Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6500 euro voor een nieuwe motor is een normale prijs. Ik zou als ik jouw was ook zoeken naar een gebruikt of revisieblok. Scheelt je al gauw een paar duizend euro (als je er een kan vinden). Misschien dat er coulance kan worden toegepast. Tenminste als je hem bij dealert gekocht hebt en daar in onderhoud.
Succes in ieder geval
2 stoelen en een maxi-cosi naast elkaar, dat past toch helemaal niet. heb je geen 7 persoons zafira dan?
Lijkt mij ook redelijk normaal, maar het lijkt tegelijkertijd ook wat veel. Bel gewoon eens meteen een airco service, die kan je goed informeren!
Is je Turbo al nagekeken? Slechte werkende turbo kan een roetfilter vol maken doordat ie olie verbruikt. Roetfilter loopt vaak niet zomaar vol. Of hij regenereert niet goed of hij loopt te snel vol met roetdeeltjes. zou ook je vermogen kunnen verklaren!
Als je de Agila nieuw gaat kopen, kun je dan niet beter bij de dealer dit erbij nemen (lees onederhandelen?)
Ik zou de olie vervangen! Op korte termijn kan een beetje geen kwaad (al vind ik 1 liter wel wat veel), maar 2 verschillende oliën door elkaar wordt wel afgeraden. Gewoon vervangen, spoelen is niet nodig. Als je de kosten laag moet houden volstaat 10w40 van de action, maar beter is een 5w30 (tenzij hij normaal al veel olie verbruikt zou ik een dikkere nemen)!
14 juni 2012 om 22:26 In reactie op: Even voorstellen en een vraag mbt Signum 3.0 V 6 Cosmo 2005 #18037006Er staat ook dat alle keuringen zijn toegestaan. Ik zou als je meer zekerheid wil bij opel de auto laten checken, dat kost een paar tientjes en kan je veel info opleveren. Mooie auto!
@speaker, sorry voor de pm. was bedoeld voor dit topic i.p.v PMEen polo”tje is helemaa; zo slecht nog niet. Tijdloos en oerdegelijk.
Vraag me af of je met een nieuwe waterpomp het probleem oplost. Als je toeren maakt gaat de waterpomp harder draaien en dat doet ie dus. Waterpomp werkt dus wel. Doet je Fan het wel? Dat de temperatuur oploopt is logisch bij staionair draaien omdat ie de warmte minder goed kwijt kan. Mischien dat Wim dit kan beamen? Dat de temp. terugzakt bij rijden komt daardat de rijwind de motor koelt maar ook het koelsysteem, dus je pomp moet werken! Enfin, als je probleem opgelost is dan heb ik het mis.
Prima auto over het algemeen, maar je een tweedehands auto blijft altijd ergens altijd een gok. Kun je geen garantie bedingen (al is het maar een maand?). Distributie moet om de 60.000 km, dus het kan zijn dat ie eraan zit te komen (kosten 400). Olieverbruik is ook een echt opel kwaaltje, waarbij 1 liter op de 1000 km ongeveer de grens is. Let goed op blauwe rook uit de uitlaat! Km stand zegt niet alles, namelijk km’s in de stad zijn vaak erger dan snelwegkilometers. Dealer onderhouden is altijd een plus, is er in ieder geval niet op het onderhoud bezuinigd!
Succes!Het probleem zat dus echt in de ecu, wat waren de kosten als ik vragen mag? Voor het geval dat ik in de toekomst een dergelijk gevalletje bij de hand heb. Is de ecu makkelijk zelf in en uit te bouwen?
Ik zou dan gezien je klachten de bougies vervangen, kost bijna niets (ong 25 euro) en moeilijk is het ook niet. Let wel op dat je ze niet te strak draait. Hier op het forum is een how-to te vinden die je hierbij goed op weg kan helpen.
Olie zou ik gewoon 5w30 dexos 2 van Opel nemen (tenzij de auto nu veel olie verbruikt, dan zou ik een dikkere nemen)
Bougies NGK BKR5EK. Na 4500 toeren niet voorruit komen, dat zijn toch toeren genoeg dacht ik ;)
Inderdaad de luchtfilter vervangen indien nodig!Dashboardkastje eruit en daarachter zit de kachelmotor. Deze zit in een “ronde plastic kast”. Lastig bijkomen omdat je in een kleine ruimte werkt. Testen kun je gewoon door met de hand het “rad” te draaien, deze moet gewoon soepel (zonder weerstand) ronddraaien. Vaak zit er blad of andere troep in. Wel goed zelf te doen!
SuccesAls je dit alleen maar ruikt tijdens het stilstaan, dan zal het inderdaad niets te maken hebben met je reguliere luchtcirulatie en airco. Ik denk dat het dus dat het uitlaatgassen of inderdaad geur van je roetfilter is die tijdens het stilstaan in je luchtcirculatietercht komt. Kijk eens onder de motorkap of alle luchtslangen nog goed vastzitten. Vaak komt de geur in je luchtinlaat doordat er een slang/buis loszit. Tijdens het rijden zorgt de rijwind ervoor dat deze niet in de inlaatcircuit terecht komt, vandaar dat je hte alleen ruikt wanneer je stilstaat.
Lijkt me inderdaad een iets slippende multiriem! Distributie kan haast niet dit geluid geven. Probeer eens voor de start wat siliconenspray te gebruiken op de multiriem en wat op de spanrollen. Als het geluid er dan niet is (of anders klonk dan eerst) weet je zeker waar het vandaan kwam. Multitiem vervangen is zo gebeurd en kost een max 20 euro. Ben overigens wel beniewd wanneer de distributie voor het laatst vervangen is, want dan pak je de multiriem zowiezo mee!
Lijkt mij ook een speakerkabel, gezien de mantel twee kleuren heeft.
Mooi kut Wim, daar had je een hoop tijd inzitten. Ik hoop dat je er niet eveel bij inschiet.
Wel een goed shirt heb je aan! Deze kan bijna in de wereld draait door!
Succes WimKlopt helemaal, daarbij wordt ook gesteld dat een ET afwijking van max. 5 acceptabel is. Ik zou als ik jou was ook even bij de velgenspecialist informeren of deze afwijking wel geheel veilig is! Ik heb weleens gelezen dat de druk op de as door een verkeerde ET waarde te groot kan zijn, al denk ik zelf dat dat laatste wel mee zal vallen en dat het wiel hoogstens teveel uitsteekt.
Aircopomp voor opel is geen 1300 euro hoor! zo’n pomp (los) is hooguit 400-450 euro, maar toch lang leve de garantie. Mijn vorige auto, een v70 had een probleem met de arico en 600 euro later lieten ze weten dat het toch de pomp was die kapot was. Weer 600 euro verder!
Roetfilter verwijderen is APK afkeur! Staat op je kentekenbewijs dat deze eronder hoort te zitten.
Dat ze bol staan is niet heel gek, want de druk van de auto op de band die moet toch ergens heen en naar onder kan niet! ;)
Te harde banden zorgen voor slijtage in het middels (band raak niet over de gehele breedte de weg) en te slappe band aan de zijkanten.. Iets harder dan in je tankdop staat is geen enkel probleem, maar 3 bar en in je eentje in de auto dat lijkt me niet comfortabel rijden en kan voor onnodige slijtage zorgen.Ga ik doen. Vanochtend start ook prima. Het rare is wel dat het verhoogd toerental na een paar uur stil gestaan te hebben ook minder is :D . Er is dus wel iets veranderd, laten we hopen dat het dan uiteindelijk positief is.
Wim, vanochtend startte hij weer als vanoud, maar voor hoelang. Ik ga er ff over nadenken hoe ik een rit naar de andere kant van het land nog aantrekkelijker kan maken en neem dan wel even contact met je op (PM) om eventueel wat af te spreken.
Bedankt wim voor je reactie.
Het lastige is dat bij de Zafira je er moeilijk bijkomt, aangezien hij erg naar achter geplaatst zit. Hierdoor zit de platic kappen onder de ruitenwissers in die weg. Ik hoop dat er iemand in de buurt van nijmegen een handje wil helpen, die dit vaker bij de hand gehad heeft.
Jammer dat Nootdorp zo’n pokke eind weg is ;) -
AuteurBerichten