Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen red bull meer tanken? ;) Sorry kon het niet laten! Maare, de oude computer hoorde bij je injectie systeem maar niet bij de cruise control. De nieuwe compu hoort dus wel bij de cruise control maar niet bij je injectie systeem. Als je voor de rest helemaal niks hebt veranderd dan zit daar denk ik wel de kern van het probleem.
gisteren even de oude monza spullen uit de loods verwijderd. Het oude 2.5 E blok was te lomp om in de auto te krijgen, dus hebben we het blok uit elkaar getrokken. Is gelijk ook leerzaam :mrgreen: .
Hier nog even de foto’s van wat er werd aangetroffen:

Ligt het aan mij, of was deze koppakking niet de juiste? De waterkanalen waren afgesloten (witte vlekjes op de pakking)
In de kop zijn de kanalen goed zichtbaar






Nu heb ik niet veel kijk op motoren, maar volgens mij is de aanwezige verkoolde troep op de zuigers en de kleppen mede de oorzaak van de slechte verbranding geweest. Nieuwe bougies kwamen er na 100km gewoon weer zwart uit.
Om dit topicje even af te ronden en het voor anderen met zulke storingen ook handig kan zijn:
de hall gever was defect. Ontsteking volledig vervangen (die pen die het blok in gaat), en de bobine + electronische onstekings module waren al vervangen. vandaag +-160km gereden en geen problemen meer. Voor de zekerheid een extra massa aangelegd tussen blok en chassis.
Voor ruststroom meten trek je volgens mij alleen de + pool van je accu los en hang je de multimeter (OP AMPERE STAND) tussen de losgetrokken + kabel en de + pool van de accu. Dan zie wat ie aan ruststroom trekt.
[rquote=1920468&tid=146914&author=monzaruba][rquote=1920294&tid=146914&author=Goossens Bjorn]Is normaal bij de Monza dat je een klop hoort bij maximale stuuruitslag. Heeft de mijne ook, zoude de veren naar het schijnt zijn die verspringen[/rquote]
:thumbup
ben ik het helemaal mee eens…Bjorn…!
dat doet de mijne ook al jaren…:P[/rquote]Mocht dit de oorzaak zijn dan zou het met nieuwe veerschotelrubbers opgelost kunnen worden? Of is dit net zoiets als de zakkende achterklep “hoort er bij” :D
[rquote=1920460&tid=146914&author=noci][rquote=1919940&tid=146914&author=peter777]Tijdens normaal rijden op de bocvhtige 80 km weg of uitvoegstroken snelweg nergens last van. Is vrijwel zeker geen wiellager, zit helemaal geen speling op. Geluid is alleen aanwezig tijdens indraaien op een parkeerplaats, drempels in bochten nemen bij het optrekken met maximale stuurslag. Stuurgedrag is op hogere snelheden ook wat wazig. [/rquote]
Als ik dit zo lees, denk ik eerder dat het je fuseekogel of stuurkogels is.
Kan je hier niets aan merken ? heb je de auto al op een brug gehad en gecontroleerd ?[/rquote]Op de brug de volgende zaken met de hand gechecked:
fusee kogels zat geen speling op
Wiellagers zat geen zijdelinkse speling op (aan het wiel getrokken en geduwd)
Stuurkogels waren met handkracht op gevoel ook ok.Banden die de vorige eigenaar er al een tijd onder had waren netjes recht afgesleten.
Zat alleen wat speling in de stuurbekrachtigings pomp, en dat is dmv de moer bovenop de pomp opgelost….
Heb alleen niks gechecked bij de veerpoten en de veerpootlagers.
Alles nog eens overnieuw doen met een wrikijzer?
25 april 2011 om 01:15 In reactie op: Slecht Nieuws Gsi turbo in de brand gestoken Nu met FOTO #17852762Sprak eigenaar vanavond in groningen bij tankstation (mooie nieuwe kadett had je bij je trouwens!) maar kon het verhaal bijna niet geloven. Nu ik de foto’s zie is het een kleine troost dat het blok kan worden gebruikt, maar van de rest word je niet vrolijk….Suc6 met de opbouw van die nieuwe!
probeer eerst de top lagers. Kan echt geen speling aan de wiel lagers ontdekken. Moacht dat mislukken dan kunnen we er altijd nog anderen in persen.
Tijdens normaal rijden op de bocvhtige 80 km weg of uitvoegstroken snelweg nergens last van. Is vrijwel zeker geen wiellager, zit helemaal geen speling op. Geluid is alleen aanwezig tijdens indraaien op een parkeerplaats, drempels in bochten nemen bij het optrekken met maximale stuurslag. Stuurgedrag is op hogere snelheden ook wat wazig.
[rquote=1918921&tid=63093&author=mantadevil]geloof na mij zeker 4/5
weet niet of dat na te trekken is ,mischien bij de rdw[/rquote]Da’s best veel gewissel geweest. Waarschijnlijk iedere keer in een opwelling gekocht, en daarna weer heel snel weg gebonjourd. Op zich wel te begrijpen in de staat zoals die was. Zag er mooi uit, maar werkelijk alles moest vervangen worden. Heb jij heb trouwens gelast of is dat na jou gebeurd? Scheelde een hoop ellende dat het allemaal al was gedaan :)
Zag gisteren (vrijdag) rond 6 uur schat ik, een grijze monza mij tegemoet komen op de paterswoldseweg in Groningen. Vertelde aan een vriendin van me die meereed dat de auto redelijk uniek is met nog +- 200 geregistreerde exemplaren, en op dat moment ziet zij die andere monza…..:D
[rquote=1918827&tid=137736&author=kywieman]nice :D
Als het allemaal mee zit rij ik morgen ook weer op LPG :D[/rquote]
Is het gelukt met het afsluiten van de benzine toestand? Zo niet dan kan ik wel een handje helpen. (niet dat ik een expert ben, maar het is me gelukt en werkt gewoon goed :afro )
Nog een update. Hij heeft nu APK tot mei 2012!
Vandaag nog even op de brug om de handrem wat strakker te zetten, hij remde alleen een heel klein beetje op de laatste klik.
En de koppeling afgesteld. Pedaal stond veel te hoog, waardoor dat irritante lampje de hele tijd ging branden.
Nog even wat leuke plaatjes:

Dit is weer een stuk leuker tanken dan toen ie alleen op benzine liep :)
RVS eind demper van onder gezien
En nog eentje.Heb zelf in een grijs verleden mijn telematica MBO diploma behaald en op de hanze in grun bij de electronica afdeling printplaten ontworpen/geetst. Zie het wel als een leuke uitdaging.In feite is het een print waarvan de koperbanen de vorm van het afleesbare info deel van het display volgt. In serie geschakelde SMD leds met wat weerstanden. Moeilijkste deel is het printplaat ontwerp. Misschien dat iemand hier al een ultiboard file heeft liggen?
[rquote=1918246&tid=146785&author=sebastiaankadettcabriogsi]staat me iets bij van 120 leds er in ipv 2 wil het al jaren
maar kan niemand vinden die het kan
ericjuh hier op het forum beweert het te kunnen maar die heeft niet al het gereedschap wat je daarvoor nodig schijnt te hebben.
als er iemand is die dit tegen betaling voor elkaar kan krijgen hoor ik het graag.[/rquote]
Belangrijkste is die printplaat. Zonder ontwerp moet je zelf iets in elkaar zetten. Heb zelf vroegah met ultiboard en ulticap gewerkt en daar kon je printplaten mee ontwerpen en vervolgens etsen. Heb alleen geen etsbak :(
[rquote=1918233&tid=146785&author=Oenatje]http://www.rotanes.de/html/kadette.html
kijk maar eens op die site hoe hij dat met leds heeft gedaan[/rquote]
Wow, dat is idd niet even klaar. Hij heeft zelf een custom made print in elkaar gezet en alles met SMD leds gedaan. Dat is wel een tijdje klooien.
Vandaag de LPG toestand goed aangesloten en het werkt zonder overdrijven echt perfect! Had geen zin om de schema’s er bij te pakken dus ik het de beide massa’s van de injectoren met een relais geschakeld + de draad bij de computer voor de brandstofpomp. Schakelen tussen beide resulteert in een klein schokje, en vervolgens gewoon weer karren.
Is er misschien nog een manier om de lhm wijd open te zetten zodra er op LPG gereden word? Dit ivm backfire risico. Zat zelf te denken aan een pin die de klep open drukt zodra je de LPG knop in drukt?
[rquote=1914842&tid=146369&author=mallemalle]die klep is iig een afsluiter
geen spanning, staatie dicht en laat geen gazz door
omvl verdampers hebben een basisafstelling voor nieuwe inbouw
en op vogels autogas kun je een documenten vinden voor fijnafstelling[/rquote]
Twijfelde er aan of dat de afluiter was omdat er nog een klep aan vast zat (in de audi waar die uit komt). Heb de documenten bekeken, moet alleen nog even aan de CO2 meting en dan definief goed afstellen!
Net eindje gereden en uitgerekend, hij rijd nu 1 op 4,6 met op de snelweg constant 140 (55 km snelweg).
Dat is toch redelijk normaal?
[rquote=1914657&tid=63093&author=mantadevil]1op2:o
dan klopt er toch iets niet [/rquote]Neuh idd. Verdamper wat armer afstellen helpt misschien wel wat. Op benzine loopt ie ongeveer 1 op 6/7. Alleen werkt die dagteller niet goed, dus achteraf via google maps bekijken hoeveel er is gereden :) Had jij daar ook al last van destijds?
[rquote=1914646&tid=146369&author=Ghanz]dus je wagen kreeg geen gas in je inlaat buis…[/rquote]
Klopt, alleen vraag ik me af of de klep op de foto open hoort te staan tijdens normaal rijden of juist niet. Op de oude AG verdamper was dit een choke, en bij deze weet ik het niet helemaal zeker….
Paar plaatjes geschoten vandaag:


Eerste ritje op gas. Alleen met 1 op 2 zie ik het voordeel nog niet echt :P
Nou, het werkt! Alleen niet helemaal goed volgens mij. Hij zuipt nu 1 op 2 op LPG, maar loopt wel mooi en geen backfire.
Na lang prutsen en geen resultaat de roodomcirkelde spoel van 12V voorzien, en de boel startte meteen. Nu is mijn vraag of dit nou de choke of een afsluitklep is? Als ik de spanning van deze spoel verwijder dan komt er helemaal geen gas meer en slaat de motor af.

Is dit nou een afsluitklep of een choke?staat bij gebr. Maris BV
Maris BV Autosloopbedrijf in Groningen, Gideonweg 7/A, 9723 BM
Staat als je binnen komt achter de grote loods.
-
AuteurBerichten