Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ze de zelfde aansluiting hebben als een rotor ontsteking van een xe, kan je Civic 16v kabels proberen, maar betwijfel dat het past he..
Civic kabels zijn echt in belachelijke diktes te krijgen van diverse merken zoals luminition en msd.VW heeft een uitwendig contact ipv pennetjes niet..?
[rquote=1861461&tid=141836&author=mantarobin]Die groene kadett staat hier in de buurt, ga er morgen even kijken denk ik zo![/rquote]
Thnx ;)
@pipo
fotos op mp zijn nooit duidelijk genoeg..
Ze moeten eens hogere resoluties toestaan![rquote=1860575&tid=141836&author=mayhem]die achterschroefsets kost je wel wat werk aan de achterkant. waar je veer inkomt moet je eruit halen en een grotere en stevigere inlassen (ding is gemaakt om amper krachten te vangen ivm veer die normaal op de chassisbalk rust)
kijk ff in de gaz en avo catalogus.
btw, ik zit voor me werk in Almere buiten de aankomende weken, als je die corsa koni’s nog gevonden had, kan ik een keer langskomen als ik vroeg klaar ben (reken daar maar niet op maar toch haha)[/rquote]
Hahaha!
Gast, ik werk niet meer in Almere… :P
Anders had ik ze zo afgeleverd :angelMaar kom jij binnenkort niet meer bij SW ofzo?
Of de Corsa meet?Een astra OPC is geen C20XE en gaat zeer waarschijnlijk niet passen en/of werken..
[rquote=1860332&tid=141836&author=Fearless]Grappig ding…
Ik zie jou ook wel in die matt groene leger kadett rijden:P:P:P
Maar die set die pipo laat zien, zijn std poten met een bus schroefdraad er over?
Vet :D en makkelijk. Alleen is dat dan zelfbouw of een mengsel van diverse onderdelen voor diverse merken auto’s?[/rquote]
Dacht ik ook! :D
Maar het metallic groen heeft ook wel wat!
Dat Platina op een Dett is ook heel kicke!Dat is een eigenbouwset met onderdelen van een v-maxx set, van wat voor set boeid me eigenlijk niet zo, waag me er toch niet aan om t zelf te doen :angel
[rquote=1860153&tid=141836&author=GlennGSI][rquote=1860123&tid=141836&author=Piele]@Pipo
Wat zijn mn opties eigenlijk als ik later naar een NE of XE wil?
Is dat een kwestie van andere lagers monteren..?[/rquote]2 liter naven erin.. met uiteraard een paar nieuwe lagers :P[/rquote]
Kijk, das goed(koop) nieuws!! :D :angel
Kent iemand iets meer over deze dett..?
Kan geen uitwendige roest vinden op de foto, maar het blijven marktplaats fotos natuurlijk..
Ding is 18-12-’10 gekocht en wordt nu verkocht, dus een paar vraagtekens..
@Pipo
Wat zijn mn opties eigenlijk als ik later naar een NE of XE wil?
Is dat een kwestie van andere lagers monteren..?[rquote=1859619&tid=141836&author=GlennGSI]Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.
Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.[/rquote]Dat is wel de mooiste oplossing he..
Heb er toen ook een tijdje over nagedacht bij mn corsa a, maar toch maar voor een set Gaz -4,5″ veren gegaan, koste de kop niet en ging ook zo verschrikkelijk laag!
Met 15″ hingen de velgen (dus niet de banden) voor 4cm in mn RONDE wielkasten!!:vertagDaarom dacht ik dat je met corsa veren, standaard of korter, ook een heel stuk verder komt!
Ik geloof dat standaard achter veren van een corsa een cm of 35 lang zijn.
Weet niet hoelang die van een verlaagde dett zijn?We komen er wel :D
Ook iemand fotos of ervaringen met ET33…?
Bij deze een u2u mooie man.. :P;)
Mij zul je nooit wat verkeerds horen zeggen over v-maxx, altijd goeie ervaringen mee gehad!
Alleen die domme domme alu ringen zorgen altijd voor een hoop gevloek!
Bij mn volgende set komt er echt een rol duct tape omheen en een pot vaseline om het schroefdraad!!Wegligging en kwaliteit is voor de rest prima voor een budget setje!
En het spul gaat ook altijd zo laaggg…..Omg…
Te veel vrije tijd..? :-DOkee, dus ff opties op een rijtje:
Poten zelf aanpassen door fusee verplaatsen en kortere veren en schokkers, max -90
Schroefset opsturen naar kw (achter…?) en de euroboom van mn buurman versnipperen.
Pipo lief aankijken en een prijs opgaaf vragen..? ;) achter..?
Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….
Stuiteren is geen probleem, laatste beetje nieren wat ik nog over heb na 4 autos static gereden te hebben… :p
Er wordt juist geen circuit mee gereden, daarom geen vering nodig :DDus ze zijn wel te persen!
Gaat de goeie kant op ;)Nu nog een koper voor mijn caddy ;)
@Glenn
Okee, duidelijk!
Vind er toch berichten over dat het mogelijk is, maar denk dat jullie er meer in handen hebben gehad dan mij… ;)
Zie wel las randen bij dat KW setje en niet zo snel bij fotos van een orginele poot, hoe zit dat..?
@Sai-man
Dat gaat goed laag!
Wat voor ET zijn die laatste velgen eigenlijk, lijkt me redelijk laag!
Ben ook wel eens benieuwd tot hoe ver ik kan gaan, met aanpassingen van de liggende binnenranden voor en achter!Heb nu 2 sets die ik allebij wel zou willen monteren,
OZ Turbo 15″ et15 en BBS RM 15″ ET33, de 2e lijkt me goed te doen, komen toch zwaar getrokken banden onder, maar die ET 15 lijkt me een beetje overkill niet…? :-DDus Pipo kan custom schoefsetjes maken, maar hij perst ook veren na!
Was al helemaal vergeten, ooit voor een corsa gevraagd, maar kwam daarmee niet laag genoeg.
Maar er zit dus ietsjes meer speling in Kadett veren :DDit was mijn inspiratie, in mijn ogen 1 van de mooiste Dettjes ooit…







[rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]
Hahaha! :P
Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?[rquote=1858941&tid=141861&author=Sai-Man]hey, even terugkomend op jou u2u,
ik had onder mijn kadett een verlaging van -90 mm voorzeide
en -80 mm achterzeide ( door audio uiteindelijk ook -90 mm achter)veren waren orineel -80mm maar de voorveren heb ik via via na kunne persen tot -90mm.
De schokdempers had ik van koni geel voorzeide 40mm kortere dempers en achter 50mm kortere dempers.
Ik had 16″ calibra turbo velgen erop (5 gaats) et 49 met een 195-45-16 bandje erop.
Greets Sai-Man[/rquote]
Die had ik gestuurd… ;) :P
Maar toch bedankt!:jerry[rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
Schijnt 10-15 mm te schelen.Zoiets dus :
[/rquote]Dat scheelt alweer een stuk!
Waar is dat te krijgen?
@Glenn
Bedoel je die van KW?Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..
Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte!
Heb ik ook vaker gehoord jah, maar 45mm deed toch een nette 230nm+ op 4800tpm
Kan ze niet vinden op de site :S
Alleen die voor een Astra, maar past dat nou dan..?165-45-15 om een 7j ;)
Maar wie laag wil zijn, rijd om :DOk, het bestaat wel… :p
Was deze ook al tegen gekomen, super set, maar ga geen KW centjes uitgeven als ik toch het circuit niet opga..
En dit setje gaat mij ook nog niet laag genoeg :P
Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D[rquote=1858349&tid=141836&author=Fearless]Volgens mij zit dit vast gelast.
En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes….)
Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast….[/rquote]
Bout en sleuf zou ideaal zijn, is gewoon te spreiden en hoger te plaatsen, maar zie idd ook geen bout..
Ik ga er van uit dat het fusee gietwerk is en de demperhouder van staal, dat zullen ze toch nooit verlassen…?
[rquote=1858335&tid=141836&author=Fearless]Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.
[/rquote]Hoe zit dit vast dan?
Wat ik begrijp is dat dit er los omheen geklemt zit, of zie ik dat verkeerd?XE MET WEBERS!! Een 10!! (omdat 11 niet kan…)
-
AuteurBerichten