Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2012 om 12:16 In reactie op: Hoe warm wordt de motor met deze kou topic (thermostaat?) #17985584
Wil dit dan zeggen dat mijn thermosstaat (is helaas meteen het hele huis) langzaam aan minder wordt/dan wel half open blijft staan en dus vervangen moet worden?
mantel lek is afkeur bij de opel dealert!
1 februari 2012 om 10:32 In reactie op: Hoe warm wordt de motor met deze kou topic (thermostaat?) #17985581koelvloeistof is prima, ik hoef nooit bij te vullen. Vanochtend kwam de thermosstaat niet onder de 80. Ik ga de dealert maar eens even bellen wat zij ervan vinden.
31 januari 2012 om 11:36 In reactie op: Hoe warm wordt de motor met deze kou topic (thermostaat?) #17985579Ik heb inderdaad ook de blower aanstaan, dat scheelt ook iets. Maar een thermosstaat moet dit toch kunnen opvangen?
Als jij net je koppaking hebt laten vervangen (ik weet niet waarom) maar dan zou ik haast zeggen dat deze lekt! Ik zou terug gaan naar de garage!
Hoe lang ben je bezig geweest, want ik dacht dat je gehele dashboard eruit moet?! Ik wil die van mij namelijk repareren, maar ben tot nu toe nog niet begonnen omadt het een hele klus zou zijn!
Wat een mooie wagen! Ik ga bijna denken aan een nieuwe hobby! Er passen helaas geen 3 kinderzitjes in!
20 januari 2012 om 07:40 In reactie op: traag terugkomen naar normaal stationair toerental #17978176Heb je de boel al gereset door de accupool er even af te halen? Vaak duurt het ook even voor dat ie weer is ingeleerd (moet wel binnen een dag zijn).
Heb je wel kans dat bij stadsritten/file continu je fan aanslaat!
Dit lijkt ook op de problemen die ik wel eens heb. Ik krijg echter de EGR niet los omdat ie schroeven helemaal vastgeroest zitten, dus die kan ik niet uitsluiten. Hou me op de hoogte van je zoektocht!
Heb je geen roest op je schijven? Kan zijn dat daar een stukje roest is afgebroken en zo tegen je blokken schuurt. Roest eraf slaan met een hamer en eventueel afdraaien of natuurlijk vervangen. Volgens mij moeten ze minimaal 5 mm zijn (nieuw is 10 mm).
Kun je die koolstofborsteltjes niet gewoon vervangen (net als bij de wasmachine) of moet je een nieuw motortje kopen. Mijn Zafira blaast soms ook wat minder hard en dan weer normaal, zou dat ook met het “opraken” van de koolstofborsteltjes te maken hebben?
Ik heb bij mijn v70 wel eens de blower eruit gehad, qua werk wel goed te doen, al kom je er wel moeilijk bij.zou dit ook werken bij mijn zafira a uit 2000 met 1.8xe1 blok. filterbox is i.d.d hetzelfde.
gr pieterHoe maak je de klemmen van de slangen los? gewoon naar elkaar toe knijpen of schroevendraaier ertussen?
Ben inmiddels uitgevloekt, maar schroeven zijn nog steeds niet los te krijgen. Er past geen dop meer op, want ze zijn dol. Wim wat bedoel je met een maat groter en in de boot moet rammen? Ik vrees dat ik naar de echte sleutelaar moet en in het ergste geval een nieuwe egr of kun je de kop eraf slijpen en nieuwe schroefdraad tappen?
Als je twijfelt over NAP en apk volgend jaar, moet je gewoon de RDW even bellen. Zou natuurlijk raar zijn als je een auto koopt met nap je een probleem hebt en zonder niet! Dan zou je de NAP gewoon weg kunnen laten. Maak je geen zorgen, iedere dag worden er auto’s verkocht waarvan de km’s niet kloppen, kan me niet voorstellen dat kopers een probleem hebben, terwijl de handelaren bewust de standen terugdraaien. Maar even bellen kan je veel zorgen aan kop schelen!
Als dit allemaal mondeling gegaan is geef ik je weinig kans, dan is het jouw woord tegen de zijne. Welke km stand staat er op het keuringsrapport? als dat de 154000 is dan zou ik je niet zo’n zorgen maken bij eventuele verkoop. NAP klinkt heel leuk bij aanschaf dealer, particulier zit deze er vaak niet bij en zegt mij vrij weinig. Ik doe veel zelf, maar ik registreer dus niets bij NAP.
Ik zou wel even hem confronteren en kijken of hij je tegemoet wil komen! Dat je bij distributieriem nog de letters kan lezen zegt niet zoveel, aangezien er een kap omheen zat. Bij de mijne zag je dit na 80.000 km ook nog heel goed, terwijl de vervangtermijn 60.000 is. We kun je voelen of er nog veel spanning opzit. Staat er niets over in het boekje?nu de draden aan elkaar gemaakt en hij doet het. Schakelaartje is kapot dus! kan je die los kopen? Ik ga ook even kijken of mijn fietsendrager ook zonder scahelaar werkt, want dan laat ik hem gewoon mischien wel tijdelijk even geheel weg!
Ja, sorry ik was niet helemaal volledig. Nadat ik natuurlijk de fietsendrager er weer afgehaald had deed het mistlicht het niet meer. Ik heb vervolgend het hele schakelaartje ontkoppelt, maar dat hielp ook niet (wat de vorige keer tot mijn grote blijdschap wel werkte).
Ik moet waarschijnlijk op zoek naar de draad van de mistlamp naar de stekkerdoos en die ontkoppelen. Want als die er niet meer is dan moet die het doen toch? Of heeft iemand ander nog een suggestie?Vandaag de fietsendrager aangesloten en mistlicht doet het weer niet! Weer stekkerdoors open maar nu geen resultaat. Met dit t*f*s weer geen mistachterlicht. Zekering lampje etc. in orde. Morgen maar weer opnieuw alles los maken, maar hier word ik niet vrolijk bam. Iemand nog tips?
Hij doet het weer! Was inderdaad het schakelaartje in de stekkerdoos. Even de stekkerdoos helemaal losgemaakt en het schalaartje op en neer bewogen en hij deed het weer.
Bedankt voor de info! Zeker met deze mistige dagen!
Ik ben klaar! Was inderdaad niet zo heel moeilijk! Heb helaas geen foto’s gemaakt,maar er zijn er heel al twee die dat gaan doen! Bedankt voor de info! Vond de filter 19,75 euro wel aan de prijs bij de Brezan! Mann wk512 filter
Dank je voor de info! Morgen eens kijken of het gezonde verstand nog werkt :D
Heb vanmiddag de filter gehaald bij de brezan. Hoe gaan de oude klemmetjes eraf en de nieuwe erop? Trekken /indrukken?
Moet die ontlucht worden erna of gevuld worden met benzine voorda die teruggeplaats wordt?
-
AuteurBerichten