Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik haal persoonlijk alles uit engeland, is goedkoper en levertijd is vaak hetzelfde.
Ik heb tot nu toe bij jenvey en burtonpower en reverie gekocht.
In nederland heb je biesheuvel.nl en vast nog wel meer winkels.Maar vergis je niet in de kosten dat loopt aardig op.
Voor de c20xe en x20xe zijn veel onderdelen te krijgen spruitstukken boddys filters pasklaar :thumbBedankt voor de link die kende ik al maar deze richt zich meer op de 4cil motoren.
Verder heb ik een keuze gemaakt voor de airbox, geen carbon dat werd toch te gek.
Deze word het 2 stuks een met linkse en een met rechtse opening + 100 mm slang

Daar zit ik indd nog voor te kijken, carbon airbox, of iets van pipercross
Ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt wel :thumb
Haha ja mja is meteen weer zo peperduur..
Hier nog wat teasers voor jullie;

Voor het gasmechanisme ga ik denk ik voor een bestaand systeem van jenveys simpel,effectief en betrouwbaar maar verekte duur.http://www.jenvey.co.uk/home/accessories/linkage/jenvey-dynamics/operating-wheel-v-link-33mm-owk2-xx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kost wat maar ziet ook fantastisch uit :afro
Hmm dat is dan weer minder, maar waarom doet bijna iedereen deze update dan ?
Dus je krijgt meer vermogen maar een kleiner toerenbereik ?Bedankt allemaal voor de likes, dat helpt me enthousiast te blijven. :thumb
:kewlpics
Dat was even een willekeurige voorbeeldfoto, dit gaat nooit passen maar ik doelde op het mechanisme in het midden om de kleppen mee te bedienen.
Er is ook een pasklare set voor de v6 maar ook daar twijfel ik aan de beschikbare ruimte die ik hebKlopt daar ben ik gister ook achter gekomen, voor beide banken zijn ook mooie oplossingen zoals deze
Geen idee wat het kwa pk doet +- 25pk maar het klinkt zo ongelofelijk vet.
Wil ook nog de 3 liter nokkenassenAlle kleppen hebben veren maar die kan ik wel loshalen volgens mij en dan een centrale veer behouden per cil.bank
Heb nog 2 klepjes over dus daar kan ik wel wat mee proberen.hier wat foto’s hoe het tot nu toe is;



hier is goed te zien dat de kleppen kort op de kleppendeksel komen te liggen en ik dus waarschijnlijk geen problemen krijg met de ruimte onder de motorkap.

nu met alle 6 de kleppen en de boel een beetje schoongemaakt.





betreft de verbinding tussen de kleppen zou het mooi zijn als ik 2asje kon (laten ) maken waar 3 kleppen mee bediend werden, dan zit je ook niet met het verlopen van de kleppen/afstellenen nu nog wachten op de rampipes :agent
Gisteren 6 rampipes besteld van 39mm lang.
En een nieuwe motorbok zodat ik het inmiddels kale blok kan ophangen en dan kan ik gaan passen en meten.
Ook zijn gisteren de overige gaskleppen binnengekomen.dus ik ben happy king:16 juni 2014 om 18:19 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211117Weer of geen weer heb er zin in :D
Lassen kan wel denk ik maar dan krijg je het ook “nooit “meer los en ik denk dat het verlopen wel meevalt als ik het net zo monteer als origineel op de bmw met boven en onder een verbindingstrip moet alleen de onderlinge verbinding van de gaskleppen nog zien te verbinden.
Eigenlijk begint het avontuur pas net dus zal nog wel met mij kop tegen het een en ander aanlopen
hier een paar foto’s,
even provisorisch gepast en gekeken.
De bmw gaskleppen, losgehaald.

op het inlaat spruitstuk, die rubber word nog anders, wellicht van siliconeslang.





Weer even een update,
Extra motor geregeld dankzij opelpower89, dus wat makkelijker met passen, meten/testen.
De eerste serie gaskleppen zijn ook binnen… ieni mini zijn ze maar komen perfect uit met de inlaat.Foto’s komen nog wel :afro
Ben er zelf ook nog niet helemaal uit welke ik neem maar zat aan kms mp25 te denken en dan bij kronenburg op de bank enzo..
Net eens even gekeken betreft te ruimte die ik heb en de combinatie van gasklep, luchtfilter, velolicity stack mag niet meer van 15 cm worden..
Dat word dus krap maar heb er wel vertrouwen in :DIk ook, het is een sprong in het diepe voor me . maar tot nu toe vallen de kosten erg mee.
Alleen de ecu is duur dus daar wacht ik nog even mee.Klopt wat haasje zegt, en bovendien heeft het ook niet veel nut om groter te gaan als de inlaat maar 35 is king:
Ik verwacht ze einde van komende week en dan kan ik gaan knutselenKlopt gooi het nog niet weg, maar het heeft me ook maar 25 euro gekost.
Het zijn 2 poorten die beschadigd zijn dus miss komt dat nog goed.Betreft je remklauw probleem, is het niet makkelijker om de klauw een ander plekje te geven?
Het spruitstuk heb ik inmiddels al thuis staan alleen helemaal ingedeukt dankzij dhl….dus daar moet ik een nieuwe voor zoeken…
De openingen zijn maar 35mm dus dat komt mooi uit met de gaskleppen van een bmw k100.Daar heb ik inmiddels ook al de eerste 4 van besteld en die komen mijn kant op.
-
AuteurBerichten


