Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en te vroeg staan juichen, ding loopt op 4 cilinders. Als ik de bougies van de cilinders los trek waar de gelen op zitten maakt dat geen verschil voor het lopen van de motor :(
Laat maar ! Het werkt!!! :D Echt vrij simpel, alles even aansluiten, zat een kleine lekkage bij de middelste injectoren daarom was de boel ontkoppeld. Maar damn, wat een hoop power in vergelijking met LPG. Zo weg, en dan kan de motorswap beginnen!! Oh ja, de injectoren van de C30NE kan ik gewoon zonder de weerstanden aansluiten toch?
Mooi! brandstofpomp werkt! Nu nog een probleem van een lekkende injector :argue Nu heb ik andere liggen maar deze hebben een andere kleur…..

De grijze zaten in de auto en de gele zijn de reserve exemplaren. Nu de vraag: gaan de gele injectoren wel werken????
[rquote=1858888&tid=141804&author=GSE]Als je luchtweger niet derop zit,werkt je pomp ook niet,die moet je derop hebben en de klep ietsjes openen dan loopt ie als de rest ook op orde is….Trek dat benzine relais maar eens los en zet maar eens +12 V op een dikkere vermoedelijk blauw of rode kabel,dan moet de pomp achteren lopen…
Ik heb die dingen vaak zat overbrugt maar kan zo ff niet zeggen welke draden..[/rquote]
Ik heb een luchgtweger van een 3 liter l-jetronic. Deze past op de stekker, maar gaat dit technisch gezien ook werken? Ik knoop de gele en rode draad aan elkaar, zet de luchtweger er tussen en ontkoppel de gasinstallatie. Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn.
[rquote=1855836&tid=140957&author=rinus de boer]De achterklep is eigenlijk te zwaar voor de scharnieren.
Dat komt door die ruit. De scharniertjes zitten ook maar met
twee boutjes per scharnier vast.
Na verloop van enige tijd, zakt de klep weer naar beneden toe.
Ik heb in mijn leven maar heel weinig Monza’s gezien, waarvan de klep precies in 1 lijn ligt met de rest.
Ik let er niet meer op.:D:D:D[/rquote]Is de klep omhoog drukken, en dan met 2 laspuntjes zekeren geen optie?
[rquote=1858431&tid=141804&author=postbusmanta]Dat relais wat op de foto te zien is, zal ervoor zorgen dat je injectoren geen spanning meer krijgen als hij op LPG staat.
Het relais mist nu een draad en
Dit is ook de reden waarom hij nu niet op benzine loopt[/rquote]Ach zo! Dat relais hangt idd aan de weerstanden. Zwart=massa van de spoel, en die andere 2 hangen aan de weerstanden. De draad die ontbreekt is die van de contact stroom.
Maar als dat relais is bekrachtig dan krijgen de injectoren stroom, maar de benzine pomp nog steeds niet volgens mij?
Auto rijd niet meer op gas, en morgen moet hij naar de plek waar de C30NE in gebouwd gaat worden. Vandaar de vraag.
Het is een handbak met 5 versnellingen. Vandaag wat lopen morrelen aan de bedrading en de schakelaar op de bak, maar mocht helaas niet baten :(
[rquote=1852354&tid=140957&author=Jigsaw]ff wat topic vervuiling :P

die dus :P[/rquote]
Smaak is natuurlijk zeer persoonlijk, maar deze borbets zijn toch een van de meest dikke velgen voor een Monza! Hoe breed zijn die van jou eigenlijk? Mooie bak trouwens!
nog wat foto’s

Blijft mooi met die wielen :)

De 2.5E

Neusje met nieuwe bumper

interieur

Kofferbak, was enorm gedoe om de hoedeplank weer een beetje normaal te krijgen
En we zoeken nog wat onderdeeltjes:

Achterbumper linkerkant ontbreekt een rubber kapje

Binnenbekleding dak ondbreekt nog een dop (achterklep afstelling)

Achterbumper rechts ontbreekt nog een kap

Met de gepoetste borbetjes er onder :) Let vooral op het wit kwalmende huidige 2.5 e blokkie! Dit was bij een warme motor :D
[rquote=1841491&tid=137736&author=charlois187]Zijn er al vorderingen?[/rquote]
Nog niet qua blok. Alle onderdelen (behalve de juiste L-jetronic injectoren) zijn voor handen. Maaaaaarrrrrrr, je hebt niet zoveel aan die C30NE power zonder lekkere wegligging en een lekke uitlaat. Is als het goed is morgen allemaal klaar. Voor plaatje huidige staat http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140957
[rquote=1839094&tid=140190&author=mantadevil]klopt die pennen (op25) kosten 2.15
maar die slagbeugel is dacht ik 40 euro
maar werkt super hoor
net wat eddie zegt even van de voren goed in spuitenmaar mooi te zien dat mijn ouwe monza opgeknapt word
de bestuurders deur was al slecht toen ik hem had[/rquote]Monza gaat er steeds beter uit zien. bij de bestuurders deur ontbreekt de onderste pen, daarom hangt hij door denk ik. Maar op de bovenste zit ook speling dus die ook maar meteen vervangen. Bestaande 2.5 blok moet nog even mee, dus voor de pit de benzine pomp ook maar weer eens aansluiten (deze is ontkoppeld). Heb jij enig idee wat daar de reden van is? Aangezien het je oude trouwe beest is geweest weet je er misschien wel wat meer van ;)
[rquote=1837999&tid=140190&author=charlois187]Ik heb nog een roestvrije deur (in jouw kleur) in mijn schuur liggen.
(Bijrijderskant)
Als je dat had geweten had je toendertijd even door kunnen rijden naar Rotterdam
toen je jouw wagen in Zwijndrecht op was wezen halen[/rquote]Inderdaad jammer! Ik ben trouwens de partner in crime en probeer zo veel mogelijk de technische zaken aan te pakken voor zover mijn inzicht dat toelaat natuurlijk :) Maar het gaat hier trouwens om de bestuurderskant deur. De bijrijders deur is tot mijn verbazing keihard. Bestuurderskant is helemaal gaar aan de onderkant, en hangt door. Op zich zie je er aan de buitenkant niet zoveel van, maar netjes is anders. Er zijn inmiddels nieuwe pennen en gereedschap in de bestelling om de bestaande deur er goed in te hangen. Als iemand nog een redelijk harde metallic blauwe bestuurders deur heeft liggen dan mag ie een gil geven :)
-
AuteurBerichten