
als de voorpoten een opstaande rand hebben op de onderste schotel dan zijn ze conish en de cilindrische hebben de rand niet.daar ligt de veer al.
niet duur voor een komplete set. allen veren zijn gemiddelt al 25 euro per stuk. bij v-maxx iig@Basshoven wrote:
oe das erg naar een vw forum linken om een opel te verlagen :shock:
stelsleutels kun je ook gewoon bestellen bij de dealers van v-maxx of anderen.
ik verkoop ze ook gewoon los@otdh wrote:
Ik heb jaren met n schroefset onder mn a en b corsas gereden
Met 14 et49 of lager en max 6,5j/7j kan je extreem laag gaan zonder aanlopenMoet wel zeggen dat ik altijd met n weitec set rondgereden heb
Vanavond of morgen gaat ook mn schroefset weer onder de corsa, icm 15″ et50 7j rh cupwielen
Komt dan wel n 5mm spacer tussen anders kan k m niet uitlijnen zoals t hoort ( lopen de banden tegen de stelschroeven aankortere veren monteren die boven je wielen blijven [mocht het nog kunnen]
schroefsetjes die ze van a techniks hebebn zijn volgensmij gewoon hulzen die je over je orginele poot schuift en dan afgelast.v-maxx is er ook mee bezig geweest maar konden hem dan maar max 60 verlagen anders sloeg de demper door en dus stuk.dus die zijn er mee gestopt. verder doen kw en fk nog wel de sets maken maar dan kom je op alleen hoogte verstelling 900 euro en hardheidverstelling 1250 euro.
ik heb zelf ook poten omgebouwd naar schroefset. kijk maar naar de ouwe kadett van piele die kon wel 13 cm naar beneden ;) terwijl je normaal maar max 80 kunt want dan lig je op je bumpstop.
en er zijn er nog een paar meer die met mijn schroefset rijden.dus mocht je geinterrreseert zijn stuur maar effe pb tjewaarom bedenken jullie dat dan niet eerder?? king: eerst kopen en dan zeggen mm wil nog lager hahaha.
ik kan wel veren leveren en vanaf nieuw na laten persen tot 25mm extra maar niet gebruikte veren.
napersen kost maar iets van 15 euro per veer extra. denk als je ze nu moet opsturen en ergens moet na laten persen dan word het nog een aardig kostenplaatje
als je een astra f hebt kun je volgensmij ook kadett e veren onder drukken en die zijn er in -80 dus zonder nadrukken.
en en gemiddelde veer kost rond de 25 euro per stukachterveren van een corsa zijn hoger dan een tigra omdat de wielkuipen bij een tigra veel hoger zijn.ik weet dat de schroefsets bij v-maxx van en tigra achter +-2 cm lager gaan dan van een corsa
@Type>>R wrote:
@astrawez wrote:
Leuke Kadett heb je daar. Veel plezier ermee iig!
Thnx komt goed
volgende maand gaat ie omlaag maar weet nog niet hoeveel heb nog geen verlijking kunnen vinden op foto voor 40 / 60 / of 80 mm
Iemand die me daar evt mee kan helpen ??
Ohja en ik ben wel ff snel opzoek naar het aanzuig buisje voor op het luchtfilterhuis
-60 is denk ik al laag genoeg vriend van meheeft een d kadett -60 op standaart 13 inch velgen en als hij door de bocht gaat komen de spatlappen aan de grond.
als je veren besteld[kan ik leveren]let dan wel goed op de voorveren welke je hebt want je hebt conische veren en cilindrysevoorzijde kan ook een schroefset maar die zijn wel wat prijziger ;) :vertag maar dan heb je ook wat en kun je tot 13 cm naar beneden
26 januari 2013 om 21:41 In reactie op: kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht #17781404@opelpower89 wrote:
als t een c1 was wou ik m wel hebben :P
ander frontje er op en schermpjes motor kap walla en c1.
ik heb nog wel een top chop c1 ;) maar is ander prijskaartje
13 januari 2013 om 12:48 In reactie op: dubio astra f gsi 16v slopen of apk er op en verkopen #18094813@Mr.F wrote:
Zou hem lekker opknappen, slopen is zonde. mooie gsi’s worden inderdaad zeldzaam
ja weet je wat het is als ik hem ga maken heb ik weer een auto staan en ik heb er al te veel en zoals ik al zei in deze tijd word je niet snel een auto kwijt mensen houden hand op de knip. en in onderdelen denk ik dat hij duurt misschien iets langer maar meer oplevert.
laatst kocht ik van een kennis een astra 1400 op lpg omdat ik de tank wilde hebben. hij had geen apk meer en was niet de mooiste maar in onderdelen leverde hij wel 750 800 euro op en dat voor een 1400i?? oj heb de tank toen wel weer verkocht ;)wil hem niet via deze topic te koop aan bieden[is andere afdeling anders weer gezeik] wil alleen weten wat ik nu het beste kan doen in onderdelen of maken en verkopen
13 januari 2013 om 12:34 In reactie op: dubio astra f gsi 16v slopen of apk er op en verkopen #18094810hij staat niet bij auto s op marktplaats das tegenwoordig ook niet normaal wat je betaalt voor een advertentie :shock:
13 januari 2013 om 12:24 In reactie op: dubio astra f gsi 16v slopen of apk er op en verkopen #18094808nou hoeft niet veel te gebeuren. maar de automarkt zit op slot dus ja heb hier ook nog een c rekord en 2 c kadetts te koop staan met apk maar marktplaats blijft stil
enne er staat er een op het forum die er veel op lijkt en die vraagt 3500 :shock: en heeft een 2.0 8v en de mijne is 2,0 16v met dis
7 januari 2013 om 19:02 In reactie op: elektrische stuurbekrachtiging corsa b inbouwen c kadett #18091527op e bay kun je setjes kopen met stekker en potmeter. kun je de gevoeligheid instellen
oei lekker zo.n draagarm ppfff kan door slechte draagarm of als je de koni s te stug hebt staan. heb eventueel nog wel een armpje liggen. en nieuwe verlagingsveren ook nog.
auto verlagen pipo vragen ;)
@Piele wrote:
Spanningsveer er idd tussenuit, scheelt al weer 2cm ;)
Bumpstops waren 2cm bij mij en is heul lang goed gegaan.
Schroef er tussen uit, andere toplagers, allemaal aftelsommetjes.
Ziet er top uit man!schroef peter bedoel je de onderste moer ter borging ja als die geheel onderaan staat maakt dat niet meer uit.ja die zijn de kortste veren die ze leveren korter kon ik ze niet krijgen haha
:angel -
AuteurBerichten