Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Peter Reedijk
DeelnemerIk heb hiervoor een audi A6 avant gereden, maar daar zat toch een berg binnen ruimte in.Ik hoefde mijn stoel niet eens in de achterste stand te zetten en was ook een stuk breeder.Het enige probleem was dat ik daar op leeg liep :-?
Peter Reedijk
Deelnemer@Driekus wrote:
Ik kan met mijn 1,99 niet helemaal rechtop zitten in mijn coupe (rugleuning naar achter en stoel omlaag gaat net), maar qua beenruimte gaat het prima.
Is de station van binnen dan zoveel groter Ik kan mijn stoel op de achterste stand zetten en dan kunnen mijn kinderen gewoon in de kinderstoel achterin zitten en ik ben toch ook 1.99
Peter Reedijk
DeelnemerEn gevonden?
Is het makkelijk te vervangen?Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:



op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:

nadat de gasklep is opgeboord:


en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:

Willem
Peter Reedijk
Deelnemer@Peter Reedijk wrote:
het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:
op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
_________________
Vectra-B1 2.5 v6 (x25xe) CDX ’96 0-100: 7.9 sec – top 257km/u – fabriek: duitsland(russelsheim)Opel Combo B LFW 1.6 16V (X16XE mantzel) 125pk 137.000km 0-100: onbek. – top 195km/u tot nu toe, fabriek: Azambuja
> UITLEZEN OPELS MET 16pins uilteesstekker via OP-COM <
Agila-A-B Corsa-B-C-D Astra-F-G-H-J Vectra-B-C Omega-B Zafira-A-B InsigniaOke de foto’s zijn niet mee gekopieerd.Dan moet je hier boven aan de pagina even op zoeken klikken en dan gasklephuis in vullen.Dan kan je de how to do vinden
Peter Reedijk
Deelnemerhet is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:
op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
_________________
Vectra-B1 2.5 v6 (x25xe) CDX ’96 0-100: 7.9 sec – top 257km/u – fabriek: duitsland(russelsheim)Opel Combo B LFW 1.6 16V (X16XE mantzel) 125pk 137.000km 0-100: onbek. – top 195km/u tot nu toe, fabriek: Azambuja
> UITLEZEN OPELS MET 16pins uilteesstekker via OP-COM <
Agila-A-B Corsa-B-C-D Astra-F-G-H-J Vectra-B-C Omega-B Zafira-A-B InsigniaPeter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Remvloeistof in het reservoir gieten (niet te ver boven het juiste niveau). Vervolgens één iemand op het rempedaal drukken en loslaten en dat een aantal keer. De andere draait de ontluchtingsnippels open tot er vloeistof uitkomt.
Let op dat je het dopje van je remvloeistofreservoir er wel op doet, maar niet vastdraait. Op die manier kan er wel lucht in het tankje, maar kunnen spetters, veroorzaakt door omhoog komende luchtbellen, nergens heen.En zo dus alles ontluchten. Je hydraulische koppeling maakt ook gebruik van dit remvloeistofreservoir, dus ik denk ook dat je je koppeling moet ontluchten. Dan houd je dezelfde procedure aan, maar dan met het koppelingspedaal en de ontluchtingsnippel van de koppeling, vlak bij het druklager zit die geloof ik.
En dan als laatst niet vergeten je remvloeistof aan te vullen tot deze op het juiste niveau staat.
Volgens mij vergeet ik niets toch?
Remvloeistof, kijk daar een beetje mee uit, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het (beide eigen ervaring :( )Dank je wel,maar als ik het goed begrijp moet ik als ik 1 kant vervang ook bij de andere kant ontluchten?
Nu er alleen nog achter zien te komen of ik een hydraulische koppeling hem en zo ja kijken of ik het ontluchtingsnipel kan vinden.
Heeft iemand van eze toevallig een foto waar hij zit en dan bij een x16xelPeter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Als je de klauw losmaakt om te vervangen, moet je ook de remleiding losmaken.
Kijk uit voor die troep, je krijgt het niet uit je kleren en in je ogen prikt het ;)Gelijk remvloeistof verversen, het loopt er toch grotendeels uit, en weer ontluchten (kun je het best met z’n 2en doen). Het kan wel alleen, maar dan heb je zo’n mooi vacuümpompje nodig.
RISL,kan je me wat meer vertellen over dat ontluchten hoe ik dat het best kan aanpakken en dan met z’n 2e.
Ik geloof dat ik dan alle informatie heb om er aan te beginnen.Peter Reedijk
DeelnemerRisl bedankt voor je info en mallemalle jij ook bedankt voor het vertrouwen in de mensen van de auto demontage bedrijven. Ik denk er nog een nachtje over na wat ik doe een revisie setje van 12 euro of een klem van de sloop voor 30 euro.Jammer dat hier geen how to do van is.Zou graag willen weten hoe je de zuiger uit de cilinder krijg en hoe je de klauw moet demonteren is dat alleen het moertje achter op de klauw of moet er ook nog wat gebeuren met de remleidingen?
Peter Reedijk
DeelnemerIemand hier die de boel heeft gereviseerd en die tips heeft?
Ik kan een gebruikte remklauw op de sloop halen in rotterdam.
Of het zelf doen met een revisiekitje?Peter Reedijk
DeelnemerHeb wel dit gevonden,maar dan moet ik zelf nog de zuiger en de cilinder schoonmaken waar de zuiger in en uit gaat.
http://www.onderdelendirect.nl/opel/astra/16-g-16v__10511/remdelen-hydraulisch/reparatiesets/reparatieset-remklauw-origineel-voor–r43054″ onclick=”window.open(this.href);return false;Peter Reedijk
DeelnemerWim heeft daar een hele mooie uitleg voor heb ik ook gebruikt en ging perfeckt
Peter Reedijk
DeelnemerDat hoop ik niet kost zo,n 160 euro per stuk.
Peter Reedijk
Deelnemer@Tallie_GTI wrote:
mijn station ,
1ste foto nog zonder mijn nieuwe koplampjesZiet er echt super uit moest je daar nou nog wat voor aanpassen ofgewoon plug and play.
Wat was je voor deze lampen kwijt?Peter Reedijk
Deelnemer@Z20LER wrote:
Zuigers moet je terugdraaien en indrukken tegelijk.
Je zult wel de bosch versie hebben van remtangen met ronde remblokken op het eind?
Zijn toendertijd vervangen door lucas.
Bij Bosch remklauwen blijft remtang geleider ook wel een vast zitten.
We horen het van je wat het is geweest.Ik hoef mijn zuiger niet te draaien en in te drukken kan deze gewoon met een lijmklem of flinke waterpomp in drukken.
Ga nu kijken of er een losse zuiger te krijgen is met het rubber en dan maar vervangen.Want heb vandaag nog eens alles los gehaald en in en uit gedrukt en beetje sileconen spray achter rubber gespoten,maar ze worden nog steeds super heet naar een stukje rijden.
En als ik dan mijn auto op krik en aan het wiel draai dan draait hij maar voor een kwart rond.17 augustus 2011 om 06:31 In reactie op: Goede Slopperij in de buurt van Rotterdam ( met opels ) #17891655Peter Reedijk
DeelnemerHier het adres van populier in rotterdam
http://www.depopulier.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Peter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
De stekker heeft er aan de remzijde dus tijdelijk uitgelegen (sinds het plaatsen van nieuwe remblokken&schijven. Heb nergens een melding gezien, niet op het dash en niet op m’n schermpje.
Heb inderdaad alleen een scherm met temperatuur, datum en tijd. Niet met verbruik e.d.
Heb bijvoorbeeld ook geen melding gehad toen m’n remlicht kapot was.Even -offtopic maar is het mogelijk om een gewoon scherm te vervangen door een scherm met board computer.
Of komt er dan nog veel meer bij kijken zoals een aanwijzer met functie voor board computer?Peter Reedijk
Deelnemer@dutch wrote:
Dan heb je al meteen een flinke aanloper gehad, ik heb dit grapje zowel met onze Zafira A als B gehad, beide keren linksachter (of was het bij de A nu toch r.a.?). In eerste instantie begint de zaak te piepen / fluiten als het blokje heel licht aanloopt. Dan wordt nog maar alleen de schijf heet, als je doorrijdt met de rem die zo zwaar aanloopt dat zelfs de velg bloedheet wordt ben je imho niet echt subtiel bezig :shock:
Bij de B was het eind van de winter, dus de wielen met winterbanden mochten er toch af. Klauw van de schijf gehaald, blokken eruit, klauw goed schoongemaakt, stangetjes gladgemaakt en met wat kopervet ingesmeerd. Meteen r.a. ook maar meegepakt. Hopelijk blijft het nu allemaal soepel lopen, in elk geval tot de winterbanden weer terug erop gaan, dan controleer ik de zaak wel weer.
Welke stangetjes bedoel je die je heb glad gemaakt?
Peter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Ik denk dat kaneelschep niet bedoelde dat je kopervet op je blokken moest smeren, maar iets van vaseline rond de zuigerstang en die een aantal keer op en neer bewegen.
Als er een gat in het rubber zit, is er waarschijnlijk vuil ingekomen dat het één en ander blokkeert (zand ofzo).Oke,maar die zuiger word toch beschermd door dat rubber hoe kan ik de zuiger dan schoonmaken of invetten?
Of kan je dit rubber er afhalen en eventueel na het schoonmaken vervangen door een nieuw rubber.
Hier is geloof ik nog gen how to vanPeter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Als je het niet snel vervangt, heb je inderdaad kromme schijven straks. Dat kan al optreden na één noodstop waarna je je blokken op de schijven laat staan (bijv. door handrem aan te trekken na de noodstop).
Niet te veel mee rijden dus. Je blokken en schijven slijten ook enorm snel zo.
Vanavond alles schoon gemaakt blokken eruit kopervet op de buitenkant van de blokken gesmeerd.
Zag alleen een klein gaatje in in het rubber waar het zuigertje in zit.
Ook kan ik het zuigertje heel moeilijk terug duwen.
Kan het zijn dat het zuigertje blijft hangen wanneer ik rem en daardoor de blokken opde schijf blijven zitten.
Als ik mijn auto ook op krik en aan mijn wiel draai dan gaat dat heel stroef en stopt hij gewoon.
Dit probleem heb ik niet aan de andere kant.
Schijven en blokken zitten er nu 2 maanden op denk ik.
Iemand een idee of een oplossing?Peter Reedijk
DeelnemerVandaag weer blauwe schijven omdat de blokken op de schijf blijven kleven.
Alles weer bloed heet naafkapje er ook uit gesprogen van de hitte.
Dit alles op het stuk van schiedam naar strijen.
Nog meer tips?
Vanavond ga ik doen wat kaneelschep heeft voor gesteld.Peter Reedijk
Deelnemer@soepkiepe wrote:
peter… in het stukje waar de fotos in staan, de laatste zin :P
stootstrips liggen wel bij mij in de garage dus die komen er ook wel weer op.darknl.. voor mij is een auto zonder trekhaak ongeveer het zelfde als bier zonder alcohol ;)
ding word zeer vaak gebruikt namelijk, en als ik hem er af haal kan ik ook me kar wel gaan verkopen denk ik haha..
nee die blijft er mooi onder hangen, al ben ik wel met je eens dat zonder mooier is maar jah.Haha sorry overheen gelezen
Peter Reedijk
DeelnemerNieuwe stoot strips op de zijkant zou ook niet verkeerd zijn.
Peter Reedijk
DeelnemerGelukkig heb je nu een antwoordt op je vraag
Peter Reedijk
DeelnemerNiemand?
-
AuteurBerichten


