Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
he jammer dat de link naar de foto’s niet klopt. Overigens is dit topic niet meer geplaatst in de how to’s. Ik hoop dat dit lsnog gebeurt, want het is zonde van de moete!
Het is inderdaad niet de zekering. Ik ga van het weekend wel even meten en de stekkerdoos trekhaak open maken. Is dit een afkeurpunt, want hij is in juli gekeurd?
Misschien een hele domme vraag, maar moet ik dan de hele stekkerdoor eraf halen? Ik heb net gekeken (best koud en donker!) en ik zie wel een schakelaartje waar de stekker tegenaankomt. (deze schakelaar zal ook gebruikt worden om op je dashboard aan te geven dat er een aanhanger achterhangt bij het gebruik van je knipperlicht?
Deze kan ik met een schroevendraaier vanaf buitenaf gewoon op en neer doen (zonder resultaat)! of bedoelen jullie wat anders?ik heb wel een trekhaak met 13 polig,maar hier zit geen verloopstekker in. Wel maak ik regelmatig gebruik van een fietsendrager en dan maak ik wel gebruik van een verloopstekker naar 7polig.
K*t schroeven :swear .Ik krijg die echt niet los, zeker ook omdat door de roest de torxdop niet meer past! WD 40 en vandaag ook kruipolie, geen beweging in te krijgen. Ik laat het maar zo voorlopig en laat de garage bij een beurt wel vloeken. Tenzij iemand in de buurt van Nijmegen beschikt over toverkrachten (en deze krachten wil ruilen voor een kistje bier ;) .
Ik heb de torx doppen gekocht, maar op een past hij al niet meer omdat deze te ver verroest is. Ik ga donderdag a.s maar een gewoon proberen wd 40 en evt. verwarmen, bedankt voor het meedenken!
25 oktober 2011 om 09:05 In reactie op: Ik wil hem weer "als nieuw" laten klinken. Maar hoe? Help!!! #17881160Hoi
Is het eenvoudig om zelf de bougies te verwisselen, evt. how to? Ik heb niet de onderhoudshistorie van de auto en ik niet onnodig veel (niet noodzakelijke) kosten wuil maken, wil ik het graag zelf doen.nee het zijn geen inbus torx. Het zijn bouten met een soort ster-kop (wel een gekke ster). Ik zal het eens proberen met WD-40 van het weekend. Ik heb geen grote klachten (soms wat schokkerig of niet niet altijd lekker door trekkend) tijdens het rijden, maar deze egr is volgens mij nog nooit schoongemaakt.
Het LCD display schijn je ook zelf te kunnen repareren! Er is ergens een how to voor, volgens mij op de site van opeltje.nl. Als ik vanavond thuis ben zoek ik die even op. Sta zelf op het punt ook dit te repareren, maar als jij deze how to nou eens even test (Als je toch een andere van plan bent) :thumb, weet ik of het lukt !!!
Succes in ieder geval
Dat heeft die van mij ook. Komt door de close ratio versnellingsbak. Hierdoor heeft de auto toch de extra trekkracht. Daar moet je even aan wennen of gewoon iets minder hard!
Hoe vaak is afhankelijk van snelweg/stadsverkeer. Maar om de 1000 km is redelijk weinig, vaak merk je het niet eens, omdat je dan op de snelweg rijdt. de roetfilter regenereert om de 400-600 km, maar dan moet je wel een min aantal toeren r(min 2000-2200) rijden gedurende 10-15 min. vandaar dat deze in het stadverkeer niet regenereert.
Er wordt indien je niet veel snelweg km’s rijdt ook geadvisseerd om niet constant de zesde versnelling te gebruiken, omdat dan het vereiste toerental niet bereikt wordt.Klinkt een beetje als kapotte stelmotortjes, terug te vinden in het dashboard. Dit probleem had ik bij mijn laguna. vulen hielp niets, stelmotortjes vervangen echter wel! stelmotortjes waren niet zo duur €35 per stuk, echter moest het dashbaord open, maar als hje handig bent kun je dit heel goed zelf!
http://www.amt.nl/Nieuws/Foutloos-Opeldistributie-vervangen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kijk hier maar eens voor het vervangen van je distributie! Misschien bij jouw type net wat anders, maar het geeft je een indruk. Overigens is het vervangen hooguit 2 uur werk, dus als je een garage hebt die qua uurloon niet te gek doet zou ik het uitbesteden! als je het niet goed doet kan dit allerlei gevolgen hebben!Hoi Nordin,
Dat zoemen doet ie van mij ook (zafira uit 2000) volgens ople normaal! Ik hoorde dat eigenlijk pas voor het eerst een paar dagen terug (ik hem hem pas sinds begin augustus. Ben meteen naar de dealer gereden, helaas was het geluid toen niet op z’n luidst maar toch garandeerde de monteur mij dat dit regelmatig is en geheel onschuldig. Olie kun je gewoon controleren door de dop van het reservoir (tegen het schutbord van bijrijder) eruit te halen en te kijken op het pijlstokje. Als je pomp echt kapot is dan moet je dit meteen merken met sturen en ook horen door een geschuur in de pomp, volgens de monteur.
Mocht jij andere info krijgen hoerover van hoor ik het graag want ergens ben ik altijd bang dat dit geluid toch een begin is van slijtage (ook al beweerd de monteur iets anders)
succesDat doet ie van mij wel, zou dit dan toch ook te maken hebben met mijn thermosstaat? Daarnaast heb ik gemerkt dat het toerental ook rond de 1500-2000 toeren draaitbij een koude start, voorheen alleen bij lauwe start. Heb jij een idee?
hoe vaak slaat de vin aan bij stilstand?
loopt de temp bij stilstand ook snel op naar 95 graden? en springt de vin ook vaak aan ook bij lage buitentemperaturen? In dat geval kan er iets niet goed zijn met de circulatie, radiateur of defecte themostaat?
Bij m j slaat zelf bij een temp van 14 graden heel vaak de koelvin aan, maar hij koelt wel terug naar 90 graden. Op zich niets mis mee maar ik ben anders gewend omdat ik altijd andere auto’s gereden heb.Halo Serge,
Mijn Zafira 1.8 ook uit 2000 geeft op de snelweg een temp van 85/86 graden. In de stad schommelt deze tussen 90 en 95 en bij 95 graden slaat de vin aan en koelt terug tot 90 graden., Volgens opel is dit normaal. Termostaat bij mijn opel gaat open bij 92 graden volgens de Brezan. Slaat jou vin ook zo vaak aan? bij 16 graden buiten en stilstaan bij de stoplichten loopt de temp snel van 88/90 naar 95 graden en koelt vervolgens terug naar 90. Dit om de minuut ofz0!
14 augustus 2011 om 10:51 In reactie op: temperatuurmeter schommelt en toerental bij lauw/warme start #17892165@willem. Welk probleem los ik hier mee op? krijgt er iets te weinig stroom?
-
AuteurBerichten