Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Foto’s bijvoegen:
viewforum.php?f=162Ik wil echt niet vervelend zijn, maar die link, die doet het niet :jerry
@joop1970 wrote:
Torsiegeveerde as zeker? gaan op den duur allemaal verrot bij peugeot, slijtage in de lagers en pennen.
Corsa heeft een starre as. Wat je wel kunt horen is geklapper als een lager van je achterwielen speling heeft.Krik hem aan beide kanten achter eens op en pak je wiel met 2 handen vast. Probeer het dan te bewegen, als dat kan moet het lager bijgesteld worden.
Zo niet, demonteer de achterpanelen is. Kijk of je iets kunt vinden. Achterspeakers willen ook nog wel eens los zitten.
Geheh, dacht later hetzelfde :P
Dit hebben wij een keer meegemaakt met een peugeot, klonk net zo, maar dat was de achteras die aan gort was…
Nette wagen!
Interieur vervangen van de swing.
Stond een B GSi 1e fase bij ons op de sloop, bekleding in goede staat.
alles er uit gesloopt op het dash na, Banken en stoelen en kapjes al overgezet, deurpanelen wordt nog een hele strijd.
We hebben namelijk het leuke idee gehad om de CV en elek. ramen over te zetten vanuit die GSi in de swing.
Kijken we naar die stekker die de deur aansluit, zitten daar alleen 2 stekkertjes voor de boxen aangesloten haha :wtf
Natuurlijk wel de kabelboom meegenomen uit de deuren van die GSi, en binnenlampjes uit vectra/omega :DZitten wel lekker die stoeltjes, nou de rest nog :jerry
:kewlpics :
Stoel bestuurder:


Achterbankje:

De rest van het interieur is in dezelfde staat als de achterbank, alleen de bestuurdersstoel heeft hele lichte instapschade, de rest geen slijtage.
Binnenlampjes:


In de auto (i.c.m. dakje het mooiste):

De leeslampjes moeten nog aangesloten worden.Direkt ook even donkere dichte hoofdsteunen uit een tigra gejat, staat net wat beter vinden wij.
@EdGSI wrote:
@PeterNoFear wrote:
Tja, wat dat betreft heb je ook wel gelijk, schaam me ook wel een beetje met een sebring onder de GSi…
Maar een GSI komt stukken beter van de plaats dan een 1.4 8v (80pk) :jerry :jerry
Ja maar het is nog steeds maar een 1.6 16v’tje
M’n pa heeft een “ander merk” met een 2 liter turbo (200pk), en die uitlaatdiameter is nog minder groot!Ik wil er wel een standaard demper ondergooien, maar er is een stuk van mijn bumper in de vorm van de uitlaatgesmolten :jerry :wtf
Dat verklaart ook ons rammeltje in de uitlaat, met die dikke 1600 op die 1400 pijp :jerry
Het geluid van: “de helling is te stijl”?
of dat er wat rammelt oid?Ik vergeet hem eerder vast te maken als ik aankom :jerry
Tja, wat dat betreft heb je ook wel gelijk, schaam me ook wel een beetje met een sebring onder de GSi…
Best jammer ook dat je dan €xxxx in zo’n blokje steekt en er dan niet veel meer uithaalt…
Een c14se, x14xe en x16xe trekken je er dus gewoon uit bij het stoplicht.klein stukje naar voren, probleem opgelost.
of die stoep is achterlijk hoog haha
En dan ken je nog zo hard scheuren maar mocht dat paaltje ombuigen, staat die auto er nog steeds, kun je beter een flex menemen :jerry
@robert_corsa wrote:
:shock: :swear :cry
het ging alweer een tijdje te lekker. mooie update’s gepland, velgen waren netjes gespoten, dikke remmenset eronder.
begon helemaal gehecht te raken aan mijn zuinige en toch sportieve corsa. tot aan vandaag :wtfdacht plaats mooi de klemmentjes op de calibra turbo remklauwen. ging allemaal prima.
modderkuip eruit getrokken, wou de stelschroef van de schroefset verstellen, en zag ik zomaar een laagje rubber, en een vlak kantje aan de stelschroef….. :wtf
keek daarna aan de binnenkant van de band :fy1 :swear :swear :swear dikke rand uit de band gevreten, tot de witte voering aan toe.
inc een scheur!!!
dat worden weer 2 nieuwe banden aangezien ze nog 5 a 6mm goed waren :cry
linksvoor had dit probleem niet.
195-50-15 michelin energy saver.
mocht iemand nog wat hebben liggen, maatje minder breed en hoog mag ook.auto is goed uitgelijnt, linksvoor staat gewoon net iets anders als rechtvoor.
rijd nu voor 4cm hoger, en 1 zilvere irmscher 15” reserve wiel.
zucht, heb ik weer.
Maar hoe kan dat dan?
Te hoge et waarde icm schroefset ofzo?@corsa14slow wrote:
80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag
Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk… (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)
Edit:
en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt… (op dit moment 1 op 10)Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, en 1 op 20 vind ik ook heel knap, onze reed met de 1400 ongeveer 1 op 14 bij normaal gebruik, met lange ritten wou hij de 1 op 15 aantikken terwijl je 140 reed, dat is opzich nog wel aardig zuinig…
27 februari 2013 om 17:41 In reactie op: Remschijven en blokken vervangen, geen druk meer. #18110865Beter in één keer goed, dan dat je een tweede keer moet! :jerry
Ja wij ook, al helemaal als hij dan ook nog 1 op 20 rijd!
okee, maar wat is er getuned dan?
Okee, nog plannen voor een andere vette wagen?
:kewlpics fotooooowwws
Mag ik weten hoe je die 20 pk er bij gekregen hebt?
:jerryoohja, had ik kunnen weten ;p
’t is maandag hé :jerry
Ziet er heeeul netjes uit! :jerry
2 liter geen optie? :worsik ga d’r straks ff naar kijken, bedankt!
-
AuteurBerichten