Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@voederbiet wrote:
er zit verschil in homokineet koppen van peugeotjes,

dus daar zou het probleem kunnen zitten
Tering! Dat verschil is echt groot…. Zal straks eens de oude en nieuwe assen naast elkaar houden. Heb trouwens inmiddels voor 5 tientjes 2 nieuwe wiellagers gehaald. Eens kijken hoever ik kom zonder pers. Anders maar wachten tot dinsdag.
Zoveel dat ik er niet 5 minuten mee in een afgesloten garage en draaiende motor mee wil staan :D
Een gele kadett city gespot aan de meeuwerderweg in Groningen afgelopen zondag!
Blokje recent in omgeving Groningen aangeschaft? :afro
18 januari 2012 om 19:56 In reactie op: binnendiameter hulp pitmanarm lager monza/senator? #17977391@Boskje wrote:
ik heb hem voor mijn rekord bij opel4ever vandaan.
Is het zelfde als van een monza en senator. Het lager los kost er een tientje volgens mij,Die heeft ze op dit moment even niet meer in huis :swear Maar de constructie zelf is al niet zo heel erg best. Staal dat over staal glijd zonder een lager oid. Dat moet toch beter kunnen lijkt me.
18 januari 2012 om 13:41 In reactie op: binnendiameter hulp pitmanarm lager monza/senator? #17977389@charlois187 wrote:
bij mij zat er bij de keuring wat speling op….deze werd vervangen zonder problemen….de automaterialenzaak had ze nog liggen.
Waar heb je hem weg gehaald? Bij de brezan oid?
@frankycmdr wrote:
Hmm balen, dat wordt vervangen dus :swear
ia dit veel werk? waar moet je op letten? die spanner? is die lastig?Heb het zelf recent ook gedaan, maar dan met een verwijderde kop. Met de kop er op gaat het volgens mij als volgt:
Maak nokkenas tandwiel los en laat deze rusten op het plaatje en zeker deze met 2 tieraps. Om tandwiel los te krijgen moet je de 3 boutjes van het kapje (voorkant blok in de kop) losdraaien en vervolgens het tandwiel losmaken. Onder dit tandwiel zit een plaatje waar die op kan rusten. Deze GOED vastzetten op dit plaatje anders loop je kans op verspringen van de ketting.
Schroef nu de waterpomp er af, doe dit met beleid en stook de boutjes warm aangezien deze met lock tight vast zitten. Doe je dit niet dan breken ze zo af.
Maak nu alle bouten los waarmee het distributie huis vast zit aan het blok. Denk vooral ook aan de bout die ACHTER de waterpomp zit. Distributie huis nog wel laten zitten ivm kettingspanner.
Maak nu voor een deel je carterpan aan de voorzijde los, zodat deze kan zakken aan de voorkant.
Maak nu je kettingspanner los (zit in de linker zijde van je distributiehuis)
Wrik met BELEID het distributie huis los. Het kan zijn dat er een hoop pakkingsmeuk tussen zit waardoor de boel aardig vast kan zitten. Als je denkt een breekijzer nodig te hebben, check dan of je echt ALLE boutjes van het distributiehuis hebt los gedraaid.
Nu kan je bij de ketting geleiders en kan je de boel vervangen.
In elkaar zetten in omgekeerde volgorde, en let er op dat je nieuwe pakkingen gebruikt voor het distributiehuis en de waterpomp. Gebruik ook vloeibare pakking om de ruimte tussen het carter en distributiehuis goed dicht te krijgen.
suc6!
Ps, ik heb eventueel nog wel pakkingkjes liggen voor het distributiehuis….
@frankycmdr wrote:
Hoi,
heb ik weer, haal ik mijn ontsteking eruit om iemand te helpen, wil ik m weer terugzetten,gaat niet,
wat denk je, ligt de distributie-geleider ( rechts, links zit spanner )in twee stukken onderin het motorblok.
nou weet ik niet of dit al was of dat ik dit veroozaakt heb.
Zou het kwaad kunnen om te starten? volgens mij verandert er niets aan je timing, wel kans dat ie gaat klapperen.
maar ik weet het niet zeker.
heeft iemand hier ervaring mee? :(alvast bedankt
Zou de gok niet wagen. Wat voor auto is het eigenlijk? Bij een in de lengte geplaatste 6 cilinder vond ik het niet heel erg moeilijk om te vervangen, is alleen wel een dag werk (vvor een niet monteur ;))
@GSE wrote:
Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb….
Heb je misschien een foto?
Ben zelf benieuwt hoe een serie E36 veer uitziet op een Monza
Ik heb alleen de mantzels achter gemonteerd de voorkant van de auto is nog helemaal kaal, geen blok/bak en geen ophanging. Ga eerst de veerpoot koepels nog lassen en dan boel weer in elkaar zetten :) . Gaat nog wel een maandje duren vrees ik ;)
Heb zelf op 2 monza’s gas gezet, en een OMVL super is een probleemloos apparaat. Sterker nog, 1 van de 2 kwam uit een audi 80 5 cilinder en was 2 jaar gebruikt en dat het nog steeds prima. Backfire klep is wel aan te raden. Heb vrijwel nooit een backfire, maar het zou zonde zijn als je LHM kaduuk gaat. Gasinjectie is natuurlijk nog leuker en geen backfires…
@Astra 1.4 NZ wrote:
gaat er nooit komen dacht ik wel..
gm wil daar niet in investerenDat is toch raar, want in de VS zijn de oude muscle cars ook in een nieuw jasje gestoken (met stok oude starre achterassen om de kosten te drukken) maar die auto’s verkopen echt prima. Als opel deze auto uitbrengt gaat dat echt een hit worden, en kan GM er aardig wat mee verdienen.
Ik vrees nu het ergste qua drempels voor mijn monza :) Maar staat goed! Als je de zomer wielen er onder gooit dan is het helemaal strak! (Die winter gaat echt niet meer komen)
29 december 2011 om 02:03 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938665@kiyamizio wrote:
Heb je er wat aan gehad
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
Zeker, en nu mijn eigen bak uit elkaar slopen en kijken wat er nu precies aan puin ligt. In elk geval is het een handige tekening om de boel weer aan elkaar te krijgen. Maar moet eerst de veerpoten nog lassen en dan kan het blok er e.d en vervolgens APK. Daarna ga ik een de 240 uit elkaar trekken. Tot die tijd lekker met de 4 traps rond cruisen :afro
26 december 2011 om 13:07 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938662@kiyamizio wrote:
Met een beetje technisch inzicht valt het wel mee.
Ik heb een hele wp handboek van getrag zal ff kijken vanavond. Staat ook hoe je synchromesh vervangSent from my GT-I9001 using Tapatalk
Te gek, een goede voorbereiding scheelt vaak een hoop ellende tijdens demonteren.
26 december 2011 om 00:30 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938660@Ghanz wrote:
:thumb
en succes dan maar :thumbup
en posten hè, die :kewlpics
Komt goed! Hoe meer foto’s en uitleg hoe groter de kennisdatabase wordt :)
25 december 2011 om 23:57 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938658Hebbes!
exploded view voor de 240 en 265:
http://www.megaupload.com/?d=86KVHP1A” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 december 2011 om 21:11 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938656@rekordherm wrote:
einde bak zou ik zeggen heb het zelfde gehad begint normaal in de versnellingen die je meest gebruikt en als laatste in de vierde omdat deze direct is is waarschijndelijk een lager schade uitbouwen en een andere bak monteren.
Maar als het een lager is dan moet ie wel te vervangen zijn toch? :) Reparatie heeft geen haast wil zelf wel een poging wagen. Heeft iemand een exploded view tekening van de bak?
24 december 2011 om 17:30 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938654Olie niveau is op peil. ongeveer 1500km terug ververst met deze http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/seg_aut/krgo/91/wegverkeer/kroon-oil-transmissie-olien/syngear-75w90/” onclick=”window.open(this.href);return false; olie.
Terwijl de bak onder de auto hing gevuld tot vlak onder het vulgat….Na het gehobby van vandaag even een plaatje geschoten van de 3 veren naast elkaar:

Links een GSE veer, midden een E36 318I veer, en rechts een originele A2 monza/senator veer.
Die GSE veer is 1,5 cm korter dan de bmw en standaard A2 veer.
Echter heeft de BMW veer 5 windingen en de GSE en A2 veer 6 windingen.
Hoop echt dat die BMW spiralen flink inzakken, anders moet de boel er weer onder weg :afro
En wat geeft een beter weg gedrag, gasdempers of olie schokdempers? Kan nog kiezen voordat ik de boel er onder zet.
21 december 2011 om 15:31 In reactie op: Past een Aw03-71L 4 traps automaat achter een 24V? #17962027Mooi dan hen ik dat gehannes met een handbak en vliegwiel ook niet. Inbouw is dan toch volgens c30ne principe? Dynamo verplaatsen kabelboom overzetten en stabistang verlagen?
Net voor een schappelijk prijsje 2 standaard e36 veren gehaald. Zo op her eerste gezicht zijn ze vrij hoog. Maar misschien zijn ze een stik minder stug. Morgen maar eens kijken naar het resultaat.

Die 2 zwarte veren zijn E36 veren die onder een 318I vandaan komen. Vind ze wel vrij hoog? Of zakken ze behoorlijk ver in?
Zullen de standaard E36 voorveren de monza verlagen, of blijft de hoogte gelijk?
@tweetyk25 wrote:
@manta dre wrote:
hoeveel heb jij je monza/senator verlaagt?
en met wat voor veren

hij moet een stukje omlaagdas wel geinig zeg wat manta dre heeft heb ik ook alleen omgekeert.
dus jij wil om laag en ik omhoog alleen wil ik achter omhoog.
ik heb ook van die mantzels veren achter erop das voor mijn te laag ivm met trekhaak ik wil dus orig,veren of wat ik hoorde e36 veren die passen ook??
wat is nu wijsheid orig,veren van monza of anderen veren.
ik heb bijna de zelfde monza als manta dre dus dre kijk maar hoe die eruit ziet als er 1 mantzel verlagings set eronder zit.

als ik met deze set verlaging gewoon rond rijd loopt er niks aan ook niet met drempels behalve met die greppels of vieze geulen,maar omdat ik 1 trekhaak heb wil ik achter liever omhoog gaan dus als iemand wil ruilen met zijn goeie achter veren tegen de mijne van mantzel stuur dan maar een PM.
ik rij met 14 inch velgjes rond 195/70/14.
:thumbupJe hebt PM :afro
complete 4 traps automaat aangeschaft voor mijn monza projectje en een LE-jetronic injectie systeem. Gisteren de rekord E2 diesel met een waslijst aan afkeurpunten meegekregen van de keurmeester. Morgen gaat flink aanpoten worden!
@ckad wrote:
Alles is natuurlijk pas te maken. Wil je niet teveel aanpassen gebruik dan een versnellingsbak van een CIH blok.
Heb je misschien ook een lijstje met welke bakken dat zijn? En onder zelke auto’s ze vandaan komen?
Naar wat ik weet heb je dus de getrag 240 en 265 welke zijn gebruikt in de A2 monza’s en senators en zijn gemakkelijk in een monza in te bouwen
En die R serie bakken? Waar komt dat onder weg, en welke varianten heb je daarin?
-
AuteurBerichten