Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mooie oplossing. wat voor auto komt ie vanaf?zoek zelf ook nog een alternatief, mijn koeler is erg gaar….
Geen BMW 316 veren pakken iig! Mijn monza lag op den duur zo achterlijk laag dat ie constant op de aanslag zat. Bij het slopen van de wagen (was te gaar) zagen we dat de domes helemaal waren gescheurd tot voorbij het vuurscherm. Ik blijf iig lekker bij de originele veren :) Alhoewel een originele matzell set wel uitkomst zal bieden natuurlijk….
Met een kratje hertog jan onder de kap gaat ie nog harder :) Mooi kaal allemaal!
Doen! Man, wat is het een verademing als je die 4 traps er eenmaal onder hebt. Je brandstof verbruik zal naar beneden gaan, veel minder toeren op de snelweg. Goede 4 traps schakelt ook fijner. Zelf ook even mee rond gereden voordat het blok de geest gaf, en dat was een wereld van verschil. (blokfalen stond los van de 4 traps).
Regel zin en tijd en je zult er geen spijt van hebben.
Mwaha. Ja, kom ik bij de sloop. “hallo, mijn auto doet het niet meer en ik wou hem inleveren”. Spatbord, achterklep en een deur. “ja, nogal heftig ongeluk gehad” ;)
Nou, dat is mooi ruk. Auto is inmiddels in mootjes en weg. Alleen chassisnummer, de plaatjes, deel achterspatbord interieur en wat grut overgehouden. Wat nu? Heb dus een kenteken die ik nu tot mijn graf moet blijven schorsen oid? Ga maar eens buurten bij de sloop om te vragen of ze hem in willen nemen.
Idd, zo’n oude rot in het vak van weinig woorden 3 handelingen en klaar alweer :)
Misschien als je de boel niet te schoon hebt gemaakt zie je de oude aftelling van de moertjes onder de bekleding nog. Dat was bij mij de redding.
Gaat hij in de klapstand links en rechts wel gelijk omhoog? Als dat scheef zit dan gaat hij ook niet recht naar achteren en zit hij dus vast. Spreek uit ervaring :jerry
Daar heb je nou net een van de vervelendste klussen te pakken ;) Heb het mechaniek bij mijn monza ook er uit gehad vanwege roestvorming en vastzittend mechaniek. Kreeg het er wel beter in dan zoals het er uit kwam maar perfect is het niet. Ik heb zelf geen ervaring met het nieuwe type raam demonteren/afstellen. Bij de GSE zit ie er in en afgezien van wat insmeer werk heb ik daar mijn vingers niet aan gebrand.
Misschien in staat het in een Rekord handboek?
Zonde. Ding is inmiddels groen ipv wit.
Netjes. Domme vraag, maar heb je de verstevigings-driehoeken vervangen door staalprofiel? Op zich ideaal omdat je er dan fatsoenlijk bij kan om schoon te maken en er kan geen troep blijven hangen.
Niet een plek waar je standaard gaat zoeken voor een oplossing :) Had het zelf ook. Monza liep beroerd, alles nageplozen niks kunne vinden. Bleek uiteindelijk de vacuum vervroeging nogal vast te zitten door vliegroest. Onsteking uit elkaar, schoon gemaakt en toen liep de zaak al een stuk beter.
Brandstofrelais?
@baboe wrote:
500 is koopje weet je gelijk dat het voorlopig goed zit
Is idd niet gek. En dat was zelfs ruim geschat indien het tegen ging vallen. Meest gunstige geval 400. Naja, komende maar verder opbouwen en wat sparen. Auto is voorlopig nog niet klaar voor de transplantatie :afro
B senator en A omega’s liggen hier helaas niet op de sloop :(
B omega cilinder en vliegwiel ook een optie of gaat dat helemaal niet passen?
Maargoed, heb nu meerdere opties:
A. R28 met hydrauliek inbouwen. Kost +-200 euro
Nodig:
Pedalenset
Koppelingsset (265 spul gaat niet passen ivm vertanding)
2 massa vliegwiel
Baksteun + as verbouwen en laten balancerenB. Getrag 240. Kost pak hem beet 250 euro voor kale bak.
Nodig:
Koppelingsset, zelfde verhaal als bij de r28
Pookopbouw
aandrijfas, indien gevonden wel plug and play.C. De 265 laten reviseren
Contact gehad met aantal bedrijven, en bij mij in de buurt een adres gevonden.
Kosten pak hem beet 500 euro inclusief materiaal.Nodig:
Helemaal niks want ik heb dus alles voor de 265
Voordeel:
Past er 1 op 1 in, ding is dan in elkaar, schoon + waar nodig nieuw spul.
Weet dan wat ik heb aangezien het hele kreng uit elkaar moet.Het is pijnlijk, maar ik denk dat de 265 oplappen uiteindelijk het voordeligste is….
Blijft wel ruk omdat ik dit met mijn nieuwsgierige vingertjes zelf heb veroorzaakt :fy1 :fy1 :fy1
Dit is toch wel een erg gelikte GSI. Hier heeft geen sjonnie aangezeten :thumbup :thumbup :thumbup Velgjes zijn niet origineel maar wel smaakvol passend bij de auto. Zuinig op zijn!
back in business! Mooi werk!
Als ie compleet is met motronic dan meteen doen mits je budget het toelaat.
Ai, iets meer dan een technische storing dus. Hopen dat alles weer goed komt. Ook een beetje lullig richting de vaste gebruikers die hun topics daar hebben lopen, was altijd wel weer vermakelijk en leerzaam.
Was niet de bedoeling om een speculatie topic op gang te zetten. Is een constatering, dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag, aangezien er ook geen servermelding verschijnt. Maar wel stiekem jammer natuurlijk :(
Super! Ik hou wel van het originele, en deze GSE velgjes maakt het geheel mooi af! En in real life idd net zo strak als op de foto :)
Witte monza GSE in groningen. Helaas door vriendin van mij gespot en niet door mij. Ik vroeg nog, hoe wist je dat het een GSE was? “dat stond met van die lelijke letters op de zijkant” :???: Naja, ze herkent het model, dat is al heel wat :D
Heel strak :) Je mag die van mij ook wel doen ;) Ik doe echt van alles aan de auto behalve de laatste kant er in lassen :???:
Ik denk dat je hier je antwoord zal vinden:
http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ79/79pdf/79seite1.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook een leuk ding. Lijkt op de mijne, maar wel origineel. http://link.marktplaats.nl/m899589466″ onclick=”window.open(this.href);return false; En een van de eersten die belastingvrij gaan worden.
Dat kan natuurlijk wel. Maar is zo vreemd dat de eerste toelating en eerste registratie 5/6 jaar ouder zijn dan de letter/cijfer combi van het kenteken. Misschien dat de oude eigenaar papieren ooit is kwijtgeraakt oid?
-
AuteurBerichten