Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien kan je eens controleren bij beide astappen hoeveel de sporing verandert bij in- en uitveren.
Best te controleren door een laser(pen of een andere) horizontaal op de naaf (het vlak waar je de velg tegen monteert) vast te plekken en een (liefst witte) plank voor het wiel tegen de muur te zetten.
Hierop teken je een vertikale lijn waar de lazer schijnt in ingeveerde stand en een vertikale lijn bij uitgeveerde stand.
Door de afstand tussen beide lijnen te meten zie je hoeveel de sporing verandert bij in en uitveren.
Nu heb je een bijkomend argument welke van de twee het beste gaat rijden.
Verder kan je ook spelen met de hoogte van de stuurkogel. Dus in de fusee of een beetje lager. Dit doet veel in het veranderen van de sporing.
Dit is maar een tip dewelke je nu nog kan proberen voor de eigenlijke eindmontage.astraTD wrote:Roetstop eruit halen bestaat niet, wel 3 kwart slag indraaien.Kat leeg meppen, en begrenzers uit de doos halen is voldoende om binnen 8.5sec naar de 100 te knallen. ( met een 1.7 astra station )
Wat bedoel je met begrenzers uit de doos halen? :hmmz
Gaat heel mooi worden. Samen trackdays met je maat met de brede manta 400.
Het verhaal gaat verder :thumb1 december 2013 om 20:21 In reactie op: Vraag: wie verbouwt auto’s? Nu eerst een aanhanger! #18118915Deze is echt iets anders als anders. Vet cool :shock: :thumb
Die staat hier toch ook al te koop?
buysell/single_ad.php?ad_id=6877Hier is de website;
http://www.jacksparts.be
Hij woont in Hamont-Achel. Dat is nog niet zover van bergeijk.Ik heb em ook juist gezien op marktplaats. Jammer.
Bedankt voor het leesvoer. :thumb
Ok ,maar deze http://www.garagebedrijfvandenbergh.nl/index.php?id=3″ onclick=”window.open(this.href);return false; welke ook in een ander topic wordt aangeprezen zou 374pk hebben…
Hebben deze types dan meer vermogen of wat is het verschil in uitvoering?Hier kan ik ondertussen een boek over schrijven. Voertuig; Omega 2.2dti
Eerst teugslagklep geplaatst, geen verbetering.
Toen terugvoerleidingen vervangen, geen verbetering.
Brandstofsyssteem volledig nagelopen en brandstoftank vervangen omdat daar vuil in zat.
Ook om zeker te zijn dat hij geen lucht kan trekken aan de vlotter.
Nog altijd geen verbetering.
Extra elektrische pomp in de aanvoerleiding geplaatst. Eventjes goed, maar uiteindelijk terug niet meer starten.
Brandstofleidingen vooraan nagekeken en gezien dat er een webasto opzat. Deze was echter al afgekoppeld voor ik em kocht.
Misschien dat ie daar lucht langs trekt? Nieuwe leiding van de aanvoerleiding (voor het filterhuis) met ijzeren filter rechtstreeks op de pomp.
Zodat hij geen lucht kan trekken aan de filter of aan de webasto. Effe goed, maar uiteindelijk weer nie meer starten.
Nu gaan we de dichtingen bovenop de injectoren (de zogenaamde traverse dichtingen) nog vervangen en dan zullen we wel zien.
Alles bij alles ben ik hier reeds een maandje of drie mee bezig en begin ik het een beetje beu te worden.Ondertussen is mijn vervangwagen een astra F 17td waar het drulager ieder moment uit mekaar kan springen en de wagen van de vrouw (vectragts2.2dti) is sinds deze week witte rook aan het maken en water aan het drinken.
De koppakking is vorig jaar pas vernieuwd, maar nu heb ik schrik voor de kop dat die gescheurd is.Met andere woorden; Veel sterkte toegewenst met het probleem zoeken
Advertentie niet meer beschikbaar volgens marktplaats..
Is em al verkocht??? :hmmz31 oktober 2013 om 16:48 In reactie op: waar vind ik poulie x17dt isuzu ( poulie is eraf veel schade #18148125Ik heb gisteren hetzelfde probleem meegemaakt. Alleen was de poulie niet volledig afgescheurd, maar draaide de beide helften los over mekaar als de servo bedient werd. De V-riemen stopten met draaien als men vriendin aan het stuur draaide.
Ik heb eerst in men haar gekrabd hoe dat kon en toen bij demontage gezien dat er een rubber dempingslaag tussen zat.
Effe de laspost genomen en de twee vast aan mekaar gelast. :thumb Zonder rubber gaat dat ook.
Eens kijken wat dat geeft.Mooie steunpoten :thumb
East-belgian rally; Men maat is indertijd in de sezoensrally ook eens uitgevallen door het afbreken van het nokje in de rotor (van de ontstekingsverdeelkap).
Dus draaide de rotor gek op het asje.
Misschien is dit bij jullie ook kapot gegaan? :hmmzHey rik, hier een paar links waar ik ze nieuw ben tegegekomen op het net.
http://www.gfkteile.de/asconabgfk.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.franedrallyteam.nl/verkoop-opel.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hopelijk kan je hier wat mee.Ding rijdt als op rails. Ik ben vandaag effe gaan kijken in zolder. Best een mooi clubje waar je mee daar was.
Rode ascona, witte brede manta400 en een zeer mooie M3 V8 (met carbonnen motorkap). Het was de moeite.
Filmpje is volgens Rik op komst. De saabmotor doet zen werk goed :thumb:shock: Hoe je over de curb snijdt juist voor het opgaan van de radillon…..
En over die witte lijn juist voor blanchimont is al menige piloot slecht bekomen…
In ieder geval keitof dat zo een wagen bij de juiste piloot staat. :thumb :thumbDikke wielen :thumb
Pm gestuurd.
;)@Makko wrote:
Was deze niet eens wit?
Nee, dat is ne andere. Deze is opgebouwd op een bodemplaat en mekaniek van een BMW M5 E34
Hier is de opbouwlink; http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/164017-opel-ascona-m5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Moest het nu nog misgaan; Droogcarter smering!!
ps; je nieuwe topictitel past wel beter bij het onderwerp :thumb
Beide evoluties hebben hun voor- en nadelen. Het koppel wat een elektromotor opwekt van bij het vertrekken zal nooit geëvenaard worden door een verbrandingsmotor, maar het geluid en hetzelf meester zijn van dat wilde beest dat je kan beheersen kan nooit hetzelfde zijn in een elektrowagen zoals in een brandstofwagen.
Anyway ik ben juist terug van 3 dagen disneyland parijs en ben gaan kijken naar de stuntshow!!
Dat geluid wat die Opel stuntwagens maken en de geur van rubber en oneindig veel toeren trekken dat is het toch gewoonweg.
Ik kan me niet inbeelden dat iemand die daar met een segway rondrijdt hetzelfde losmaakt bij de mensen…Nu nog 8.999,-.
Dat is snel. Een halve dag verder en al 2000,- minder.Nissan sr20det motor erin! Dit is een 4-cilinder 2-Liter turbo blok waar je standaard 200pk mee hebt en heel veel tuningmogelijkheden.
Enkel oppassen als het 1.2 achterasje uit mekaar springt… :???:Misschien eens rondkijken voor H4 koplampen? Deze zijn er, maar wordt een beetje zoeken.
-
AuteurBerichten
