peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18340146

    Dubbeldom. Haalde alles wat door elkaar. Snuit is met een 6 cilinder idd langer.

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18340056

    Oeps,mijn fout. C Commodore gaat wel passen maar Rekord niet. Ach, en anders spatbordje lassen :P

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18339993

    Blijkbaar beginnen de onderdelen op te drogen. Spatbord van een senator/monza past toch ook?

    deze niks?

    http://link.marktplaats.nl/m1143362331

    Wat aan de prijs maar hier staan nog twee spatborden

    http://link.marktplaats.nl/m1142888425

    Hier staan dan geen foto’s bij maar vliegroest valt wel te verwijderen natuurlijk

    http://link.marktplaats.nl/m1109159091

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18339206

    Witte doek op de uitlaat gedrukt en het is niet blauw van kleur. Ik weet alleen niet of de blauwe kleurstof de verbrandingskamer overleeft….

    Alles wat aan de deuren van de elegance hangt overzetten in je nieuwe exemplaar. Dus relais, kabelbomen, stekkers, zekeringen de hele mikmak. En zoek een schema dat maakt het meten een stuk eenvoudiger. En anders sloop je het deurpaneel van het portier er af (die waarvan het raam op een kier staat) en zet rechtstreeks 12volt op de motor (stekker van de motor afkoppelen!!!!). dan zit het raam in elk geval dicht.

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18338865

    Nog even een plaatje bij het praatje

    Hij is nu in ieder geval schoon :P

    Irritante is dat je na de ene klus weer tegen het volgende probleem aanloopt.

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18338636

    Bij net starten geen rook, na een minuut of 5 stationair draaien meer rook. Bij bedrijfstemperatuur nog steeds rook en sputters uit de uitlaat.

    Bougies zijn zwart en licht vettig. De auto heeft de afgelopen maanden alleen maar stationair gedraaid en is niet de weg op geweest. Zal er volgende maand nieuwe exemplaren indraaien en een stuk gaan rijden.

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18338602

    Daar was ik al bang voor :P Naja, eerst maar eens wat kilometers maken komende maand en kvs verbruik in de gaten houden. En anders moet de kop er maar weer af. Leuk die hobbys :)

    In reactie op: Uitlaat vervangen #18338481

    Mits je een lasapparaat hebt natuurlijk ;) Als je een duur uitlaat systeem hebt (vriend van mij had een lexus en de voorpijp met flexdeel was 1600(!!!) euro) dan kan het uit om dat te laten doen. Bij die lexus was het 50 euro voor flex deel en 3 uur werk omdat ik alles onder de auto vandaan wou hebben. Onder de auto lassen kan wel maar is niet ideaal vanwege het feit dat je niet fatsoenlijk bovenop de pijp kan lassen. Denk dat dit 175 euro aan werkloon zal zijn geweest bij een garage.

    Bij mijn swiftje was het zelfde probleem en die hele uitlaat was nieuw 100 euro van voor naar achteren zonder kat. Daar ga ik niet voor lassen.

    Denk dat dat bij de oudere astra’s ook wel het geval is. Onderdelen zijn zo goedkoop dat ik er wel eens van sta te kijken. Einddemper voor een astra F station was bijvoorbeeld 25 euro inclusief btw, snap niet dat ze er dan nog winst op kunnen maken.

    Lang verhaal kort, kijk eerst eens wat zo’n pijp met flexdeel nieuw moet kosten, indien duur zoek een bak en braad toko :)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18337125

    Als ik bij de specificatie van dat winparts scherm van de link kijk staat er fiat/lancia. Dan moet je wel heel erg veel gaan verbouwen wil dat gaan passen ;)

    Als ik op het kenteken van mijn monza zoek (a2) dan kom ik geen schermpjes tegen, alleen bak en braad blik tbv chassis balken en veerpoten tegen.

    In reactie op: Interieur vraagje #18337014

    Volgens mij niet. De achterbank gaat lastig passen en de voorstoelen komen qua gaten niet overeen. Daarnaast zit je bij de senator stoelen met het probleem dat er geen kantelmechaniek op ziet. Aan de andere kant zeg ik natuurlijk niet dat het pertinent niet wil, maar kost je meer ombouw werk.

    Hoe is het verder met de Commo? Blokje al weer helemaal tiptop?

    In reactie op: Astra h rempedaal schokt bij gladheid #18336391

    Dat is je ABS die netjes zijn werk doet. Niks aan de hand dus.

    In reactie op: Spruitstuk #18335476

    En een moerensplitter is ook handig als die moeren extreem zijn vastgerot. Je bent niet blij als dat draadeind afbreekt en je het restant moet uitboren….

    In reactie op: commodore B pinkerrelais ? #18334842
    In reactie op: nog een rekord er bij #17927322

    Dit is echt zuur, ding zag er gaaf uit! Het valt allemaal nog wel te repareren als de balken niet krom zijn, maar als je de tijd er niet voor hebt dan moet je een keuze maken… Zal vast wel iemand zijn die er potentie in ziet en hem weer fixt :)

    In reactie op: Rekord gekocht, enkele vragen (wordt aangevuld) #18322142

    Glas kan je het beste met een breed plamuurmes er uit wippen. En dan een wat dikker/sterker plamuurmes. Met een schroevendraaier zet je veel druk op een klein punt en dan kan die knappen.

    In reactie op: Astra ’95 acculampje / Rem #18325765

    Wilde gok, maar uit ervaring met andere astra uit ’95 kan ik melden dat een knipperende motormanagement lampje duidt op een blokkerende startonderbreker. Aangezien hij ook kuren geeft met de radio zodra contact uit is zou ik een het contactslot inspecteren. En dan met name het contactblok wat zich achter de hele cilindertoestand bevind. Denk dat daar het euvel zit. Deze dus :) https://www.winparts.nl/sensoren-elektronica/contactsloten-schakelaars/opel/astra-f-van-55-bouwjaar-1991-10-1999-01/c628-588-14666/contactschakelaar/p118450.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181457

    En zo ziet zo’n digidash er niet eens zo heel complex uit :) Mooi overzicht, en baal er nu wel een beetje van dat ik destijds het exemplaar uit een B senator heb laten zitten…

    In reactie op: Opel Senator B: gaaf of verschrikkelijk? #18324933

    Van wat ik links en rechts heb begrepen is dat dit de fijnst rijdende opel is, en al helemaal met de 24V. Helaas ken ik ze alleen van de onderdelen en dan met name de aandrijflijn om in een ouder model opel te hangen. Er zijn d’r heel erg veel gekannibaliseerd in de loop der jaren… Het is dat de belasting zo hoog is maar anders zou een leuk exemplaar met leer en een C30NE/C30SE wel op mijn verlanglijstje staan. Mooie wagen op de foto trouwens!

    In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181451

    Bedoel je het raammechaniek? Of de ijzerdraden van de deurvergrendeling?

    In reactie op: Contactslot. #18324248

    Dapper dat je dat probeert. Ik zou zelf met een hele stapel veertjes en plaatjes eindigen :( Naja, een andere cilinder en sleutel is altijd nog de backup actie.

    In reactie op: Contactslot. #18324243

    Sleutel heb je nu niet meer nodig :jerry Met een kleine schroevendraaier start je hem nu ook ;)

    In reactie op: Contactslot. #18324235

    Je bent er bijna :afro

    Dat nokje waar de pijlen bij staan kan je indrukken met een platte schroevendraaier zodra je de sleutel op stand 1 zet. Daarna trek je de cilinder er zo uit :)


    In reactie op: ontsteking monza GSE (30NE) niet helemaal lekker #18324000

    Gisteren wat aan het meten geslagen. De vage ontsteking maar eens systematisch doorgemeten.

    Weerstand bobine primaire wikkeling 0.5 ohm secundair 13 K ohm Dit zou goed moeten zijn volgens handboek
    Weerstand rotor 0.9 K ohm Mag max 1 K ohm zijn is dus goed
    Weerstand kabels vallen binnen toleranties van wat Beru opgeeft (hoe langer hoe hoger de weerstand)

    Toch fikte de rotor wederom weg.

    Welnu: Ik heb de laatste goed uitziende rotor uit de voorraad gepakt (een originele bosch) deze gemonteerd en nu loopt de boel beter EN hij fikt niet meer weg.

    Vreemde is dat deze rotor bij nameten 14 K ohm blijkt te zijn ipv 1 K ohm (wat volgens handboek de juiste waarde is). Dus eigenlijk defect, maar de boel loopt beter.

    Blijkbaar zorgt een te lage weerstand voor een te heftige overdracht van vonk waardoor de boel te heet wordt en simpelweg smelt.

    Bij contactpuntjes was het een kwestie van condensator vervangen en klaar is kees, maar ik zou bij deze installatie niet weten wat ik zou moeten vervangen?

    In reactie op: rekord 2.0s ratelt/tokt. #18323967

    achter het blok… Misschien je druklager? is het weg als je de koppeling indrukt?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 738)