Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2016 om 10:15 In reactie op: Zijn Recacostoelen Monze GSE in verschillende maten geleverd #18317916
Jaren 80 waren ook de magere jaren :angel
4 mei 2016 om 06:56 In reactie op: Zijn Recacostoelen Monze GSE in verschillende maten geleverd #18317914Die krengen zijn allemaal erg smal. De grap is ook dat iedereen die bij mij in de GSE mee rijdt standaard de opmerking maakt “Goh, deze stoelen zijn wel voor erg dunne mensen”. Tot nu toe 3 setjes onder ogen gehad en in gezeten, allemaal net zo smal. Je hebt wel nog een kuipstoel variant in de monza gehad die helemaal effen donker was qua kleur en een nylon bies ipv de witte stof met een pees er doorheen. Dit type zit breder en is steviger qua zitting. Kom je helaas maar zelden tegen…
Hoorde vandaag dat de auto weer gaat als een speer, dus probleem is opgelost :)
Gelukt :) groen en bruin van astra boompje zijn niet nodig. Zwart/wit rechtstreeks naar motor en geel aftakken naar motor vanaf astra boompje. Blauw geel grijs kleur op kleur van astra naar monza boom. Werkt perfect en wordt niet zo achterlijk heet als die kleine dingen die standaard op de monza zitten. Astra weerstand achter de blower geplaatst voor koeling. Simpel maar doeltreffend :)
Ik heb de weerstand met kabelboom :) Zaten alleen ook nog 2 losse stekkertjes aan. Deze heb ik dan niet er uit geknipt want je komt er zo ruk bij.

Zo een is het dus.
Je hebt zeker geen idee hoe dit aangesloten dient te worden? En wat heb je qua plaatsing gedaan? Achter de fan onder de parafan?
Probleem waarschijnlijk gevonden. Tandwiel achter de krukaspoulie heeft erg veel speling. De spie die hem op de plek houd (in dat tandwiel) was +- 2mm uitgevreten. Tandwiel van 1 nokkenaspoulie staat dus ook nu 1 tand verkeerd.
Bij montage niks van gemerkt (jaar geleden) en het probleem met storing kwam ook stilletjes aan steeds meer naar voren.
Anyways, van een sloop X16XEL goed materiaal geplukt en de hele handel moet er weer in.
Mooi ding, en mooie historie.

Moest wel lachen toen ik die plekjes op de grond zag in dit shot. Blijft een oude opel natuurlijk :)Spiegel is een kwestie van de plastic verstellerknop demonteren. Achterin deze plastic hendel zit een borgclipje, wip deze er uit en je trekt de hendel er zo af.
Vervolgens de dekplaat van de binnenzijde van portier trekken (voorzichtig). Achter deze plaat zie je 3 schroeven, deze losdraaien en buiten spiegel bij de laatste schroef even ondersteunen anders valt ie.
Maar alles op een rij:
Pomp werkt
Koelsysteem werkt, motor raakt niet aan de kook.
kachel wordt lauw (normaal bij monza/senator)
Slang wordt niet knetterhard
radiator is niet lek
geen witte walm uit de uitlaat (dan verbruikt ie KVS)
Koppakking waarschijnlijk goedMisschien een idee om er een koelsysteem van een injectie op te zetten? Die dop van van dat expansievaatje van een injectie rechts onder de motorkap blaast ook af. Voordeel hiervan is dat ie daar geen KVS er uit kan kwakken. Dit systeem werkt gewoon icm een radiateur van het oude systeem. Je kan in dat geval een massieve dop op je radiator schroeven zonder afblaas functie. Denk dat je dan al een heel eind komt. Kan eventueel wel foto’s voor je maken, is allemaal niet heel erg moeilijk. Beetje slangen op maat snijden en wat klemmen vast schroeven. Kind kan de was doen ;)
Hmm, als de slang zacht is dan zou je haast denken dat de bajonet sluiting van de dop zijn werk niet goed doet. Dus dan komt het systeem niet op druk, en dat is ook niet zoals het zou moeten zijn.
Dat zou een mooie oplossing zijn! Weet nog een pluk astra te staan. Waar zit de motor bij een astra eigenlijk?
23 april 2016 om 10:01 In reactie op: Hitte / beschermingsschild remschijven opel senator a2 #18317284Je kan 1 van een A1 ombatterijen. Helemaal perfect past het niet. Bij mij was er niks meer van over. Heb maar een abs sensor gat in een A1 exemplaar gemaakt, en de montage gaten verboord.
nou, wat ook kan is dat de schoep van je waterpomp niet meer goed op de as zit. Bij aftermarket pompen zit er een plastic exemplaar op en deze willen nog wel eens losraken. Met als gevolg dat je een hele grote gietijzeren waterkoker hebt. Maar, als de vloeistof tijdens je ontluchten wel omhoog komt met gasgeven dan is er wel circulatie en kan je die mogelijke oorzaak afstrepen.
Thermostaat gaat wel open, anders gaat de dop niet afblazen.
Als de bovenste radiatorslang echt knetterhard word (fietsband effect) dan is de kans groot dat er compressie van je verbrandingskamers in het koelsysteem komt. Met andere woorden, lekke koppakking.
Is het blok voor montage ook uit elkaar gehaald? Dus kop gevlakt, onderblok kromming opgemeten enzovoorts?
Heb dezelfde verschijnselen bij een C30NE injectieblok gehad. Hoe lang ik de boel aan het ontluchten was, het systeem bleef lucht naar binnen trekken. Uiteindelijk kop gevlakt, nieuwe pakking en het was weer klaar.
Temperatuurmeter blijft wel netjes in het midden?
Er zijn tooltjes om CO te sniffen in je koelvloeistof, beetje garage heeft wel zo’n mogelijkheid. Dan meet men of er ook verbrandingsgassen in je koelsysteem voor komt, en als dat het geval is weet je genoeg.
Mooi werk! En blijkbaar stond die dieseltank in spiegelbeeld op de site, want zo te zien past het allemaal perfect.
Knipperlicht zit met een lipje aan de koplamp vast. Voor het demonteren de 2 schroeven in de metalen lipjes los maken, je ziet ze wel zitten als je de motorkap open hebt. Indien je koplampwissers hebt, deze ook losschroeven. Heb ze zelf nooit in handen gehad maar ik denk dat het net zo werkt als bij een normale wisser, dus plastic kapje loswippen en met dop 10 moertje verwijderen.
Aan de onderzijde van de koplamp zit ook een zwarte plastic sierstrip geklikt, deze vult de kier tussen koplamp en bumper op. Mijn ervaring is dat de rand die uitsteekt op deze strip moeilijk langs de bumper komt. Dus voor je de lamp er uit trekt de bumper met gepaste kracht naar beneden drukken om meer ruimte te maken. Krijg je geen beweging in de bumper, dan even aan de kant waar je de koplamp wil verwijderen de 2 boutjes onder de auto (dop 13) los draaien, ze hoeven er niet helemaal uit. Nu heeft je bumper steun wat speling waardoor je net genoeg ruimte maakt.En voor de rest natuurlijk de 2 stekkers achter de koplamp/knipperlicht unit los trekken.
Klinkt allemaal erg lastig, maar wijst zich vanzelf. Mocht onverhoopt toch zo’n koplamp stripje breken, dan zijn die nog wel nieuw te krijgen.
Ontluchting. Op je thermostaathuis zit een imbus bout, deze loshalen en de motor warm laten draaien. Wat ik meestal doe is er een trechter in doen en dan rustig gasgeven middels de gaskabel hevel. Dus rustig meer toeren laten draaien, en dan weer stationair. Tijdens gasgeven (bij geopende thermostaat) zul je de koelvloeistof in de trechter zien stijgen. als het goed is komt er ook een lading lucht uit. Indien er niks uit komt, iedere keer een scheutje KVS in het trechtertje doen. Zodra het niveau bij steeds warmere motor hoger komt te liggen en niet meer borrelt is de boel goed ontlucht.
Bij een injectie met drukvat (die met de schroefdop op KVS potje) is het een kwestie van die dop er afdraaien en tijdje laten draaien. Is het hoogste punt dus daar zal ook alle lucht naar toe willen.
Eeeh, ik denk dat dat heel lastig gaat worden. Misschien met een föhn de lijm warm stoken en dan het glas er af halen. Gooi hem eerst in de vaatwasser, misschien dat dan de alg en rommel minder word. Kans op knappen is bij het loshalen het het glaasje erg groot….
@wybe wrote:
Ik ben nu ook bezig om een zwart Pulllman interieur uit een Senator in mijn Rekord E2 te zetten.
de achterbank past niet zo, moet je zelf een nieuwe steun voor maken omdat de rugleuning van de Senator hoger is als van een Rekord.Ik heb een tijdje een rekord E2 diesel gereden uit 1986, en daar zat een zwart pullman interieur in uit een A2 senator inclusief deurpanelen als ik mij niet vergis. Had het er zelf niet in gezet, dus qua inbouw moet ik een antwoord verschuldigd blijven.
Maar wat zat dat ding ongelooflijk lekker! 0 naar 100 in 20 seconden, maar super comfortabel. Groningen Maastricht in 1 ruk gedaan en fris uitstappen :)
Goed bezig! Wat je eventueel kan doen is een interieur van een senator op de kop tikken. Dat past als het goed is ook. Zwart pullman zou erg mooi staan :)
dat kan zeker. Dat witte printplaatje met die sleepcontacten kan op den duur slijten. Je kan kijken wat de weerstand is, terwijl je de sleper rustig verplaatst. Heb ooit een 007 exemplaar gehad en die open gesloopt. Volgens mij bestond dat sleepspoor uit drie segmenten, stationair, half last en vollast. Je zou ook de veer iets strakker kunnen zetten door aan die getande ring te draaien (eerst even de borg beugel los maken). Markeer de oude stand met tippex, en draai hem 3 tandjes strakker. De reden hier van is dat de veer na al die jaren zijn kracht wat kwijt kan raken…
Nu je het zegt…. Met de vlotteropenening aan de juiste zijde staat de vulhals aan de verkeerde kant. Maar je hebt een carburateur, en dan heb je geen anti klotsbak in je tank nodig. In het ergste geval zal je een gat moeten maken aan de juiste zijde en daar heb je de originele tank voor nodig als voorbeeld.
Zal wel weer op zijn pootjes terecht komen :)
Stappenmotor, bijna 90% zeker. Zelf ook gehad, en ding zat vol roestwater. Je kan de stappenmotor (voorzichtig!!!) uit elkaar halen.
Bij mij was het op den duur zo erg dat ie niet mee bij kon regelen, dat vertaalde in 1500/2000rpm stationair. En kan je verzekeren dat dat niet fijn rijdt ;)
Ebay is in dit geval je grootste vriend :) http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR4.TRC2.A0.H0.Xtank+e+rekord.TRS0&_nkw=tank+e+rekord&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Vraag is even of een dieseltank ook te gebruiken is…
Die peestrekker is voor die dunne peesjes. Eigenlijk vrij simpel ding, dat tooltje drukt de rubberen sleuf open en al schuivende drukt ie de pees er in. Echter heeft de monza zo’n dikke aluminium pees, en dat is !!@#$%^& werk. Ik kom er gewoon niet aan, en laat het aan de ruiten specialist over ;)
Maar ALS ik het zelf zou doen dan eerst pees en rubber om de ruit. Dan een STERKE waslijn in het rubber drukken met een dikke hoeveelheid vaseline. En dan met twee man plaatsen. 1 drukt de ruit aan (rustig aan duwen) en de ander trekt aan het touwtje. Heb het een aantal keer bij een 2CV mogen doen, en dat is al gedoe. Terwijl het vlak glas is :fy1
Top! vond het al vreemd dat je wel de constructie had en niet de koordjes :) Succes met de gordels!
-
AuteurBerichten