Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@corsaboy wrote:
Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems
ik sta open voor suggeties omdat ik hier niet in thuis ben, goede ervaringen met dta en vems ?
@Haasje17 wrote:
Ziet er goed uit, verstelbare nokkenaswielen is geen overbodige luxe denk ik.
Waar ik benieuwd naar ben is ben je nu straks daadwerkelijk goedkoper uit dan een complete set?
Mijn ervaring is inmiddels dat het op het eind niet veel meer uitmaakt.
goedkoper, nee echt niet bij verre na zelfs niet.. maar moet wel zeggen dat het wel stukken goedkoper kan maar dat wil ik dan weer niet..
complete set was trouwens makkelijker geweest en goedkoper maar ik twijfel of die onder de motorkap past en dit vind ik ook iets mooier zelfs.
bedankt mannen :thumbup
Ik heb vorige week nog wat gespeeld met echt carbon en kevlar, carbon afdekplaat gemaakt, en de klepverbinding/versteviging van kevlar, ook heb ik het gasmechanische zoveel mogelijk van carbon gemaakt.
buiten dat heb ik even de 2 cilinderkoppen van mijn test motor gehaald zodat ik deze winter lekker warm binnen verder kan gaan.
hier wat pics;



andere klep gemonteerd met een langere as zodat hier de gaskleppositie sensor op kan komen.



nog altijd aan het twijfelen over de verstelbare nokkenastandwielen, kan ze nu voor de helft dan normaal krijgen maar kosten dan alsnog 250euro.
keuze voor motormanagement staat zo goed als vast, word een ecu die alleen de injectie aanstuurt van KMS
6 november 2014 om 13:54 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183332ik heb er zeker voor gekeken, miss voor de toekomst.. maar wil dan nog een stapje verder gaan dan het topic wat je deelde door een soort veerpootbrug/kruis erbij te maken.
maar nu even richten op de dikke motor in aanbouw dat kost een bak met geld en setje veren is een goedkope tijdelijke oplossing :thumb
5 november 2014 om 20:49 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183329bedankt nog voor je reactie, ik heb toevallig gisteren een setje besteld van -50
anders had ik wel interesse.Mooie wagen, fijne motor, luxe uitgevoerd en het goede bouwjaar, kortom top :thumb
27 oktober 2014 om 22:30 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183327haha bedankt, wielrand wil ik eigenlijk uit laten rollen zodat er een bredere velgrand op kan.
maar eerst de achterkant… die is nog origineel moet dus snel wat aan veranderen.iemand setje veren liggen ?
had het filmpje al op facebook gezien, klinkt lekker :thumb
wil ook nog wel een gopro aanschaffen26 oktober 2014 om 17:48 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684611ziet er goed uit :thumb , kan ik ook wel gebruiken zo’n kast.
@Jerremy wrote:
Mooi topic petrolhead inderdaad, mooi werk. Zeker ook icm. vrij programmeerbaar motor management.
Standaard vliegwiel is inderdaad redelijk zwaar, heb zelf een iets wat afgedraaide variant, niet enorm licht maar ook niet meer zo zwaar.
Een hele lichte hoef ik niet meer.Overigens, een lichtvliegwiel resulteert niet in een vermogens toename, uitsluitende verbeterde gasresponce.
Bedankt, betreft het vliegwiel dat klopt de response word beter.
Maar waarom kies je niet meer voor een heel licht vliegwiel ? Loopt te onregelmatig ?
Ik heb deze nog niet aangeschaft dus kan nog wel wat advies hebben .Thanks Anjo, zit ook al heel wat uurtjes en eurotjes in,
toenamen is bij mij geheel onbekend omdat dit pas een enkele keer is toegepast.. maar verwacht toch zeker boven de 230 pk uit te komen.
het komt momenteel op een 2.5 maar deze heeft 3 liter nokkenassen.vrij programmeerbare ecu voor injectie.
lichter vliegwiel omdat de originele even zwaar is als een olifantenpiemel :shock:
en dan de throttlebodiesvoor de liefhebbers heb een topic waar ik alles bij hou;
viewtopic.php?f=113&t=185094momenteel bezig met het mechanische deel zoveel mogelijk van carbon te maken.
Astra heeft meer ruimte dan mijn cali, zonder rare bult.
Maar klopt ruimte is wel een probleem
24 oktober 2014 om 21:07 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183325Dat is een goed idee, na mijn mening/smaak word hij zeker dik en uniek maar toch vrij standaard op de motor/velgen en verlaging na
kleinigheidje haha
http://www.ebay.nl/itm/Vauxhall-C25xe-v6-ported-lower-inlet-manifold-Calibra-Astra-X25xe-X30xe-/271634131000?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f3ea7e838″ onclick=”window.open(this.href);return false;
heeft volgens mij weinig zin want je gasklep is te klein :thumbdown
grotere gaskleppen zijn er ookhttp://www.ebay.nl/itm/c25xe-calibra-v6-enlarged-throttle-body-68mm-/390944640288?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5b061dcd20″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ITB’s erop en klaar :wub
zou opel dit ook al geprobeerd hebben :hmmz
mja nu nog even de knoop doorhakken wat betreft de ecu en dan kan het feest beginnen denk ik.hoop het na de winter lopend te hebben. :wors
hier ook 6000k gekocht vorig jaar in essen met van die kleine balasten die passen zo mooi tussen de slotplaat en je koplamp in :thumb
weinig te melden hier,
wel zijn de gaskleppen nu volledig mechanisch verbonden, afstelmogelijkheden zijn origineel gebleven dus kan iedere klep afzonderlijk afstellen.
moet alleen nog een beugeltje maken om de originele gaskabel te bevestigen.een filmpke, aanzuiggeluid moet je zelf maar even nadoen :afro


Niks mis met vw, maar toch nog een hoop plannen ondanks dat het alleen een transportmiddel is
12 oktober 2014 om 13:28 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183323jup geschroefd, als ik de hulpveer weghaal kan die nog 4 cm zakken.
maar kus nu al bijna overal de grond. king:12 oktober 2014 om 13:13 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183321jaja Hoofdstuk perfect fitment aan de voorkant zit erop nu nog aan de achterkant.
hier wat foto’s;


10j past niet zo lekker icm deze banden.


8j past wel.

en even een verzoekje voor de calibra rijders met 17inch wielen die verlaagd zijn, om de achterzijde eens op te meten vanaf de grond tot hoogste punt wielrand. zoals dit maar dan aan de achterkant.

bvdHeel gaaf, had ik maar zo’n ruimte :thumb
-
AuteurBerichten
