Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Peter Reedijk
DeelnemerWat is er nou eigenlijk door die vandalen gespoten?
Aangezien je trommel keurig wit is gespoten zouden ze eerst het wiel er hebben moeten afhalen.
En je stoot strips en skirts zien er ook te strak uit die zouden ze af geplakt moeten hebben.
Alleen je handgrepen en die grijze slinger op je deuren zien er niet uit.
Neem aan dat alleen dit is gedaan door de vandalen aangezien deze ook iets anders van kleur zijn dan je skirts trommels en strips.Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
aantrekken / natrekken.
rammelen na de start kan ook de kettingspanner zijn welke net na het starten nog niet voldoende spanning levert op de ketting.
na oliedruk te hebben opgebouwd is de ketting weer op spanning en rammelt deze niet meer.
Willem
Ik heb de laatste tijd ook bij het starten dat ik 2 sec geratel hoor en dan is het weer weg.
Zou dit ook met de spanning van de ketting te maken kunnen hebben?
Het is niet elke keer als ik de auto start maar regelmatig.Het gaat om een astra G station x16xel uit 2000
Peter Reedijk
DeelnemerGoed nieuws de meter doet het moest er wel een tijdje op wachten voor hij op liep maar vooruit maar.
Peter Reedijk
DeelnemerAls je zou willen kijken graag.Moet zo even naar het ziekenhuis kan ik gelijk nog even kijken of hij oploopt of niet
Peter Reedijk
DeelnemerKlopt helemaal risl.
Als het mijn thermostaat is kan ik deze dan zelf makkelijk vervangen en wat kost zo’n ding?
En wat kost het ongeveer als ik het moet laten maken?Peter Reedijk
DeelnemerMijn meter loopt sinds gisteren ook niet meer op.Is de sensot makelijk zelf te vervangen en hoe?
Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Astra-G heeft speciale olie voor de stuurbekrachtiging..
deze heeft namelijk Electrohydraulische stuurbekrachtiging.
doe je daar de verkeerde in kan je alvast gaan sparen voor een nieuwe pomp en stuurhuis.
Willem
Willem,
Kan ik dan het beste eerst de olie er allemaal uit halen en vervangen door de nieuwe.
Zo ja hoe haal ik de olie er uit en is deze olie gewoon te koop?Peter Reedijk
DeelnemerNou dit word mijn eerste how to.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik heb dit gedaan bij mijn opel astra station uit 2000 x16xel.
Als het goed is werkt dit bij alle benzine motoren zo
Dit is dus het oude filter wat net voor het linker achterwiel zit.Even de torx los draaien en vervolgens de klipjes met 2 platte schroevendraaiers in drukken en het slangetje van de filter trekken.
Kijk uit met de benzine die nog in het filter zit.
Hier zit het nieuwe filter er onder.
Hier het oude filter even door midden gezaagd om te kijken hoe het er uit ziet.Ik heb de auto inmiddels bijna 2 jaar en zelf nog nooit vervangen en wie weet hoeveel jaar daar voor nog niet.
Was wel de moeite waard want de auto pakt nu weer lekker op en stottert en stoot en hikt niet meer.
Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die wat aan deze how to hebbenPeter Reedijk
DeelnemerZie nu ook dat hij in de verkeerde rubriek staat zal hem even in de how to rubriek plaatsen en wat aanvullende info geven
12 september 2011 om 18:18 In reactie op: verlichting achter de draaiknoppen werkt niet meer #17917789Peter Reedijk
Deelnemer@Juffer1 wrote:
@quatsch wrote:
de middelste knop (1/2/3/4 knop) kun je er rustig uit trekken
Tot je krak hoort en erachter komt dat quatsch een laat model Astra G heeft of een model die WEL airco heeft en jij dat dus niet hebt.
Wat quatsch zegt klopt wel maar gaat alleen op voor de Astra’s MET airco en de allerlaatste modellen.
Heb je geen airco en een Astra uit de eerste serie dan mag je het hele middenconsole eruit gaan halen om de 2 lampjes te vervangen.Ik heb een astra met airco en model van aug 2000.
Dus kan de knop er dan af of moet heel de boel los?Peter Reedijk
Deelnemer@daveman wrote:
deze zit links net voor de achteras. vrij makelijk te vervangen met 2 platen schroeven draaiers (kan ook een speciale tank) en een torxschroevendraaier. kijk wel naar de flow
Heb vandaag ook een benzine filter gehaald moet ik verder nog ergens op letten of is het echt alleen de torx en 2 platen schroeven draaiers?
12 september 2011 om 09:01 In reactie op: verlichting achter de draaiknoppen werkt niet meer #17917786Peter Reedijk
Deelnemer@KRSA2000 wrote:
Als de overige interieur verlichting nog werkt is het geen zekering kwestie. Je mag je gaan amuseren met lampjes vervangen.
Welke type astra heb je?Hier heb je how to’s om de lampen te vervangen:
http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.steve010.nl/toepassingen/bc_dash/astraf_inbouw/astraf_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb een opel astar G station x16xel
Peter Reedijk
Deelnemer@daveman wrote:
deze zit links net voor de achteras. vrij makelijk te vervangen met 2 platen schroeven draaiers (kan ook een speciale tank) en een torxschroevendraaier. kijk wel naar de flow
Flow???
Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
nieuwe slangen van de dampretour van de vulhals + Koppelstuk van vulhals buis aan de tank.
Willem
Willem waar kan ik dit bestellen en als ik het laat doen bij de garage wat ben ik dan ongeveer kwijt?
Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
verbinding op de tank verdroogd, kwaaltje..
Willem
Oke en de oplossing nieuwe slang?
Is dit makkelijk zelf te doen of misschien andere tip?Peter Reedijk
Deelnemer@Dimitri wrote:
Volgens mij heb je een speciale tang nodig voor de stuurkogels, weet t niet zeker.
Als ik de plaats en de tijd had, zou ik t wel zelf willen proberen, maar helaas toch maar de garage..Ik heb hem in de tijd gewoon boven de moer door gezaagd kan je hem er zo uit halen.
Peter Reedijk
Deelnemer@RISL wrote:
Tja, op twee keer blokken vervangen moet je ongeveer één keer je schijven vervangen. Dus die kans is wel groot dat je schijven ook versleten waren.
Succes met de reparatie. Stuurkogels en schokdempers zijn niet moeilijk om zelf te doen (blokken en schijven trouwens ook niet), dus je kunt aardig wat besparen als je het zelf doet.Ik dacht dat je speciaal gereedschap moets hebben om je schokdempers te vervangen?
Peter Reedijk
DeelnemerBij mij zit de batterij houder los van de printplaat zijn 2 soldeer punten geloof ik,maar is het ook mogelijk om een hele nieuwe sleutel te bestellen en wat zou dit kosten?
Peter Reedijk
Deelnemer@jericho wrote:
Bij mij is het rubber van de antennevoet verrot, hij is nu zelfs doorgescheurd. Ik wil deze uiteraard vervangen, maar ik hoorde dat je die rubber ring niet los kan kopen, maar een complete antennevoet moet kopen.. Is dit echt zo, of probeert de dealer weer wat extra centen uit mijn zak te kloppen??
Het gaat om een Astra G station
gr,
Dat is bij mij ook ben benieuwd
Peter Reedijk
Deelnemer@skunk1 wrote:
hallo luitjes,ik ben de gelukkige eigenaar van een G Astra 1600 8V
nu heb ik andere velgjes gekocht met de volgende informatie er op: ET 38
16×7 JJ
690 kg
de banden die er op liggen hebben de volgende maat,205-45-16
deze zijn echter helemaal kaal gesleten dus er moeten andere bandjes op
moet ik nu de zelfde maat(205-45-16)monteren of kan er ook een andere maat op bv.195-55-16 enz.
alvast heel erg bedankt voor de reactiesHier kan je laten berekenen welke maat band je moet nemen om de juiste rolomtrek te behouden.
Bij jou banden geeft hij een afwijking van 5% te hoog wat inhoud datje ipv 120 km 126 km per uur rijd.
Lager mag wel 5% maar hoger maar 2% geloof ik.
Nu weet ik natuurlijk niet of de smallere band op je velg past.http://www.supervelg.nl/bandenmaat_berekenen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Peter Reedijk
Deelnemer@koenelsenaar wrote:
voor tweedehands? en remmen goed ontlucht?
Ja 2de hands en goed ontlucht,maar heb de weken hiervoor denk ik al 5 keer mijn klauw er af gehad om hem gangbaar te maken dus op een gegeven moment word het een klusje van niks.
Peter Reedijk
DeelnemerVandaag dan toch maar eens mijn remklauw vervangen was eigenlijk een klusje van niks.Half uurtje toen was het weer gepiept
Peter Reedijk
Deelnemer20 mm bedoel je :D
21 augustus 2011 om 09:23 In reactie op: Grote beurt voor 175 euro gehad? is dat goedkoop? #17768246Peter Reedijk
DeelnemerAls je alles zelf doet ben je denk ik rond de 100 euro kwijt,voor het lijstje wat jij op heb staan dan.
Peter Reedijk
DeelnemerNiemand die me iets kan vertellen over de ET waarde?
-
AuteurBerichten