Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 december 2012 om 19:28 In reactie op: Zafira A problemen, ruiten beslaan + motor komt niet op temp #18081745
Ik heb hetzelfde temp probleem. Kan dat alleen het binnenwerk? Ik dacht dat het een geheel was.
Doe je de oude dan weg? ik heb namelijk nog de geheel zwarte in mijn zat. Of is ie heel slecht?
Tikt ie ook als de motor op temperatuur is, het kan namelijk zijn dat de olie die je nu gebruikt te dik is? Ik gebruik nooit 10w40 in een opelk. Anders zou je dunnere olie kunnen proberen, bijvoorbeeld 5w30 of 5w40. Opel zelf gebruikt de dunne dexos2 olie (5w30)
Die van mij heb ik met gun-gum weer dichtgesmeerd en hoop dat er weer even mee vooruit kan!
Gewoon normaal dat de ABS raar aanvoelt en geluid maakt!!! Ik heb tijdens mijn slipcursus in verschillende auto’s waaronder die van mezelf een noodstop gemaakt. Iedere auto reageert anders op de ABS, maar allemaal leek het alsof je wat kapot aan het trappen was!
Gewoon het gebruik checken van de gehele tank i.p.v. Afgaan op de streepjes. Ik heb me ook wel eens verbaast over het snel zakken van de meter de eerste km’s, later bleek het totaalverbruik gewoon in orde.
Toevallig het geluid van de vangrail? :jerry
5 oktober 2012 om 21:14 In reactie op: sloom in lage toeren,hangend toerental bij schakelen #18072738dit motortype is zelfs bij de 1.8 soms sloom bij lage toeren. Dat hoeft ie van mij ook. bij toeren boven de 2000 trekt hij prima. Je moet gewoon je gasklep en je egr schoonhouden en bougies en benzinefilter en eventueel je LMM,(deze kan ook de boel verstoren) op tijd vervangen. Als ik je klacht hoor dan hoeft dat niets met je koppeling te maken, als ie slipt dat merk je meteen. dan schiet ie omhoog in de toeren. Jouw probleem (wat volgens mij bij een auto uit 1999 niet echt een probleem is) is dat de toeren te laag blijven, terwijl je motor juist veel toeren wil maken (3700 toeren bij 120 kmpu)
21 september 2012 om 19:35 In reactie op: wielbouten voor LM velgen hetzelfde als voor stalen velgen #18066943Ik ga de wielen ophalen; banden perfect, maar de et waarde was anders dan was aangegeven. Verschil was nu 8 mm en dat is teveel! Beetje jammer dat ik het specifiek gevraagd had en het niet klopt. Zoektocht gaat weer verder
Hoi Wim, Walker hebben ze bij winparts en die is een stuk duurder dan die van de uitlaatstunter. Als dus Walker al niet de beste kwaliteit is, dan is de keus uit de mindere kwaliteit die van de uitlaatstunter. Weet jij trouwens of het vervangen van die uitlaat goed zelf te doen is op de oprit?
Je hebt gelijk sloop kan ook prima zijn, maar ben alleen bang dat ik dan een kat in de zak koop en weer aan de slag moet. Zo heb ik deze uilaat middels een flexibelstuk (75 euro incl montage en lassen) laten repareren omdat de verbinding van de middenpijp met einddemper bijna door was. Nu hoor ik de uitlaat weer brommen, dus wil wel dat het deze keer goed is. Ik kijk het nog wel even aan, maar als het erger wordt ga ik de gok wel gewoon wagen!
@louwe 16 klepper
Heb je wel het idee dat het andere kwaliteit is of op het eerste oog hetzelfde? Ik heb trouwens nog even gekeken, maar zij zijn niet zo heel goedkoop! tussendemper en einddemper 240€
Bij de uitlaatstunter nog niet eens de helft
http://www.uitlaatstunter.nl/index.php/cPath/34″ onclick=”window.open(this.href);return false;Sloop slecht idee, koop je weer een slechte uitlaat. Vraag me gewoon af of ik met de uitlaatstunter een goede uitlaat aanschaf of dat dat rotzooi is
Gore nagels heeft die kerel op de foto! Bedankt daarvoor :jerry
Dat begrijp ik maar het verschil tussen b.v. winparts en uitlaatstunter is enrom 210 of 105 euro. Is dat dezelfde kwaliteit of roest die binnen 2 jaar er weer onderuit. Iemand ervaring met de uitlaatstunter?
20 september 2012 om 07:13 In reactie op: wielbouten voor LM velgen hetzelfde als voor stalen velgen #18066942Velgen zijn origineel van opel omega b of vectra b dus dan zou het moeten gaan!
18 september 2012 om 07:26 In reactie op: wielbouten voor LM velgen hetzelfde als voor stalen velgen #18066939bedankt voor de info! Ik zal vrijdag eens kijken of die van mij bol of conisch zijn. Spannend!!!!!!! :???:
Dan zou ik even langs de aircospecialist gaan, die zal dit zo kunnen zien!
Als je stilstaat met de airco aan is het normaal dat de ventilator aanslaat, deze koelt namelijk de condensor! Hoe warmer het is hoe vaker hij dit doet. Als ik het zo inschat, niets mis mee!
Ik er even vanuit dat de tuning goed is uitgevoerd! Regenereren gebeurt om de 500-600km en is afhankelijk van het percentage roetdeeltjes, Ik heb een :swear mazda 5 gehad, waarbij de roetfilter volliep en heb moeten laten schoonmaken (600 euro!) en deze had geen tuning of iets gehad. Schoonmaken is vaak maar een tijdelijke oplossing, hij loopt tenslotten niet voor niets vol!
In principe kan chiptuning niet de oorzaak zijn. Dit betreft een software aanpassing die als het goed is ook klopt met de werking van de auto. Dat de auto niet zuiniger rijdt heeft vaak te maken dat meer pk’s ook meer pittiger rijden met zich meebrengt (anders hoef je de auto ook niet te laten tunen). Dat de roetfilter vol raakt kan allerlei oorzaken hebben. Teveel korte ritjes (of teveel in de 6e versnelling op de snelweg waardoor het toerental te laag blijft), slecht werkende turbo, egr of olieverbruik kan ervoor zorgen dat ie te snel volloopt. Het kan ook zijn dat ie gewoon niet goed regeneert. Oorzaak kan software zijn, inspuiting etc. Kortom ik zou het laten onderzoeken, want professioneel reinigen kost je 500 of meer en een nieuwe roetfilter 2000! Als het de oorzaak niet achterhaalt kun je dit blijven herhalen.
Dan blijft het ressetten van adaptie waarden nog over.
Kan me herinneren dat bij het vervangen van de LMM je de adaptiewaarden moet resetten! Ik weet niet of dat lukt met de opcom maar bij opel kunnen ze dat zeker. Gasklep en Egr schoonmaken zou ook nog kunnen helpen
Ik zou voordat je allerlei kosten gaat maken gewoon bij een andere garage een second opinion vragen!
Lijkt me niet helemaal bij het type auto horen, maar is lastig te zeggen zo via een geluidfragment. Ga een naar een andere (opel) garage en vraag daar eens wat ze ervan vinden. Als de auto het doet alleen bij de start zou ik me overigens niet al teveel zorgen maken. Als de auto het alleen maar doet bij koude motor eerste start zal het te amken hebben met het feit dat je olie koud en onderin de motor zit. Daar kun je andere olie voor gebruiken, wellicht dat het dan minder is.
Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad. -
AuteurBerichten