peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845259

    [rquote=1901441&tid=145339&author=MonzaRon]zijn de LMM en de Computer ook van een C30NE ?:hmmz[/rquote]

    Nee, de kabelboom van de 2.5 E (oude blok) en de computer (GM# 90136930) en LHM van een 3 liter (heb het nummer zo niet bij de hand). Injectoren van de C30NE gebruikt. Het loopt als een trein, alleen heel af en toe dan kapt ie er tijdens het rijden volledig mee. Geen gefruttel oid, gewoon in eens helemaal uit. Koppeling in, starten, en hij gaat weer. Moet naar mijn idee iets met de brandstof/injectoren/aansturing zijn.

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845257

    [rquote=1901400&tid=145339&author=rinus de boer]Handbak? Automaat?[/rquote]

    Eeh, oh ja wel handig om te melden. Is een handmatige 5 bak (240).

    In reactie op: Mooiste model #17844623

    [rquote=1900722&tid=145266&author=beheraceeend]Ook de monza A. De schoonheid van een “modern” ogende coupe met dikke oldschool details.[/rquote]

    Kan het niet beter verwoorden! De spijker op zijn kop. :afro

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765829

    [rquote=1898804&tid=137736&author=rinus de boer]Geen flauw idee. Een uitlaat is ontworpen bij een bepaald type auto voor de juiste hoeveelheid tegendruk. Te veel, of te weing ga je merken in het motorgedrag.

    Maar als je voorpijpen niet goed aanliggen, dan lekken ze toch ook bij de aansluiting bij het spruitstuk?[/rquote]

    Vandaag 275 km gereden en afgezien van de herrie rijd het beest lekker :)

    Ze lekken dus ook bij de aansluitingen van het spruitstuk.

    Dit zit er nu onder:

    http://link.marktplaats.nl/430632600

    en dit wil ik er onder zetten (pijp + spruitstukken):

    http://link.marktplaats.nl/430626203

    Ik weet zeker dat de laatste wel gasdicht is aangezien die bij de C30NE werden meegeleverd en uit de donor auto kwamen en dat klonk goed. Maar wat ik begrijp kan de tegendruk dus verkeerd uitpakken?

    Daarnaast heb ik vandaag een 30E vliegwiel in handen gehad en deze was een stuk dikker dan de 25E vliegwiel die er nu onder zit. Wat ik begreep is dat je onderin wat meer trek kracht krijgt als je die er tussen zet, alleen gaat die wat minder snel qua toeren. Past een 30E vliegwiel in de 240 bak? en past de drukgroep + plaat ook op een 30E vliegwiel? Kan het nu nog eenvoudig wisselen omdat we nog een brug hebben.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765827

    Auto is voor de rest nu zo goed als klaar. We hadden de verkeerde bouten gebruikt voor de verbinding tussen bak en aandrijfas. Dankzij opel4ever weer opgelost. Volgende week komt de RVS uitlaat er onder. Op dit moment word ik helemaal gek van de herrie van de voorpijpen omdat ze niet helemaal strak op het spruitstuk te krijgen zijn. Is het mogelijk de uitlaat spruitstukken van de C30NE te pakken en de voorpijp die daar bij hoort? Dit is namelijk een dikke pijp die weer uitmond in 2. Het idee is om deze af te zagen en het hele RVS gebeuren doormiddel van 1 pijp en 1 middendemper naar achteren door te trekken (wel met een dikke diameter uiteraard).
    Is dit een goed idee of is het af te raden?

    In reactie op: bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken #17825268

    [rquote=1898113&tid=143521&author=Uniek]da’s erg spijtig:cry
    en ik hou mijn hart vast want mijn motorkap ligt er ook af:o[/rquote]

    Ik hou je op de hoogte :) Zometeen met frisse moed de aandrijfas in orde maken met originele bouten/moeren, uitlaat wat fermer vast zetten, en kap bouten uitboren. Positief punt: Na schoonmaken van de ronde digidash stekker werkt deze weer uitstekend :)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765826

    [rquote=1893171&tid=137736&author=rinus de boer]Hoe kan dat nou?

    Nummer 1 is de Hardyschijf. Die is van rubber, zit tussen het voorste en achterste gedeelte van de cardanas en vangt o.a. de schokken op. Zo ziet het er bij de Monza ook uit.


    [/rquote]

    De askant ziet er uit als de bovenste afbeelding in het plaatje. Deze komt op de bak en daar zit geen extra rubberplaatje tussen dacht ik. Checkt straks nog even, in ieder geval bedankt voor de info. Afbeelding maakt een hoop duidelijk.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765824

    Alles is gelukt met de benzine toevoer! Kwam veel meuk uit.

    Nog een filmpje van de monza (met warme motor) met alleen de tussen dempers:

    [youtube]QXnTjq18YUI[/youtube]

    Helaas vannacht na een hele avond toeren knalde de aandrijfas op de bak bevestiging los (de flens van de bak aan het flexibele deel van aandrijfas) Alle bouten vlogen er uit midden op de europa brug in Groningen (Wie hier bekend is weet wat voor prachtige plek dat is). :( Stonden dus midden op de brug stil, maar 2 agenten in burger auto waren zeer enthousiast. Eerste wat ze zeiden was “Goh, mooie bak!” daarna nog even een rondje er om heen gelopen. En toen pas ter zake. Dat was nummer 6 voor vandaag in de categorie duimpjes, zwaaien, “monza!”gillen, praatje maken, enz, voor vandaag. Dit ding laat iedereen niet onberoerd blijkbaar :afro

    Zitten er in de bak naar as bevestiging alleen maar 4 bouten, of moeten hier ook van die maanvormige flensjes tussen?? (zoals de assen van de achterwielen op de aandrijving, 6 imbusjes + 3 plaatjes waardoor 2 imbusboutjes middels dat plaatje aan elkaar vast zitten)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765820

    [rquote=1889845&tid=137736&author=Ghanz]tank er onderweg halen… doorspoelen met benzine..

    nieuw brandstof filter monteren,
    en de leiding ff met lucht doorblazen[/rquote]

    Dat is best nog wat werk die tank er onder weg halen denk ik. Maar de motor loopt niet op alle cilinders. Is er een kans dat de injectoren nu ook gaar zijn?

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765818

    Al een tijdje niks meer gepost vanwege andere verplichtingen :) Maargoed vandaag gedaan:

    Koppeling na lang geklooi met bak en rest er onder gekregen, stuurbekrachtiging eindelijk aangesloten/bijgevuld en de boel aangeslingerd.

    Rijd (of reed) erg goed, alleen miste ik wat pit. Bleek dat er een knik in de benzine aanvoer zat. Dat gefixt, vervolgens 500 meter veel pit gehad om uiteindelijk nog maar op 2 cilinders te lopen. :(

    Wat blijkt:

    Benzine tank zit vol met meuk en dat is bij het blok gekomen. Dus maandag moet de hele handel uit elkaar.

    Heeft iemand nog tips om de benzine toevoer/afvoer helemaal clean te krijgen?

    In reactie op: dweilen opde weg #17831320

    Heb hetzelfde bij een *kuch* japanse auto gehad, bleek dat de 20-17-40 bandjes te vlak waren geworden, als in geen bolling meer in de band. Rubber was ook slecht (wanli banden) zelfde resultaat. Alsof je elk moment de vangrail in kan knallen. Andere banden er onder en het probleem was helemaal verdwenen.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765816

    [rquote=1881579&tid=137736&author=bananenbennie]we zullen zien hoe lang de 240 het vol gaat houden, ik zal uiteraard altijd netjes bij 3000 toeren overschakelen dus als ie stuk gaat weten we aan wie het lag he peter :jerry[/rquote]

    JA HOOR!!! :agent

    Nee geintje. Maar ik weet wel dat als dit avontuur succesvol is afgerond de monza wel even een stukkie zal worden ingetrapt ;)

    Maargoed, kleine update:

    Nogal druk in de garage dus maar even buiten aan het knutselen geslagen. Gasveren hangen aan de motorkap, dus hendeltje aantrekken veiligheids pal naar je toe trekken en het ding zweeft omhoog en blijft zelfs staan!! Wat een ongelovelijke upgrade!! eeh, en voorbumper vastgezet. Digidash is alweer uit dus morgen wederom checken wat er mis is in die ronde stekker.

    Dat was ‘m weer even.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765810

    [rquote=1878976&tid=137736&author=Gsifreak]Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)[/rquote]

    Thanks! Als het nou net zo rijd dan ben ik tevreden. Voorkant zit eindelijk (op wat boutjes na) in elkaar! Motorkap zit ook weer vast in scharnier (zie ander topic) dus het einde komt zo langzamerhand in zicht. :D

    In reactie op: bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken #17825263

    Tadaa! Ik weer stressen om niks. Kameraad van me was wat eerder bij de monza dan ik en keek er even goed na. Bleek dat die bout nog ver genoeg in de carroserie schuift ondanks de breuk. Scharniert gewoon goed en zit ook niet los. Een meevallertje dus. :afro

    In reactie op: bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken #17825261

    [rquote=1878998&tid=143521&author=MonzaRon]hier was de linker-arm al niet meer aanwezig, ….geamputeerd ? :o

    heb je er nu miss een betere foto van,….van de opgelopen ‘schade’ :hmmz[/rquote]

    Zal morgen eens een close up maken. In feite is het een afgebroken bout die op een onmogelijke plek zit. Maar vandaag even chillen, morgen weer verder.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765807

    [rquote=1878039&tid=137736&author=mantadevil]getrag 240 bedoel je

    bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen
    dan doppie er weer op en klaar [/rquote]

    Inderdaad. Dacht altijd dat 240 stond voor de “serie” en de 5 voor het aantal versnellingen. Net als bij de 264 en 265 zeg maar. Maar goed, gewoon vlak leggen (zoals ie ook onder de auto hangt) en vol knikkeren dus.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765805

    [rquote=1876566&tid=137736&author=charlois187]misschien helpt dit fototje je verder.

    [/rquote]

    Bedankt voor de foto! Maar mijn systeem wijkt wat af. Zoals GSE zei is het een L-jetronic. Hoe dan ook, HET IS GELUKT! Alles aangesloten volgens mijn tekeningetje en het werkt bovenwonder echt goed!

    Filmpje:

    [youtube]X1O-TjNWgcI[/youtube]

    Oliedruk draden zijn verkeerd om aangesloten vandaar de alarmerende aanduiding op het dashboard ;)

    Nu is hij eindelijk de nieuwe 3.0 aanduiding waardig :afro

    Morgen bak en uitlaat er onder.

    Hoeveel liter olie gaat er trouwens in de getrag 245?

    In reactie op: youtube filmpje #17822816

    Dat ding is echt he-le-maal perfect en strak. Ben geen fan van het lichte interieur maar bij deze auto en kleur is het juist een super mooie combi! Mooie velgen, en een zeer bekend blokje ;)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765800

    [rquote=1876262&tid=137736&author=HAICO]ja , maar dan gaat hij door de luchtschuif en komt aan de andere kant ook nog een slang die weer naar het gasklephuis gaat.[/rquote]

    Zat hier aan te denken? Misschien heb ik het wel helemaal mis :D

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765798

    Vandaag de auto aan de loop gekregen met hulp van monteurs, kwam er zelf niet helemaal uit. Auto kreeg geen benzine omdat ik de retourleiding verkeerd om had aangesloten. Maar het loopt! Alleen nog niet helemaal zoals het hoort stationair. Heeft te maken met vacuum. bij deze een foto met vacuum aansluitingen zoals die denk ik bij elkaar horen:

    Volgens mij horen de rode rondjes bij elkaar en de gele. Klopt dit?

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765795

    Die knipperlichten zijn optische verfraaing :) Eerst maar eens het ding aan de loop krijgen.

    Vandaag alles opgebouwd, aangesloten en contact omgedraaid. Resultaat: nada. Startmotor draait rond, de benzine pomp geeft druk en de bougies geven vonk. Maar hij slaat helemaal niet aan. Heb de remreiniger test in de inlaat nog geprobeerd dit werk ook niet. Iets staat helemaal niet op tijd. Distributieketting is niet los geweest, dus dat kan het niet zijn. Heb de onsteking van de 2.5 over gezet naar de 3.0. Voor zover ik kon zien kan deze er maar op 1 manier in. Rotor kan er ook maar op 1 manier in. Is het mogelijk dat het tandwiel van de ontsteking er 180 graden verkeerd om in zit? Kreeg wel een goeie oude bekende backfire achtige plof en een half verbrande benzine lucht.

    Pluspunt is dat het digidash spontaan weer tot leven is gekomen, en de motor ruimte ziet er fraai uit. Maargoed als die niet loopt heb je er niet zo veel aan :cry

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765789

    [rquote=1874882&tid=137736&author=rinus de boer]Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).[/rquote]

    En die kameraad van m ij maar beginnen aan een “opeltje” omdat de onderdelen zo lekker voor handen liggen en goedkoop zijn :afro :D Kadetje is toch goedkoper denk ik :P

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765786

    [rquote=1874830&tid=137736&author=mantadevil]hoe ga je dat doen met lpg menstuk
    deze zat zover ik nog weet tussen lmm
    en de bakck-fire klep tussen de slang ,maar zie hem bij jou niet zitten [/rquote]

    Voorlopig komt er even geen gas in. Eerst moet hij goed op benzine lopen, en er moet iig een zwaardere verdamper in ter voorkoming van backfire. Budget is al aardig overschreden, dus die verdamper moet nog even wachten.

    Maar als hij er in komt dan zal het mengstuk ergens in die buis moeten worden gepropt. Open lucht filter zit er nu echt perfect in, valt precies achter de koplamp. Er zat een of andere vage veer die het knipperlicht op zijn plek hield, maar die heb ik verwijderd. Moet wel andere knipperlichten hebben want de bevestiging is bij allebei afgebroken. Normaal zitten ze met klemmetjes aan de koplamp vast. :cool:

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765784

    [rquote=1874715&tid=137736&author=MonzaRon]succes morgen ;)[/rquote]

    Dank je!

    Heb het monza schema even doorgenomen en zie dat zwart/rood ook op nr 157 (op http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ82/82pdf/82seite2.pdf) de “protective circuit breaker (20A)” te vinden is.

    Wat is de functie hiervan?

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765782

    Startmotor relais kabel is inderdaad zwart rood. Alles is aangesloten op een tweede zwart rood kabeltje en een wit kabeltje na. De tweede zwart/rode komt ook bij de startmotor uit samen met een dikke rode maar dit is een “mannetje” qua aansluiting (alle genoemde kabels komen dus vanuit het schutbord). Waar zijn deze voor? Denk dat ik hem kan vastknopen aan de startmotor relais kabel maar weet het niet zeker. En het dus nog een witte kabel over, deze zal ook wel voor een metersignaal zijn oid nog even uitzoeken dus.


    In de gele cirkel zie je de zwart rode kabel voor het startmotor relais. (female stekkertje, deze zit dus op het startmotor relais)
    In de rode cirkel zie je nog een glimp van een dikke rode kabel die ook op de startmotor komt, en hier zit dus ook een zwart/rode kabel bij (male stekkertje)

    Maargoed, Oliekoeler zit er in, alle electra (op de overgebleven zwart/rode en witte kabel na) is aangesloten en weg gewerkt, koelsysteem en vacuum helemaal aangesloten. Alles zit eigenlijk nu op zijn plek. Moet alleen de radiator nog even aan de bovenkant laten persen/solderen en de krukas keerringen plaatsen + vliegwiel er in hangen. Dan is het hele motorblok verhaal afgerond.

    Dan blijft er nog over:

    Koppeling plaatsen
    Keerringen in de bak vervangen
    Keerring cardan vervangen (iemand enig idee hoeveel Nm de cardan bout bij de keerring moet worden vast gezet?)
    Uitlaat plaatsen/lassen
    Gat in de accubak lassen
    (vermoedelijk) massaprobleem digidash oplossen

    Blok zoals het er nu uitziet

    Morgen eindelijk maar toch D-day!!

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 738)