Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Rammelende nokkenas :) Kleppendeksel even er af en opmeten wat de afstand is tussen het nylon boutje en het dekseltje in de kop. Mag max tussen de .10/.20 mm zijn.
Met een nieuwe rotor en verdeler gemonteerd en stuk gereden. Is de rotor helemaal weggefikt. Las op het mercedes benz forum dat dit te maken kan hebben met rotte kabels, slechte massa, slechte bougies. Begint nu wel een beetje irritant te worden. :swear
Oei, dat wordt de diesel leiding ook weer vacuüm zuigen. Die blokjes zijn gelukkig geen rocket science dus dat moet wel goed komen.
Domme vraag, maar hebben die latere LE’s en LU systemen ook een toerenbegrenzer? Heb met de GSE met LU systeem een enthousiast ritje gemaakt op een grindpad, en ik merkte geen beperking in toeren iig. Dit was trouwens wel op volledige bedrijfstemperatuur. Je moet dat sperr soms even gebruiken niet waar ;)
Ben niet thuis in het ombouwen naar nieuwere type blokken. Maar die gietijzeren CIH blokjes gaan echt niet zo maar stuk. Als je een blok koopt probeer dan de compressie te meten. Eenmaal ingebouwd de oliedruk goed checken. Als die bij koude motor al te laag is dan kan je het oliepomp dekseltje nog aanpassen om de boel weer op peil te krijgen. En voor de rest kwestie van goede koeling en olie.
Anyways, volgens mij staat er ergens in de krochten van dit forum nog een ombouw van iemand die zo’n blok in een 2 deurs E rekord heeft gehangen. Alleen geen idee waar. Weet nog wel dat het een behoorlijk geklooi was met de koppelingskom en ophanging van de bak. Maar niks is onmogelijk zolang je er maar tijd in stopt natuurlijk :)
Wow, dat had ook niet veel langer moeten duren . In het ergste geval schiet de veer er af. Maar met die kant en klare schotels ziet het er weer top uit :)
Netjes opgelost. Geen gaten zagen op plekken waar dat niet hoort, en toch net geluid.
Die Opel-Radio SC 306 lijkt mij ook erg leuk voor de gse.
21 juni 2016 om 17:43 In reactie op: Hoe stel je de hydraulische kleppen van een KAD A 2.6? #18321349Thanx voor de tips! Naja klaar, hij voldoet weer aan de APK eis. Kriksteun balken opnieuw ingelast, uitlaat gefixt, lichten achter weer rood gemaakt,remleiding geschuurd en tot slot verse voorbanden.
Voor het kleppen stellen en ontsteking afstellen moet er eerst een andere inlaat pakking op, want hij trekt veel valse lucht.
Zodra die binnen is zal ik je werkwijze toepassen :)
20 juni 2016 om 20:29 In reactie op: Hoe stel je de hydraulische kleppen van een KAD A 2.6? #18321347Ding heeft weer 2 jaar keuring. :)
19 juni 2016 om 19:22 In reactie op: Hoe stel je de hydraulische kleppen van een KAD A 2.6? #18321346In het handboek staat van wel :) Ontdekte vandaag dat er valse lucht werd getrokken bij de inlaat van cilinder 1. Bougies zijn wit/rood van kleur. Ik denk dat ie erg arm staat in combinatie met valse lucht…. Kleppen hoor je wel tikken op de achtergrond. Kleppendekselpakking en spruitstukpakking worden besteld en dan maar eens verder kijken. Met valse lucht kan je stellen wat je wil maar je komt niks verder :???:
Dat kan, maar is wel lastig om onbeschadigd terug te plaatsen.
Maargoed,
Dakraam helemaal opendraaien.
Dan kruisschroefjes van de dakrail losmaken.
De 2 lange kappen op de rail dichtste bij de voorruit losdraaien en voorzichtich verwijderen (let op, hier zitten dus de kabels voor het mechaniek onder geborgd)
Nu kijk je tegen een nylon geleider aan. Deze zorgt er voor dat de kabels langs het tandwiel van het zwengel mechaniek wordt geleidt.
Links en rechts van het zwengeltandwiel zitten 2 metalen clips, deze loshalen en oppassen dat de kabels niet in een weg schieten.
Nu heb je alles los en is het een kwestie van voorzichtig het dakrail en dakje zelf onbeschadigd er uit te schuiven.
Zorg er voor dat linker en rechter kabel niet al te veel van plek verschuiven of uit de rail valt, want afstellen is ruk werk.
Die slang gaat vanaf de tankhals naar de bovenkant van je tank. Moet aan beide kanten goed vast zitten anders gooit ie er wel degelijk benzine uit. Is voor de ontluchting….
Vreemd gebeuren, andere topic over die verlaging voor de monza ook al. Wellicht dat de moderator vindt dat er bepaalde regels worden niet worden nageleefd oid?
On topic:
Ik heb wel eens BMW projecten voorbij zien komen met een omgelaste koppelingskom. Geen idee wat dat moet gaan kosten. Zou ook qua prijs handiger zijn om een R28 aan te passen en die er onder te hengsten. Die getrags zijn vrij prijzig, en 2e hands altijd maar weer de vraag wat je koopt. Dat heb je met een R28 natuurlijk ook, maar die haal je voor 100 euro (of minder).
Mooiste is een Getrag 265 + kom (wat louwe zegt)
Of zoek een sloop senator/monza met 5 bak, dan ben je goedkoper uit alleen veel sloopwerk :afro
Ja, zo gaat de lol er wel wat van af rob… Misschien omdat de admin denkt dat je als handelaar hier je waren probeert te slijten?
Ter info Opel4ever is tegenwoordig een hobby en GEEN actieve web/fysieke shop meer!
Valt nu gewoon onder ons zondagmiddag hobby sleutelaars :thumb
Kniptang en twee slangenklemmen :jerry
Stik, helemaal vergeten die foto’s van het injectiekoelsysteem op te sturen. Aan de andere kant maar goed ook, anders had je het misschien niet zo snel opgelost :)
Mooi dat het is gelukt!
Blaast ie nu af en toe nog af in het opvang potje? Of is het nu helemaal goed?
Benzine lekkage wil je niet hebben, voor je het weet vliegt die damp in de fik. Vooral bij injecties is dat een dingetje, aangezien hij dan vaak boven het uitlaatspruitstuk lekt. Bij elke opel waar mee heb geprutst kwam standaard nieuwe brandstof leiding onder de kap en onder te auto.
Bij mijn GSE was de brandstofleiding van voor tot achter helemaal gaar en krokant, en helemaal bij een hogedruk systeem als injectie is dat niet echt wenselijk….
Mooi dat het met allemaal relatief simpel werk is opgelost! In totaal een paar euro uitgegeven om de grote ergernissen te verhelpen, blijft toch mooi dat opel rijden ;)
Ook lang mee geworsteld bij mijn vorige A1,5 monza. A stijl was achter het spatbord helemaal gaar, dit goed dicht gelast en aan de binnenkant (toen het dashboard er uit lag) met een dikke lading nadenkit dicht gemaakt. Met lassen hou je vaak hele kleine pietepeuterige gaatjes over en daar lekte het in eerste instantie doorheen. Op zich ook wel logisch want door dat luchtrooster in de motorkap stroomt de hele handel de parafan in. Dit is het meest waarschijnlijke als die van onder het dashboard lekt.
Dan hebben we nog het dakraam. Die slangen links en rechts voor goed doorsteken met een dun draadje (GEEN PERSLUCHT!). Als die slangen los schieten ben je verder van huis. In de C stijl zitten ook nog twee slangen, deze zijn moeilijker door te steken maar van onder naar boven is het wel te doen vanuit de kofferbak.
Het zou zo moeten zijn dat al het vocht wat langs het dakraamrubber door glipt via die slangen weg loopt. Bij mij was het op den duur zo erg dat bij de eerste de beste remvertraging ik een lading water in de nek kreeg…
Smeer de geleiders goed in met vet en probeer kruipolie tussen het kantelmechaniek te spuiten. Smeer tot slot het raamrubber/vilt in met vaseline.
Bij de GSE (A2, iets andere contructie) heb ik het dakraam er niet uitgehaald maar de boel goed schoon gemaakt en ingevet en slangetjes doorgestoken. Tot nu toe geen lekkage van dakraam gehad. Wel vanuit de A stijl, maar dat was een gevalletje niet goed dicht gekit….
Wauw, erg mooi!
Geluid lijkt wel uit je onderblok te komen? Dacht eerst misschien aan ratelende nokkenas, de axiale speling kan je stellen met de nylonbout achter het kapje aan de voorzijde van je blok in de kop. aan de andere kant zijn de lagerschalen van je onderblok ook niet zo heel erg moeilijk om te vervangen, is alleen veel werk.
Ziet er voor de rest goed uit :)
14 mei 2016 om 08:28 In reactie op: Zijn Recacostoelen Monze GSE in verschillende maten geleverd #18317932De recaro specialist is een mooie zetel. Lijkt wel een beetje op de GSE stoelen.
Indien de boel wel gelast is zou ik denken aan de kachelradiator. En die tank is idd flink aan de prijs! Niet normaal..
6 mei 2016 om 08:09 In reactie op: Zijn Recacostoelen Monze GSE in verschillende maten geleverd #18317923Die laatste advertentie is een monza interieur dus daar kan weinig bij mis gaan :)
5 mei 2016 om 07:41 In reactie op: Zijn Recacostoelen Monze GSE in verschillende maten geleverd #18317918Ja, dat was toen niet zo heel best. Voor de looks zijn de recaro’s een must voor de GSE, maar qua comfort verlang ik wel eens terug naar mijn vorige monza met de groene stoffen stoeltjes… Kreeg laatst daadwerkelijk last van de rug :( En zo oud ben ik nou ook weer niet….
-
AuteurBerichten