peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765781

    De werkzaamheden van vandaag:

    Injector weerstanden er tussen uit gehaald en netjes gesoldeerd.

    Thermostaathuis volledig uit elkaar gehaald schoon gemaakt (was heel erg goor) alle kalk er uit gepeuterd en gepolijst

    linker zijde motor ruimte afgewerkt, dwz alles nog even schoon gemaakt, thermostaat huis gemonteerd en alle electra kabels in flexibele buis weg gewerkt, benzine leidingen + injectoren aangesloten.


    Nog voor de duidelijkheid, dit is dus de stuurhuis sensor die niet aangesloten hoeft te worden :) (bedankt GSE)


    Kabels in flexibele slang weg gewerkt. Moeten nog even met klemmen aan de carrosserie worden bevestigd.


    Mooie kale voorkant. Zonder bumper heeft ook wel wat. Was die onderlip destijds standaard?


    Schoon thermostaathuis.


    Brandstof relais zonder weerstanden. Lekker overzichtelijk zo. Wel jammer van dat bruine plekje. Morgen maar eens kijken wat er achter het spatbord schuilt aan het bruine spook.

    Is dit de krukas sensor of olietemp sensor? Ik dacht dat de olie sensor aan de rechterkant in het carter zat, maar ik kwam vandaag deze stekker met bijbehorende sensor tegen en kan hem niet plaatsten.

    (afbeelding oorspronkelijk van senator-monza.de!!!)

    Morgen beginnen met aansluiten koelsysteem. Als ik de bovenstaande afbeelding bekijk gaat er dus een vacuum slang vanaf gasklephuis naar het kleppendeksel, en nog een vacuum slang vanaf gasklephuis naar het potje bovenop de thermostaat (hier hangt weer een sensor in)?

    En de slang vanaf het koelvloeistof reservoir (meest linkse onderin op het KVS reservoir) gaat rechtstreeks naar het T stuk op de waterpomp?

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765779

    [rquote=1870996&tid=137736&author=GSE]Das een sensor die op je stuurhuis zit die een klepje op je luchtinlaat activeert en zodoende het stationair toerental iets aanheft alsje gaat sturen omdat een 2500E wat zwak is en mogelijk stationair erg laag zou gaan draaien en dan gaat het olie lampje weer aan en voelen mensen zich weer niet lekker enz.

    Kun je weglaten die onzin een C30NE zakt lang niet zoveel in toeren als een 2500 en kleinere motoren.
    De 30E,s hebben dat ding der ook niet zitten.[/rquote]

    Dikke prima scheelt weer werk :) daar hou ik van! Zal straks nog wat foto’s van vandaag plaatsen :afro

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765777

    [rquote=1870846&tid=137736&author=rinus de boer]Je hebt een mooie plek om te knutselen, zeg !!:thumbup[/rquote]

    Zeker! Ben d’r erg blij mee. Duurt alleen allemaal wat langer qua inbouw dan geplanned, maar de eigenaar vind het net zo’n gaaf ding als ik zelf dus dat scheelt. :afro

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765775

    [rquote=1870749&tid=137736&author=GSE]Ziet der weer netjes uit,nu nog ff wate kabels en slangen en dan de sleutel omdraaien..[/rquote]

    En de koppeling + uitlaat nog :P

    GSE of iemand anders weten het misschien wel, maar onder de rembekrachtiger zit een metaalkleurige sensor met 2 aansluitingen die vermoedelijk het stuurhuis ingaat, hier zitten (vermoedelijk, had niet gelabeld :( ) 2 geel/zwarte draden op. Enig idee wat dit kan zijn?

    en bedankt voor de reacties natuurlijk :afro

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765767

    Niet veel te melden vandaag, behalve dat ik ben begonnen met het vlak maken van het inlaat spruitstuk. Deze gaat ook gepolijst worden. langdurig werk, maar het resultaat zal hoop ik mooi zijn.

    Voorgeschuurd

    Helaas ook dit als resultaat :)

    Morgen weer verder!

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765766

    Opel 4ever heeft me met de computer uit de brand geholpen. Nu nog even kijken of LHM en computer nummers matchen en dan zou hij morgen kunnen lopen.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765765

    [rquote=1866815&tid=137736&author=GSE]Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

    En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.

    Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.

    Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.[/rquote]

    Heb een C30NE pakking al klaar liggen dus dat komt helemaal goed :thumbup 30E luchthoeveelheidsmeter ligt ook klaar, ben nu alleen driftig op zoek naar een 30 E computer die wel past. De 25 E luchthoeveelheidsmeter was ontploft vanwege backfire, dus op dit moment heb ik geen passende LHM en computer combi :(

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765763

    [rquote=1866113&tid=137736&author=GSE]Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic…

    Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen…[/rquote]

    Je hebt helemaal gelijk. Alles er vandaag afgehaald, helaas brak er een bout af, en een imbus bout draaide rond. Gelukkig de boel met wat hulp los gekregen. Gelijk het linker deel van de motor ruimte gespoten. Niet als nieuw, maar het ziet er weer een stuk frisser uit.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765760

    [rquote=1865990&tid=137736&author=voederbiet]als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.[/rquote]

    Op het KVS reservoir zitten 2 aansluitingen. Onderste gaat naar de radiator (denk ik) en de bovenste is niet helemaal duidelijk. Maar de slang is te kort om KVS reservoir de bereiken. Ik heb 3 spruitstukken liggen met allemaal zo’n kort slangetje.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765758

    vandaag de oude kabelboom er in gezet en de boel verder aangesloten. Echter nog enkele vraagjes:

    Op de bekabeling van de injectoren zitten 6 keramische weerstanden welke allemaal aan de zelfde massa hangen (zijn aan elkaar geknoopt in die aluminium weerstands behuizing). Moet ik deze weerstanden er volledig tussen uit knippen en gewoon doorknopen om de C30NE injectoren te gebruiken?

    Op de 2.5E insteking zit een vacuum potje die op het oude blok was aangesloten op het inlaat spruitstuk. Het C30NE spruitstuk heeft hier geen aansluiting voor. Kan ik dit potje gewoon afdoppen?

    Ik kwam nog een slang tegen op het inlaatspruitstuk die ik niet kan plaatsen:

    iemand enig idee waar deze heen moet?

    Morgen is de koppeling binnen, dus dan is het hopelijk allemaal rijdbaar.

    Tot slot kwam ik er achter dat de 30E computer die we hebben een LE jetronic exemplaar is en deze past niet op de connector. Als iemand nog een L jetronic exemplaar heeft dan hoor ik het graag. Eerst maar aan de loop proberen te krijgen met de 25 E computer.

    In reactie op: verdelerkap 25e c30ne vraag #17815004

    Vandaag wat beter gekeken en op die blauwe connector zit een bosch ontstekingsmodule. Alles is inmiddels overgezet. Moest even wat verder kijken dan mijn neus lang was ;)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765757

    Vandaag nog even het kleppendeksel afgemaakt omdat de brug niet beschikbaar was. Wel aardig resultaat geworden:


    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765756

    [rquote=1864299&tid=137736&author=louwe 16 klepper]hmm vind je dat makelijker

    een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P

    tjah een ieder doet het op zijn manier
    persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op
    voor die er weer ingaat

    ook druk ik er nieuwe krukas keerringen in
    dingen kostten weinig en als de tor loshangt
    kun je er wel fatsoenlijk bij;)[/rquote]

    Is inderdaad makkelijker als de boel los ligt. Helaas was de koppeling nog niet binnen op de dag dat het blok er in gehesen zou worden. Dus de keuze gemaakt om hem er in te hangen en aan de loop te krijgen. Maargoed, dit is de allereerste keer dat ik zoiets (met hulp van een monteur) doe dus ach. Beetje prutsen en fouten maken hoort er nou eenmaal bij. Volgende keer weet ik iig waar de knelpunten zitten. Heb er veel lol aan en dat is het belangrijkste.

    Nog even het kleppendeksel voor een deel gepolijst. Zitten nog wat krassen in dus dat is nog heel wat uurtjes polijsten, polijsten, en nog eens polijsten. (was oorspronkelijk goud)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765753

    Vandaag de hele poulie handel van de 25E overgezet. Klinkt makkelijk, kost best wat tijd.

    tadaa!

    Morgen is de koppeling er ook, dus met wat mazzel gaat het geheel morgen eindelijk lopen!

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765751

    [rquote=1863663&tid=137736&author=HAICO]ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.
    pomp is ook geen probleem;)[/rquote]

    Cool, dan loopt ie morgen en kan zelfs rijden als de koppeling er is :afro

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765749

    Vandaag weer flink bezig geweest. C30NE hangt inmiddels in de auto. De knoop doorgehakt en we gebruiken het oude injectie systeem, scheelt gewoon erg veel werk. Alles van de C30NE afgesloopt wat met de multiriem te maken had, dus de dynamo, waterpomp, stuurpomp en krukas pulley zijn er nu af. Ik kreeg alleen de fan niet van de C30NE los omdat die inbus bout die de fan aan de visco koppeling vast zet met geen mogelijkheid los te halen viel. Gekozen voor plan B: waterpomp + fan van de 2.5 E op de C30NE zetten. Kleppendeksel is er nu ook af en word gepolijst. Gaat de goede kant op :)

    Oude blok met de V riem

    C30NE kaal aan de voorkant

    C30NE vanuit andere hoek

    De visco van de 2.5 zit trouwens muurvast en draait 1 op 1 met de waterpomp. Weet niet of dit een goed idee is om te monteren? En gaat een 2.5 E waterpomp wel goed werken op de C30NE?

    In reactie op: overzichtje kabelboom #17812618

    [rquote=1862444&tid=142150&author=GSE]Dat beetje zuiniger….

    Je moet zelf weten,ik raad het je af,Motronic is mooi,maar meer sensors die kapot kunnen,bedrading is wat werk,en op LPG is jetronic handiger,het enigste voordeel is misschien iets zuiniger…

    En mooier lopen…Kan ik niet zeggen,je kunt zelf niks regelen,wat je bij Jetronic wel wat kunt,stationair bv word bv bij Motronic door de computer geregeld net als bv de onsteking,bij Jetronic kun je dit zelf regelen..

    Op LPG krijg je ook wat meer aansluit werk,daarom zou ik der vanaf zien,maar goed je kunt um met de Monza/Senator link vast op benzine aan de gang krijgen,dan kun je vast rijden.[/rquote]

    Hier nog even de mede sleutelaar :) Hoe langer ik naar de schema’s kijk hoe meer ik neig richting jetronic. De motronic kabelboom moet ook worden aangepast om netjes weg te kunnen werken, is niet moeilijk maar ook weer meer werk.

    De injectierail van de C30NE kan gewoon met de jetronic worden aangestuurd door de weerstanden te overbruggen toch? Wil het liefst zo min mogelijk demonteren en alles moet gewoon mooi passend zijn.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765748

    uit

    in

    Met multiriem, moet nog een nieuwe koppeling in kabelboom moet worden uitgezocht. Vanavond en morgen even monza loze dag inlassen :cool:

    In reactie op: sneak preview monza #17802106

    Altijd nog beter dan de 50 die we hadden :cool:

    In reactie op: sneak preview monza #17802102

    Vandaag is het grote werk begonnen, bij deze een kort foto verslagje:

    Monza met aanhanger. Was wel even zweten met rijden omdat er niet boven de 2800 toeren kon komen, gas is er nu af, op benzine laten lopen, alleen 1 van de injectoren kregen we niet goed aangesloten. Maargoed, op benzine had ie genoeg koppel echt veel gas geven was niet nodig.

    Voorkant, let vooral op de blauwe platen :)

    Blok op de aanhanger met zeil ivm herfst weer met veel regen.

    Na het inpluggen van de aanhanger hield het digidash ermee op :argue

    C30NE stil in een hoekje bij OTC klaar om weer de 187pkjes op de achterwielen de knallen.

    We waren even vergeten dat het carter van de 2.5 E op de C30NE gezet moet worden. Iemand enig idee waar in Groningen en omgeving we een carterpakking op zaterdag weg kunnen halen?

    In reactie op: Digidash monza doet moeilijk #17810880

    [rquote=1860170&tid=141959&author=winny]er zit een bruine massa draad zit die wel goed vast,
    ik heb het namelijk ook gehad, toen bleek dat die geen goede massa kreeg. gr winny[/rquote]

    Is het het een massa draad die in het dashboards zit, of hangt ie ergens aan de carroserie?

    In reactie op: Digidash monza doet moeilijk #17810879

    [rquote=1860042&tid=141959&author=GSE]Draai eens aan de dimmer,mogelijk maakt die kortsluiting..

    Dan krijg je ook zoiets,die dimmer zit op de licht schakelaar,haal die maar los en verbind de grijs groene draden maar door.[/rquote]

    Er zit geen dimmer in helaas. Moet ik het zoeken in de brede stekker die rechts het dashboard in gaat, of die stekker achterin?

    In reactie op: Is dit het brandstof relais? #17809374

    De C30NE gaat zijun eigen injectoren houden. Vind het 2.5 E en 3.0 E injectiesysteem zo houtje touwtje aan elkaar geknoopt. Te veel risico op lekkage. Had van GSE begrepen dat die opstelling mogelijk is icm de 3.0 E luchtweger en compu als de weerstanden er tussenuit zijn.

    In reactie op: Is dit het brandstof relais? #17809373

    De C30NE gaat zijun eigen injectoren houden. Vind het 2.5 E en 3.0 E injectiesysteem zo houtje touwtje aan elkaar geknoopt. Te veel risico op lekkage. Had van GSE begrepen dat die opstelling mogelijk is icm de 3.0 E luchtweger en compu als de weerstanden er tussenuit zijn.

    In reactie op: Is dit het brandstof relais? #17809370

    Oude grijze lekvrij gemaakt en er weer in gezet. Blok loopt goed genoeg om richting brug te rijden. Er komt alleen wat gejank (lijkt op brandstofpomp geluid) rechts bij de passagiers kant vandaan. Volgens mij ergens onder de dorpel. Zit er nog een 2e pomp in die omgeving? Op gas maakt hij dit geluid niet dus het moet ergens in de benzine toevoer zitten.

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 738)