peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Rekord A 1964 #18359510

    [quote quote=18359499]Bedankt voor de link! De uitvoering zoals ik die heb is blijkbaar ook echt zo geleverd. Blok is hetzelfde als de P1 en P2. Ga komende dagen wel even verder met de demontage.[/quote]

    Dan werk ik wel om dat gebeuren heen. Is dan denk ik wel lastig om de krukas te verwijderen. Dat blok heeft tig jaar niet gelopen en leek mij wel handig om alles bij langs te gaan. De eigenaar van opel classic parts drukte mij ook op het hart om hem NIET te verwijderen.

    Heb je bij de olympia het blokje ook uit elkaar getrokken? Zag dat een motorset wel aan de prijs was maar niet onbetaalbaar duur.

    Ik heb voor de rest alles dubbel in de kofferbak, dus ik denk dat (mits het blokje loopt) het qua kosten wel binnen de perken valt te houden.

    In reactie op: Opel Rekord A 1964 #18359499

    Bedankt voor de link! De uitvoering zoals ik die heb is blijkbaar ook echt zo geleverd.

    Blok is hetzelfde als de P1 en P2. Ga komende dagen wel even verder met de demontage.

    In reactie op: trillen versnellingspook monza #18346760

    Baksteunrubber vervangen met een vers exemplaar (naja goede tweedehands) en dat maakt helaas weinig uit. Motorsteunrubbers moet ik nog proberen. Ik gok (en hoop) dat het toplager er scheef in zit. Dit ging bij het intikken in de krukas niet helemaal zoals het zou moeten, zat een tikje scheef. Moet het toplager zo ver mogelijk in de krukas?

    In reactie op: Vraagje werkplaatsboek Monza / senator A #18346753

    Ik heb me helemaal scheel gescrolled door alle pdfjes die ik heb maar er staat helemaal niks in over aanhaalmomenten… De meest lullige dingen staan er in omschreven maar dit soort zaken dan weer niet. Alsof er een bijlage mist oid.

    In reactie op: Vraagje werkplaatsboek Monza / senator A #18346671

    het is allemaal wat lastiger dan simpelweg op moment aandraaien…. Maar misschien heb je er wat aan.

    https://drive.google.com/file/d/0B1Fwzjjppq1Ldm9sUVoyLWZlYW8/view?usp=sharing

    In reactie op: trillen versnellingspook monza #18346522

    Merk nu dat ie ook bij lage snelheden trilt. Dus optrekken in de 1 en dan rond de 3000 rpm doorschakelen is een trilling in de pook. Dit zet ook door in de andere versnellingen rond dat toerental bij schakelen. Vandaag bakolie ververst en dat is een groot verschil, ding schakelt nu als een mes door de boter.

    Bij stilstand in de vrij en dan motor op 3000rpm laten komen resulteert ook in getril. Begin nu haast te denken dat het vliegwiel niet helemaal in balans is.

    Voor de blokwissel was er geen getril en daarna wel. Worden krukas en vliegwiel in de fabriek op elkaar afgestemd oid? Voor de rest is alles gelijk gebleven :unsure:

    Positieve kant van het verhaal, na 200km met nieuwe blok kan ik wel zeggen dat dit motortechnisch een vooruitgang is. Stationair stabieler, hogere en constantere oliedruk en stationair loopt het allemaal wat minder bokkig. Qua trekkracht was de oude motor gevoelsmatig iets vlotter, maar dat mag de pret niet drukken.

    In reactie op: olie verbruik opel astra h 2004 1.6 16v (z1.6xep) #18345847

    X16XEL verbruikt dat standaard. Sommige ecotec blokken heb ik qua ontwerp nooit helemaal begrepen…

    In reactie op: remmen e2 #18345785

    Hou er wel rekening mee dat de schijven niet zo van die grotere remdruk houden. Heb in mijn gse de rembooster vervangen met een B omega exemplaar. Remt goed, zeer goed zelfs helaas moet ik de schijven weer laten vlakken. Mooiste is dan eigenlijk ook grotere schijven en klauwen…

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18345344

    Beste is om met een blitzpistool de onsteking op tijd te zetten, en de carburateur met behulp van een CO apparaat af te stellen. Heb dan zelf injectie op de 6 cilinder en zat ook te klooien met koppel. Stationair is die wat rommelig. Echter op toeren gaat ie als een speer en de bougies zijn mooi koffiebruin. Zet je de onsteking te ver terug zal hij wat feller op gas reageren, maar bij vol gas gaat de vervroeging van de ontsteking werken en dan gaat ie (bij mij tenminste) bokken. Zet je hem te laat loopt hij stationair wat rustiger maar is ie niet vooruit te branden. Ik heb maar de fabrieks afstelling aangehouden.

    In reactie op: distributietiming cih #18343999

    Duidelijk :) Heb de boel nu goed staan, stationair beter. Trekt goed op en vooral door. Helaas nog steeds zo nu en dan een plofje met name als de motor warm is en de lambda zijn werk goed doet. Zodra de boordcompu 1,6 l/h aangeeft dan hikt ie soms. Laatst op bezoek bij mede opelaar om NOG een blokje op te halen (ja kan niet genoeg onderdelen hebben ;) ) en die vond het blok juist erg mooi lopen. Ik zal wel een miereneuker zijn :smiley-car: Maargoed, ben nu bezig om het oude blokje van GSE (die met die V8) helemaal op te piepen als in brandschoon te maken en hang die er in. Ben benieuwd!

    In reactie op: Wat zijn de beste motoren op LPG? #18343688

    Een oude 4 cilinder rekord met CIH blok. Onverwoestbaar op gas, spreek uit ervaring met de 6 cilinders :happy02: :happy02: :happy02:

    In reactie op: Monza V8 #18343312

    Wauw! Dat is erg bruut. Erg benieuwd hoe dat rijdt :) Uitlaatje er ook al onder, of is de cherrybomb style?

    In reactie op: juiste afstelling distributieketting cih #18343186

    Hier zit ik dus ook mee te klooien. Mijn 3.0NE heeft geen markering op het vliegwiel. Volgens het ascona handboek (die cih’s zijn aan de voorzijde toch allemaal gelijk) Moet de spie van de krukas loodrecht omhoog staan en de boring in nokkenastandwiel tegenover die inkeping. En de ketting moet aan de rechterzijde strak staan (langs de lange geleider).

    Had hem in eerste instantie dus op krukaspulley en nokkenas afgesteld maar dan staat de boel 5 graden (pak hem beet 1 cm) verkeerd. Rijdt voor de rest prima, alleen stationair erg rommelig…

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18342781

    Met dank aan Ben (GSE) een c30NE met kleine klepjes geregeld. Zeer frisse motor uit een nog frissere monza. Het gedamp is iig geen koelvloeistof! Heb er nou wel een paar lange ritten op zitten, en verbruikt niks.

    Blijft over te rijk mengsel (en hij meurt aardig naar benzine). Ga alle elektro componenten van het “nieuwe” blokje overbouwen naar mijn eigen blok. Is het dan goed, dan eens pin pointen welk component moeilijk doet.

    Doet ie dan nog steeds moeilijk dan hengst ik mijn nieuwe motor er compleet in.

    In reactie op: Monza V8 #18342694

    Wat die bekrachtiger betreft, ik heb hem er precies zo in dat ie echt *net* niet de dome raakt. Heb een beugel gefabriceerd waarmee ik de HRC langer maak en op de originele manier ook aan de achterzijde kan bevestigen. Die rembooster bewoog me zowiezo al te veel zonder extra bevestiging in de motorruimte. Zit nu muurvast net als origineel, en past pcies. Maar moet nog niet te vroeg juichen, ding moet nog ontlucht worden :/

    In reactie op: Monza V8 #18342680

    Ja echt top dat ie nu onder een kappie zit. Benieuwd hoe dat gaat klinken en vooral rijden :)

    In reactie op: Monza V8 #18342647

    Dat ziet erg erg dik uit! Wat een zee aan ruimte heb je trouwens tussen blok en radiator! Das makkelijk onderhoud plegen :) Misschien een domme vraag, maar waar gaat de accu komen?

    Mwaha! eeh ja.

    Ok, trek rommel uit volvo en saab en pleur in Opel. The end. ;)

    In reactie op: Monza V8 #18342471

    Je bent er bijna :P Daarna is het rommel aansluiten en gaan! Maar de toleranties zijn echt miniem….

    In reactie op: Senator A2 cosmetische aandacht en motor upgrade #18342337

    Gaaf project, en idd de striping doortrekken!

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18341749

    U heeft een PM :)

    In reactie op: Monza V8 #18341678

    Go Ben! Dit gaat je lukken. Dat blok staat al een aardig tijdje te trappelen om de monza aan te drijven :)

    In reactie op: Schommelen toerental bij stationair 3.0NE #18341651

    Na alle sensoren mbt ontsteking en kvs te hebben doorgemeten kwam ik tot de conclusie (nou, mijn mede sleutelaar) dat de stappenmotor simpelweg valse lucht trekt. Deze vervangen en het is al weer wat beter. Nu nog een nieuwe lambdasonde er in, want de oude gaf van alles door behalve de juiste waarden…

    In reactie op: Senator A2 cosmetische aandacht en motor upgrade #18341380

    Wauw, dat ziet er echt gaaf uit :)

    In reactie op: Kleuren/pinout 3 draads lambdasonde #18341142

    Opgelost. Doorgemeten tot aan de stekker van de computer. A en B zijn de verwarmingsdraden (wit en bruin) en de overige witte is het lambda signaal. Daarnaast zat er te veel weerstand tussen de uitlaat en massa. Draadeindje aan de uitlaat gelast en hier een draad opgezet en vastgeknoopt aan de carrosserie. Helaas springt het lambda voltage naar -350mV wat betekend dat de lambda sonde gaar is. Blijkbaar krijgt de behuizing geen goede toevoer van buitenlucht. negatief voltage betekend dat er in de uitlaat meer zuurstof bevind dan buiten de uitlaat. Verbruik op de boardcomputer schiet ook omhoog als ik de lambda aansluit.

    Hoe dan ook, de aansluiting klopt nu eindelijk. volgende week maar eens een originele bosch gaan scoren.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 738)