Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dubbeldom. Haalde alles wat door elkaar. Snuit is met een 6 cilinder idd langer.
Oeps,mijn fout. C Commodore gaat wel passen maar Rekord niet. Ach, en anders spatbordje lassen :P
Blijkbaar beginnen de onderdelen op te drogen. Spatbord van een senator/monza past toch ook?
deze niks?
http://link.marktplaats.nl/m1143362331
Wat aan de prijs maar hier staan nog twee spatborden
http://link.marktplaats.nl/m1142888425
Hier staan dan geen foto’s bij maar vliegroest valt wel te verwijderen natuurlijk
Witte doek op de uitlaat gedrukt en het is niet blauw van kleur. Ik weet alleen niet of de blauwe kleurstof de verbrandingskamer overleeft….
16 februari 2017 om 14:42 In reactie op: Achter portieren overzetten met electrische ramen in een omega zonder electrisch #18338867Alles wat aan de deuren van de elegance hangt overzetten in je nieuwe exemplaar. Dus relais, kabelbomen, stekkers, zekeringen de hele mikmak. En zoek een schema dat maakt het meten een stuk eenvoudiger. En anders sloop je het deurpaneel van het portier er af (die waarvan het raam op een kier staat) en zet rechtstreeks 12volt op de motor (stekker van de motor afkoppelen!!!!). dan zit het raam in elk geval dicht.
Nog even een plaatje bij het praatje

Hij is nu in ieder geval schoon :P
Irritante is dat je na de ene klus weer tegen het volgende probleem aanloopt.
Bij net starten geen rook, na een minuut of 5 stationair draaien meer rook. Bij bedrijfstemperatuur nog steeds rook en sputters uit de uitlaat.
Bougies zijn zwart en licht vettig. De auto heeft de afgelopen maanden alleen maar stationair gedraaid en is niet de weg op geweest. Zal er volgende maand nieuwe exemplaren indraaien en een stuk gaan rijden.
Daar was ik al bang voor :P Naja, eerst maar eens wat kilometers maken komende maand en kvs verbruik in de gaten houden. En anders moet de kop er maar weer af. Leuk die hobbys :)
Mits je een lasapparaat hebt natuurlijk ;) Als je een duur uitlaat systeem hebt (vriend van mij had een lexus en de voorpijp met flexdeel was 1600(!!!) euro) dan kan het uit om dat te laten doen. Bij die lexus was het 50 euro voor flex deel en 3 uur werk omdat ik alles onder de auto vandaan wou hebben. Onder de auto lassen kan wel maar is niet ideaal vanwege het feit dat je niet fatsoenlijk bovenop de pijp kan lassen. Denk dat dit 175 euro aan werkloon zal zijn geweest bij een garage.
Bij mijn swiftje was het zelfde probleem en die hele uitlaat was nieuw 100 euro van voor naar achteren zonder kat. Daar ga ik niet voor lassen.
Denk dat dat bij de oudere astra’s ook wel het geval is. Onderdelen zijn zo goedkoop dat ik er wel eens van sta te kijken. Einddemper voor een astra F station was bijvoorbeeld 25 euro inclusief btw, snap niet dat ze er dan nog winst op kunnen maken.
Lang verhaal kort, kijk eerst eens wat zo’n pijp met flexdeel nieuw moet kosten, indien duur zoek een bak en braad toko :)
Als ik bij de specificatie van dat winparts scherm van de link kijk staat er fiat/lancia. Dan moet je wel heel erg veel gaan verbouwen wil dat gaan passen ;)
Als ik op het kenteken van mijn monza zoek (a2) dan kom ik geen schermpjes tegen, alleen bak en braad blik tbv chassis balken en veerpoten tegen.
Volgens mij niet. De achterbank gaat lastig passen en de voorstoelen komen qua gaten niet overeen. Daarnaast zit je bij de senator stoelen met het probleem dat er geen kantelmechaniek op ziet. Aan de andere kant zeg ik natuurlijk niet dat het pertinent niet wil, maar kost je meer ombouw werk.
Hoe is het verder met de Commo? Blokje al weer helemaal tiptop?
Dat is je ABS die netjes zijn werk doet. Niks aan de hand dus.
En een moerensplitter is ook handig als die moeren extreem zijn vastgerot. Je bent niet blij als dat draadeind afbreekt en je het restant moet uitboren….
zoiets?
http://www.auto-onderdelen24.nl/knipperlicht-relais/opel/commodore-b-coupe/1203
volgens mij standaard 3 polig knipperrelais.
schema zal wel zoiets zijn http://92.48.206.72/~geertvanes/electronics/Projecten/KnipperRelais/KnipperRelais_nl_bestanden/image003.jpg
Dit is echt zuur, ding zag er gaaf uit! Het valt allemaal nog wel te repareren als de balken niet krom zijn, maar als je de tijd er niet voor hebt dan moet je een keuze maken… Zal vast wel iemand zijn die er potentie in ziet en hem weer fixt :)
Glas kan je het beste met een breed plamuurmes er uit wippen. En dan een wat dikker/sterker plamuurmes. Met een schroevendraaier zet je veel druk op een klein punt en dan kan die knappen.
Wilde gok, maar uit ervaring met andere astra uit ’95 kan ik melden dat een knipperende motormanagement lampje duidt op een blokkerende startonderbreker. Aangezien hij ook kuren geeft met de radio zodra contact uit is zou ik een het contactslot inspecteren. En dan met name het contactblok wat zich achter de hele cilindertoestand bevind. Denk dat daar het euvel zit. Deze dus :) https://www.winparts.nl/sensoren-elektronica/contactsloten-schakelaars/opel/astra-f-van-55-bouwjaar-1991-10-1999-01/c628-588-14666/contactschakelaar/p118450.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 september 2016 om 08:18 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181457En zo ziet zo’n digidash er niet eens zo heel complex uit :) Mooi overzicht, en baal er nu wel een beetje van dat ik destijds het exemplaar uit een B senator heb laten zitten…
Van wat ik links en rechts heb begrepen is dat dit de fijnst rijdende opel is, en al helemaal met de 24V. Helaas ken ik ze alleen van de onderdelen en dan met name de aandrijflijn om in een ouder model opel te hangen. Er zijn d’r heel erg veel gekannibaliseerd in de loop der jaren… Het is dat de belasting zo hoog is maar anders zou een leuk exemplaar met leer en een C30NE/C30SE wel op mijn verlanglijstje staan. Mooie wagen op de foto trouwens!
14 augustus 2016 om 11:25 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181451Bedoel je het raammechaniek? Of de ijzerdraden van de deurvergrendeling?
Dapper dat je dat probeert. Ik zou zelf met een hele stapel veertjes en plaatjes eindigen :( Naja, een andere cilinder en sleutel is altijd nog de backup actie.
Sleutel heb je nu niet meer nodig :jerry Met een kleine schroevendraaier start je hem nu ook ;)
Je bent er bijna :afro
Dat nokje waar de pijlen bij staan kan je indrukken met een platte schroevendraaier zodra je de sleutel op stand 1 zet. Daarna trek je de cilinder er zo uit :)


Gisteren wat aan het meten geslagen. De vage ontsteking maar eens systematisch doorgemeten.
Weerstand bobine primaire wikkeling 0.5 ohm secundair 13 K ohm Dit zou goed moeten zijn volgens handboek
Weerstand rotor 0.9 K ohm Mag max 1 K ohm zijn is dus goed
Weerstand kabels vallen binnen toleranties van wat Beru opgeeft (hoe langer hoe hoger de weerstand)Toch fikte de rotor wederom weg.
Welnu: Ik heb de laatste goed uitziende rotor uit de voorraad gepakt (een originele bosch) deze gemonteerd en nu loopt de boel beter EN hij fikt niet meer weg.
Vreemde is dat deze rotor bij nameten 14 K ohm blijkt te zijn ipv 1 K ohm (wat volgens handboek de juiste waarde is). Dus eigenlijk defect, maar de boel loopt beter.
Blijkbaar zorgt een te lage weerstand voor een te heftige overdracht van vonk waardoor de boel te heet wordt en simpelweg smelt.
Bij contactpuntjes was het een kwestie van condensator vervangen en klaar is kees, maar ik zou bij deze installatie niet weten wat ik zou moeten vervangen?
achter het blok… Misschien je druklager? is het weg als je de koppeling indrukt?
-
AuteurBerichten