Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2015 om 13:42 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288321
Jep. Prima.
S6
Oke duidelijk verhaal.
Dan verkoop ik deze gewoon weer en ga op zoek naar de juiste.
Gr. Rene
26 juni 2015 om 11:48 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288318Gewoon vervangen door dezelfde soort ben je er weer heel wat kilometers vanaf.
Het zijn nu eenmaal kogelgewrichten die door het klapperen speling krijgen.
Zelf aanpassen heb ik nog nooit van gehoord en kan alleen maar ellende geven.
Voor die paar euro zou ik niet moeilijk doen.Soms zitten de moeren erg vast en zijn dan niet los te krijgen omdat het schroefdraad meedraaid. Optie is dan de moer er even af te slijpen.
SuccesGr. Rene
@theunm wrote:
denk dat je dakdragers voor een auto met dakrails hebt gekocht als ik het zo zie.
bedoel je hiermee de hogere dakrails? hoe wordt de rails genoemd op mijn auto dan? want ik kan het niet duidelijk vinden op internet.
bedankt iig.
gr rene
25 juni 2015 om 12:10 In reactie op: Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H #18288311als het geklapper/gebonk is op keitjes denk ik meer aan de reactie stangetjes ipv de stabilisatorstang zelf.
de reactie stangetjes kan je makkelijk zelf vervangen. Gewoon per kant doen en kosten het geld niet.Ik ga ervan uit dat jij de stangetjes bedoeld welke aan de stabilisatorstang zitten en ook aan je veerpoot????
Deze stangetjes horen idd in hun kogelgewricht te draaien. Speling kun je voelen door van boven naar beneden te bewegen met het stangetje. Een klein beetje speling op die manier voelen kan al genoeg speling zijn om te klapperen.
gr. rene
ik denk dat je deze bedoeld.

@TedMechanic wrote:
@b07 wrote:
ik geloof je best maar, vind het wel raar dat daar geen interval voor staat, dit is gewoon een gelagerd onderdeel dat draait en, slijt net als de span en, looprollen.
Als je het zo redeneert, zou er voor de dynamo, de stuurbekrachtingspomp en de aircopomp ook een vervangingsinterval moeten bestaan.
Dat die vervangen wordt bij een distributieriem, is puur omdat het Opel nog nooit gelukt is om een waterpomp te maken met een fatsoenlijke levensduur. Hij wordt vervangen omdat die bij de distributieriem zit. Zodat niet alles wéér los moet als die kapot gaat.
Als de pomp door de multiriem aangedreven wordt, zou ik ‘m lekker laten zitten totdat die kapot gaat.
wat die fatsoenlijke levensduur betreft is dit geen opel iets. 9 van de 10 merken vervangen de waterpomp mee als de distributie gedaan wordt. (als de pomp over de distributieriem loopt) simpelweg omdat als hij er dan vlak na toch gaat lekken alles weer los moet.
Volgens mij is er geen enkel merk die een waterpomp levert voor de levensduur van een auto. Wel zijn er verschillende kwaliteitspompen te krijgen. Zo is er bijvoorbeeld een pomp met messing schoepen, maar ook met kunststof schoepen. Probleem blijft vaak de lagers welke het uiteindelijk begeven of omdat de pomp gaat lekken.gr. rene
6 juni 2015 om 19:43 In reactie op: [Astra-H – 2004] – Vragen m.b.t. inbouwen parkeersensoren #18146212Ik heb al vaker gelezen dat het inbouwen van universele sensoren lastig is en niet mooi.
Ik heb een How to geschreven. Ik ben zelf wel technisch onderlegd maar als je er voor kiest originele te nemen zul je ook zelf handig moeten zijn.Ik ben het totaal niet eens met het benadrukken van dat het lelijk is en slecht werkt.
Ik heb een set van alleen achter ingebouwd. Dezelfde set is er ook voor 8 sensoren.http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=190789
Hier vind je de how to.
Heb je vragen kun je me altijd een Pm sturen.Gr. Rene
Dan is jouw probleem toch wel een heel ander probleem dan de onze vrees ik.
Blij dat t voor jou opgelost is in ieder geval.
Gr. Rene
4 juni 2015 om 11:55 In reactie op: Educatieve vraag, eerst pluspool of eerst minpool loshalen? #18286412http://www.silverlinetools-shop.nl/p/40300/startkabels-met-overspanning-beveiliging/
Nog beter. Hoef je bij het overstarten nooit meer te twijfelen.
Gr. Rene
1 juni 2015 om 19:05 In reactie op: [HOW-TO] – Astra-H – Universele parkeersensoren inbouwen #18281693Sorry voor de late reactie.
Parkeersensoren heb ik via internet besteld. Gewoon Googlen op universele parkeersensoren en je komt verschillende types tegen.
Relais heb ik van mijn schoonvader gekregen ( is garage houder) maar zijn te krijgen bij automaterialen winkels en electronica zaken.Gr. Rene
27 mei 2015 om 15:15 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999182@Haasje17 wrote:
2 massa vliegwiel vervangen voor een normaal kom vliegwiel. En koppeling en drukgroep ben je er voor altijd vanaf.
bedoel je hier een vast massa vliegwiel mee? en vervang je de koppeling dan door een versie van de 1.8 (lees ik veel terug op internet namelijk).
En wat is dan het voordeel van een vast vliegwiel tov een tweemassa vliegwiel? kan me zo voorstellen dat ze de tweemassa niet voor niets gebruiken?hoor t graag.
gr. rene
27 mei 2015 om 15:06 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999180Ik heb dit probleem momenteel ook en meerdere op het forum.
Zijn er bij jullie al vorderingen uitgekomen?Ik hoor het graag.
gr. rene
http://www.autoweek.nl/autoreview/13502/opel-astra-stationwagon-16-enjoy
hier nog wat info.
gr. reneHoi Nick
Ik heb denk ik hetzelfde als jou.
Je trekt op en vanaf 2500 toeren tot 3000 toeren zit er een frequentie in de auto en de pedalen die trillen. Als een mobieltje.
Hou je m vast op 2700 toeren zonder door te schakelen dan blijft het gevoel.
Ik heb zelf geen idee wat t kan zijn. Abs ringen lijkt me niet aangezien je dan wel abs storingen krijgt lijkt mij. Twee massa vliegwiel heb ik ook aan gedacht maar ik heb pas 52000km op de teller.
Ik rij bouwjaar 2007 en jij 2008 dus denk we t zelfde motortype hebben.Ik verdenk toch ondanks mijn lage km stand dat t in de koppeling zit. Maar ja om dat even te vernieuwen om t te weten te komen. Daar is t bij niet erg genoeg voor.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn? En of er andere oplossingen zijn.
Gr. Rene@joop 55 wrote:
Beste forum leden,
2 – sinds vanmiddag is het lampje van mijn abs en het icoontje van slipgevaar ernaast aan gegaan.
Nu is het zo dat ik wel bezig ben geweest met het vervangen van me linker koplamp en bezig geweest bij linker voorwiel, kan
het daar iets mee te maken hebben?Joop :D
de eerste vraag kan ik je zo geen antwoord op geven. De tweede wel.
Wat heb je aan je linker wiel gedaan? Ik denk namelijk dat je of je abs sensor beschadigd hebt, of wel de bedrading ervan kapot gemaakt hebt. Breuk of beschadiging of iets dergelijks.
Even checken dus.gr. rene
10 mei 2015 om 18:39 In reactie op: Astra G distributieriem, stand kwijt van krukas tov nokkenas #18284095met bovenstaande tips moet je een heel eind komen denk ik.
Ik bedoel het niet kwaad Maar t moet me toch even van t hart. Waarom begin je aan dit soort klussen als je eigenlijk niet weet wat je aan het doen bent. Althans dat maak ik een beetje uit je vraagstelling op.
Ik snap dat je geld wilt uitsparen of omdat je het gewoon leuk vind om lekker te sleutelen maar bij dit soort onderhoud/reparaties is het toch wel verstandig als je enige kennis van zaken hebt. Anders kan het wel eens een heel duur grapje voor je worden als het misgaat.Ik hoop dat je nog niet zomaar iets geprobeerd hebt en dat je er uit komt met de tips van de mede forum genoten.
Succes
ReneDit soort storingen zijn heel moeilijk op te lossen. Zowel voor jou als voor de garage. Of dit nu een merkdealer is of niet.
Feit blijft dat als je er vanaf wil dat je dingen zult moeten uitsluiten. En helaas kost dit geld, vaak veel geld.
Het enige wat je kunt doen is toch echt dingen gaan uitsluiten door bepaalde onderdelen te gaan vervangen.
Als velen aangeven dat dit soort storingen door de ecu veroorzaakt worden dan zou ik toch echt daarmee beginnen. En ja dit kost heel veel geld en zal met tech2 ingeleerd moeten worden.Helaas weet je dan pas of t de ecu was of niet. Vaak kan ook een dealer een gebruikte plaatsen en inleren.
Mocht dit uiteindelijk niet de oplossing zijn dan kan je altijd nog verder gaan zoeken.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.Gr. Rene
Zoals ik het zie denk ik dat je luchtmassameter niet goed werkt.
Dat is p0100. Omdat de lmm foute waardes registreert weet de computer niet wat de brandstof / zuurstof verhouding moet zijn.
Met als gevolg een onvolledige verbranding.Hier reageert de lambdasensor weer op door foutcode p0130.
De lamba sensor meet de uitlaatgassen en registreert nu dat er iets niet klopt aan de uitlaatgassen.Ik zou beginnen met de luchtmassameter te controleren/vervangen.
Als deze oke is wordt de uitstoot van uitlaatgassen weer oke en zal p0130 ook verdwijnen.Ik lees op het forum ook dat er een aardingsprobleem kan zijn bij de lmm maar helaas weet je pas echt of dat zo is als je hem vervangen hebt. Mocht de storing dan weer terug komen dan zul je het in de bedrading / aarding moeten zoeken. Maar dat is mijne inziens een vervolgstap.
Succes
Gr. ReneSchokt bij oplaten.
Nee ik heb Schakel en automaat gereden maar dit is niet door te weinig gas geven.
Dit is anders. Net of hij bij t optrekken niet continu oppakt bij t op laten komen van de koppeling. Alleen als je t echt heel rustig aan doet kun je t opvangen.Ik kijk t wel even aan en anders misschien de koppeling maar eens laten vervangen.
Gr. Rene
Dit is idd wel wat ik voel. Alsof de voorkant gaat stuiteren ja.
Oke kwaaltje dus. Beetje jammer ;-( maar misschien wordt t minder als ik wat meer gereden heb. De vorige eigenaar reed max 6000km per jaar en de gemiddelde snelheid volgens de boordcomputer was 28km/h :???:We kijken t wel even aan.
Bedankt voor de reacties.
Gr. Rene@fdepauw wrote:
Bedankt! Ik ga dinsdag eens zien of ik deze kabel nergens in de gewone winkel kan kopen
lees eerst mijn reactie hier even, want als je de juiste radio niet hebt heeft het geen zin een kabeltje te kopen.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=190915
gr. rene
hoi jens ,dit kan in sommige gevallen wel.
Je moet even je radio uit je dashboard naar voren halen. Dit kun je doen met de juiste beugeltjes of je neemt even 4 spijkers die er precies inpassen van zo’n 5 a 6cm lang. Als je deze erin duwt voel je een soort klikje, je kan dan met behulp van de vier spijkers je radio eruit wiebelen.Boven op je radio staat dan een tekening. Zie onderstaande foto’s.

zoals je op deze foto ziet staat aux l ,r en aux gnd hier zwart gemaakt. Bij deze radio kan het dus wel.

zoals je bij deze kunt zien is er niks zwart gemaakt waar aux hoort te staan, indien je dit op je radio hebt staan kan het dus niet.als het wel kan….op eBay staan legio kabeltjes te koop. http://www.ebay.nl/itm/AUX-IN-Opel-Radio-Adapter-Kabel-CD30-MP3-CD70-DVD90-NAVI-CDC40-OPERA-MP3-/351171935611?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item51c37a7d7b
deze moet je hebben.
succes. gr. rêne
Volgens mij hebben de cd30 sowieso geen mogelijk tot Aux ingang. De cd30 mp3 wel maar dan wel de versie vanaf 2007.
Een goede optie is een din radio maar dan heb je niet meer je standaard dashboard zoals nu.
Wat ik zelf een goede optie vind (dit heb ik gedaan) is de parrot mki9200 kopen.
Ik heb m van marktplaats voor 100euro. Car2iso stekker kopen. 35,- euro en inbouwen.Heb je een carkit , Aux ingang , USB ingang, iPhone 4 stekker , sd card ingang en streamen via Bluetooth.
Andere soortgelijke carkit kan natuurlijk ook.
Gr. Rene
Oké dan ga ik even kijken of de stekker er wel of niet ligt. En anders fabriceren we het zelf.
Ik krijg de spiegel vandaag nog of anders maandag als het goed is. Dus weet nog niet welke kapjes er wel en niet bij zitten.Ik laat t nog weten hoe t gegaan is bij t plaatsen.
Bedankt.
Gr. Rene -
AuteurBerichten