Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom hier
de 1.4 16v heeft 90 pk toch?
Dan heeft hij meer vermogen dan een 1.6 8v, dus dat gaat vast wel goed.Autodemontagebedrijf V.D. Ploeg
Haulerwijksterweg 29A
EenEven melden, mag je lekker je gang gaan, als je wat onder een auto weg moet hebben moet je even vragen,
helpen ze je graag even met de shovel.
Gereedschap te leen, wel even netjes terugleggen (geen prachtspul, maar het doet het wel).
Niet gekke duur, als je met meer mensen komt is hij wel duurder, is niet al te dol op drukte.
Staat van alles,
Vectra A, B & C
Corsa B (heeeel veel, allerlei kleuren en uitvoeringen) & C
Kadett E
Calibra (1tje maar)
Zafira A
Astra F & GBlokken los te koop, bakken ook.
Aandrijfassen liggen klaar voor verkoop.Ook VW, Jappen & Fransen, zelfs wat Amerikaans spul.
Op het ‘aankomst’ plein staat ook wel wat spul, ook wel met kentekens.
International motor BV
Aduarderdiepsterweg 8/3 9745 EL Groningen
Alles aanvragen bij de balie, wordt voor je gedemonteerd.Wel binnen no-time geleverd.
Net spul.
(Bijna) alleen maar nieuwere auto’s, van Citroën C1 t/m Opel Insignia, maar ook Vivaro’s.
Het is wat duurder, maar zijn ook duurdere auto’s
Veel personeel, en super netjes geregeld, bonnetje er bij etc.Nee maar stond ook in de berm, niet echt op een oprit o.i.d.
Persoonlijk denk ik eerder aan gestrand :p
Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Een B Manta gespot in Norg, rijdend project.
Nouja rijdend, hij stond stil tussen de Brandweerkazerne en het bos.
Allerlei kleuren.Marco zal later wel een fototje posten denk ik.
Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
@Ewoud94 wrote:
Getrokken maar wel 70 hoog beetje apart :p
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
De wielen zijn 13″
Als je daar een band met een lage wand op monteert ligt de auto op de grond.Als je op de sloop gaat rondneuzen, kun je denk ik beter even een hemeltje er uit trekken, kun je even kijken hoe hij bevestigd zit.
Je kabels zitten bovenin met een tyrap vast.
Als je die loshaalt kun je de kabel wat heen en weer trekken, dan komen de koppelingetjes waarmee je ze los kan halen tevoorschijn.165/70, beetje getrokken, anders slijt hij aan met de winters.
:grin:
Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Andere wieltjes gekocht, voor de winter.
Zijn 6,5×13

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Het brandstofprobleem is gevonden, tank is niet goed en laat dus te weinig door.
Vanuit een jerrycan pompen en hij ging als een dolle.Man, wat een gekte in zo’n auwe bak.
We hebben er weer zin in!
Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Heb het gehad bij de inlaat van mijn Corsa GSI, boutje er in gevallen.
Hele inlaat uitbouwen, wel alles vers en gangbaar, dat is wel weer een pluspuntVerstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Ken het probleem, succes :thumb
19 juni 2014 om 21:22 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237400Normale garages hebben geen groot bord met mooi logo aan de gevel hangen, die is niet gratis ;)
De service is vaak niet beter bij een dealer, integendeel vaak.
Bij een dealer zijn de onderdelen vaak ook duurder, maar ze zijn goed, en passen 100%.
Dat de onderdelen goed zijn en goed passen is natuurlijk lekker het bedrijf zijn zorg.
Maar als jij je auto naar de universeel brengt moet deze alle onderdelen (imitatie) bestellen, en daar kan wel eens wat fout gaan.
Ook hebben die niet voor elk merk specifiek een stuk gereedschap.
Gevolg: Je bent je auto langer kwijt.Dealer is duurder maar (vaak) sneller en geen imitatie.
Universeel is goedkoper, maar (bijna) altijd imitatie en meer tijd nodig.19 juni 2014 om 21:03 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237397Dealers maken ook een boel winst op materiaal, 30 procent korting voor bekenden is niks.
Daar tegenover staat ook dat ze nogal wat meer kosten hebben dan de gemiddelde beunhaas/hobbyist:
Een pand, een stuk of wat bruggen, paar mannetjes, groot magazijn.
Het pand moet er netjes uit zien, bestrating netjes, geen planten in de voegen en natuurlijk een nette gevel met een mooi Opel-logo.
Een paar leenauto’s, een stuk of wat nieuwe auto’s, en een bultje gebruikte.Ze moeten zich ook indekken tegen de garantiegevallen, want die kosten een dealer ook geld.
Want niet alleen de monteurs moeten betaald worden, maar ook kunnen die monteurs op dat moment niet een andere klant helpen.
Ook het materiaal wat in de garantie gebruikt word moet natuurlijk betaald worden.—
Het blijft natuurlijk wel zo dat de “big boss” op het kantoor niks te kort komt, maar hij ligt ook niet de hele dag op de bank.
Ja dat wel, hij heeft toen ik er naast stond de informatie bij Opel opgevraagd.
Dat zou wel een paar dagen duren zei hij, dus heb er verder niet meer aan gedacht, zou vanzelf wel goedkomen.Duurde me allemaal wat te lang, dus ben er achteraan gegaan.
Gelukkig is alles in orde :thumb@bassie16V wrote:
Ik ben niet nieuw op dit forum maar wel nieuw in dit gedeelte.
Dus ik stel me maar gelijk even voor.
Ik ben Sebastiaan, 31 jaar en rij sinds vorige week een
Kadett C1 1200s uit 1976.Vet bakkie Bas, Astra in de verkoop?
Ik had een mail gestuurd naar de RDW, dat er nog niks op kenteken stond van de 1.8 op benzine.
Goedendag hr.,
We hebben informatie opgevraagd m.b.t. de herkomst van de motor.
Deze motor komt bij navraag uit een Duitse Opel Vectra van 1992. Einde registratie 2009.
Er is verder geen belemmerende status aangetroffen.
De technische gegevens zijn aangepast aan deze gegevens.
Ik kan u hierbij meedelen dat uw aanvraag verder behandeld wordt.
Ik hoop dat u z.s.m. uw kenteken in huis heeft.
Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
RDW Groningen
Met Marco:

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Heb wat geinigs erbij:

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
Mooie wieltjes, ga je ook nog een beetje verlagen?
Ik een oogwenk gespot, in Een, een grijze corsa b met meegespoten bumpers, mooi verlaagd met hoogglans mattig velgjes, zo te zien een vet bakkie :grin:
Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
@Aapje wrote:
@juruca wrote:
Dat ziet er TOP uit maar heb gelijk een paar vraagjes:
Welke dikte en diameter hebben de geventileerde schijven ?
En kon je dezelfde remklauw nog gebruiken ?
Thx!
Zover ik weet zitten de 236mm geventileerde (2delige) remklauwen op alle 1.4 16v Corsa B Sports.
Ik monteer ze zelf ook op alle Corsa A’s in mijn bezit, remt een stuk beter :)
Ik heb een 94’er sport (c14nz, 60pk) ook geventileerde remmen
@juruca wrote:
Dat ziet er TOP uit maar heb gelijk een paar vraagjes:
Welke dikte en diameter hebben de geventileerde schijven ?
En kon je dezelfde remklauw nog gebruiken ?
Thx!
Dankje!
Om de standaard remmen te vervangen kun je gaan voor 256mm, deze zitten op een GSI.
Het nadeel is hier van dat je niet met kleinere velgen kan rijden dan 14″.We hebben verse 13″ velgjes voor de winter, dus we wouden eigenlijk wel 13″ remmen.
Zodoende zijn wij voor de remmen van een “sport” gegaan.
Deze zijn 236mm, en zitten op een “sport” uitvoering.
Zal misschien een optie geweest zijn, en zit misschien niet op elke.
Deze diameter is het zelfde als origineelDeze klauwen zijn breder, omdat anders de schijven er niet tussen passen.
De schijven zijn namelijk 8mm dikker.Het is allemaal plug en play, alleen je moet remolie hebben omdat je moet ontluchten en bijvullen.
Grt.
Ja, als je het rijbewijs op of na je 18e haalt ben je de eerste 5 jaar beginnend bestuurder.
Dit zal ongetwijfeld ook zijn als hij afgepakt is. -
AuteurBerichten