peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Geen vermogen/bokken Astra F X16XEL #18290028

    Nokkenstok sensor is vervangen, klopsensor is een ander type dan van de donor af komt. Donor is een foutmeldingloze F astra X16XEL maar dan uit 1997.

    De ’97 klopsensor heeft 2 aansluitingen en is in feite een ring met een touwtje. Die van de ’94 astra is een grote ronde unit met 1 aansluiting.

    We trekken de hele kabelboom + sensoren uit de werkende ’97er astra en hangen dat in de 94er.

    Oh ja, hoorde van de eigenaar FastraT dat alle draden van de kabelboom wel gewoon goed zijn, dus geen breukjes oid.

    Ik persoonlijk denk een gare ECU.

    Anyways, mechanisch zijn de X16XEL’s gelijk aan elkaar, dus om eindeloos meten en klooien te voorkomen zetten we de hele handel over en dan zou het goed moeten zijn….

    In reactie op: uitlezen BOSCH ABS op een monza GSE #18298148

    Thanx! En op zich is het bij zo’n zware bak ook wel handig om te hebben :)

    In reactie op: uitlezen BOSCH ABS op een monza GSE #18298146

    Opgelost! Bleek een kabelbreuk in de sensorkabel links achter. Werkt nu weer top!

    In reactie op: Le jetronic 2.0 e #18298316

    Voor zo ver ik weet is geel 12v en grijs 8. Hangen de weerstanden er nog tussen?

    In reactie op: uitlezen BOSCH ABS op een monza GSE #18298145

    Gelukkig is het systeem gelijk aan de BMW e30 (erg veel over te vinden) en heb aantal dingen kunnen uitsluiten:

    Op contact brand hij, na starten (lees, 13,5/14V dynamo signaal) gaat hij uit. Op het moment van dynamospanning voert het systeem aantal testen uit en zal dan uit gaan zodra alles ok is.

    Ik kan er vanuit gaan dat:

    Smeltzekeringrelais ok is
    Relais op de pomp zelf ok is (je hoort ze ook klikken tijdens het aanzetten contact)
    Stuureenheid OK is
    Pomp ok is.

    De laatste fase van testen is het checken van de sensoren, en hier gaat dus iets fout.

    Dit kan liggen aan:

    een rotte getande ring
    Defecte sensor/draadbreuk/slechte stekker sensor
    en last but not least, een afwijkende banden maat op 1 of meerdere hoeken.

    Weerstand van beide sensoren voorzijde is rond de 1Kohm dus dat is al prima, achter nog niet getest.
    En mijn voorbanden wijken iets af van de achterbanden, dus dat ook nog maar even wisselen.

    Heb ook nog een losse kabelboom liggen, daar ga ik uitzoeken welke pinnen van de stuureenheid stekker corresponderen met de verschillende sensoren en kijken of ik daar ook per sensor 1Kohm meet.

    En als het ECHT helemaal niet werkt kan ik altijd nog het lampje er uit trekken voor de keuring (maar dat is te makkelijk ;) )

    Ben ik even blij met mijn gietijzeren bootanker :P Maar dit is wel heel achterlijk mij die km stand.

    In reactie op: Geen vermogen/bokken Astra F X16XEL #18290025

    Domme vraag, weinig kaas gegeten van EGR en bijbehorende problemen:

    is dit nu de EGR:


    onderdeelnummer: 90470420
    Dit nummer kom ik op ebay e.d. tegen met omschrijving EGR unit

    Of deze unit?


    Pakkingen m.b.t afdoppen EGR lijken echter weer meer hier op

    Allebei komen ze van de X16XEL af.

    Oh ja en dit is het gasklephuis:

    Hier en daar lees ik ook dat er een klein pijpje zou moeten zijn die je uit zou moeten boren?

    Dat er sprake is van overmatige vervuiling is een ding wat zeker is…

    In reactie op: Geen vermogen/bokken Astra F X16XEL #18290021

    Kun je die uitlezen met een paperclip methode? Of echt alleen met odb2?

    In reactie op: Rekord onderdelen in noordholland? #18296787

    Om wat voor rekord gaat het? E1 en E2 modellen gaan nu best veel naar de sloop, dus redelijk wat voor handen.

    Voor oudere modellen zou je opel classicparts kunnen proberen:

    http://www.opel-classic-parts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dan hebben we nog romijn in renswoude:

    http://www.autoromijn.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Egbert de Boer:

    http://www.egbertdeboer.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    En voor al je onderhoudsspul edelschmiede:

    http://www.edelschmiede.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: opel rekord problemen #18292682

    Mooi ding! Toevallig tijdje geleden samen met de eigenaar een B commo coupe opgebouwd. Dat remmen wat jij omschrijft klinkt ongeveer hetzelfde als de coupe. We hadden alle klauwen gangbaar gemaakt en voorzien van nieuwe blokken. Apparaat had 25 jaar stil gestaan en elke zuiger (2 per klauw) was wel iets mis mee. Eenmaal keuring er op viel het me wel op dat je enorm hard moest stampen, maar op de remmentestbank was de rembalans en vertraging wel in orde. Uiteindelijk kwam de eigenaar er achter dat er een halve fles remolie in de rembekrachtiger zat (dus die blikken pot waar de hoofdremcilinder in zit). Rubbers van de HRC waren lek en de bekrachtiger deed niks meer. Exemplaar van een E1 rekord er in geschroefd omdat die voor handen lag en nu remt ie heel gedoseerd als een moderne auto.

    Slecht schakelen en trillen kan een slecht lager in de bak zijn. Zou in eerste instantie proberen de bak te spoelen en er vervolgens nieuwe bakolie in te doen.

    Slecht starten bij warm zou ook in de bobine kunnen zitten, als deze minder wordt zal ie bij hogere temperaturen raar kunnen gaan doen. Check ook de contactpuntjes/condensator in de ontsteking.

    En deze blokjes hebben GEEN geharde klepzittingen. Dus loodvervanger kan handig zijn. Aan de andere kant ken ik ook 3.0E motoren die gewoon op loodvrij rijden en er geen last van hebben. Maar ik zou het er wel bij gieten just in case.

    En wat Fearless ook zegt, loop ALLES goed na. Ding heeft lang stilgestaan, en een verkopende partij zal hem nooit zo grondig nalopen als de persoon die er uiteindelijk kilometers in wil maken.

    Check in ieder geval de remmen en de brandstoftoevoer puur vanwege veiligheid.

    Uit ervaring weet ik dat met name de brandstof toevoer bij die oude beestjes vaak niet best is. Lekkende poreuze stokoude slangen en dat soort gedoe.

    Maar hoe dan ook, erg mooie auto en veel rij plezier gewenst!

    In reactie op: Lekkend dak Monza #18294715

    Lijkt me toch wel dat die motor een punt moet bereiken dat ie automatisch stopt zodra het dak dicht is. Net zoals ie zou moeten stoppen zodra hij maximaal is open geklapt/geschoven. Maar ik ben alleen de handbediende exemplaren gewend…

    In reactie op: Lekkend dak Monza #18294713

    Dat met die slangetjes is iets wat ik met mijn huidige GSE projectje zeker ga doen. Anders kan ik over een jaar weer gaan bakken en braden.

    In reactie op: Lekkend dak Monza #18294711

    Join the club. Die van mij is ook dicht, Totdat het knetterhard gaat regenen. Zodra ik op de rem stap komt het water van achteren mijn nek in gelopen. Onderin de A stijl zit links en rechts afwatering, deze komt origineel in je dorpel uit. Achter zit de afwatering L en R onder de kofferbak in de C stijl. Als je de bekleding in je kofferbak weg trekt zie je ze zitten. Voorzichtig met doorsteken! Als de slang los schiet ben je verder van huis.

    In reactie op: Opel Monza 3.0 GSE #18290606

    Mooi ding! ook erg netjes qua blikwerk zo te zien. Die laatste foto is echt zo’n plek waar alles weg rot. Bij mijn GSE was dat een en al kroepoek.

    In reactie op: Opel Monza 3.0 GSE #18290603

    Hij is gekeurd en al? Ben benieuwd naar de foto’s :)

    In reactie op: Versleten remschijven #18293575

    Oooh, dan heb je in ieder geval reserve. Altijd handig!

    In reactie op: Versleten remschijven #18293573

    Laat ze meestal voor een klein bedrag afdraaien, dan remt het weer prima.

    In reactie op: Opel Monza 3.0 GSE #18290600

    Super! mag ik vragen wat voor rvs demper je hebt gebruikt? Ik zoek ook nog een vervanger voor de gse…

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486693

    Chroom! :wub In die goede oude tijd werd het wel eens gedaan om de auto een morderner smoelwerk te geven. Heb zelf een A1 en een A2 GSE en allebei heeft het wel wat. Ben zelf meer van het originele spul ;) Wel tof dat je alles er bij hebt gekregen!

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486691

    Mooie monza! Enige dingetje is de kunststof bumpers welke niet bij de A1 body horen. Maar ik ben dan ook een mierenneuker ;)

    In reactie op: Opel Kadett D 1981, 1.2 benzine #18290885

    WD-40 zou ik niet in een carb mikken. Denk dat je met remreiniger een beter resultaat zal boeken. Of gewoon een beetje benzine in de carb gooien, dat is het beste natuurlijk.

    Check of er brandstof bij de carb komt, kan zijn dat de mechanische pomp er de brui aan heeft gegeven.

    In reactie op: abs computer uitwisselen #18290458

    GM en Bosch nummers niet door elkaar halen. Werkt vaak wel maar niet optimaal. Maar dat is in mijn ervaring vooral met injectie systemen, ABS geen ervaring mee.

    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292598

    Wauw, mooie kleur! En die KM stand zegt niet zo veel. En de tijdbommen die er in zitten pak je nu netjes aan. Op naar de 4 ton ;)

    En dat kleine rotte plekje is een opel kwaaltje. Kwam het ook al tegen bij de astra F station. En bij de oudere modellen als Senator/monza, rekord en commodore zijn de onderste schotels altijd rot en de bovenste juist weer goed.

    Gaat in ieder geval lekker zo te zien :thumb

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164357

    Komt vast wel goed, aanhouder zal overwinnen :)

    In reactie op: Opel Monza 3.0 GSE #18290597

    Dat zijn de betere berichten! Afbouwen, keuren en dan een tank leeg rijden. Grote kans dat het dan een stuk beter gaat worden :)

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 738)