Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Peter Reedijk
DeelnemerIk ga dan toch met Baas J mee.Meer als 4000 gaat het niet worden.
Heb je wel rekeningen van de distributie riem spanrollen en waterpomp?
Ik zelf heb een astra station uit 2000 met bijn 90000 km,maar die heb ik uit staphorst gehaald dan snap je het wel.Peter Reedijk
DeelnemerWat erg belangeijk is,is de km stand ondehoud of de distributie riem is vervangen en dat soort dingen.
Hij kan er nog zo mooi uitzien ,maar als het ondehoud is verwaarloost kost je dat geld.
De duurste 2.0 16v staat op marktplaats voor €2999,- met wel bijna 2 ton aan km.
Nou ziet die van jou er nog super uit,maar ik denk tussen de 4 en 5 duizend euro.Peter Reedijk
DeelnemerWelke bougiesleutel heb ik nodig (mm)?
Ik heb een x16xel.Peter Reedijk
Deelnemer@Tallie_GTI wrote:
hey nee dat gaan we niet doen , als nu iemand zijn deur er tegen aan zet :fy1 gebeurd er niet zoveel
maar met gespoten wel dat weet ik nog heel goed van mijn golf 3 :(en zwart misstaat niet omdat de lip voor de sidskirts en andere delen aan de auto ook zwart zijn , dit breekt wat ;)
ruilen? wat rij jij dan ?
alles is te koop tegen een goed bod :angel
Een zwarte opel astra station in een veel mindere staat.
Peter Reedijk
Deelnemer@Tallie_GTI wrote:
ff snel fototje gemaakt vanmiddag , wel een beetje vies maargoed :D
Het is nu ook wel eens tijd op je strips en je skirts te laten spuiten en vergeet de handgrepen niet.
Voor de rest super station.Zou zo willen ruilen hahaPeter Reedijk
Deelnemer@opel-mark wrote:
Er zijn een nieuw soort bougies in de handel, iridium bougies, wel wat prijzig, maar ze gaan langer mee en zouden een iets zuiniger lopen moeten bevorderen.
Even navragen bij de automaterialen groothandel die kunnen aan de hand van je kenteken zeggen welk type erin kan.Mark
http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Heb even een offerte aan gevraagt kijken wat het kost.Werd wel goed over geschreven.
Peter Reedijk
Deelnemer@Mr.F wrote:
Gewoon de dealer, 4 goede originele bougie’s voor C16SE 13 euro, weet je zeker dat je de goede hebt.
13 euro per stuk?
Peter Reedijk
Deelnemer@Baas J. wrote:
Bumper spuiten, ca 150 euro als je het zwart laat doen.
Oke dat is nog een aardige prijs
Peter Reedijk
Deelnemer@Peer010 wrote:
Hoi Peter,
Veel plezier op het opelforum :thumb
Toevallig familie van Reedijk Velgen in Strijen(doen we regelmatig zaken mee Voor Mercedes)
Maak verder niet uit ….was ff nieuwsgierig :D
Dikke Audi A6 trouwens mooi ding
Gr.Peer ;)Ben misschien ver weg wel familie van reedijk banden,maar weet het eigenlijk niet.
Van de audi A6 heb ik met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen,maar die ging echt te veel kosten.
Moest 200 euro wegenbelasting per kwartaal gaan betalen nu 125 euro.
En ik rij op dit moment zo weinig en alleen in het dorp en dan rijd de A6 1:8 dat liep dus aardig in de papieren.
Heb nu dus geprobeert een slimme keuze te maken en ik moet zeggen mijn opel rijd heerlijk.
Alleen nu er een 3de kindje bij komt twijfel ik aan de ruimte en denk ik regelmatig terug aan mijn A6 waar bijna een elftal in past.Peter Reedijk
Deelnemerkcir wrote:hoi peter.leuke wagens allemaal.je houdt wel variatie in je wagenpark haha.
maar met opel 1.6 kan je het lang volhouden hoor.Ja ben niet echt verbonden aan 1 merk vind meerdere auto’s erg mooi
Peter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Welkom dus :thumb
Vind vooral de voorkant van de bovenste Astra station erg mooi! Is dat een onderlip van Rieger?
Weet eigenlijk niet of het van rieger was.Het was een complete bumperdus geen lip.Was een meevaller van een ongelukje iemand reed uit een pakeer vak zonder te kijken.
Ik kwam net aan rijden en kon niet meer remmen.Schade bedrijfvertelde dat deze bumper goedkoper was dan de orginele.
Ja dan is de keuze snel gemaaktPeter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Nou ja, ik help je en dan krijg je zoiets terug? :wtf
Volgens mij is ‘even voorstellen’ een verplicht topic voor een nieuwkomer.
Bij veel forums kun je zelfs nergens anders in voordat je je netjes hebt voorgesteld.Zoveel moeite is het toch niet?
Blijkbaar wel, want ik moest het voor je opzoeken: http://opel-forum.nl/viewforum.php?f=30Was maar een grapje,wist niet dat het verplicht was.
Maar zal het even doen.Peter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Bijvullen naar maximum is beter.
Versnellingsbakolie heeft weinig met je pook te maken. Zal wel een versleten schakelstangrubber zijn ofzo.Even netjes voorstellen zit er niet meer bij tegenwoordig, of wel?
Jij kan ook lekker drammen he haha.
Als je me even vertel waar ik me voor moet stellen dan doe ik dat even.Peter Reedijk
DeelnemerOude stuurkogel gedemonteerd en nieuwe stuurkogel gemonteerd
Peter Reedijk
DeelnemerStripe en skirts zien er mooi uit(wat kost dat nou?)Zou alleen nu ook de handgrepen doen.
Ik zou ook dat 16V van je grill afhalen vind het een beetje kids.Peter Reedijk
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
@Peter Reedijk wrote:
Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.
Voor de rest soepel verlopen.Scheelt toch weer wat euro’s stuurkogel aan geschaft voor €28,= en zelf monteren.
Kost bij de garage vast wat eurootjes meerMoet je nu ook opnieuw uitlijnen ?
Of heb je daar ook een truc voor ?Rik ;)
Ik heb niet echt een truc.Heb een schuifmaat gepakt en die tussen de moer en de rubber hoes klem gezet en toen vast gedraait.
Vervolgens alles eraf gehaald en daarna het nieuwe spulletje er op.Schuifmaar er weer tussen gezet zodat de afstand weer goed was tussen de moer en het rubber.Ik denk alleen dat het het beste is om het te laten uitlijnen.Peter Reedijk
DeelnemerVandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.
Voor de rest soepel verlopen.Scheelt toch weer wat euro’s stuurkogel aan geschaft voor €28,= en zelf monteren.
Kost bij de garage vast wat eurootjes meerPeter Reedijk
DeelnemerIk heb een opel astra G x16xel
En volgens mij is het echt de stuurkogel want die kan ik gewoon op en neer halen en dat bonkt.
Ook als ik het wiel aan de zijkanten vasthoud en heen en weer haal dan bokt het ookPeter Reedijk
DeelnemerSorry RISL zal me ook nog even voorstellen en inderdaad het is erg leuk om zelf te doen.
Dank je wel voor de tips.Peter Reedijk
DeelnemerIedereen bedankt voor jullie goed bedoelde commentaar.
Nou dacht ik dat ik me zelf had aan gemeld op een opel forum,waar je volgens mij alles kan vragen zodat je ook het een en ander zelf kan doen.
Deze week heb ik dus succes vol mijn gasklephuis egr klep schoon gemaakt door alle informatie die jullie me hebben aan geboden.
Mijn dank daar voor en misschien ben ik dan een beginnend knutselaar,maar het lukt allemaal prima.
Het is uiteindelijk een kwestie van goed kijken demonteren en weer monteren.Peter Reedijk
DeelnemerAls ik aan de moer draai dan draait de schroefdraad mee klopt dit en als ik blijf draaien komt hij dan als nog los?
Of word het een kwestie van doorslijpen zagen of met de brander er op?
Ga vanmiddag de stuurkogel halen en als ik nog tijd heb zet ik hem er gelijk op.Peter Reedijk
Deelnemer@Fearless wrote:
Kost zon 30 euro
Je kan hem zelf vervangen, meet dan wel de spoorstang/kogel op.
Anders moet je hem zeker opnieuw uitlijnen.Borgmoeren flink in de wd40 en eerst de achterste moer los trekken.
Draai dan het spoorstangetje, zodat de kogel er later gewoon fatsoenlijk af gedraaid kan worden.Daarna pas de borgmoer onderop de kogel
Dan zul je zien dat de kogel niet uit het fusseestuk wil, daarvoor pak je een hamer. Je slaat dan niet op het schroefdraad maar op het gedeelte waar de kogel in geschoven zit.
Soms ben je zelfs een hefboompje nodig of een kogeltrekker, maar 9 van de 10 keer springt ie zo los na een paar goeie tikken.Oke ik snap alleen het laatste stukje even niet moet ik nu met de hamer boven op slaan of tegen de onderkant waar de moeren schroefdraad zit?
Er is zeker geen how to van?Peter Reedijk
DeelnemerVolgens mij is het zo’n ding.

Maar dan omgedraaid.
Is dit niet gewoon een fusee kogel dan?Peter Reedijk
DeelnemerIs er ook een andere naam voor het stuurgewricht kan op geen enkele onderdelen site (via google) dit artikel vinden.
Misschien heeft iemand het artikel nummer.
Is dit makkelijk zelf te vervangen en hoe?
Zeker eerst de moer los draaien en dan halverwege de stang de rest los draaien?Peter Reedijk
DeelnemerIs vervangen de enige oplossing?
Kan je hem niet weer gewoon vast draaien?
Wat kost een nieuw stuurgewricht en kan je dit er zelf opzetten? -
AuteurBerichten
