Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@D.J.R. wrote:
Gisteren bij de buurvrouw nog gedaan (inspuiten van de geleiders dan he :D ;) )
Het loopt weer soepel.Dirkjan
En ze loopt weer soepel? :jerry
Even de zoekfunctie op het forum gebruiken, staat best wat over beschreven!
Ik vermoed vervuilde gasklep of EGR!http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=startpagina_2011″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Handremkabel vervangen is dat veel werk?
LMM misschien!? Deze meet de inlaattemperatuur volgens mij en kan voor veel storingen zorgen.
28 februari 2012 om 07:58 In reactie op: Vernieuwde marktplaats nu geopend. Bekijk hem nu! #18000516Mijn complimeneten!! Ziet er zeer goed uit!
riem, spanrollen, waterpomp, koelvloeistof en eventueel multiriem = ong. 400 euro. Bij opel net even wat meer. Om de 60.000 km of 5 jaar!
Wel laten doen want als ie kapot springt dan ben je de Sjaak!60.000 km
kapotte waterpomp of radiateur verstopt kan ook. Hoe kom je erachter dat je accuklem slecht is?
Kijk eens op mijngarage.nl. Hier kun je met je kenteken de juiste kosten berekenen en vindt je meteen een garage in de buurt die het kan doen voor die prijs. Voor mijn Zafira A is dat incl arbeidsloon €317, maar excl. multiriem, waterpomp en koelvloeistof. Dit laatste kost nog een een €120 extra (en wellicht nog extra arbeidsloon, maar dat mag geen naam hebben). €450 totaal ben je klaar!
Als je de olie iedere keer keurig op de beurt doet en de motor is in “nieuwstaat” zal de olie helder blijven. Vaak is het zo dat als de olie eenmaal zwart is bij de oliewissel ook sneller zwart blijven omdat het achterblijft in de motor. Je zou als je geld teveel hebt en een keer kunnen spoelen door een keer na 1000-1500 km de olie weer te verversen.
Gewoon op tijd de beurt doen; 150000 of ieder jaar als je korte afstanden rijdt i.v.m. vocht in de olie.Kijk hier eens in het boekje pagina 72 t’m 76. http://www.connectcar.nl/wp-content/uploads/2010/12/GEBRUIKERSHANDLEIDING-ZAFIRA.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien dat dit je nog nieuwe inzichten geeft?In het boekje is hier niets over te vinden, dus ik denk dat je er verder niets mee kunt. Behalve dan dat je je uitstekend kunt vermaken door de hele dag het net te ontgrendelen en 10 centimeter uittrekken! :jerry
Die van mij heb ik afgelopen maandag gewisseld. De temperaturen worden dusdanis hoog dat je er geen fluit mee aan hebt. Zomerbanden rijden toch wat minder gehorig en zuiniger.
meer stroomvraag door electrl. ramen en verlichting zorgt ervoor dat de dynamo meer stroom moet maken, dus dat je toeren iets omhoog gaan moet hier mee te maken hebben. Of dat normaal is dat je dat moet merken in een hoger toerental dat weet ik niet. Bij mijn Zafira gaat de blower bijvoorbeeld harder blazen (op de hoogste stand) als ik harder rij of de verlichting uit doe dan bij stationair. Dit heeft ook met de stroomlevering te maken en hoe je auto hierop reageert. (of dit bij mij normaal is weet ik niet, misschien hebben een zelfde oorzaak bijv. een dynamo die slechter wordt)
21 februari 2012 om 10:34 In reactie op: HET APK verhaal van onze astra F, wel of niet naar sloop #17995948Ze heten niet voor niets de € master ;)
Waarschijnlijk zullen de voorgestelde reparaties niet gejokt zijn, maar kan het ergens anders veel goedkoper. Draagarmrubbers vervangen kost best wat tijd, maar 450 € is best aan de prijs. Rubbers zelf zijn 30€.
Rem vast kan alles zijn, maar op de sloop is genoeg te krijgen. Ik zou even rondkijken als ik jou was!
Succes17 februari 2012 om 21:07 In reactie op: wat kost het gemiddeld om uit te lijnen na vervangen velgen #1799416569,95 zie ik inderdaad ook op internet staan, terwijl ik vorig jaar voor de zomer 47,50 betaald heb!
17 februari 2012 om 20:33 In reactie op: wat kost het gemiddeld om uit te lijnen na vervangen velgen #1799416347,50 bij de kwikfit, al zijn daar over de kwaliteit de meningen verdeeld. Uitlijnen eens in de zoveel tijd kan geen kwaad, al zou ik indien je banden niet scheef afslijten dit inderdaad zonder je iets aan het onderstel gedaan hebt niet perse adviseren.
Lekt het of zweet ie? Zolang ie zweet, moet je je geen zorgen maken. Veel auto’s zweten en daar is niets mis mee. Je kunt de paking vervangen, maar zolang er geen olie op de grond druppelt zou ik hieraan niets doen. Thermossttaat heeft eigenlijk niets te maken met een olie lekkage, behalve natuurlijk dat de motor niet voldoende op temperatuur komt. Dit laatste kan uiteindelijk wel motorschade opleveren, maar zolang het motortje nog mooi loopt is ook hiervan geen sprake (al klinkt een 3 cilinder zowieso wat tikkerig). wel zal je benzine verbruik nu stukken beter zijn, nu de motor op temperatuur komt.
klopt is van een ander type zafira, maar was bedoeld om je een idee te geven, volgens mij verschilt deze niet van een zafira a. Je kunt het net zowel achter de voostoelen en achterbank bevestigen. De wijze waarop verschilt, maar dat zie je dus in het boekje.
succesoh ja kijk hier eens op pagina 74! http://www.connectcar.nl/wp-content/uploads/2010/12/GEBRUIKERSHANDLEIDING-ZAFIRA.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jep dat zijn ze! Dat het net flubbert kan ook te maken hebben met dat ie wat uitgelubbert is. (wat een fantastische woorden hebben we toch voor dit soort ongemaken)
Ik snap je verhaal. Velg is ook 15 inch, maten zijn dus exact hetzelfe m.u.v. de steek. Ik ben erachter dat dit eigenlijk een velg is van een Opel omega B (http://etwaarde.nl/steek/5×110.html” onclick=”window.open(this.href);return false;). Vraag ik me nog steeds af of ik deze kan gebruiken als reserve wiel of is dat vragen om problemen?
borden staan vaak aan het begin van een straat, dus als je op een kruising komt zie je daar geen bord staan. Ik denk als je aan het begin van de straat waar je gefitst bent gaat kijken daar zal wel een bord staan dat je maar 30 . Volgens mij doen ze dat omdat je anders de gehel wijk vol hebt staan met borden.
Vraag is; wist je het echt niet of zoek je een goede reden om er onder uit te komen ;)
Anders zou je met de 3 boetes de zaak voor kunnen laten komen en wellicht kun je dan er 2 ongedaan laten maken. Ik denk echter gezien je snelheden 3 maal net in de 40 het best aannemelijk zou kunnen zijn dat je het wel wist. Want waarom rijdt je daar geen 50? Ben blij dat je dan niet voor me rijd, dat scheelt mij een boete voor bumperkleven ;)Onder achter de achterbank (schuif de achterbank maar eens wat naar voren) zitten beugeltjes op de vloer. Hier moet je deze haken aan vast maken en voilà! Indien nodig kan ik vanavond wel een foto maken, maar als je de achterbank naar voren schuift dan snap je het helemaal!
2 februari 2012 om 21:07 In reactie op: Hoe warm wordt de motor met deze kou topic (thermostaat?) #17985587Ik was gisteren bij opel in Elst en zij gaven aan dat inderdaad volgens hen de thermosstaat slecht was (naar aanleiding van mijn verhaal). Ik heb mijn winterplan in Wijchen afgesloten, dus ik moet via hen een eventuele reparatie uitvoeren. Ik hoop dat zij ook vinden dat deze vervangen moet worden .2 maanden terug gaven zij na inspectie aan dat de termosstaat nog werkte. Klopt in feite ook, maar niet zoals het hoort dus! :hmmz
-
AuteurBerichten