Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@frankky wrote:
hallo
ik rij een senator .3.0
automaat 4 traps .
hier aan zit een staalkabel welke met gas geven ook word aan getrokken ,
mijn vraag .
waarvoor is deze , en hoe moet je die afstellen .mvg frank m
Dat is de kick-down kabel. Deze zorgt er voor dat de automaat 1 versnelling terug gaat bij vol gas geven. Handig bij inhalen en zo. Afstelling staat wel ergens op het forum. Heb je een A of een B senator?
Kwam vandaag mijn oude trouwe Rekord tegen op de Bronholmstraat in groningen rond een uur of 5 ’s middags :D

Blij dat ie nog rijdt!
Kun je gelijk zien wat de staat van de tank is aan de bovenkant :jerry
YES! Zat er al op te wachten :)
@hanskadett wrote:
heren een kennis van mij wil zich een commodore halen uit 1979 een 2.5s
zijn er punten waar ik op letten moet.
en kan het kloppen dat hier een zenith carb. op zit die lastig af te stellen isOm te beginnen zou ik letten op roest. Veerpoot bevestiging onder de motorkap en check ook de onderzijde bij de veerpoot zelf. Aan de binnenzijde achter de paneeltjes om te kijken of de afwatering vanaf de parafan niet naar binnen is doorgerot. Kokerbalken voor en achterzijde. Check of de vulpijp benzinetank nog heel is (even het rubber achter de tankdop opzij wippen). reservewielbak. Eigenlijk alles waar vocht in kan blijven hangen. Technisch gezien valt alles wel op te lossen, maar met goed laswerk ben je wel een tijdje zoet….
Maximale formaat binnenland 0-10 kg: 100 x 50 x 50 cm 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm
Pakketkosten
Gewicht t/m 2 kg ** 2 kg 5 kg 10 kg 20 kg 30 kg
NL € 6,75 € 6,75 € 6,75 € 12,40 € 12,40
Is nog te overzien ;)
Hoppa!
http://link.marktplaats.nl/645436265″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij de veerpoten was het helemaal drama. Dat ding is misschien 500 waard. Bak, blok en wat staalprijs. Komt bij dat het geen GSE is want het interieur is gewoon standaard…
@Freestyler wrote:
Ik zeg, een grote bom op het binnenhof.
Als we alle oldtimers op LPG 1 maart daar parkeren komt het al aardig in de buurt :D
Van Monza naar oud ijzerprijs :P Naja, als het zover is dan zien we het wel weer. Als het echt moet sloop ik de lpg installatie er uit en gebruik hem alleen nog voor de pret ritjes. Alleen zuipt dat ding zo veel :(
JA! Hebben! :D :D :D Ik krijg dat klereding niet fatsoenlijk aan de loop. Injectie pakket al klaar liggen, maar liever hou ik de boel origineel (en ik heb geen retourleiding op mijn tank)
Kan je hem sturen naar pvdlinde666@hotmail.com?
Alvast bedankt!
@Toronado wrote:
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van xenon in zijn monza?
Voornamelijk de A1Groeten Jurian
Jup. Lichtbeeld was erg slecht zodat ik elke tegenligger verblindde. lampen helemaal naar beneden gedraaid, toen werd het wat minder maar had als gevolg dat ik minder zag dan met normale H4 lampen. Heb er nu bluevisions in en dat werkt prima. Witter licht, fatsoenlijk lichtbeeld.
Dat is een erg bruut apparaat!
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
@astraTD wrote:
Dus miss gaat me droom toch nog door een echte W124 300TDT station :wub :wub
:jerry :jerry :jerry
Het zijn helaas wel erg goede wagens. Heb een keer in een normale W124 6 cilinder gereden, en dat rijd gewoon als een koning. En die krengen waren helemaal na de facelift hun tijd ver vooruit. Maar vanaf halverwege jaren 90 is het merk met de ster aardig weg gezakt…. Hoe dan ook, feit dat die dingen de markt hebben verziekt door de grote getalen waarmee ze worden ingevoerd zegt wel wat over de kwaliteit. Het percentage oude 5 serie diesels en helaas ook opeltjes ligt een stuk lager.
Het ligt niet aan de W124, het ligt aan de paupers die geen liefde voor de machine hebben en gewoon belastingvrij willen kachelen zonder hun klauwen vies te maken.
30 oktober 2012 om 18:00 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991208Hmm, dan wel allemaal op LPG lijkt me. Een 1000tal walmende benzine zuipende sloepen bereikt denk ik niet echt het gewenste resultaat ben ik bang. En alleen Hollandse kentekens :)
Is een idee inderdaad. Maar als je een jaar lang iedere keer tussen je dagelijkse dingen al je tijd in zo’n auto stopt en je leest dit dan ben je wel goed flauw kan ik je verzekeren. Voor mij is het geen goedkoop belasting ontduik apparaat maar puur hobby waar alle weinige centen die ik over heb in gaan. En door die gallige mercedes import figuren die het geen flikker uitmaakt waar ze in rijden zolang het maar belasting vrij is, zijn wij liefhebbers de sjaak. Onder het mom van “milieu” word de volledige regeling zoals ie er nu is van tafel geveegd. Maargoed, het moet nog door de 1e kamer en ik hoop dat er nog ingegrepen kan worden.
Met z’n allen in de oldtimer opel richting Den Haag? Zou een leuke meeting zijn met aardig wat pers denk ik :jerry
De injector rail is afkomstig van een C30NE blok uit een B senator, en ik begrijp dat je een C30NE hebt dus je kan ze er gewoon opschroeven.
Standaard werken de injectoren van een C30NE op 12V. Aangezien je gele injectoren hebt is het geheel dus “plug en play”. Heb bij een L-jetronic systeen (dus met voorschakel weerstanden) de weerstanden er ooit tussen uit gehaald en daar een C30NE rail opgezet. Werkte prima.
Enige reden dan de grijze injectoren voorschakel weerstanden nodig hebben is omdat deze op 6 volt werken.
C30NE injectoren zijn ook grijs maar werken wel degelijk op 12 volt!
@kywieman wrote:
Ja Peter die wou ik graag zelf voor mijn Senator gebruiken.:P
Jij hebt toch een R25 bak in je Monza liggen.
Bevalt dat goed?
Ben ook van plan een R25 in mij Senator te lepelen.Naast het inkorten van de aandrijfas zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Schakelstang bijv.?Aaah, jammer. Maar een R25 werkt best lekker in de monza. Enige irritante is de aandrijfas, deze zit met een kraaiepoot bevestiging vast. Maar de R25 kwam uit een A1 senator dus al het werk was al gedaan. Pook e.d. past gewoon zonder problemen in het gat van de tunnel zonder aanpassingen. Naar mijn idee kan de bak meer hebben, echter is het schakelen wat hakeriger dan bij een 240. Getrag is wat smeuïger. Oh ja, de achteruit zit op een andere plek.
Ga je trouwens blok en bak overzetten? Of alleen de bak?
Schokbrekers en veren achter? Weet niet in wat voor staat ze zijn. Als de schokbrekers nog behoorlijk weerstand geven dan heb ik wel belang bij zo’n setje.
12 oktober 2012 om 18:34 In reactie op: Welke motoren passen er zonder teveel moeite in n rekord e2? #17526721Een C30NE! wel even de ophanging verzwaren, maar dan heb je ook wat ;)
@shihaiai wrote:
Technisch en Carroserie, is zelfs deze Dikke Caravan CDX een GOEDE!! stap achteruit hoor..
Als ik zie wat deze Meer aan plekjes etc heeft tov mijn 1996 sedan (voornamelijk roestpuntjes etc) dan vind ik dat voor een 3 jaar jonger exemplaar best tegenvallen.
With so abounding choices, it may be difficult to accept alone one item! And who know? Maybe you’ll yield up skateboarding just for the adventitious to abrasion a brace of these colourful kicks!vans shoes for boysis alone one of several brands of casual/sport shoes you’ll acquisition cat-and-mouse for you at “Totally Shoes”. They aswell backpack absolutely a alternative of accepted brands including Converse, Skechers, New Balance and abounding others
pen was either dipped, as you may accept apparent it done in earlier themed movies or the pen was abounding by a plunger mechanism.There absolutely is added than one way to bushing a monte blanc pens and what blazon of pen it is absolutely determines how it will be filled. In the ancient canicule of autograph pen accomplishment and usage, continued above-mentioned to the appearance of the brawl point pen, it was a basal ink able-bodied that was used.De kilometerstanden ontlopen elkaar niet zovee
??? Ik snap hem niet?
Maargoed, volgens mij heb ik nog ergens wat in de rommeldoos liggen. Had een 240 maar deze begon te schrapen, en nu zit er een R25 onder.
@hans-rekord-e wrote:
we zijn best lang bezig geweest met ontluchten en minimaal een halve liter er door heen gejaagd ,maar wat ik vreemd vind is dat ik remdruk kwijt raak als de motor loopt en weer terug heb als ik de motor uitzet
Trek vor de grap eens de vacuumslang uit je bekrachtiger en ga met een strookje papier in het gat. Als er veel olie in zit is je hoofdremcilinder gaar. Zoek er 1 van een B omega mv6 en je wil nooit meer terug :)
@GSE wrote:
Ik snap niet dat je:
Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.
Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!
Als je echts iets wil is het toch niet zo moeilijk om er gewoon even aan te waaien? Hij werd gewoon gek van de vele domme vragen, website was duidelijk zat en voor hem is het gewoon liefhebberij naast zijn werk. Kan me de actie op zich ook wel voorstellen als ik zijn kant van het verhaal hoor. Vanwege omstandigheden er al een tijdje niet meer geweest, maar ik zal er a.s zaterdag weer eens even aanwippen. En van de kant van arta parts snap ik de levrtijd van 2/3 weken ook wel want je gaat als ondernemer niet 50 euro aan diesel verstoken voor een stukkie plaatwerk van 2 tientjes. Je wacht gewoon af tot er een redelijke order is verzameld en dan haal je het uit rob zijn magazijn simpel zat. Handel is handel, en je moet geen dief van je eigen beurs zijn.
-
AuteurBerichten