Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2009 om 22:20 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463019
origineel gepost door TRPower
ik heb een redtop pomp liggenhet enige dat ik nu dus nog nodig heb zijn de webers
dit worden na dat van jou gelezen te hebben zoiezo 45ershet komt in een A tr te hangen, waarvan het schutbord weggaat, komen waarschijnlijk losse schuimfilters op… wil eigenlijk een recht spruitstuk maar wel wat langere kelken
dus moet daarvoor even gaan meten wat ik kwijt kankomt allemaal goed, in elk geval bedankt voor alle info
Het is vast wel te doen hoor, maar denk dat je onder het schutbord ook het 1 en het ander moet aanpassen.
Ik ben van de schuimsokken afgestapt omdat ze er zo kort op zaten dat ze constant opgevreten werden, letterlijk… :P ;)
Even kijken hoe het in de praktijk gaat, gaat vast lukken ;) :thumbupIk denk dat je het beste even in het C20xe gedeelte kan kijken zoals TRPower voorstelde.
Denk dat er daar genoeg info over te vinden is ;)
31 augustus 2009 om 16:46 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463017origineel gepost door TRPower
hmm
tot hoever kan je gaan met de 40’ers??
ik wil voor in mn a tr ook een carb blokje gaan bouwen
de delen die inmiddels in bezit zijn:
Catcams 267 graden asjes, komen met de tijd scherpere asjes voor…
verstelbare nokkenaspoullies
Omega hoge compressie zuigers 86,50mm
geflowde kop
facet lage druk pomp
4-1 uitlaatspruit
Kadett d gte ontsteking
en een 3.2kg vliegwielik moet dus eigenlijk alleen nog de webers…of andere carbs om t te kunnen laten lopen
maar dan gaat het mij erom welke t best bij mijn andere delen passen ( ik denk zelf de 45 omdat t niet een bepaald standaard xe is )Zou idd lekker voor de 45mm gaan als je toch al bezig bent.
Kan me namelijk iemand heugen die ook al goed op weg was, maar toch voor de 40mm is gegaan en niet verder is gekomen dan 175pk en 200nm…Wel ff opletten met het aanschaffen van het inlaatsprstk, of deze wel 45mm is, zit volgens mij verschil in (correct me if im wrong..).
Ook even kijken hoe je je webers wil hebben staan,
ik had namelijk problemen met ruimte bij het schutbord,
kon niet langere kelken als 4cm monteren, schutbord weghalen win je ook niet veel mee, omdat 45mm webers ook iets lager uitkomen..
Wordt helemaal leuk als je er nog een filterbak achter wil!!Dus het mooiste zou een recht spruitstuk zijn die iets diagonaal staat.
Oja!! let wel ff op dan je voor een redtop facet pomp gaat en geen silvertop, ga je niet redden ;)
F*ck gozert!
Hier had ik overheen gelezen!
Damn, damn shame….
Gelukkig zelf en anderen goed vanaf gekomen, scheelt weer..Sterkte en succes met wederopbouw!!
30 augustus 2009 om 18:57 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463015origineel gepost door TRPower
hoeveel MM carb is eigenlijk minimaal nodig??
45 of kan je t ook met 40mm af??Marc
40mm loopt een stuk mooier op een standaard XEtje, 45mm ken je verder mee gaan, maar is een beetje te veel van het goede als je toch niet verder gaat.
19 augustus 2009 om 22:44 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463010Throttlebodies zijn meer uit te halen, omdat de lucht-,brandstofverhouding veel beter te nuanceren is dmv elektronische regeling.
Webers daar in tegen zijn zeker niet verwaarloosbaar!
Heb metingen gezien van mensen die met 45mm webers, zonder verdere aanpassingen 185 pk weten te pompen uit een C20XE!Over de kosten ga ik niet discuseren, een goede TB opstelling kost meer als een goede carb. opstelling, betekend niet dat een carb opstelling “el cheapo” is!!
Verreken je er echt niet op, denk dat ik met m’n C20XE 45mm weber setupje ook wel richting de €2000,- ging! (ex motor uiteraard ;) )Smaken verschillen, ik ging liever voor het goddelijke geluid (wil niet zeggen dat TB’s niet lekker klinken ;) ) en de flinke vermogens boost, dan de extra paar pktjes en ruimere afstel opties.
pruttel… :wub
Rustig aan op de snelweg, 1:7, trappend door de polder 1:5 1:4, met de corsa dan :D
21 juli 2009 om 22:31 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463000puhh!! :wors
Loopt al aardig synchroon nie??21 juli 2009 om 07:17 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462997Kijk, altijd makkelijk voor de leek ;)
Het is opzich logica.Zitten ze er al op dan??
origineel gepost door vecv6
vanmiddag rond een uur of 1 ongeveer een milka paarse corsa a,reed vanuit Bergen op Zoom ri Roosendaal kenteken begon met een g meen ik,:hmmzNog meer?? ;)
Dat was ik ;)
origineel gepost door GlennGSI
In Emmeloord gisteravond een Vectra A 2000 met Venom velgen. Kenteken begon met ZB. Ik heb er nog een foto van gemaakt, deze zal ik vandaag nog even erbij voegen..29 maart 2009 om 22:48 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462995Heb daar geen ervaring mee, rij zelf zonder de vacuum vervroeging
15 februari 2009 om 22:45 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462993origineel gepost door Fearless
Bedankt voor de tip, ga is loeren op ebay;)Zon ding heeft een contactpuntje toch?
Heb op de 8v een omgebouwde vw-gti ontsteking…die is voorzien van een hall gever..dus elecktronisch.
Maar heb er nog niet mee gereden.. graffitshadow had het toen lopend op een 1.6gsi…Is in principe het zelfde, maar haalt de gegevens bij de module weg ipv de motronic en is uiteraard verstelbaar omdat hij te draaien is ;)
15 februari 2009 om 20:41 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462991origineel gepost door Fearless
Die filmpjes van jou heb ik laatst nog op youtube gezien.
Kon je goed op merken wanneer die wel en niet was afgesteld :D
Donder wat een lekker geluidjeKan niet wachten tot mijn motorcarbjes eindelijk achter het blok kunnen.
Ik heb zelf een Q-h brandstofpomp…worden ook vaak op motorfietsen gebruikt. (als de originele niet meer goed is)
Jij reedt met een gte onsteking toch piele?
Zoiets zoek ik nog voor op mn andere blokje.Dat verschil is zeker duidelijk jah, dat liep echt verschrikkelijk rauw! :P
Jah, heb een splinter nieuwe gekocht op ebay duitsland, goudmijn daar!
Is gewoon plug&play, je moet dan alleen ff een module en dat kabelboompje regelen, had ik nog liggen, omdat ik een verkeerde had gekocht…Zoek ff op zundverteiler, verteiler en zundmodule uiteraard ;)
Dus 1 van een D kadett 1800 GTE of een Ascona C 18E15 februari 2009 om 14:05 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462989Die ontsteking naar voren brengen is eigenlijk bedoeld voor manta oid, omdat die het kachelhuis (correct me if im wrong) anders in de weg van de ontsteking zit.
Nog ff over de pomp, moet idd een lage druk pomp zijn, maar een brandstofdrukregelaar is ook een optie!
Mijn voorkeur bij pompen voor een 2l and up is de facett .
De Silvertop levert net te weinig voor je xe als je voor 45r Webers gaat, dus kan je dan beter voor een Redtop gaan.Nog ff wat referenties voor je onderdelen:
Voor Het gunstiger geprijsde spul ga je lekker in duitsland sjoppe, zoals je kelken, mechanieken en onstekingen. Heb hier een splinternieuwe onsteking voor een GTE voor nog geen 100 eetjes op de kop getikt! :
http://www.ebay.deVoor al je pakking, fitting, filter en pomp werk:
http://www.biesheuvel.nlEn voor het professionele afstelwerk:
http://www.freddycane.com15 februari 2009 om 13:39 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462988origineel gepost door kadett4x4
inderdaad, klopt als een bus.
hey piele, rijd je nog steeds met webers.groeten.
Nog steeds met 45rs, maar staat op het moment stil, inbraak gehad, toen had ik wel ff genoeg van…
Gaat de stalling in voor wat serieus aanpas werk aan carro en motor.14 februari 2009 om 14:29 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17462986volgens mij hebben ik en een paar anderen dit een dik jaar geleden ook al gedaan, of is dit (alweer perongeluk…) verwijderd?
Maar idd wel een goed id om een roundup te maken!Nog wat info uit mijn ervaringen :
Ter aanvulling van het onstekingsgedeelte:
Zorg dat je de onstekings module ook hebt van een niet computergeregelde onsteking, inc. het aansluitkabeltje naar de onsteking en je geregelde contact, omdat deze natuurlijk niet meer geregeld gaat worden door je “motrommel” ;)Het pakkingwerk is ook niet onbelangrijk om te vergeten, zou voor allebijde slurpers een compleet setje pakkingen halen.
Daarbij komen nog pakkingen tussen je webers-spruitstuk, heb voorkeur bij allu/kunstoffen met ronde rubbere o-ringen.And last but not least, als je het goed doet gaat de ombouw je een kale geldboom opleveren, het afstelwerk nog niet meegerekend…
Maar zodra je alles voor elkaar hebt en je draaid je sleutel om, weet je waar het goed voor was… :pmensen die over de a6 komen en ff een stoppie doen bij carpool laatste afslag emmeloord??;)
Gistermiddag op nagelerweg emmeloord ff lopen trappen met een mooie rooie OPC, turbootje denk ik, was redelijk rap!
origineel gepost door nova….
origineel gepost door Piele
origineel gepost door corsa danny
en ik ga hopen dat men corsa dan weer gemaakt is vanaaf komt er eens iemand even kijken want men blokkie loopt niet meer zo goed en als het nu dan toch alles goed gemaakt moet worden dan komen er maybe dit jaar al 45 mm webers op:angelkijk is! Ben wel is benieuwd naar anderen hiermee, gaan we dit zien op de 22e?
En wel op een xe hoop ik? :worsnee danny rijd met een gewone 2.0
ook nix mis mee! ;)
origineel gepost door corsa danny
en ik ga hopen dat men corsa dan weer gemaakt is vanaaf komt er eens iemand even kijken want men blokkie loopt niet meer zo goed en als het nu dan toch alles goed gemaakt moet worden dan komen er maybe dit jaar al 45 mm webers op:angelkijk is! Ben wel is benieuwd naar anderen hiermee, gaan we dit zien op de 22e?
En wel op een xe hoop ik? :worsorigineel gepost door wessaa
is dit btw alleen voor corsa`s? of mogen dr ook wel andere opels mee naar toe?:Panders gooi ik het ff bij ons op het forum neer, misschien hebben dr wel meer belangstelling bij ..
Gewoon komen, er was vorig jaar ook veel ander Opel-schoon! :wub
Kom ook nog wel ff langs denk ik!
1.Mighty-Corsa
2.JackM83(onder voorbehoud)
3.MisterGSi
4.CrossaA
5.Hakkie
6. wagnas
7.RB.C-GSI
8.Friebel
9.Corsajeroen
10.Xperience (onder voorbehoud)
11.CorsaWoerden
12.AyDee
13.jvg
14.PORE
15. Corsieturbo (onder voorbehoud)
16. Nienke (onder voorbehoud, mijn eerste ‘meeting’)
17. overloon (onder voorbehoud)
18.SpeedfreakR (onder voorbehoud, ook mijn eerste meeting)
19. Alphox (onder voorbehoud)
20. Bladeofdarkness
21. Alfred (onder voorbehoud)
22. Corsadanny
23 Berg
24.Dietrich Concept
25.Carboncorsa
26.Mijn corsa.nl
27.Piele
28.
29.27 april 2008 om 14:13 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380049rete strak kleurtje hoor!
Die motorruimte in een andere kleur doet et em ook wel!Hey Reprise, nette bak, maar zie ik daaar nou panty styling???
-
AuteurBerichten