pionok

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra H motorblok problemen #18308269

    code moet je uit laten lezen door iemand met een tech2.
    het tikken wat je hoorde, was dit voor dat de motor aansloeg of toen de motor net aan het draaien was?

    Als het tikken was voor dat de motor aansloeg dan is het je startrelais en vrees ik toch voor je accu.
    Als het was nadat de motor aan was dan zijn het kleppen die je hoort tikken. Dit kan te maken hebben met je oliepeil of de dikte van de olie (omdat je het over koude temperatuur had).

    motormanagement lampje kan veel oorzaken hebben. ?Uitlezen is de enige optie.

    gr. rene

    In reactie op: Stotteren Opel Astra h 2007 lage toeren #18307825

    Nee t verhaal van t schokken van de koppeling ken ik. Dit is echt motorisch.
    Alleen is er geen foutcode helaas.

    Nu doet ie t sinds gisteren weer prima maar ja wanneer gebeurd t weer.
    Hoop dat t iets tijdelijks is , ga er volgende week mee op wintersport.

    Bedankt voor je reactie in ieder geval.

    In reactie op: Astra h koppeling afstellen? #18301744

    En als dat zo is, waar merk ik dat dan aan? En is er iets aan te doen?

    In reactie op: Astra h koppeling afstellen? #18301742

    Ik heb ook t idee dat het afgesteld moet worden aan t schakelmechanisme. Ik kan me niet voorstellen dat de bak al zover op is met deze km stand.
    Is het schakelmechanisme lastig af te stellen? Kan je dit zelf of is een bezoekje aan de garage beter?

    Gr. Rene

    In reactie op: Astra h koppeling afstellen? #18301740

    Oke dat klinkt niet veel belovend.
    Ik had gelezen dat de 1.6 koppeling vervangen wordt met een 1.8 omdat deze dan minder problemen zou geven.

    Ik wacht nog even wat meer reacties af. Bedankt in ieder geval.

    Gr. Rene

    In reactie op: Kent iemand deze Astra? #18301136

    Naar mijn weten wel want zij moeten de auto’s ook gewoon tenaamstellen. Maar ook al zijn t geen handelaren dan is t geen goed teken als een auto 11keer overgeschreven is. Vind ik tenminste

    In reactie op: Kent iemand deze Astra? #18301134

    dat is al raar. de een zegt 5 eigenaren de ander 11.
    Als het klopt dat het elf eigenaren geweest zijn in 10 jaar vind ik dat erg veel.
    De auto is flink doorgehandeld, wat in mijn ogen altijd een slecht teken is.
    Een handelaar die een goede auto gekocht heeft verkoopt hem niet door aan een andere handelaar maar pakt ze winst marge op de klant.
    Reden te meer om op je hoede te zijn bij het kopen van deze auto.

    Alles flink goed nakijken. Desnoods aankoopkeuring laten doen.
    Mijn keuze zou het niet worden.

    succes met de aankoop of zoektocht verder.
    gr. rene

    In reactie op: Hoog verbruik Astra H (1.6) #18300448

    het verbruik van de 1.6 is niet bijster zuinig. Maar 180km op een halve tank is wel weer erg veel brandstof voor zo’n stukje.
    Ik denk dat je eerst even serieus moet gaan bijhouden wat je verbruik is.

    Ik ben er zelf ook van geschrokken dat je bij een gemiddelde van 130km/h op snelwegen naar de vakantie bestemming maar net op 1:12 uitkomt.
    Ga je netjes 100 rijden ja dan wordt hij een stuk zuiniger. Even ter vergelijking. Ik had hiervoor een saab 2.0t met 175pk automaat en die reed bij 130km/h ook 1:12 maar dan wel een stuk relaxter in de toeren en met meer comfort.

    In de stad daarentegen is het verschil duidelijk erg groot. Dit was met de saab 1:8 / 1:9. Met de opel rijd ik idd rond de 1:14.

    Voor in de stad met af en toe stukje snelweg vind ik hem prima, maar voor de vakantie’s, nee dan liever toch weer een zwaardere motor waarbij ik met een relaxt rustig toerental kan rijden. Ik vind de opel zelf niet fijn rijden met die hoge toerentallen. Ik heb echt af en toe het idee dat er na de 5e versnelling nog een 6 op hoort.
    De volgende auto zal dan ook minimaal weer een 2 liter worden.

    gr. rene

    In reactie op: voorscherm/spatbord linksvoor vraagje #18298545

    okey dankjewel,

    weet ik voldoende.

    gr. rene

    In reactie op: Druk regelaar brandstof Vectra 2.2gts #18298687

    dank voor de snelle en duidelijke reacties.
    ik weet op dit moment de foutcodes niet. aangezien het niet mijn auto is. ik heb mijn collega gecontact en hij laat het me nog weten.

    Maar als ik het zo lees is de kans dus heel erg klein dat het dit onderdeel zelf is wat stuk is.
    Wat zijn de kosten van het vervangen van een hogedruk brandstof pomp?

    Zodra ik de foutcodes heb laat ik het hier weten.
    Bedankt tot zover in ieder geval.

    gr. rene

    In reactie op: Stuur trilt bij 120/130 km #18295010

    Niks ten nadele van jou maar Viking is nou niet echt “het” beste merk onder de autobanden.
    Ik zelf heb er Michelin onder liggen en na goed balanceren totaal geen last van enige trilling.

    Gr. Rene

    In reactie op: Stuur trilt bij 120/130 km #18295008

    Kan ook aan t type band liggen. Ik weet dat er een tijdje geweest is dat veel mensen met pirelli banden dit probleem hadden.

    Welk merk / type heb je er onder zitten.

    Gr Rene

    In reactie op: Iso fix vraagje #18294384

    de isofix wordt in de meeste gevallen gebruikt om een base te plaatsen. of dit nu van het merk Maxi-Cosi of een andere is doet er niet toe, want verschillende merken leveren deze bases.
    Kinderstoelen vanaf groep 2 hebben helemaal geen isofix meer nodig, want ook die worden vast gezet met de gordel. Het kind wordt immers met zijn eigen gordel van het stoeltje vast gezet.

    Of en wat het pootje precies doet laat ik even in het midden, want ze gaan er niet een hele constructie onder zetten zonder dat het meerwaarde heeft.

    Misschien handig als nick aangeeft om welke leeftijd het gaat waarvoor hij de isofix wil gebruiken.

    Ik zeg zeker niet dat de easybase een vervanging is van de iso-fix, want de easybase (het type met de pootjes) heeft isofix nodig om vast gezet te worden.
    Het gaat gewoon om het gemak. meer niet. En of het nu veiliger is om de Maxi-Cosi of een ander merk met gordel vast te zetten of dat je de cosi in de base met isofix zet. Dat hebben de mensen van de crashtesten denk ik wel uitgezocht. Daar weet ik het antwoord niet op.

    ik heb het nog steeds over twee verschillende types easybase he. dus met en zonder isofix aansluiting.
    de base voor een Maxi-Cosi of ander merk gebruik je idd de eerste maanden, daarna ga je over naar een stoel welke geen isofix meer nodig heeft. het is dus onzin om te roepen dat je je auto graag langer dan 9 maanden wil gebruiken. Of heb jij je kinderstoelen ook vastgezet met iso-fix?

    gr. rene

    In reactie op: Iso fix vraagje #18294382

    @xladage wrote:

    Hoi Nick, Het kan, maar is een flinke klus.
    De isofix brackets moeten namelijk aan de metalen constructie vastgelast worden.
    Oftewel, de bekleding (achterbank) moet volledig verwijderd worden.

    Een betere vraag is: wil je het wel.

    ISOfix is niet heel veel beter dan een correct geplaatste en bevestigde kinderstoel.
    Hoewel iets steviger, ben je met eengoede klapper net zo goed (of slecht) uit met een kinderstoel in de gordels.
    Isofix is deels marketing: inspelen op een veiligheidsgevoel van ouders danwel “wat ben jij een slechte ouder als je het stoeltje slechts in een gordel hebt zitten”
    Maxi Cosi is goed in tig sterretjes exra plaatsen bij de veiligheid-productbeschijving maar concreet blijft de meerwaarde een beetje uit.

    De reden waarom isofix ooit in het leven is geroepen, is omdat men de stoeltjes vaak niet helemaal goed in de gordels plaats, waardoor ze kunnen bewegen of loskomen in de auto bij een aanrijding. Om de onkunde van ouders een beetje te verhelpen en hebben ze een click&go systeem ontwikkeld.
    Als jij netjes de stappen van de handleiding volgt heb je dus geen isofix nodig.

    Wel of geen isofix zou voor mij geen enkele dr0l uitmaken als het gaat om een gezinsauto

    xladage is denk ik nog geen papa? of wel?
    Natuurlijk wordt er met marketing gesmeten op dit soort producten, logisch zo willen ze hun product op de markt brengen en ja dit doen ze soms om ouders “bang” te maken. Maar dat is niet zoals ik isofix zie.

    Ik heb een zoontje en heb altijd gebruik gemaakt van “easybase” producten. Niet omdat het veiliger zou zijn, nee alleen maar om van het gehannes met de autogordel af te zijn en de slijtage die er aan je gordels bij optreedt.

    nick wil graag isofix gaan gebruiken en heeft deze niet in zijn voertuig. Geen probleem. Je hebt namelijk easybases die je hetzelfde plaatst in je auto met ook een pootje die naar de vloer gaat, maar die niet in beugels van isofix vast zitten.
    Deze easybase (zonder de knijppootjes) wordt simpelweg “eenmalig” vast gezet met je autogordel. Deze komt dan strak in de zitting te zitten en het pootje geeft extra stabiliteit op de vloer van de auto.

    Het grote voordeel van easybase producten, met of zonder de isofix beugels is dat je je kind heel makkelijk en snel in en uit de auto kunt halen als deze in de maxi cosi zit. En geloof me. Dit doe je vaker dan je denkt. Ben je eenmaal uit de maxi cosi periode dan plaats je een gewoon autostoeltje. Ook die wordt middels je gordels eenmalig goed vast gezet.

    ik zweer bij deze easybase producten. simpel , snel en veilig. En nee ik ben geen marketeer van dit product.

    ps. uit veiligheidsoogpunt. Kids achterin de auto plaatsen. en mocht het noodzaak dit voorin te doen, schakel dan de passagiers airbag uit. (zie je instructieboekje van je auto).

    succes.
    gr. rene

    In reactie op: remschijven en remblokken vervangen astra h 2006 #18293949

    Vergeet niet dat je de zuiger niet zomaar terug kan duwen bij de achter cilinders. Dit kan bij de voorste wel. De achterste dien je met terugstel gereedschap in te draaien. Google maar op achterrem terugstel gereedschap en je ziet complete setjes van zo’n 30,- euro.

    Sommige mensen doen t met een waterpomptang maar hier riskeer je wel schade mee aan de rubbers van de zuiger.

    Succes
    Gr. Rene

    In reactie op: Electrische raam bijrijderskant #18292766

    De bijrijders kant loopt via de bestuurderskant.
    Ik heb deze klacht bij een vivaro gehad en t bleek het bedieningspaneel aan de bestuurders zijde te zijn.

    We hebben alle bedrading etc toen doorgemeten maar t bedien paneel is lastig te controleren. Een andere besteld , geplaatst en het was opgelost.

    Succes
    Rene

    In reactie op: Opel. Astra H stabilisator stang rammel…vakantie #18291141

    En hoe is het afgelopen?

    In reactie op: Opel. Astra H stabilisator stang rammel…vakantie #18291140

    Even voor de duidelijkheid. De garage daar heeft denk ik de reactiestangetjes bedoeld. Deze zijn bij de Astra kunststof. Aan beide einden van het stangetje zitten twee gewrichtjes. Hier komt speling op en dat gaat klapperen bij klinkerwegen. Hier kan je idd mee doorrijden en zal misschien een 100 euro incl materiaal kosten bij de garage.
    Maar je schrijft dat er nog iets was? Wat dan precies? Want misschien is er iets waar je dus niet mee door moet rijden.

    De stabilisator stang die iedereen verward met de reactie stangetjes.(deze zitten verbonden aan de stabilisatorstang) zit echt onder het voertuig. De reactiestangetjes lopen van je veerpoot naar de stabilisatorstang.

    Hoop het zo iets duidelijker is.

    Gr. Rene

    In reactie op: Astra H raambediening met AB #18290752

    @Janus1980 wrote:

    Bedankt voor de snelle reacties, ik ben al eens opzoek gegaan naar de REC en die heb ik achterin zitten, het enige wat ik dan wel mis is een tech2 of een opcom.

    Ik hoopte op een makkelijke oplossing ;)

    je kan natuurlijk ook even vragen of er een forum lid in de buurt woont.
    Weet niet waar je zelf vandaan komt? als het omgeving den haag is wil ik het wel voor je doen.

    gr. rene

    In reactie op: Xenon inbouwen asta H station #18290767

    heel leuk om in te bouwen, maar heb toch ook al veel verhalen gehoord van mensen die ze er al snel weer uithalen omdat het gewoon niet goed werkt.
    De hoogte verstelling bij xenon hoort te nivelleren en wat de meeste mensen als klacht krijgen is dat er vaak naar ze geseind wordt omdat de lampen veel te hoog stralen.
    Een hoop centjes voor iets wat in mijn ogen niet aftermarket hoort te worden ingebouwd.
    daarnaast hoort de lichtbundel wel perfect te blijven in de huidige koplampen anders is het weer apk afkeur.

    ben benieuwd of je het ooit inbouwt en wat je ervan vindt. Ik blijf je artikel even volgen.

    gr. rene

    sorry ,maar ik denk dat je dit toch wel een stuk mooier kan wegwerken toch? waarom niet het hele spulletje achter je radio plaatsen aan een geschakelde plus en je kleine belkin bedien paneeltje door je ventilatierooster op het dashboard plaatsen?

    Waarom heb je voor dit setje gekozen en niet voor bijvoorbeeld een parrot mki9200? hier heb je ook gewoon bedrading zoals aux, usb en iPhone aanzitten, maar ook de optie om bluetooth met goede kwaliteit te streamen?

    Ik heb deze bij mij ingebouwd en ik heb enkel en alleen een schermpje wat je zit zitten. de losse draden (aux,usb,iphone) liggen weggewerkt in het dashboardkastje.

    gr. rene

    In reactie op: Distributieketting vervangen, ja of nee? #18290644

    @Haasje17 wrote:

    @pionok wrote:

    Spreken we over een ketting of over een riem? De ketting hoeft zelden vervangen te worden. De riem bij bepaalde km stand of leeftijd.

    Wel kan het zijn bij een ketting dat deze iets oprekt of dat er een spanrol niet goed meer is.
    Wat is de reden volgens de garage? Waarom geven ze aan dat de ketting vervangen moet worden?

    Ik had hiervoor een Saab die stond op 205000km. En daar is nooit iets aan de ketting gedaan.

    Gr. Rene

    Door slecht onderhoud zoals oliebeurten enzo komt het veel voor dat de ketting en eigenlijk meest belangrijk de spanner slijt, waneer er rare geluiden te horen zijn en geen lampjes branden blijft gemiddeld bestuurder gewoon rijden. De spanner is vaak aan het slijten welke te laat vervangen wordt waardoor de ketting ook vervangen moet worden.

    Precies wat ik bedoel. De spanner is vaak de oorzaak idd.

    In reactie op: Distributieketting vervangen, ja of nee? #18290643

    @theunm wrote:

    @pionok

    de topic’s hier en beetje beter in de gaten houden.
    het lijkt wel of ze voor de moderne motoren fiets kettingen gebruiken.
    ja een ketting zou onderhoudsvrij moeten zijn alleen de ervaring leert dat je beter een riem kunt hebben.
    dan weet je tenminste wanneer je tegen welke kosten aanloopt.
    moderne kettingen zijn zeer kwetsbaar.

    Sorry theunm, maar ik ga hier niet alle topics onnodig lezen. Ik lees wat ik interessant vindt. En tsja ik zit nog niet heel lang op dit forum dus heb dit nooit meegekregen.
    btw. een gemiste kans van opel dan om zulke slechte kettingen te maken. Als een saab (ook GM) uit 2003 dik 2ton rijdt met een ketting zonder enige problemen waarom zou je dan een riem nemen? volgens mij omgekeerde wereld. De ketting is er juist om het vervangen van de riem te voorkomen. Maar jij wilt het liever andersom. wat ik vreemd vindt, want waarom wil je graag op kosten gejaagd worden door om de zoveel tijd je distributieriem te vervangen? Nee sorry dan rij ik liever met een ketting die er na 12 jaar nog steeds prima inzit.
    Dat opel zulke slechte kettingen maakt is gewoon jammer, want er zijn genoeg merken die het gebruik van een ketting al jaren hebben, zonder enige problemen.
    Opel zal dus bij het gebruik van kettingen wat beter zijn best moeten gaan doen en betere kwaliteit gaan leveren. Maar het is me al meer opgevallen dat opel de laatste jaren het laat afweten wat kwaliteit betreft. Waarschijnlijk gaan ze hier nog wel op terugkomen over een paar jaar net als Renault. die zet nu ook een geheel nieuwe lijn in waarvan ze hopen dat deze auto’s kwalitatief een stuk beter in elkaar zitten dan de versies zoals laguna 2002 en megane modellen uit die tijd.

    gr. rene

    In reactie op: Distributieketting vervangen, ja of nee? #18290640

    Spreken we over een ketting of over een riem? De ketting hoeft zelden vervangen te worden. De riem bij bepaalde km stand of leeftijd.

    Wel kan het zijn bij een ketting dat deze iets oprekt of dat er een spanrol niet goed meer is.
    Wat is de reden volgens de garage? Waarom geven ze aan dat de ketting vervangen moet worden?

    Ik had hiervoor een Saab die stond op 205000km. En daar is nooit iets aan de ketting gedaan.

    Gr. Rene

    In reactie op: Moeren dakdragers draaien mee #18289713

    misschien kun je even een foto maken van hoe het zit en deze hier plaatsen.
    Er zijn veel verschillende dakdragers vandaar.

    gr. rene

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 84)