Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ooooooooo :shock:
Dit heb ik vroeger op men rallycrossmanta ook verschillende keren aan de hand gehad.
Mijn begrenzing lag op 8000tr/min. Dan sprongen ze in tweëen….
Ik heb eens één helft juist langs de distributieketting teruggevonden. Man was ik blij dat ik em dadelijk had stilgelegd.’t lijkt wel op driften rond het kampvuur :D
Hier heeft men mij ook al voor gewaarschuwd. 2.4 zuigers breken graag tussen de zuigerveren….
Wat heb je gevoeld of gehoord toen het kapot ging? Altijd interessant om de symptomen op tijd te herkennen :hmmz
:kewlpics :kewlpics :kewlpics
Yupla, we waren precies goed op tijd :D
http://www.shakedown.be/zoekertjes.php?myitem=1153″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voila, er staat er eentje te koop in Bels.
Ge kunt altijd eens gaan kijken moest het u interesseren. :hmmz
Nog iets gebeurd? Mooi project :thumb
hier nog een paar (wel in belgië)
http://nl.kapaza.be/limburg/opel-opel-kadett-c-20e-rallye-65733622.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/opel-kadett-c-rally-65031737.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vliegen op de zijruit in plaats van op de voorruit. Zo hoort het :thumb
Misschien toch verder zoeken achter zwarte zetels. Rode worden uiteindelijk allemaal roze ;)
Als de pomp meer lawaai maakt krijgt hij misschien geen benzine?
Kijk eens of de rubberen leiding aan de tank of het filter aan de pomp niet verstopt is.
Het zou kunnen dat de tank binnenin aan het roesten is of vuil is.
Oplopende temperatuur heeft hier wel niks mee te maken..:hmmz
Wat voor een overbrenging zit er in zo een Dana44?
Kdenk dat ik het driftvirus ook vast heb.
Vandaag in weeze kunnen meerijden met de nissan van jean-marie de roover (de LPG-man).
Die dwarshoek op de weg is dus echt bijna haaks hé. Sjiiik. :thumb king:Geert is de man die je moet hebben. Hij heeft onlangs een zéér mooie geel-zwarte gt/e gemaakt.
Kijk maar eens op zen site http://www.retrotuning.nl
:thumbIk meen dat alles onlangs te koop heeft gestaan
Het schakelmechanisme dat je hier ziet staat standaard op de opel getrag 265-er versnellingsbakken.
Moest je op zoek zijn naar een voorbeeld van een sportbediening kijk dan eens op volgende link;http://nl.kapaza.be/henegouwen/short-shift-pour-bmw-getrag-265-m3-e30-62265340.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze meneer heeft een draai- en freesbedrijf en is goed op de hoogte van BMW M-modellen.
Das juist. Zowaren de achterassen van de Holden Commodores indertijd gemaakt voor op circuit.
Gewoon een dikke as (zoals een go-cart) door de hele as met een flens eropgemonteerd waar de kroon van de overbrenging op vastzat.
Er was dus geen differentieel aanwezig.
Ik heb indertijd de carglass-commodore van Hermans eens helpen voortduwen.
Niet te geloven hoe de wielen in een bocht knakten. Dit door het optorken en terug losspringen van de vaste achteras.
De dubbele lagers aan de zijkanten waren indertijd bij mijn rallycross manta vervangen door lagers van een voortrekker.
Deze zijn van hun eigen al dubbel zo breed als een enkel lager.
Er werden dan wel lagerhouders (kapjes op de steekassen) met een verhoging gemonteerd.20 januari 2012 om 20:15 In reactie op: BE: Opel Manta B – 19S / 1900S – 1976 Perfecte staat te koop #17979501Heb je de andere gezien wat hij verkoopt?
http://nl.kapaza.be/brussels-gewest/opel-kadett-b-rally-1972-uniek-en-perfect-62142823.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Beestig!! :shock:
Dit is men volgende werkje. Ik heb onlangs de poelie op men Vectra GTS 2.2dti ook moeten vervangen. Deze was ook afgescheurd. Eerst men halve en 1 duimverlengstuk overgewrongen en vervolgens vrachtwagengereedschap gaan halen. Ondertussen nog eens met een drukpistool van de racerij (om centrale moeren los te schieten op hoge druk) geprobeerd. Werkte ook niet. Toen met 2 man aan een lange verlengbus zitten trekken en ondertussen met een zware hamer op het T-stuk kloppen. Dus met drie man en een hoop hamervet ging het wel los. Ondertussen waren we al een paar uurtjes bezig.
Heb dus nu bij men omega gezien dat er precies vetstreepjes uit het midden van de poelie naar buiten lopen (over het rubber dus). Dus binnenkort men maten nog eens bellen.Kheb het ook op de mijne gehad. Volgens mij is dit een afdekplaatje dat verhindert dat al de vuiligheid van de straat (zoals blaren, opvliegende steentjes, enz..) niet rechtstreeks in je luchtinlaat vliegt. Het zorgt maw dus voor een onrechtstreekse inlaat van de motorlucht en bijgevolg een minder vervuilen ,of afdekken door losse blaren, van je luchtfilter.
Hey, die 400 die erlangs staat op de eerste foto staat te koop op marktplaats. :hmmz
Wegzakkende pedaal bij constante pedaaldruk is de hoofdremcilinder. Indien je de vacuumbekrachtiging wil controleren dan pomp je een paar keer op de rempedaal (bij stilstaande motor) en daarna met voet op de rem start je de motor. Indien je de pedaal een beetje voelt zakken (ongeveer 1cm) dan werkt de vacuumbekrachtiging en dus ook je klepje.
En hij staat terug te koop op Kapaza.be (in onderdelen welliswaar)
http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/opel-ascona-b-60101907.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Heb ik ook eens gehad. Ik had een getrag sportbak (M3) tegen men 2.2 gemonteerd. Bij het starten gaf dit een scherp geluid. Alles terug gedemonteerd en toen gezien dat de as waar hij van smal (koplager)naar breed (koppelingvertanding) gaat iets te lang was. Hij raakte tegen het vliegwiel. Beetje bijgeslepen en het geluid was weg. Misschien dat je nieuwe vliegwiel iets dikker is en aanloopt tegen je as?
De rallycrossvolvo’s hebben hun onderdelen van bij gunnarsson motorsport in zweden ( http://www.igmab.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; ) en zij rijden toch ook met veel pk’s. Ze hebben een kit voor steekassen van de 240 of 740/940 achteras. Enig nadeel, de prijs; 13520 zweedse kronen of 1481 euronen. Hiervoor zou je wel een komplete set hebben…
-
AuteurBerichten