Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Walles wrote:
Nee nog geen motorkap :(
Mis nog wel meer onderdelen, dus aanbiedingen zijn altijd welkom.ik heb nog zat liggen kunje wel een paar detjes mee opbouwen ;)
de mijne zag er voorheen nog slechter uit
;)20 september 2011 om 20:51 In reactie op: C Kadett Coupe restauratie –> GTE Replica [update 03/11/11] #17895618@mugenpower wrote:
Doen ons best Hans. Zijn alleen niet zo bedreven met Opel restauratie’s als jij. Maar goed dat zullen er ook niet veel zijn ;)
mwwa valt wel mee hoor.c-virus he. ;)
coupe klaar en weg station met ford v6 klaar en rijdend station met mv6 volop nog aan bezig en top chop schiet op ;)
@commodorebc30se wrote:
Kijk alweer iemand die het gaat proberen. Ik ben benieuwd hoe het project gaat lopen. Of ik dan binnenkort niet meer de enigste ben met een Opel v6 in mijn C Kadett.
Je kan natuurlijk de ombouw op verschillende manieren aanpakken. Maar ik zal even een kleine kort samenvatting geven van de onderdelen die ik heb gebruikt.
1.6 Kadett vooras (zwaar aangepast)
1.6 Kadett achteras met 3.44 overbrenging en 40% sper (laten ombouwen)
Monza 265 getrag bak
Manta 1.8 koppelingshuis
Speciale adapterplaat voor de bak. ( zou ik je kunnen leveren)
1.6 Kadett automaat aandrijfas
Calibra / vectra carterpan
En nog heel wat kleinegeden om alles netje aan elkaar te bouwen.Succes.
was je zowiezo al niet hahaha ;) ik heb ook een v6 weet je nog al dan nog niet opel.
word eens tijd dat ik er een bouw met nog 2 cil extra ahahahcarterpan van vectra of calibra
19 september 2011 om 17:34 In reactie op: c kadett 1300 ! dus niet 1200 sc dus , met foto’s #17917824zo.n blok lag ook in mijn coupe loopt best goed
12 september 2011 om 20:44 In reactie op: C Kadett Coupe restauratie –> GTE Replica [update 03/11/11] #17895616ben benieuwd ziet er nu al goed uit :thumb
en nog nieuws
;)@tom76tls wrote:
Weer even een update van mijn kant. Eind vorige week kwam het KONI-onderstel al bij me binnen.
Vandaag even naar Boxtel gereden om de draagarmen met PU-bussen op te halen.
Vanaf morgen wordt het onderstel aangepakt en aangepast voor de c20let.
Het moet natuurlijk ook goed sturen met dat blok erin.Dit is de setup waarmee ik zal gaan rijden.

Misschien denken sommigen van jullie nu dat er geen logische volgorde in de opbouw zit, maar niets is minder waar.
De astra wordt eerst helemaal aangepast om goed met het c20let-blok overweg te kunnen. Onderstel moet aangepast worden, remmerij, verstevigingen, enz.
Dit zijn de laatste aanpassingen die nodig zijn voordat het blok erin kan. :jerry :jerryzijn die achterdempers wel de goede???
volgensmij moet het oog onder en stift boven.maar dan zitten ze ondersteboven??
is dat niet van een station of zo??@louwe 16 klepper wrote:
@pipo wrote:
@Asko wrote:
Weer ééntje om te volgen :thumb
De manier waarvoor jij hebt gekozen
waarbij de hoek van de voor en achterraam hetzelfde blijven
is wel één van de mooiste als je het oude karakter van de auto wilt houden.
Die oranje station is ook geweldig.Succes ermee!
oranje station???
oranje coupe en oker gele station ;)
en nu top chop sedanhij zal die andere gechopte station bedoelen
deze ;)

die hebben ze later oranje gespoten /gerold
heb voor @2000 de plaatjes ff weer opgezocht
omdat hij dacht dat hij mat was omdat hij niet strak zou zijn ;)was dit topic bij the way
viewtopic.php?f=4&t=152284&p=1971372&hilit=bouwer#p1971372ah ok nou heb ik hem door hahaah.
maar die voorraam wat zie ik daar aan die lijkt heel hoog?? net of hij in het dak doorloopt.
coupe raam :hmmzzie ook dat hij zijn bumper heeft gewisselt
@Asko wrote:
Weer ééntje om te volgen :thumb
De manier waarvoor jij hebt gekozen
waarbij de hoek van de voor en achterraam hetzelfde blijven
is wel één van de mooiste als je het oude karakter van de auto wilt houden.
Die oranje station is ook geweldig.Succes ermee!
oranje station???
oranje coupe en oker gele station ;)
en nu top chop sedan@16v kadett c wrote:
jamer had hem graag overgenomen weet je geen voor de 16v die in mijne ligt gaa turbo er in legen
ja ok maar dat zijn er wel meer die hem graag hadden gehad. die vragen heb ik al veel meer gehad.
nee 16v weet ik niemand voor. ik heb zelf ook een let in een c kadett[in opbouw] en een met een v6 en een 6 lijn dus keuze genoeg ;)@16v kadett c wrote:
hey pipo wat doe je met het airo dak is dat tekoop kan me ook pm
nee dat ligt lekker op zolder voor een volgend project
;)@de wit wrote:
@astra GT wrote:
heb toevallig in buddel bij c kadett meeting nog 1 gezien.
( of is dit de zelfde ? )

zie toch verschillen… o.a. deurstijl..
ene is rondom stijlen gebogen dus dak blijft even groot
die andere is het dak voorover gevallen@kadett4x4 wrote:
waarom die aero niet choppen.
dat heb ik nog niet gezien.groeten.
hahah dan worden ze helemaal gek haahah maar das denk ik een hels project want het dak moet langer woden dus je moet je polyester gaan verlengen
@2000 wrote:
Die station is niet voor niets in een matte kleur gespoten…..lijkt me erg veel werk om zo’n dak strak te maken.
Leuk project, ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Aero dak gaat zeker niet weg?
mijne word matzwart misschien met geblokt dak. maar als ik het dak klaar heb rondom gelast leg ik er van een andere auto een kompleete dakplaat op die las ik vast en dan hoef ik alleen de rand rondom maar te lassen


http://www.gepimped.nl/photo/opel-c-kadett-limo-customcar/24239″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@astra GT wrote:
heb toevallig in buddel bij c kadett meeting nog 1 gezien.
( of is dit de zelfde ? )

ja is dezelfde zo veel zijn er nie van die topchops
@Kadett C wrote:
In Purmerend is iemand die dat jaren geleden met een station heeft gedaan. Hij heeft daarmee toen ook in de Flash gestaan. Ook op de manier van dak doormidden en daarna nieuwe dakhuid eroverheen. Heb er zo geen foto’s van. Zit ook een zelf-made stuur in meen ik. Heeft al wel weer een ander jasje gekregen. Wass zwart en nu blauwgrijs of andersom. Wel een leuke auto en er is nog in te zitten ook.
Groeten, MArk
klopt die was op de goede manier gedaan :thumb maar bij een station is het nog meer werk. die is ook nog meer gecustomt met andere bumpers interieur enz. heeft al een paar keer op mp gestaan voor dik geld
@DenDet wrote:
Gaat hemelaal toppie worden ;-)
Had nog enkele pics gevonden in men collectie :
Het is mss deze van de link?


en weer een die op de foute manier gemaakt is volgens de kenners ;) . deze is 7cm lager gechopt en daar zijn de raamstijlen naar buiten getrokken dus het is maar 1 dak volgens de kenners de mietjes manier haahha
maar toch respect vette bak@CQPV6 wrote:
whahaa mooi projectje dit, ben benieuwd naar het eindresult :D
Alleen heb ik 1 brandende vraag: why in the hell een toch wel zeldzame aero als basis en niet gewoon een sedan of zo?
verders :thumb :wors
omdat deze zeldzame al een keer vaker is omgebouwd en geen orginele aero meer was.en voor dat dak heb ik andere plannen.dat komt op een nette ongerestoureerde koets
@Fearless wrote:
idd vond het al een dikke machine. Dacht dat ie ook lager lag het dak…maar zoals jij nu zegt….Ook vet :thumbup
tja ik wilde eerst de stijlen naar buiten drukken maar kreeg al gruwelijk commentaar :argue dat dat choppen voor mietjes was.echt choppen was dan het dak in stukken zagen verbreden en verlengen :shock:
dus als ik het goed heb doe ik het nu op de goede manier hoe het hoort.maar ik ga hem ook niet zo spuiten als die grijze deze word gewoon hotrod-styl matzwart met rood en beetje chroom en natuurlijk laag@Fearless wrote:
Pipo, porno voor je ogen :vertag
http://www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=540″ onclick=”window.open(this.href);return false;
oooo die das geen top chop das gwoon stijlen doorzagen en een hoek uit je c stijl dan valt het dak naarvoren en las je het weer aan elkaar. op zich wel leuk om te zien maar moet wel aan de schuine raamstijlen wennen.
die auto komt van oorsprong uit uden daar is hij gebouwd jaren geleden.daarna nog een paar keer verhuist. was een 1,2 maar deze heeft delaatste eigenaar wel omgeboud naar 2,0 of 2,2
zit een achterraam van een vw in.
maar blijft zeker een leuke apparte verschijning :thumb@Hanz wrote:
Mooi man !! :thumb ,,How low can ya Go,, ?? Laat je de ruiten dalijk snijden of doe je dat ook zelf ?? Neem aan dat als je zo ongeveer int midden een stukje uit de A stijl haalt dat de ,,Bolling,, van het raam ook niet meer hetzelfde is dan ?? Of valt dat allemaal wel mee en kan je gewoon een ,,reepje,, onder en boven er vanaf (laten) snijden ?? :hmmz
Veel suux-6 iig , wordt zeker heel mooi project :thumbup :thumbupop zich loopt de bolling nog redelijk het zelfde maar een geharde ruit kun je niet kleiner maken deze springt in kleine stukken.
achterruit heb ik van een andere auto. deze past bijna en moet de carosserie een beetje op aangepast worden. voorruit kun je op maat laten zagen deze is gelaagt dus dubbel zijruiten voor van een andere auto met kleine driehoekruitjes voor en de zijruiten achter moet ik laten maken of lexaan er in zetten@tom76tls wrote:
Dit wordt een heel duur en heel langdurig project, maar ik ga het zeker volgen.
Ben erg benieuwd hoe ie er straks uit komt te zien.
Veel succes en plezier met dit project.
Erg gaaf en moedig klusje. :thumben waarom een duur project??? :hmmz volgensmij valt het wel mee.kun je zo duur maken als je wilt.
dit heb ik tot nu toe in 2 dagen gedaan en dan niet de hele dag er aan gewerkt.
dak is nu binnekant geheel gehecht.buitenstijlen moet ik nog even stukjes afzagen zodat ik de verstevigingsstukken kan lassen.en dan de buitenkapjes weer er op.als ik dit niet zou doen en zo aflas is de constructie niet echt stevig meer. planning is gewoon dak 10 cm naar beneden en de auto op zijn buik leggen dan word de totale hoogte van de auto ongeveer 1m15cm.
motorish blijft hij gewoon zo. verder wil ik misschien koffer dicht lassen en daar ergens een benzine dop maken en orginele tank er uit halen.en dan een bank van een city of station er in.soort van zelfde effect als een opel gt :angel maar zoals gewoonlijk begint het klein en loopt het altijd uit de hand :agentbipsus als je een record d hebt kun je mercedes veren of kadett c veren nemen aan de voorkant achterkant kan manta of c kadett en ik verwacht een record c ook wel het zelfde princiepe.
heb je toevallig een link van dat b.o.f forum want daar heb ik nog niks van gehoort :hmmz
ja onder de asbak maar daar onder zit nog een plaatje van de meters naar het consol bakje achterop tegen het trillen
-
AuteurBerichten

