petrolhead

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,754)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: v6 met throttlebodys #18235996

    @corsaboy wrote:

    Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems

    ik sta open voor suggeties omdat ik hier niet in thuis ben, goede ervaringen met dta en vems ?

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235995

    @Haasje17 wrote:

    Ziet er goed uit, verstelbare nokkenaswielen is geen overbodige luxe denk ik.

    Waar ik benieuwd naar ben is ben je nu straks daadwerkelijk goedkoper uit dan een complete set?

    Mijn ervaring is inmiddels dat het op het eind niet veel meer uitmaakt.

    goedkoper, nee echt niet bij verre na zelfs niet.. maar moet wel zeggen dat het wel stukken goedkoper kan maar dat wil ik dan weer niet..

    complete set was trouwens makkelijker geweest en goedkoper maar ik twijfel of die onder de motorkap past en dit vind ik ook iets mooier zelfs.

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235990

    bedankt mannen :thumbup

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235987

    Ik heb vorige week nog wat gespeeld met echt carbon en kevlar, carbon afdekplaat gemaakt, en de klepverbinding/versteviging van kevlar, ook heb ik het gasmechanische zoveel mogelijk van carbon gemaakt.

    buiten dat heb ik even de 2 cilinderkoppen van mijn test motor gehaald zodat ik deze winter lekker warm binnen verder kan gaan.
    hier wat pics;

    andere klep gemonteerd met een langere as zodat hier de gaskleppositie sensor op kan komen.

    nog altijd aan het twijfelen over de verstelbare nokkenastandwielen, kan ze nu voor de helft dan normaal krijgen maar kosten dan alsnog 250euro.

    keuze voor motormanagement staat zo goed als vast, word een ecu die alleen de injectie aanstuurt van KMS

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183332

    ik heb er zeker voor gekeken, miss voor de toekomst.. maar wil dan nog een stapje verder gaan dan het topic wat je deelde door een soort veerpootbrug/kruis erbij te maken.

    maar nu even richten op de dikke motor in aanbouw dat kost een bak met geld en setje veren is een goedkope tijdelijke oplossing :thumb

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183329

    bedankt nog voor je reactie, ik heb toevallig gisteren een setje besteld van -50
    anders had ik wel interesse.

    In reactie op: Even voorstellen #18259783

    Mooie wagen, fijne motor, luxe uitgevoerd en het goede bouwjaar, kortom top :thumb

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183327

    haha bedankt, wielrand wil ik eigenlijk uit laten rollen zodat er een bredere velgrand op kan.
    maar eerst de achterkant… die is nog origineel moet dus snel wat aan veranderen.

    iemand setje veren liggen ?

    In reactie op: Astra G OPC Gopro Time #18224851

    had het filmpje al op facebook gezien, klinkt lekker :thumb
    wil ook nog wel een gopro aanschaffen

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684611

    ziet er goed uit :thumb , kan ik ook wel gebruiken zo’n kast.

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257707

    @Jerremy wrote:

    Mooi topic petrolhead inderdaad, mooi werk. Zeker ook icm. vrij programmeerbaar motor management.

    Standaard vliegwiel is inderdaad redelijk zwaar, heb zelf een iets wat afgedraaide variant, niet enorm licht maar ook niet meer zo zwaar.
    Een hele lichte hoef ik niet meer.

    Overigens, een lichtvliegwiel resulteert niet in een vermogens toename, uitsluitende verbeterde gasresponce.

    Bedankt, betreft het vliegwiel dat klopt de response word beter.
    Maar waarom kies je niet meer voor een heel licht vliegwiel ? Loopt te onregelmatig ?
    Ik heb deze nog niet aangeschaft dus kan nog wel wat advies hebben .

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257705

    Thanks Anjo, zit ook al heel wat uurtjes en eurotjes in,

    toenamen is bij mij geheel onbekend omdat dit pas een enkele keer is toegepast.. maar verwacht toch zeker boven de 230 pk uit te komen.
    het komt momenteel op een 2.5 maar deze heeft 3 liter nokkenassen.

    vrij programmeerbare ecu voor injectie.
    lichter vliegwiel omdat de originele even zwaar is als een olifantenpiemel :shock:
    en dan de throttlebodies

    voor de liefhebbers heb een topic waar ik alles bij hou;
    viewtopic.php?f=113&t=185094

    momenteel bezig met het mechanische deel zoveel mogelijk van carbon te maken.

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257702

    Astra heeft meer ruimte dan mijn cali, zonder rare bult.

    Maar klopt ruimte is wel een probleem

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183325

    Dat is een goed idee, na mijn mening/smaak word hij zeker dik en uniek maar toch vrij standaard op de motor/velgen en verlaging na

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257700

    Wil je echt investeren en vermogen eruit krijgen, dan zou je net als ik ITB moeten maken.
    filmpje:

    In reactie op: Inlaat RWD #18257964

    kleinigheidje haha

    In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257696
    In reactie op: Inlaat RWD #18257962

    ITB’s erop en klaar :wub

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235986

    zou opel dit ook al geprobeerd hebben :hmmz
    mja nu nog even de knoop doorhakken wat betreft de ecu en dan kan het feest beginnen denk ik.

    hoop het na de winter lopend te hebben. :wors

    In reactie op: xenon in originele units #18255596

    hier ook 6000k gekocht vorig jaar in essen met van die kleine balasten die passen zo mooi tussen de slotplaat en je koplamp in :thumb

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235984

    weinig te melden hier,

    wel zijn de gaskleppen nu volledig mechanisch verbonden, afstelmogelijkheden zijn origineel gebleven dus kan iedere klep afzonderlijk afstellen.
    moet alleen nog een beugeltje maken om de originele gaskabel te bevestigen.

    een filmpke, aanzuiggeluid moet je zelf maar even nadoen :afro

    In reactie op: ik heb nu al spijt ( denk ik) #18257564

    Niks mis met vw, maar toch nog een hoop plannen ondanks dat het alleen een transportmiddel is

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183323

    jup geschroefd, als ik de hulpveer weghaal kan die nog 4 cm zakken.
    maar kus nu al bijna overal de grond. king:

    In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183321

    jaja Hoofdstuk perfect fitment aan de voorkant zit erop nu nog aan de achterkant.
    hier wat foto’s;

    10j past niet zo lekker icm deze banden.

    8j past wel.

    en even een verzoekje voor de calibra rijders met 17inch wielen die verlaagd zijn, om de achterzijde eens op te meten vanaf de grond tot hoogste punt wielrand. zoals dit maar dan aan de achterkant.

    bvd

    In reactie op: C Coupé 1976 opbouw #18207602

    Heel gaaf, had ik maar zo’n ruimte :thumb

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,754)