peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854675

    Mooi ding!

    In reactie op: Opels op hun laatste rustplaats. #17668853

    [rquote=1914095&tid=125985&author=schuitje]een roller??? alsjeblieft zeg. zo’n machine verdient een goede restauratie.
    is nog zeker wel te redden. is maar net hoeveel geld en tijd je kwijt kan en wil.
    ik en mijn vader hebben een commodore gs coupe aangepakt, maar wel 8 jaar werk meegehad. alleen het dak en dashboard zijn nog echt van die auto. de rest is er weer zo origineel mogenlijk aangemaakt.

    dus niet te vroeg de pers in!!!!!!!! :cry:cry:cry:cry
    wat hoogstwaarschijnlijk wel gebeurd:cry[/rquote]

    Misschien dat je hem nog kan redden. Hij staat er nog steeds. Vind het wel een leuk ding.

    In reactie op: gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems #17855182

    [rquote=1914123&tid=146369&author=mr-turbo]Ga er maar vanuit dat ie veel te rijk staat… kleine schroef stuk dichtdraaien en opnieuw proberen…. als nog niet start, starten en onderwijl gas uitzetten en doorstarten, slaat ie na verloop van tijd nu wel aan, staat ie te rijk…
    Zijn wel klote verdampers, grote capaciteit, maar erg instabiel..
    1 keer hard rijden ermee, gelijk stationair opnieuw afstellen :-( [/rquote]

    Heb hem aan de loop gehad, maar hij liep heel onrustig en het hele blok stond te trillen. Veel vocht uit de uitlaat, en kwalmen. Terug gezet naar benzine en wederom geen problemen. Geen ontstekingsprobleem lijkt me. Zijn dit tekenen van een te rijk mengsel? Het dicht draaien van de klep op de gas slang resulteerde in uitval. Iets verder open start hij wel maar loopt nog steeds beroerd….

    In reactie op: gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems #17855180

    [rquote=1913753&tid=146369&author=Ghanz]die lose aansluiting kun je gewoon vergeten.

    rij zelf ook met zo`n verdamper, maar heb daar niks zitten, gewoon een gat.

    weet je zeker dat je wagen wel gas krijgt?
    waar heb je je mengring gemonteerd?

    probeer eens te starten met 2 man, een starten, en de ander goed kijken, luisteren, ruiken.
    of er gas uit je mengstuk komt, deze er desnoods even tussenuit draaien.

    hoe ver staat de gasklep los, kan wezen dat hij domweg geen gas in zijn inlaat krijgt.
    omdat je aangeeft het wel te ruiken, kan het wezen dat het in de slang blijft staatn[/rquote]

    De mengring zit samen met open luchtfilter rechtstreeks op de inlaat zonder de LHM. Tijdens starten druk ik het gas half in, dus dat zou voldoende moeten zijn lijkt me. Gastank zit nog half vol dus dat is het ook niet :)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765868

    Vandaag aan het worstelen geweest met een LPG verdamper omdat op benzine rijden nu wel heeeeeeeeeeel erg duur begint te worden. Niet echt helemaal gelukt zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=146368

    Daarnaast eindelijk eens het lampje van de dagteller en totaalteller vervangen. Nu kan ik ook ’s nachts zien dat deze allebei vrijwel niks doen. :afro
    Dagteller gaat soms wel maar stand klopt voor geen meter. Is dit een bekende opel digidash kwaal?

    In reactie op: Opels op hun laatste rustplaats. #17668849

    Kwam deze vandaag op de sloop in grun tegen, volgens wikipedia een record P2 coupe?:















    Echt een leuk ding, maar volgens mij valt hier vrij weinig meer aan te redden… Gelukkig hebben we de foto’s nog als die de pers in gaat :(

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765860

    even een fragmentje van de uitlaat roffel in een tunnel. :afro

    [youtube]zVd3_SaRHbA[/youtube]

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765859

    kijk aan. Er zit L-jetronic in dus die truuk met een extra massa en nieuwe bobine is het proberen waard. Weet van de 25E dat de onstekings wegval gepaard ging met een klik van de gas afsluiter -> gasveiligheidsrelais kreeg geen bobine puls meer.

    We gaan het proberen! Kan ik er trouwens een C30NE bobine aan hangen? Deze heb ik nog liggen nl.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765856

    Nu een weekendje kunnen cruisen met de monza, en er zijn nog wel een aantal puntjes op motorisch vlak waar ik niet helemaal uit kom. Wat zijn de punten:

    1. Af en toe weg vallen van de ontsteking, had ie ook al bij de 25E en de hele ontsteking van dat blok is overgezet naar de C30NE. Het probleem van de oude motor is dus mee getransplanteerd :cry Dus in de versnelling tijdens optrekken/gas los total random valt de toerenteller weg en is er geen trek kracht meer. Vanmiddag alle kabels bij langs gegaan, connectoren schoon gemaakt dynamo naar accu kabel vast gezet (zat los :o ) helaas is het euvel niet verdwenen. Ik ga de bobine steeds meer verdenken.

    2. Bij vol gas trekt hij zonder problemen fel op, maar na gas los heel hard bokken en een sterke benzine lucht uit de uitlaat. Onverbrande benzine. Bij normaal optrekken en gas los geen problemen.

    Nergens benzine lekkage te vinden en alle filters zijn nieuw, leidingen zijn ook groot genoeg. Zat te denken aan retour leiding? Of misschien wel een combinatie van zwakke ontsteking en te veel brandstof.

    Iemand een idee?

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845271

    [rquote=1911707&tid=145339&author=ckad][rquote=1902031&tid=145339&author=peter777]

    Het is allemaal gewoon standaard L-jetronic spul met matching numbers voor de LHM en de Computer. Enige afwijkende zijn de C30NE injectoren en dat kan prima zonder de voorschakel weerstanden. Anyways, oorzaak gevonden: verstopt benzine filtertje. Enige slang die niet vervangen was (van tank naar pomp) bleek geen benzine leiding te zijn, en deze loste langzaam op. Gevolg: verstopt filter. Vervangen door nieuwe a 4 euri en het loopt weer als een trein! :afro

    nog even een plaatje bij het praatje[/rquote]

    Als dit jouw benzine filter is, dan kan dat ook best de oorzaak van de problemen zijn. Normaal heb je onderstaand filter bij een injectie.

    Aangezien de elektrische pomp een veel hogere opbrangst heeft dan wat dat doorzichtig filtertje kan verwerken krijg je problemen met de brandstof toevoer. Zeker als het filtertje ooknog dicht gaat zitten door rommel in de brandstof.

    Ik zou dus dat filtertje eruit gooien en een goed geschikt filter plaatsen. Bijvoorbeeld Bosch nummer 90169150 of 90501397. [/rquote]

    Dat filter zit er ook tussen :) Deze is vervangen en als extra is er een transparant filter tussen de pomp en het grote filter ingezet om te checken of de tank wel echt schoon was. Transparante is inmiddels vervangen voor een 3 keer dikker exemplaar. Deze is tot nu toe nog steeds schoon. :afro

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845268

    Na onderzoek geconstateerd dat de dynamo kabel naar de accu half los zat. Kan dit de problemen veroorzaken? Na vastzetten nog geen uitval gehad. *afkloppen*

    In reactie op: Voetenbad #17713936

    [rquote=1911447&tid=131636&author=champo]Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.[/rquote]

    Die van jou ziet er aan de buitenkant echt super uit! Pak gewoon de zaken aan die moeten gebeuren desnoods met een clublid met kennis van zaken er bij en fix dat ding. Daarna laten taxeren en rijden/verkopen. Nu weg doen is kapitaal vernietiging.

    In reactie op: Voetenbad #17713919

    Moet stiekem toch wel lachen om de grote verschillen in ervaringen en sleutelen. Van “doffe ellende” tot “rijden maar!”.

    Vandaag was het in mijn geval Rijden maar! *wegvallende ontsteking* morrelen aan kabels en vervolgens Rijden maar! en weer wegvallende ontsteking. :afro

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845266

    [rquote=1911234&tid=145339&author=noci]Klopt wat je zegt als de bobine uitvalt werkt je toerenteller ook niet meer (dat is volgens mij de groene draad op de bobine)
    [/rquote]

    Klopt, op de groene draad zit een aftakking richting schutbord, dus dat zal de toerenteller zijn :) . Op het gebied van ontsteking niet veel kaas gegeten, maar ik kan de kabel van de bobine naar de rotor uitsluiten als oorzaak? En bestaat er zoiets als een haperende bobine? Voordat ik weer allerlei onnodige domme aankopen ga doen qua nieuw materiaal :)

    In reactie op: Voetenbad #17713915

    [rquote=1910235&tid=131636&author=rinus de boer]Respect hoor jongens.:wors Dan is het lijstje, dat ik aan het Monzaadje heb (laten) doen, een heel stukje korter. En qua techniek eigenlijk haast niks.

    * Na aanschaf, grote beurt, alle vloeistoffen vervangen plus remmenrevisie.
    * Inbraakschade laten verhelpen, zijkant helemaal gespoten. Ander voorscherm plus A-stijl preventief behandeld.
    * Na zelf schade rijden, andere kant helemaal gespoten. Auto is beide keren tot op het blanke staal kaal geweest en is met 7 lagen weer opgebouwd. Ook nu weer ander voorscherm gemonteerd plus A-stijl preventief behandeld.
    * Twee nieuwe banden (achter).
    * BBS velgen aangeschaft.
    * Bestuurders stoel opnieuw laten vullen en laten stikken.
    * Preventief plaatwerk veerpoot bestuurderskant vervangen door dikker materiaal.
    * Waterpomp en thermostaat vervangen, plus koelvloeistof.
    * Benzineslangen vervangen plus filters
    * Luxe matten laten maken.
    * Originele Monza (Philips) radio/cassette combinatie geplaatst.
    * Klokje vervangen.
    * Koplamp vervangen, zelf schade gereden.
    * Radiateur laten reviseren, zelf in- en uitbouwen.
    * Motorkap opnieuw gespoten vanwege steenslag.
    * Cardanas plus lager vervangen.
    * Interieurlampje vervangen (vertraagd uitgaan was kapot). is dit standaard?,

    Alles nu uitgesmeerd over 5 jaar, dat ik de Monza bezit.

    En dan om de twee jaar een grote beurt, en elk jaar in ene keer door de APK.[/rquote]

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765855

    [rquote=1910643&tid=137736&author=rinus de boer]Chroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.[/rquote]

    Klopt, alleen de A2 strips zijn mooier (persoonlijke smaak). Komt bij dat je huidige strips lelijk zijn geworden. Maar opel4ever had ze in 2 lengte’s liggen, en hebben dus net de verkeerde meegenomen. Even ruilen en er op schroeven :)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765853

    En nog een paar dingetjes gedaan. Bij opel4ever koplamp reflector, A-stijl strips en spruitstuk pakking gehaald.

    Helaas past deze strip niet, is wat te lang. Dus Rob, het zijn TOCH de korte ;)

    Oude reflector, deze was na een schoonmaak actie nogal verknalt. :( En de gare pakking, deze was nieuw alleen 1 bout vergeten waardoor de boel was weg gefikt. Met de nieuwe pakking en uitlaat gaat ie een stuk rapper :P

    En zo ziet het er nu uit, net een tikkie bozere snuit.

    In reactie op: Voetenbad #17713913

    [rquote=1908620&tid=131636&author=noci]Wat je zegt klopt gedeeltelijk Champo,
    namelijk als je harder rijd kan de onbelans zich opheffen doordat het te snel ronddraaid. :)
    Als je de gas loslaat heb je geen trekkracht meer op de as en loopt deze vrij mee en kan het ook afnemen.

    het blijft lastig en zeker irritant als je het merkt en niet weet wat het nu precies is :hmmz[/rquote]

    Dit is toch het zelfde bij banden die gebalanceerd moeten worden? Ik had tussen de 50 en de 90 nergens last van en daarboven gingen de banden als een gek te keer, om bij de 130 weer trillings vrij te zijn. Na balanceren geen last meer. Dit principe is bij een aandrijfas het zelfde lijkt me.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765850

    [rquote=1907776&tid=137736&author=MonzaRon]kijk even binnen, onder bij je dashboard,
    daar links en rechts-onder bij de a-stijlen volgen van boven naar onder, met lampie,
    ff checken of binnenkant ook ‘krokant’ is of als er vreemd kitwerk zit op die bewuste plaatsen

    zo ja, dan de ‘bermuda-driehoeken’ er af, laspunten schoonborstelen,
    laspunten doorboren tot door het eerste plaatwerk, daarna met hamer en beitel driehoek voorzichtig verwijderen.

    ennuh, als je het gaat doen, niet gaan schrikken wat je gaat zien.

    hoop voor je dat het mee gaat vallen, dus eerst maar ff een goede check doen, of het wel perse nodig is ;)

    houdt de moed erin, zou ik zeggen, deze ‘opelratie’ is nodig
    om de Monza van binnen droog te houden. :wors

    [/rquote]

    In den beginne (december 2010) toen ik nog geen idee had waar ik moest beginnen, kwam ik wat rot tegen achter de injectie computer, maar dit was een vrij klein plekje. Aan de bestuurders kant zat ook een plek ter grote van een 2 euro munt. Dus ik ben bang dat er aan de andere kant van deze plek nog wel wat meer zit. Toen ik voor de eerste keer bij opel4ever kwam werd mij ook verteld dat een gatenkaas aan de bijrijderskant doodsoorzaak nummer 1 is van de injectie computer. Al met al toch wel de moeite om het aan te pakken. Zijn nu dicht bij het einde, lijkt me wel de moeite waard.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765847

    [rquote=1907499&tid=137736&author=MonzaRon]ziet er weer prima uit, je pakt het resoluut aan,
    niet alles zit dan mee, maar je doorzettingsvermogen is te prijzen :wors

    met het laswerk voorzichtig zijn, stukkie voor stukkie lassen,
    en weer glad slijpen enz enz, dan gaat dat ook weer goed komen ;)[/rquote]

    Dank voor het compliment! Keek behoorlijk tegen deze klus op, en achteraf viel het op zich nog mee. Heb ook nog even met mijn vinger in de afwateringskanalen (achter de beruchte driehoek onder het spatbord) zitten voelen en dat is volgens mij aardig krokant. Dus dit er ook nog maar demonteren en kijken wat er achter zit. Zitten trouwens geen popnagels meer in dus ik denk dat het al eerder onder handen is genomen…

    In reactie op: Voetenbad #17713891

    Misschien mosterd na de maaltijd, maar hoe is dit hele verhaal nou afgelopen?

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765841

    Afgelopen dagen aantal irritatie punten aangepakt:

    Bestuurders deur vervangen, Raam en deur rubbers bestuurderskant en bijrijders kant vervangen.

    Motorkap scharnieren aangepakt want deze waren allebei afgebroken.



    Dit was de oude bestuurders deur, en zoals je ziet kon dit echt niet meer.


    Via marktplaats een andere in dezelfde kleur gevonden, en die er in gehangen. Helaas is het blauw van de deur niet verkleurd, en de rest van de bestuurders kant wel (is meer grijs). Maargoed, de deur is hard en heeft goede raam en deur rubbers en dat is toch wel beter rijden.


    Nieuwe raamrubber. Dit is overigens de passagiers kant, maar die was net zo rot als de bestuurderskant, dus ook maar vervangen.


    Oude raamrubber


    Motorkapscharnieren ook eindelijk er uit gekregen en nieuwe bouten er in gezet.


    Andere zijde. Is geen lekker gevoel om de slijptol in een goed deel van de auto te moeten zetten, maar kon niet anders.

    Met als resultaat 2 stevige motorkap scharnieren. Kan eindelijk een persoon de kap weer open doen.

    Tot slot hebben we ook nog de uitlaatspruitstukken met C30NE exemplaren vervangen, en de voorpijp van de C30NE gemonteerd. Deze past echt perfect. Dit was even nodig omdat er een RVS pijp onder word gelast, en de oude pijpen waren gewoon te gaar om iets goeds van te maken.

    Nu tijd voor een biertje :)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765837

    Nog even een plaatje van de motor op dit moment. Er is eindelijk een veerpootbrug gemonteerd:

    Rijd een stuk strakker!

    En vandaag een nieuwe bestuurders deur geplaatst. Dit ging niet vlekkeloos. Die deur scharnier pinnen zaten echt muurvast. Maargoed, het hangt er in. Alle rubbers van deze nieuwe deur waren in prima staat en eindelijk geen last meer van geruis, gewapper, en koude lucht bij het raam. Morgen de andere kant ook voorzien van nieuwe deur.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765833

    [rquote=1901930&tid=137736&author=kywieman]Toch mooi die stoplichten op de ring weg van Groningen.
    Kon vanmiddag de auto in het echt zien.

    Mooi resultaat. :thumbup Wees er zuinig op.[/rquote]

    Thanx! Was jij dat in die Corsa, kreeg een duimpje omhoog, daarna viel de monza stil :hmmz

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845262

    [rquote=1901975&tid=145339&author=Ghanz]het is al vaker benoemd naar peter777 toe….

    geen rommel van 2 systemen door elkaar gooien.

    dat is vroeg of laat, vragen om problemen.

    sterkte er mee[/rquote]

    Het is allemaal gewoon standaard L-jetronic spul met matching numbers voor de LHM en de Computer. Enige afwijkende zijn de C30NE injectoren en dat kan prima zonder de voorschakel weerstanden. Anyways, oorzaak gevonden: verstopt benzine filtertje. Enige slang die niet vervangen was (van tank naar pomp) bleek geen benzine leiding te zijn, en deze loste langzaam op. Gevolg: verstopt filter. Vervangen door nieuwe a 4 euri en het loopt weer als een trein! :afro

    nog even een plaatje bij het praatje

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 738)