Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had min of meer hetzelfde, en dat bleek de onstekingsunit te zijn. Dat kastje achter je veerpoot bestuurderszijde.
Mooi ding! In het wit is het ook een leuke verschijning. Eeeh ja, aan de pijpjes te zien is een volledige reiniging geen overbodige luxe! En dat die slang tegen de aandrijfas zit is ook niet echt veilig. de wielkast zichtbaar op een van de foto’s ziet er wel strak uit. Rest van de auto ook een beetje hard?
Bij mij zat er heel wat laswerk aan :(
GH-95-JB staat aangeboden op MP :)
Geen idee of je al wat verder bent, maar plaatje 1 is zeker weten LE2 ivm die extra stekker voor de ontsteking. Foto 2 is LE. Ik vraag me alleen af hoe dat in vredesnaam in 1 auto past?heb je ook 12 injectorstekkers oid?
ben benieuwd :)
Was even vergeten dit verhaal af te sluiten. Het apparaat heeft keuring :)

Twee puntjes bij de APK, banden waren adviespunt, maar dat was bekend. En een klein gaatje bij de rechter bovenste schotel achter. Schijnt bekend punt te zijn bij deze auto’s. Voor de rest niks dan lof van de keurmeester.
In het begin sloeg motormanagement lampje nog wel eens aan, maar dat was na een dikke 200km rijden helemaal weg. Blok moest even wakker worden. Loopt goed, koelt goed en alles werkt. Blokje is muisstil, en trekt best aardig.
In ieder geval blij dat dit hoofdstuk is afgesloten.
Dat lijkt mij een strak plan! Heb je toevallig een fototje van de GSE? Ben wel benieuwd aangezien ik zelf ook met zo’n apparaat bezig ben :)
Zo veel filters voorspelt al niet veel goeds ;) Wat je natuurlijk ook kan doen is even een jerrycan naast de auto zetten, brandstofpomp er bij (en aansluiten). Aanzuiging + retour in de jerrycan en dan kijken hoe die loopt. Indien dan geen problemen tank er onder weg schroeven en reinigen.
Pomp :) Wat de kywieman zegt. Die luchthoeveelheidsmeter zal natuurlijk heen en weer gaan stuiteren zodra het blok gaat sputteren. Dit aangezien hij werkt op de aanzuigende werking van het blok. Draait de motor netjes zoals het moet zijn dan gaat het sleepcontact rustig naar links of rechts afhankelijk van het toerental/hoeveelheid lucht er wordt aangezogen.
Ga ook alle massapunten bij langs, en de stekkers rondom de onsteking. Stond net zelf een halve dag stil omdat er 1 lullig massadraadje net wel/geen contact maakte.
Check alles rond de carburateur op valse lucht, laat de CO afstellen bij een garage bedrijf. Daarnaast alles wat met ontsteking te maken heeft controleren. Hoeveel liter gaat er eigenlijk maximaal in de tank?
Ding gaat nog even op bokken om de puntjes op de I te zetten. Zit eigenlijk nog met 1 ding en dat is de uitlaat. Bij de flensverbinding vlak voor de motor zit de downpipe vast aan de uitlaat lijn. Meestal zit hier een flexibel stuk, maar in dit geval zit er een flens met twee veren. Deze veren zijn nogal verrot en er is vrij weinig vlees aan de downpipe kant om te lassen. Is het bij reparaties gebruikelijk om hier een flex deel tussen te zetten? Het is een beetje een rot plek om bij te komen, en die pijp loshalen bij het spruitstuk resulteert denk ik in een afgeknapt boutjes festijn….
En de code is binnen. EINDELIJK! Nog de uitlaat fatsoeneren en dan keuring er op gooien.
Een stapje verder! Vandaag bij de jongen langs geweest en samen nieuwe aanvraag code gedaan. Betaald, en als het goed is donderdag binnen. Let’s pray :afro
Eeeh ja, wel een beetje. Vandaag bij de RDW geweest, en die konden mij vertellen dat bij het opsturen van de pas (de papieren waren weg) de code deels wordt mee verzonden. Het andere deel komt en een aparte brief een dag of twee later. En wederom laat de eigenaar weer niks van zich horen.
Vandaag ook al gebeld door iemand die de hele voorkant van de auto wou kopen, toch maar nee gezegd. Wacht nog heel even, misschien dat het nog goed komt…
Zucht.. Heb de pas maar geen code. Daar nog weer achteraan.
Nou, na een dik half jaar zeuren en contact zoeken dan toch eindelijk de papieren binnen. Scheelt een hoop werk :) Komende week hopelijk keuren en dan rijden met dat ding!
Lijkt het haast wel op. Je kan ook alles er uit trekken, en naast de auto alles goed nachecken. Denk dat het een stuk makkelijker werkt.
Nou, probeer het ook maar even via deze weg. Enorm gedoe met de papieren,en de beslissing is genomen dat blok en bak er uit gaan. Deze worden in de andere astra met 4 ton gezet zodat die weer even mee kan.
De rest gaat in de onderdelen verkoop.
Vooral het interieur is in een erg nette staat. Is een sport interieur van voor de facelift volgens mij. Zat ook in de gsi dacht ik?
Ding heeft 150K op de teller dus de boel is niet uitgeleefd.
Alles is voor de rest compleet, stuur maar een pm voor eventuele interesse.
Ga de sloperijen maar eens afstruinen :) Op zich moet zo’n ding wel te vinden zijn.
Klinkt als een leuke optie! Denk dat je trouwens wel een B omega station bedoeld? Die heeft ongeveer dezelfde vorm:
Waar kan je die vulhalsnummers bestellen? Enig idee?
Volgens mij ook dat vacuumpotje. Vorm van de stekker en locatie klopt iig. Alleen zou er dan ook een stukje rubber moeten missen in het dempings materiaal op het vuurscherm. Dat vierkante blokje zit er op de foto nog in.
Zonder dat potje loopt ie wel alleen niet zoals het moet qua vervroeging.
Als het goed is klik je ergens tussen de injectie kabelboom en de veerpoot bestuurderszijde de kabelboom van de onsteking op het geheel.
Dan gaat er een stekker naar een sensor voor je KVS reservoir (zit met een clip vast op de steun van het tankje)
Er gaat een stekker richting de krukaspulley, als je voor het blok staat zit ie een beetje rechtsonder.En nog een onstekingskastje bij je veerpoot.
Alles bij elkaar zorgt dit systeem voor de juiste vervroeging.
Als het allemaal wel normaal schakelt dan zou ik er gewoon een lang stuk mee gaan rijden. Wel eerst natuurlijk alle vloeistoffen e.d. vernieuwen. Heeft allemaal lang stil gestaan en moet even weer los komen….
en de binnenkant van de imbus goed schoon krabben met klein plat schroevendraaiertje. Heetstoken, idd wd40 oid er op en dan imbus er in meppen zodat ie echt tot onderin de bout zit. Handigste is een imbus in een grote ratel, kan je wat meer kracht zetten.

Dat is een bekende :thumb Grappig om mijn bolide op andermans foto te zien :)
De zwarte monza links van de groene had een leuk blokje onder de kap.
-
AuteurBerichten