peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Monza start niet op LPG na inbouw #17924815

    Ah dat was in dit: viewtopic.php?f=18&t=116734&p=1544539&hilit=motronic+lpg#p1544539 topic. Mijn blok heeft geen lambda sonde, maar voor de rest lijkt het wel aardig op elkaar.

    In reactie op: Monza start niet op LPG na inbouw #17924814

    Ik kwam ergens een verhaal tegen op dit forum dat je bij motronic de injector stekkers moet aansluiten op een speciaal kastjevan Vogels om injectoren te simuleren tijdens het rijden op Lpg omdat anders het systeem in noodloop gaat. Weet niet of dit op gaat voor motronic 1.5?

    In reactie op: Welke kleur heeft pulsgever bij b senator boordcompu? #17889545

    Dit is echt apart. Heb nu 3 verschillende boordcomputers uit een A senators/monza’s. Ze hebben alle 3(!) een verschillend GM nummer. Dit is echt irritant.

    In reactie op: Lpg tank frame gaten opel monza #17893606

    @kywieman wrote:

    Heb ik laats ook gedaan bij mijn Senator. Frame er inleggen en gewoon op gevoel boren. (wel heel rustig)
    Liever 5 minuten langer dan een prop in een achterband zetten.
    Als je een trekhaak wilt plaatsen doe dat dan eerst.;)
    Mijn frame kwam uit een Commodore C maar past zonder aanpassingen in een Senator A1.5.

    Het was flink passen en meten met 2 man, maar het is gelukt!

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781664

    Zo veel dat het maar eens tijd word voor een project topicje…. Langs de weg gestaan met een kokende motor, en tot de conclusie gekomen dat de originele vinbak niet achter de radiator zit waardoor de fan de lucht wat rondslingert in de motorruimte maar niet door de radiator heen trekt :swear Was vandaag erg fijn met een half uur in de file staan…

    In reactie op: Welke kleur heeft pulsgever bij b senator boordcompu? #17889543

    @MonzaRon wrote:

    kijk hier even rond, miss vindt je hier iets

    >>>> http://www.senatorman.de/bordcomputer_OSB.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dank je! Nu kom ik er met mijn domme hoofd achter dat ik dus WEL een A2 boordcompu heb en geen B senator. Ik heb een exemplaar waarvan ik zeker weet dat ie uit een A2 Monza komt naast het exemplaar gehouden wat in de auto zit en aan de buitenkant zien ze er identiek uit. Dus blijkbaar zit er dus verschil tussen de boordcompu’s die opel heeft gebruikt in de A1.5/A2
    Kan helaas op de website geen layout vinden van de computers zoals gebruikt in de A1.5/A2 modellen :hmmz

    Zal morgen wel even een fototje schieten van beide exemplaren om mijn wazige betoog wat duidelijker te maken :)

    In reactie op: Welke kleur heeft pulsgever bij b senator boordcompu? #17889541

    Nog wat aanvullende info:

    Op de plek waar er bij een A2 monza/senator de blauw/rode draad achterin de compu zit zit er bij mij een zwarte draad.

    In reactie op: sr stuur kadett gelijk aan ascona? #17841862

    Ik weet dat een B ascona stuur wel op een monza past, vroeg me af of een c kadett ook gaat passen.

    In reactie op: binnenverlichting monza A1 werkt niet? #17923718

    Hebbes! was toch de zoemer. Deze is blijkbaar ook verantwoordelijk voor het hele licht schakel gebeuren!

    In reactie op: kent iemand dit potentiele project? #17915600

    Is wat anders geworden. A1.5 automaat uit 82 met een 30NE en daar komt een volledige GSE aankleding in.

    In reactie op: Benzine lucht bij veel gas geven monza #17822840

    En weer opgelost. Stukje rubber leiding dat vanaf de koper leiding naar de “ufo” druk regelaar gaat was helemaal zacht. Blijkt dit helemaal geen benzine leiding te zijn. Gelijk alles maar even gechecked en hier en daar wat gates brandstof leiding geplaatst. Met een beetje pech was het rubber helemaal weg gevreten en dan waren de problemen wat groter geweest ;)

    In reactie op: Benzine lucht bij veel gas geven monza #17822839

    Was ik nog even weer. Op het blok zit een C30NE injector rails, omdat ik dat oude systeem met de losse slangen wat link vond.

    Op deze injectie rails zit een vacuüm afsluitklep/drukregelaar vast geschroefd. De oude “ufo” vormige drukregelaar zit op de rechter aansluiting en een platter potje zit op de linker aansluiting.
    Volgens mij moet dit andersom zijn maar weet het niet zeker. Boven de aansluitingen zit een pot die op het vacuum is aangesloten en volgens mij is dit een drukregelaar. Kan iemand dit bevestigen?

    In reactie op: Motorruimte brand Monza #17823489

    Gevalletje poreuze benzine slangen bij de injectoren denk ik?

    In reactie op: rembooster a2 gezocht #17910343

    @GSE wrote:

    Jip je moet die steun omlassen,tussen schutbord en bekrachtiger,is goed te doen…

    Mijn broer heeft op zijn GSE met 24V:
    296mm schijven van een Senator B met bijbehorende klauwen en normale Monza A2 rembekrachtiger en hoofdremcilinder.

    Ik zelf had alles serie en vervolgens een Omega B hoofdremcilinder gemonteerd met bekrachtiger,toen remde de zaak al echt stukke harder als bij mijn broer met zijn 24V remmen,alleen dit was de schijven geen lang leven gegund die waren nl snel krom konde de hitte ontwikkeling niet goed aan,toen kwam een pakket uit Australie met deze inhoud:

    http://www.ebay.com.au/itm/330-MM-VB-VZ-HSV-TWIN-PISTON-GROUP-BIG-BRAKE-KIT-/140576895735?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20bb0932f7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Die schijven en blokken zitten der nu na 2 jaar nog op zonder 1 probleem,zelf aan de schijven is niet te zien dat ze ingelopen zijn..Na het plaatsen van die schijven en klauwen remde de handel alweer beter weer beter (die 330mm schijven en klauwen zijn gelijk aan de voor remmen van een Corvette C5 en sommige C6 modellen de klauwen zijn 100% gelijk en de schijven zijn bij een C5 en de eerste C6 corvette ook 330mm),nu wil ik achter de klauwen van voren plaatsen bij een A1 zit der een verbredings blokje tussen dat wil ik dertussen uit halen en dan de voorklauwen achter gebruiken..

    Ik heb ooit eens geprobeert en met 100km/h kan ik de zaak voor nog makkelijk laten blokkeren met een 1438kg zware Monza A1 met LPG..

    De kracht met remmen na mijn idee komt voor 2/3de uit de kracht die op de remblok komt,dwz rembekrachtiger bepaald voor 2/3de de vertraging de andere 1/3de is schijf en klauw maat en remblok materiaal,hrc heeft niet veel functie enkel de juiste hoeveelheid saus verplaatsen,des te meer te de beter..

    Dus over een maandje nieuwe klauwen en schijven begrijp ik uit jouw ervaring ;)

    In reactie op: gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems #17855193

    @Marius28 wrote:

    Hallo Peter777,
    Hoe is het afgelopen met je LPG problems? Is de spoel toch om de verdamper “aan” te zetten en idd geen chokespoel?
    Ik heb in mijn Monza precies hetzelfde geval, geen gasuitstroom als de spoel niet is bekrachtigd. Vandaag een specialist gebeld voor advies, die heeft voor soortgelijke auto’s met L-Jettronic en luchtweger veel ervaring. Hij sluit de achterkant van de OMVL verdamper aan op de gebogen dikke rubber luchtslang om de druk te vereffenen. Dan heb je geen mengstuk tussen luchtweger en filter nodig.
    De luchtweger heb je nodig om goed op benzine te kunnen rijden, deze stuurt de motor injectie aan via het management systeem.

    Heb je ook last van fireback ? Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan.

    Met de OMVL zo goed als geen backfire tot nu toe. Verdamper staat vrij rijk afgesteld, en de LHM heb ik er tussen gelaten. Schakelen tussen benzine en gas gaat nu ook probleemloos. De ontsteking was vrij rot (hal gever bij de rotor) en daarom ook af en toe geen fatsoenlijke vonk. Dit gaf dus behoorlijke backfire problemen op gas.

    In reactie op: rembooster a2 gezocht #17910341

    Vandaag gemonteerd (uit een MV6) en het is eigenlijk een vrij simpele klus. En het remt nu echt als de brandweer! Benieuwd hoe dat dan gaat met omega schijven/blokken :)


    Links de MV6 bekrachtiger en rechts de oude (die vol met oude remolie zat! :shock: )


    Hier moest ie komen

    En dit is zo’n trompet aansluiting. Hebben met een tooltje overal nieuwe “bolletjes” op geperst.

    In reactie op: Rob alias Opel4ever ! #17883836

    Als alles gaat zoals het moet dan zijn de spullen die door de weeks via de mail zijn besteld op maandag de deur uit. Hoe dan ook, hij zal je nooit bewust een poot uit draaien. Combineren met Assen zou ik zo zeggen. Kan eventueel zelf ook wel wat meenemen als we er moeten zijn. Kwam er vanmiddag achter dat het rijden wel heel erg link aan het worden is….. Tijd om de rubberen bushings te vervangen :swear

    In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861755

    Paar dagen geleden proefritje gemaakt in een A2 die in stad Groningen te koop staat. 30E automaat met volledige historie alleen had hij wat te veel rot. Maar de wagen reed (stuurde) veel directer en lichter. Tijdens rijden hoefde je niet constant te corrigeren. De wagen was voorzien van de standaard monza velgen misschien dat het daar mee te maken had.

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884248

    Gefeliciteerd! Altijd weer leuk, de hele auto uit elkaar slopen en dan blijkt het zoiets eenvoudigs te zijn :afro Zelf ook vaak genoeg gedaan.

    In reactie op: Rob alias Opel4ever ! #17883830

    Denk dat hij het gewoon druk heeft, en een “oplichter” is hij zeker niet. Lekker op zaterdag er heen kachelen tussen 10 en 17 en je hebt je onderdelen. Kun je gelijk genieten van het Groningse landschap ;)

    In reactie op: Leuke Ascona op MP #17889388

    voor minder heb je het origineel met corvette blokje er in http://link.marktplaats.nl/430587181″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Doe het dan meteen goed zou ik zeggen :afro

    In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861753

    @GSE wrote:

    Komt zeker niet door de stabistang rubbers,een A2 heeft een ander systeem en die hebben precies hetzelfde..

    Na mijn idee komt het door het stuursysteem,de Australische Commodore,s zijn 100% hetzelfde kwa alles (op stuur aan de andere kant na) en hebben een ander stuur systeem en die maken dat gekloek niet,enkel de europese auto,s dus ligt het na mijn idee aan het stuur systeem…

    Veerpoten enz zijn identiek..

    Maar wazig rijgedrag kan toch wel door de rubbers worden veroorzaakt? Dat gekloenk valt mee te leven maar het zeverige op de snelweg is wat gevaarlijk :shock:

    In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861749

    Ik vind die stabistang ook zo ver door het rubber heen gedrukt. Of hoort dit zo? In ieder geval ziet het er vrij uitgedroogd uit. Lijkt mij de meest voor de hand liggende om te vervangen. Fuseekogel kan ik daarna wel eens checken :)

    In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861746

    Wazig weggedrag rechtuit zou wel eens met slecht uitgelijnde wielen te maken kunnen hebben, of dat de rubbers van de stab. stang oud en verdroogd zijn en dus ruimte hebben.

    Eeeeh, zoiets als dit misschien? Deze rubbers hangen links en rechts aan de stabilisator stang:


    links


    rechts

    In reactie op: Cruise-control probleem Monze GSE #17887153

    http://www.senator-monza.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heb even voor je rond gekeken maar mijn duits is niet zo best. Even checken of de LHM bij je computer hoort. Zoals ik zelf heb ondervonden is mixen van onderdeel nummers niet altijd een succes ook al passen de connectoren wel. :cry

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 738)