Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@angelg7 wrote:
denk dat die pro niet zo blij is met jou spuitbussen werk op te knappen.
Waarom? nou omdat hij eerst alle spuitbussen lak eraf moet halen, want veel kans dat hij problemen krijgt als er goede 2 k lak of grondverf (2 komponenten lak is lak met verharder) op komt.
Dus dat kost ook weer extra tijd/geld.
Spuitbussen lak lost ook op als je er met thinner aankomt.
Spuitbussen lak en benzine geeft al problemen, dus is fijn als je rond je tank vulling wat bijspuit.Ik wil het best eerst zelf proberen, als het me lukt scheelt me dat een hoop geld en ben ik een ervaring rijker.
Mocht ik het verneuken, dan kan ik altijd nog op de sloop kijken (genoeg rode corsa’s) als dat niks word kan ik hem altijd nog laten overspuiten.
Het is een auto van 16 jaar oud, dus is hij geen bulten met geld meer waard.@*Jurgen* wrote:
Dat is heel wat anders dan bij de proffessional laten spuiten… En het resultaat kan best mooi worden, maar wordt niet zo mooi als bij een echte spuiter. Plus dat een hele auto in mettallic met een spuitbus spuiten onbegonnen werk is. Ook ga je zeer waarschijnlijk kleurverschil zien als je 1 deel met spuitbussen spuit. Maar ben uiteraard wel benieuwd wat voor resultaat je er mee haalt ;)
Het is zeker heel wat anders als professioneel, maar ik vind het de moeite wel waard, en als ik het totaal verpest en het helemaal nergens op lijkt kan het altijd nog bij de pro ;)
Maar wat wel zo is, dat de hele auto zelf doen onbegonnen werk is.De vorige eigenaar had ook iets met spuitbussen, alles zit er onder, maar wel met dikke lopers en lagen, daar ga ik even wat aan doen (A)
Zie hierboven.
Ik wil echt niet vervelend zijn maar hij vraagt naar tuning voor z’n 1.2, niet of hij een ander blok of andere auto zou moeten kopen voor meer vermogen. :vertag :angel
Als je een corsa met een grill aan de bumper hebt, moet je de bumper er af halen dus ;) .
@jefcorsab wrote:
lijkt me sterk… laatst bij de keuring was er ook zo`n blokje afgebroken zeiden ze en die hadden ze zo vervangen…
Ik ga vanavond wel eens peuterenVolgens mij zit zo’n bumpertje met maar een stuk of 6 boutjes vast, dus dat zal niet alle moeite zijn, of het nodig is is wat anders :P
Is dit alleen als hij helemaal koud is, en als je hem een tijdje laat draaien stopt het?
Heb ik ook, een sissend geluid, klinkt opzich niet alsof het stuk is ofzo vind ik.
Ik ben nu zelf met m’n achterklep bezig:
Kleurcode door de computer bij de auto-zaak heen gooien,
2 spuitbussen motip mee: €25
1 tube plamuur voor de putjes e.d. €6
Primer& andere shizzle: €15
Dus voor een kleine €50 heb ik m’n achterklep wel goed gedaan hoor.En ja dan ziet het er ook nog wel leuk uit, ik post nog wel ff foto’s als t af is :angel
Bedankt allemaal ’t is gelukt :)
@OscaR-16v wrote:
@PeterNoFear wrote:
alleen vind ik het wel jammer dat opel na +/- 15 jaar nog steeds niet meer als 90pk uit een 1.4 sport kan halen,
er rijden 1.4’tjes met 170 pk rond (alfa’tjes).alfa is ook geen auto, die dingen zijn ja altijd stuk :jerry
Haha, daar heb je wel gelijk in, maar ik keek even alleen naar vermogen ;)
@Stornie wrote:
Dankje!
Ik had zelf liever ook meer pk’s gehad.
Met een turbo erbij, had hij makkelijk naar de 140/150 pk gekund. Wellicht in de volgende generatie.Laten we het hopen, maar ook met 90pk kom je wel vooruit toch? ;) haha
@Stornie wrote:
Hier een paar recente foto’s van de mijne.


Nette corsa, mooie combi met die velgen!
alleen vind ik het wel jammer dat opel na +/- 15 jaar nog steeds niet meer als 90pk uit een 1.4 sport kan halen,
er rijden 1.4’tjes met 170 pk rond (alfa’tjes).Powerbox mogelijk op c14nz?
Okok, mijn achterklep staat geen 1 logo op, maar wel roest om de ruitenwisser :( ,
vandaag roestvrij en strak gemaakt, morgen afmaken, laten drogen, stuk beter.
Motorkap: verrot, ligt volgende week een andere op als het goed is. (wel hydraulisch open :jerry )
Deuren: zitten wat rotte plekken in dus ff op de sloop snuffelen, want dit zijn de originele ook al niet meer (kleurverchil…)
Spiegels: door de vorige eigenaar opnieuw rood “gespoten” , lijkt meer op verven want de lopers zitten d’r op (zullen wel dof geweest zijn)Genoeg tijd, dus wordt wel wat!
Veerpootbrug en voor iets verlaagd door de vorige eigenaar, dus lekker strak in de bochten.
Gr.
Edit : hij is trouwens ook van ’96 dus alleen de logo’s zijn niet ori en verder wel aardig dus (kwa bumperts enzo)
Begonnen met het roest weghalen van de GSi,
Rond de ruitenwisser opgeschuurd, en morgen verf halen,Embleempjes (swing, 1.4i, opel en corsa) van m’n broer z’n corsa gehaald,
morgen ff lekker met sticker-verwijderaar aan de klooi en poetsen, ziet er veel strakker uit, vooral de achterklep.@bleucorsaboy wrote:
@PeterNoFear wrote:
Gister m’n GSi opgehaald met de 1.4i (via duitsland naar huis :jerry ):
foto
Gaat wel lekker!Thuis met de zomerbanden er al weer onder:
foto
Zitten wel aardig wat roest plekjes op, maar ik heb tijd zat._______________________________________
Winterbanden (wel leuke velgen voor de winter vind ik):
fotoZomerbanden (heilig voor mij):
fotovolgens mij is het geen orginele gsi
Ik weet t niet, zou kunnen dat t blokje overgelepeld is, maar hoe kom je daar bij?
Gister m’n GSi opgehaald met de 1.4i (via duitsland naar huis :jerry ):

Gaat wel lekker!Thuis met de zomerbanden er al weer onder:

Zitten wel aardig wat roest plekjes op, maar ik heb tijd zat._______________________________________
Winterbanden (wel leuke velgen voor de winter vind ik):

Zomerbanden (heilig voor mij):

Met GSi bedoelen ze denk ik met mistlampen.
Gewone (ook meegespoten) zijn wel redelijk goed verkrijgbaar.
@Gsifreak wrote:
auto gekocht toen des tijd in roden?
Ja daar heeft m’n broer hem weg inderdaad.
Koop je een auto met 156000 op de teller voor weinig geld,
mag je nog terugkomen als je problemen hebt, hoor je maar weinig :jerry
Vandaag bij een 1.6 GSi wezen kijken, geweldig wat snel vergeleken met de 1.4i,
donderdag is hij van mij king:@corsa14slow wrote:
is te doen. ben er nu zelf ook me bezig om van een c14nz (60pk) naar een c14se (82pk) te gaan…
neem wel de tijd er voor ga niet haasten… ;)Haasten moet je inderdaad niet doen lijkt me,
maar wat moet je dan wél doen?
Ik ben wel technisch maar heb nog geen bulten ervaring met auto’s,
kun je me vertellen wat er moet gebeuren?
Heb wel automonteurs om me heen als het nodig is ;)@Opelpower wrote:
Ik heb ook een 1.4 sport met nz motor. Ik begrijp precies waarom je meer vermogen wilt. Het lijkt net of deze blokken maar 20 pk hebben zo sloom zijn ze.
Als je het echt belangrijk vindt om een pittigere auto te hebben, dan zou ik gewoon de huidige verkopen en van het geld + 200 euro 1 kopen met een se blokje. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ellende,werk en geld.
Echt langzaam wil ik ze niet noemen, maar snel is wel wat anders, dan is het natuurlijk ook geen GSi ofzo, dus dat moet je er ook niet van verwachten.
Maar het zou leuk zijn als je er wat meer vermogen uit zou kunnen krijgen.
@wim-v6 wrote:
De 90pk is er ook als Joy, GLS, CDX Onyx, en andere uitvoeringen, dus die 90pk sport motor is er ook voor de NIET sport varianten.
en de C14SE motor is mechanisch ook anders als bijde 60pk motoren welke in de corsa zijn geleverd.
Je moet ook de Benzine pomp wisselen voor een van een Multipoint motor..
Willem
Okee, maar is dat makkelijk aan te passen of zeg je van koop een andere auto als je 1 tegenkomt?
Broer’s 1.4i bij aankoop:

Uiterlijk wat mooier gemaakt (zit inmiddels ook spoiler op)

Kijk eens of je stekkertjes nog vast zitten?
haha :jerry
maarja zelf weten :P
@Wesley12111991 wrote:
Volgensmij is het enige verschil de uitvoering en de opties….. ik ken ook standaard corsa’s ,met een 1.4i die dezelfde pk’s hebben als ik ( 1.4i sport )
Je hebt kennelijk de optielijst “sport” en de motorisch ook een echte sport (82 of 90 pk)
net als bij de Bmw’tjes, je kunt een M-pakket of een echte M kopen. -
AuteurBerichten