peter777

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 738)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Monza Gse #18266041

    Hmmm, jammer dat ik geen foto’s heb genomen bij het uit elkaar trekken van mijn GSE. Hij komt iig rechtsvoor (bijrijderskant) en zit opgesloten in een plastic behuizing. Aan deze behuizing zit weer een tunnel die naar de bumper loopt. In de kokerbalk zitten volgens mij de boutgaten.

    Maar een aardige rotconstructie, helemaal omdat bij mij de boel aardig vastgerot zat…

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262646

    Kom ik vandaag op de sloop, zie ik daar een astra F sport X16XEL in het rood staan! Ik dacht “mooi, even een paar dingetjes er af halen!”

    Helaas, bestuurdersspiegel ook kaduuk (klapte niet goed meer terug, denk scharnier gebroken oid) en ook wederom een defecte achterbank vergrendeling bijrijderskant.

    Ben toen eens gaan verder zoeken, maar bij alle fjes geen enkele hele bestuurderskant spiegel. Begin haast te denken dat het een euvel van die dingen is :afro

    Maargoed, nog steeds wachtende op de nieuwe papieren want de oude waren foetsie vanwege de lange stalling. Beetje een gedoe maar de oude te naam gestelde moet de nieuwe papieren(pasje)/meldcode ontvangen, dan keuren (op schorsing naam oude eigenaar) en dan eenmaal goedgekeurd overschrijven.

    In reactie op: Aanschaf b2 wel of niet doen? #18171947

    Prachtig topic! Is deze omega wat? Hmm, ik ga voor nog exotischer een 156! Vervolgens een 166 die maar weg daarna, hmmm laat ik een saab cabrio nemen, ach toch niet leuk en ook weer weg, gare renault er tussen door om vervolgens te eindigen bij een Velsatis :afro

    Ik gok dat je volgende wagen een C6 gaat worden ;)

    In ieder geval vind ik je auto keuzes zeer intrigerend en vooral aangeschaft vanuit gevoel en minder uit de standaard praktische oogpunten. Bedoel, de Velsatis vond ik als concept zeer gedurfd toen ie uit kwam (samen met de advantime) en dat zijn nu liefhebbers auto’s geworden die worden gereden door mensen die geen 13 in een dozijn willen rijden. Love it or hate it maar bijzonder is het wel!

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262643

    Vandaag andere einddemper er onder geschroefd. Blijkt van het oude type astra te zijn met zo’n beugel ipv 3 ophangpennen. Maargoed, voor 33 euro moet ik niet klagen.

    Uitlaat weer lekker stil, maar toch hoorde ik nog wat gefruttel aan de voorzijde. Blijkt dat de flens van de voorpijp naar de kat bijna is weggerot. Dit zijn 2 flensen met 2 veertjes er op. Is dit te vervangen met een flexibel deel wat ik er tussen las? Om nou een andere kat en voorpijp te halen is ook weer zowat. Denk dat ik met een overschuifstuk met 2 van die bouten het probleem ga krijgen dat de pijp kan gaan scheuren ivm kantelen blok…

    Wat is wijsheid?

    Oh ja, rest is allemaal wel gelukt. Ophanging weer helemaal ok, alle remleidingen geschuurd en in de lak gezet.

    Maar iedere keer komen er weer van die kleine dingetjes bij ;)

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262642

    Ok, kleine tegenvaller vandaag. Wou op de sloop een veerpoot ophalen vanwege de gebroken veer en de twijfelachtige staat van de oude. Kom ik op het terrein, is mijn favoriete station uit 97 al op de bult gegooid :(

    Dus maar wat wezen rondstruinen en gevraagd of ze er misschien nog een op de plank hebben liggen, blijkt dat je een aantal verschillende versies hebt. Dikke as, dunne as, lange vertanding korte vertanding enz.

    Nu moet ik de poot met naaf hebben omdat die constructie nou eenmaal zo in elkaar zit, en naaf er uit persen gaat lastig zonder de juiste tools.

    Nu mijn vraag, welke bak hangt er achter de X16XEL (F15?) en voor welke astra motoren is deze nog meer gebruikt? Ik vond alleen 8 kleppers op de sloop en de as/naaf bevestiging zag er anders uit.

    Volgens deze site http://opelinfo.tk/index.php/5-bakken/f10-f13-f12-f15-en-f17″ onclick=”window.open(this.href);return false; een f15 of een f17

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262640

    Aaah, mooi. Dan staat er tenminste ook niks te pompen terwijl die slangen er niet aan hangen.

    Begint nu eindelijk beetje richting de afronding te gaan. Veerpoten van de sloop gehaald, zit geen spat roest op en de veren zijn heel dus dat is dikke prima.

    Alleen nog een (ik meen zelfs APK punt) en dat zijn de beide vergrendelingen van de achterbank. Deze zijn gescheurd waardoor de pal de metalen beugel niet grijpt. De rugleuningen zitten dus feitelijk los. Op de sloop zijn alle witte exemplaren ook niet best, en bij de latere bouwjaren zit er een zwart exemplaar in die een stuk steviger is. Heb er een uit een achterbank gesloopt alleen deze is wat anders. Denk dat ik maar twee rugleuningen uit een nieuwer type haal en daar de hoezen van wissel met mijn eigen exemplaren.

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262639

    Handig lijstje :)

    Nog een vraag, hoe werkt die niveau regeling achter eigenlijk? Heb er nu shocks zonder aansluiting ingezet, maar vroeg me af waar het systeem zijn druk vandaan haalt? Bij de monza zit er een losse compressor onder de kap en een schakelaar op de achterste draagarm die hem aan/uit zet. Bij de astra niks kunnen vinden.

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262635

    thanx :) afgelopen vrijdag de fusee linksvoor los gehaald. Trek de veerpoot er onder weg, blijkt de veer gebroken te zijn. Fusee zit ook nog geklonken en is nooit vervangen. Zag op de sloop nog een aardig frisse station van de laatste lichting en haal daar maar een setje van af. Remvoering viel trouwens spontaan van de stalen plaatjes af, dus al met al geen overbodige luxe om dit nog grondig te doen.

    Daarnaast loopt hij stationair een beetje plofferig. Blijft wel mooi op toeren, alleen soms mist ie een slag. Als ik het goed begrijp willen de bobines van deze motoren nog wel eens moeilijk gaan doen? Zag in het systeem van de plaatselijke materialen zaak dat deze bobine zo’n beetje voor alle motor varianten is gebruikt.

    dit exemplaar:

    In reactie op: Toch maar klein project topicje astra F #18262633

    Roest is minimaal. Klein plekje onderaan de wielkastrand rechts achter, en de bodem zit vol vliegroest maar niks doorgerot. Hij moet nog even op de brug om de bodem wat schoon te maken, en remleidingkje links achter moet eigenlijk wel worden vervangen.

    Maar voor de rest zijn de dorpels keihard aan binnen en buitenzijde, deuren, spatbordranden subframes allemaal hard.

    Valt me eigenlijk ook op de de F stations op de sloop over het algemeen minder rot hebben dan de hatchbackjes.

    In reactie op: hoe schokbrekers bij astra F caravan los te krijgen? #18262410

    Opgelost! Bouten zaten niet eens heel erg vast. Dop met kniestukje en 2 keer verleng er op en dan maar ratelen. Weer eentje van het opknap lijstje kunnen schrappen.

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262028

    Met wat gehannes zit hij er eindelijk omheen :) Pomp stond achteraf niet op de juiste stand.

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262027

    @Opeltje17 wrote:

    Kreeg het zelf ook niet voor elkaar bij een X16XEL, Heb de waterpomp toen een stuk terug gedraaid(ontspannen) toen de riem erom gelegd en de pomp in de juiste positie gedraaid(gespannen) en daarna met de spanrol gespannen.

    Rijdt alweer 1.5 jaar zo rond.

    Kijk aan. Domme vraag, maar de pomp ontspannen is dus linksom? Als ik hem de ver linksom draai dan komt hij tegen dat wijzertje van de spanrol aan.

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262023

    Helaas heb ik dit exemplaar:

    Ziet er wat anders uit.

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262021

    Hmm, nieuwe pomp zit er in zoals de oude er uit kwam. Volgens de instructies moet ik tegen te klok in de riem monteren, te beginnen bij de krukas. Dit gaat allemaal goed, maar bij de spanrol kom ik in de knel te zitten, krijg de riem er met geen mogelijkheid omheen.

    Is het de bedoeling om die waterpomp eerst op een andere stand te zetten, riem er omheen en dan terug te draaien oid?

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262019

    @b07 wrote:

    :D hoe heb je in 3 stukken gekregen, door het rammen of, heb je em open geboord/geslepen ?

    Was allemaal vrij destructief :D

    Constant met de moker en een stalen pijp lopen rammen. Toen brak het huis rondom de as, doorgeramd, toen viel de hele as en lagering er uit. Verder gestampt op die platte kantjes van het huis, deze braken een voor een af. Kortom, ik had geen vlees meer om op te tikken. Flex gepakt, deze rustig zijn werk laten doen in het zachte alu, en er taartpuntjes in gesneden. Vanaf dat moment nog een kwartier met de beitel gemept, en EINDELIJK gaf hij zich gewonnen. Wat een pokke werk was dat zeg :jerry

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262017

    Ding ligt in 3 stukken, maar hij is er uit :) Was helemaal vast gerot, aan de binnenkant zag je ook een lading aluminium oxide. We kunnen weer verder met opbouwen :)

    Kan wel een korte toelichting bij, Astra heeft 5 jaar buiten stilgestaan dikke laag mos er op. Maar na afblazen met hogedrukreiniger kwam er een nagenoeg roestvrije astra onderweg. Olie gechecked, bezine in de tank gedaan, nieuwe accu er op. Het was 3 omwentelingen en hij sloeg aan. Rustig ommetje gemaakt in het dorp, en blokje draaide prima.

    Dus dit ding is van de pers gered :)

    In reactie op: waterpomp astra 1.6 16V ecotec 1996 loskrijgen #18262014

    @Opeltje17 wrote:

    Paar goeie klappen geven net een hamer en een beitel.

    Moet ie wel los komen.

    Ben al flink los gegaan op dat ding met een stalen pijp en een moker (hij is zoals te zien op de foto niet helemaal ongehavend).

    Maar bedoel je met een beitel op de pomp zelf of op het punt waar die het blok in gaat?

    In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257811

    :jerry

    Veel plezier met de nieuwe aanwinst! MB staat er idd om bekend dat je bij de dealer gewoon alles nog kan bestellen. Kennis van me heeft zo’n dubbellucht ex ME bus uit duitsland en kan idd alles nog gewoon krijgen.

    Bij de monza/senator is het toch vaak een wat langere zoektocht…

    In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257807

    @Manta CC 20S wrote:

    ja, je hebt wel ergens een punt met dat laswerk…
    Die eerste monza is slechts een 4 bak met carburator…volgens mij rijd je daarmee van benzinestation naar benzinestation ;) langs de andere kant ziet hij er wel goed uit. Kent er iemand deze wagen? Friesland is wel een eindje rijden vanuit Leuven…
    Met die 2e is iets bizar aan de hand, die heeft dit weekend in België te koop gestaan op 2dehands en kapaza, voor 2000 € meer, en hij zou verkocht zijn… raar, niet ?

    Vreemd dat hij dan nog wel op MP staat…

    Die 4 bak en carb heb je gelijk in. Als hij nou 2500 had gekost dan had je nog 1000 gehad voor een leuke aandrijflijn (C30NE/SE + 5 bak).
    Dan blijft van dat hele rijtje in mijn optiek de gouden CD over. Lijkt me een een liefhebbers auto met nog een en ander aan reserve spul.

    Oh, lees net wel dat de automaat soms niet in de 4 gaat…. Laat dat nou net het duurste onderdeel van de wagen zijn :jerry

    De grijze A2 senator is ook zeer mooi, maar stevig aan de prijs….

    In reactie op: aandachtspunten Senator B 3.0 #18257805

    Dit dan niet iets? http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m859237229-hele-nette-opel-monza-2-8-h-128-km.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ook leuk http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m852230410-opel-monza-3-0e-sport-pack-nieuwstaat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Beetje jammer van de booskijkers in de motorkap, maar voor de rest op het oog vrij netjes. 4 traps automaat en een 30E. Is een leuke combi.

    En deze

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m825320363-opel-senator-a1-cd-3-0e-aut-1981-facelift-prijs-verlaagd.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Aan de tekst te lezen is het meeste werk al gedaan, en er zit een 4 traps automaat in. En een CD uitvoering, en dat is ook niet onaangenaam.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m852921839-opel-senator-3-0i-automatic.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ziet er ook strak uit.

    Is wat duurder maar klinkt allemaal wel goed.

    Staar je voor de rest niet al te blind op km standen, ik persoonlijk vind blikwerk wat zwaarder wegen. Zo’n 30E/C30NE is redelijk bomb proof. Ketting geleiders en keerringen kunnen wel eens moeilijk doen, maar voor de rest is het een klomp gietijzer waar niet veel mee mis kan gaan.

    In het ergste geval ben je een dag of wat bezig met een blokwissel, maar het is allemaal prima te doen.

    Laswerk daarintegen is een heel ander verhaal. Aan de andere kant kan ik je verzekeren dat elke monza/senator (b senator geen ervaring mee) roest bij de afwatering achter de spatborden. Veerpoten zelfde verhaal. Of je moet al wat meer neerleggen voor een exemplaar waar dat al bij is gedaan.

    Zag laatst wel 2 leuke (op de foto tenminste) B senators automaat. Een was een 24V en de andere een 12V c30NE, waren ook snel weg. En die lagen ruim onder het bedrag wat je net noemde, alleen een km stand van 260K voor de 24V en 180K voor de 12 klepper.

    In reactie op: Kees24v ervaring (Stavenisse) #18257627

    Geloof 2 jaar geleden 24V startmotor bij hem besteld, die was daarna binnen 5 dagen binnen. Sperr diff ook bij hem besteld als zijnde 3.7, bleek bij aflevering een 3.45 te zijn. Aan de andere kant is een sperr nooit als 3.7 geleverd, dus had ik zelf ook een beetje kunnen weten achteraf. Beetje over heen en weer gemaild, maar vond het eigenlijk wel best. Prijs was prima, en de hele boel was wel compleet plus het feit dat het diffje mooi stil was en nog steeds is.

    In reactie op: Beilen: Ongeval en autobrand gestolen Opel Senator #18257342

    Dat zijn inderdaad geen goedkope wielen geweest, dus waarschijnlijk een goed onderhouden exemplaar. 3.0E onder de kap (gok ik zo). En als hij op de RDW site als gestolen staat vermeld, dan is hij iig al een tijdje spoorloos, en nu helaas weer in deze staat terug gevonden….

    In reactie op: Beilen: Ongeval en autobrand gestolen Opel Senator #18257340

    Verdomme (sorry voor hard taalgebruik) maar het zal je lieveling waar je al die uren in hebt gestoken maar wezen! Eigenaar veel sterkte gewenst! Welke senator op het forum ging het eigenlijk om?

    In reactie op: Gas inbouwen #18255921

    Is allemaal niet zo moeilijk. Voor de nieuwe regeling veel met gas lopen klooien in de monza. Tank komt in de kofferbak, een aparte gasleiding vanaf de tank naar je verdamper onder de motorkap. Op deze verdamper komt ook een vertakking van je KVS circulatie. Vanaf de verdamper gaat er een rubberen slang naar je gasmengstuk, en deze plaats je tussen de carb en je inlaat. Daarnaast komt er een benzineafsluiter tussen de benzine aanvoer naar de carb.

    Belangrijkste is dat je een passend mengstuk voor de carb te pakken krijgt.

    In reactie op: Post hier je K.A.D. #18255274

    Dat zijn mooie apparaten :) Maar wanneer heeft een diplo nou staande lampen? Ik dacht als leek dat alleen de V8 de staande lampen had?

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 738)