Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is een kwaaltje, nouja, is normaal na 30 jaar…
Gewoon vervangen, is overal wel te krijgen.Heb jou volgens mij nog gespot vandaag ;)
Geen stuurbekrachtiging?
de c12nz wel ja,
de 1.2 S OHC, onderliggende nokkenas, gietijzeren blok heeft er 60. ;)*OHV
Ik spotte van de week en gisteren weer.
Een beige/bruine B ascona, een wat oudere man er in, helemaal standaard.
Hij stak mooi zijn hand op, naar zijn mede-opelrijder :thumbVerwacht niet dat hij hier zit, maar je weet het niet, er zijn een boel lezers hier :D
In Norg (dr.) een bordeaux rode Corsa B, 60/40 verlaagd denk ik?
Dakdragers, en het 1 en ander ge-stickerbombed.
Staat op de std. wieldoppen.Staat vaak ook een witte E Kadett cabrio.
@opelpower89 wrote:
over de 90 pk lijkt me heel sterk lijkt me stug dat je pk’s verdubbeld zijn dan schroef ik gelijk een turbo op me x25xe en dan heb ik ook 340 pk :P haha
PK’s verdubbelen, dan zit je met dit blok op 120 pk, niet op 100.
Maar met de tijd zal deze op de testbank komen, en dan weten we het :thumb@Andreas.Berger wrote:
Wat denk je aan pk ‘ s eruit te halen met een 1.2.s ,
lijkt mij toch sterk dat je voorbij de 90 pk komt?Ik denk dat hij wel over de 100 pk zit ;)
En 10x zoveel koppelJa, eikel, ik maar denken dat ik met de 16s vlot was, kom jij weer met je plannen :(
Oh wauw, trekt echt mooi!
@jordy991 wrote:
maandag naar Unlimited Tuning geweest om mijn corsa b 1.6 te laten chippen!
ben zeer tevreden met het resultaat
uiteindelijk toch nog 135Pk’tjes (124WHP) en 150NM eruit geperst :DSuper vet!
Kun jij misschien een lijstje maken wat jij allemaal veranderd hebt?Bougiekabels ook,
Grotendeels lampen.
etc etc :jerryV-snaar of multiriem?
Zit wel verschil in.Bij een v-snaar moet je je dynamo ff een stukje naar je toehalen, door met gereedschap het 1-en-ander los te draaien.
Bij een multiriem moet je inderdaad de spanrol ff ontspannen :thumb
Heb een jaar bij een meubelspuiterij gewerkt.
Niet mijn ding, wel een boel geleerd :thumb@VideoRipper wrote:
@TWA wrote:
Ben inmiddels dik fan geworden van mat zwart van de Action :afro
Ben ik met je eens en ik denk dat het op kunststof wel zal gaan
zonder schuren en primer, maar ik heb vorig jaar de aluminium
spiegels van mijn motor gespoten (ook matzwart van de Action),
maar daar zitten nu al plekjes in, ondanks dat ik ze netjes geschuurd
had (maar had helaas geen primer). :oops:Aluminium moet je eigenlijk ook niet schuren, en juist wel primeren :P
Aluminium vormt namelijk een lichte oxidatie laag, net als roest.
Alleen roest aluminium niet verder na een dunne laag.
Zodra jij gaat schuren, beschadig of verwijder je die oxidatie.
Met gevolg dat je aluminium weer gaat “werken”, waardoor er plekjes ontstaan.Een paar lagen primer, goed laten drogen, licht schuren en dan de kleur ;)
Pas dus op dat je niet door schuurt, krijg je het bovenstaande effect.
Fijne korrel, om het zo strak mogelijk te krijgen.Ta Technix is een goedkoop setje, rond de 160 nieuw met schokdempers en veren.
Een deel zal zeggen: investeer dan meer voor kwaliteit, maar ik ben er zeer tevreden mee.Nou is de helft het niet met mij eens maar ik zou zeggen: een verlagings set van TA technix, veren incl dempers.
Wat een comfort vergeleken met een schroefset.Gister heeft mijn broer een lantaarnpaal geraakt met mijn corsa.
Foutje kan gebeuren, bumper en koplamp rechts stuk.Was vandaag mijn driften ff aan het oefenen.
Helaas werkt dat niet zo goed met 7 auto’s op 1 parkeerplaats
Polo’tje links voor geraakt, spatbord en koplamp links stuk, schokdemper krom, draagarm krom.
Kortom: genoeg te doen :jerryIk heb hem! morgen overschrijven en dan maar eens beginnen, moet alleen de apk punten aanpakken,
en ondertussen de Corsa verkopen.@PeterNoFear wrote:
Ik wil me niet echt voorstellen, maar ben wel nieuw in het Kadett-gedeelte.
Ik rijd er nog niet in, maar deze wordt wel van mij:Een 82’er Kadett 16s 5-deurs Caravan.
Er zal zeker het één en ander veranderd worden.
Hij wordt sowieso verlaagd, en er komen andere wielen onder.Ook het nodige laswerk zal eraan moeten gebeuren.
Als het goed is kun je met een 1.2 16v een 1.4 8v (monopoint) voorblijven, je hebt 5 pk meer tenslotte.
Latere types hebben volgens mij een roodkapje, dus dan is dat al niet meer van toepassing.
Als dat niet zo is, kun je er gewoon een rode opzetten met een passende ECU… gespot!
Waarom doe je ‘m weg man?
@jordy991 wrote:
Lijkt me niet maar wieweet :jerry
Lijkt me ook onwaarschijnlijk,
maar als het wel zo is, ben ik benieuwd wat mijn blokje straks met een Mantzel en spaghetti gaat doen…Voor zover ik weet zijn die blokken bij normaal gebruik niet stuk te krijgen, het enige is de zwakkere nokkenas dacht ik.
@jordy991 wrote:
Kijk dar zijn leuke plaatjes.
ik zie 122pk staan maar is dat alleen met chippen :o??
Of is dat met nog wat leuke dingen erop?Hier ben ik ook benieuwd naar?
Als de steek 4×100 is, dacht ik van wel.
Hé verdikkie, dacht dat ik op een forum zat, zit ik weer bij een kleuterklas… :jerry
-
AuteurBerichten

