Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zie wel dat Noord-Holland sterk is vertegenwoordigd hier zeg
:angel@Shane_Astra_g wrote:
Vandaag naar Wormer gereden om de beginnende roest aan 1 wielkast te behandelen. tijdens het slijpen werd duidelijk waardoor de roest is ontstaan. Er bleek schade, vermoedelijk steenslag waardoor het roestproces kon beginnen Ben echt blij met het resultaat, geen kleur verschil!


Roest wordt nu zichtbaar. geen gat maar wel wat weggerot.



BEFORE

AFTER

Meneer heeft een eenmanszaak. Tarieven liggen ver onder die van een schade herstel bedrijf!! Geeft goede adviezen. en neemt geen genoegen met goed! het moet er perfect uitzien:D
google”kras roest verwijderen”
Echt super goed gedaan m8
3 december 2012 om 21:54 In reactie op: omega 23D motor, zeeeeeer lage topsnelheid, trekt bijna niet #18080611Mee eens maar ik wist niet dat hij zoveel druk opbouwt
dus zo leert een mens elke dag weer wat bij ..lol
:thumb3 december 2012 om 10:07 In reactie op: omega 23D motor, zeeeeeer lage topsnelheid, trekt bijna niet #18080609Zo leer je elke dag weer iets bij
Ben jij monteur ofzo of alleen maar een hobbyist?
pimo
@soepkiepe wrote:
2e hands :$
op de sloop
daar word troep ook gewoon weg gegooid, dus ben niet zo heel bang dat ik er wat slechts op krijg ;)een buurman zijn auto is tijdje terug afgekeurd omdat de banden droogte scheurtjes hadden, is dat weer veranderd dan?
als deze scheurtjes in de wang zitten en een bepaalde lengte hebben is hett gewoon afkeur
als scheurtjes in het profiel zit maakt het niet uit
Pimo1 december 2012 om 22:39 In reactie op: omega 23D motor, zeeeeeer lage topsnelheid, trekt bijna niet #18080607@wim-v6 wrote:
nope, drukken te hoog, en meten vanuit verstuivergaten of Voorgloeigaten..
Meter word geschroefd (23bar compressie)
Willem
Zo!!!! ik wist niet dat de drukken zo hoog opliepen bij een diesel
weet ik dat ook weer
pimoZeker weten :( :???: slijtage onderdeel
1 december 2012 om 18:22 In reactie op: omega 23D motor, zeeeeeer lage topsnelheid, trekt bijna niet #18080604@-WJ- wrote:
ik neem aan dat hij geen vermogen nodig heeft om zonder belasting in toeren te klimmen? Dat doet ie dus ook langzaam… In de vrij, plankgas, langzaam toeren omhoog.
Ik heb geen idee hoeveel de motor gelopen heeft :(
Geen vermogen wel brandstof en als die moeilijk krijgt door BV een te lage druk of (door vervuilde verstuivers)te langzaam open gaande verstuivers geeft dan dus ook bij onbelast problemen
Ik heb dit verschijnsel al eens gezien bij een Toyota Landcruiser diesel (vervuilde verstuivers)
Groet
Pimo1 december 2012 om 18:03 In reactie op: omega 23D motor, zeeeeeer lage topsnelheid, trekt bijna niet #18080601@-WJ- wrote:
Hallo,
Ik heb een Opel Omega 23D motor in mijn 1979 Bedford oprijwagen zitten, en ondanks dat de motor redelijk netjes stationair loopt, zit er helemaal geen gang in! Onbeladen voor de wind bergaf haal ik plankgas in de 4e versnelling maximaal 84 km/h, en onder normale omstandigheden op een rechte weg plankgas 75 km/h.
Ook klimt de motor zeer langzaam in toeren, ook als ie dus in de vrij staat en ik het gas vol in trap.
De brandstoffilters zijn schoon, lucht is uit de leidingen, en ik zou zo even niet weten wat het is. Ik verdenk eigenlijk de timing van de injectiepomp, en heb een paar uurtjes op internet gezocht naar een engine manual, maar niets kunnen vinden voor een Omega A 2.3 Diesel.
Hoe kan ik eventueel testen of het inderdaad de injectiepomp is, kan ik deze op de een of andere manier draaien om zo de timing te veranderen?
Alvast bedankt :)
Hoeveel KM staat er op de teller?
Het kan nl ook zijn dat de verstuivers gewoon versleten zijn of verstopt (ongeveer tussen de 2 a 3 ton)
Als dat zo is kan hij wel normaal starten en stationair draaien maar op vermogen komt hij gewoon brandstof te kortsuc6
@okkie-001 wrote:
speurtocht gehouden in de astra en de zoekopdracht was: zoek water
water heb ik gevonden aleen nog niet waar het vandaan komtwas aan het zoeken achter het dashboard
en het water kom uit de buurt van de kachelhuis vandaan ik denk dat het via de luchtinlaat naar binnen komt.en de astra opgevenen voor DE kerst meeting in heerhugowaard klikker de klik
Idd is vaak onder de parafaan verdacht
water afvoer dicht door bladeren
Of een pollenfilter die onder de rotzooi zat en dus constand vochtig vooral als ik de kachel opstookte :D ;)Trouwens Wim-V6 heeft een idioot mooi karretje zeg
Zeker ook qua motorIk dank jullie voor jullie reactie’s :thumbup :thumbup :wors :wors
oke stuurkappen dus meeveranderen
Stuurpennen zijn dus van dezelfde diameter van de Vectra en de Astra
en yep mister F een 2 spaaksstuur
de grootste misser van opel :D :D :D :Dyep 1 zonder plofzak
En voor apk kijken ze naar de type goedkeuring
het kan nl. best een stuur zonderplofzak zijn
het feit dat er een plofzak in zit wil niet zeggen dat hij ook moet werken (volgens typegoedkeuring dan he)
Omdat je anders de hele sensorbende ook moet plaatsen (krijg je dus ook een andere typegoedkeuring)Dank je wel voor je reactie
Ik heb ook een F sedan wel te verstaan
En de airbag vindt ik niet erg interesant daar ik hem nu ook niet heb dus die sluit ik niet aan.
Het gaat mij voornamelijk om de stuur pen
Of de stuurpennen gelijk zijn qua dikteHe hallo,
Ik zie dat mijn vraag niet is geplaatst?
Ik zag nl. dat er in een astra een vectra stuur was/is geplaatst? bij Marco_tds
zou dat ook in een astra van 1994 willen?Groet
PimoOok een Vectra B heeft een EGR klep
kep um net zelf vervangen
Klantenbindingslampje bleef brandenPimo
diesel of benzene?
motor inhoud?
Als het een riem is ongeveer om de 90.000 of om de 5 jaargroet
PimoIk wilde ook mijn thrmostaat vervangen van mijn Astra
Zit ie achter mijn distributieriem niet erg handig
Komt wel als ik iets meer tijd hebKlopt rik kan ook maar ik wil het dan weer gewoon goed hebben
Trouwens als je er niets aan doet heb je kans dat hij moeilijk gaat doen met stationair of afslaat B.V. voor een stoplicht
Is zeker voor de vrouw niet echt aante bevelen ;) Gaat ze me weer bellen enzo :wubHans
Zo EGR klep vervangen van mijn Vectra
Klanten bindings lampje bleef branden zeer irri :fy1 -
AuteurBerichten