Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Peter Reedijk
Deelnemer@LukeBanning wrote:
Nette velgen, maar staat dit ding zo enorm hoog? En dan bedoel ik hoger als origineel. Dat lijkt haast namelijk…
DING!!!! lekker aardig.
Maar ik weet niet of hij hoog staat heb er nooit wat aan veranderd.Peter Reedijk
DeelnemerHe he eindelijk gelukt dank je wel step-han
Peter Reedijk
Deelnemer@Juffer1 wrote:
gebruik je toevallig [IMG & /IMG]in je linkje ?
Als je een linkje gebruikt dan moet het eruit zien als hieronder :
http://img2.uploadplaatjes.nl/20120528/607810.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Let wel op de maximale grote
Krijg nu de volgende melding.
De avatar moet minstens 20 pixels breed en 20 pixels hoog zijn. De maximumwaardes zijn 150 pixels breed en 150 pixels hoog. De opgegeven avatar is 640 pixels breed en 480 pixels hoog.Wat kan ik daar aan doen?
Peter Reedijk
DeelnemerIk wil deze als avatar.
heb even weg gelaten zodat jullie kunnen zien wat ik kopieer en plak.
En ik krijg de volgende melding:(De opgegeven URL is ongeldig)Peter Reedijk
DeelnemerIemand nog een leuk adresje om de stootstrips en skirts te laten spuiten?
Peter Reedijk
DeelnemerNou het is uiteindelijk allemaal gelukt.Heb eerst rechtstreeks vanaf de accu de rode kabel getrokken met zekekering er tussen.Deze heb ik aan gesloten op de rode draad van de radio.Ik heb de zwarte en bruine draad die richting de sigarette aanstekker lopen gesplitst.Zo had ik gelijk een 12v draad en een min.De gele draad van de radio heb ik aan gesloten op de zwarte draad van de aanstekker(12V) en de zwarte draad van de radio zit op de bruine van de aanstekker(nul)en toen was er geluid.Alleen zaten de speaker draden nog niet goed rechts zat links of andersom en voor zat achter.Na een beetje puzzelen waren de witte en grijze draad voor de voor speakers en de groene en paarse voor de achter speakers.Had alleen nog graag mijn woofertje willen aansluiten maar om daar nu weer een versterker voor aan te schaffen.Heb voor de corsa maar €150,- betaald en dan word de instalatie nog duurder dan de auto zelf.Of is er nog een goedkoop alternatief om de woofer aan te sluiten?
Peter Reedijk
Deelnemer@sjaakomega wrote:
Dan heb je de speakers verkeerd aan gesloten,je hebt 2 uitgangen voor en achter,dus even speakersdraden verwisselen :thumb
Dat dacht ik ook wel,maar weet jij toevallig welke kleuren waar voor zijn?
zijn wit en grijs voor voor en paars en groen voor achter of welke combinatie moet het zijn?Peter Reedijk
DeelnemerNou het is uiteindelijk dan toch gelukt ik heb alleen nog 1 probleem en dat is dat wanneer ik het geluid FAD het geluid niet naar voor en achter gaat maar van links naar rechts.Kan iemand mij vertellen hoeik dit kan oplossen?
Peter Reedijk
Deelnemer@sjaakomega wrote:
Als je geen rca sluiting hebt is het lastig om je sub aan te sluiten,die rode kabel met zekering kun je mooi gebruiken voor de voeding van je radio.
de kant van de zekering sluit je aan op je + pool van je accu.Dan kun je dus alleen 4 speakers aansluiten,de voeding voor je radio zal je dan van je accu naar binnen moeten trekken,
wel bij de accu een zekering tussen de voedingsdraad voor als je sluiting krijgt.Mocht je geen voedingsdraad via je contact hebben,zal je de gele samen met de rode moeten verbinden,alleen je radio
moet je zelf elke keer uitzetten als je de auto verlaat.En de sub kun je niet op de speakeruitgangen van je radio zetten,want dan komt er weinig geluid uit,zeker geen bas :D
er zijn wel converters te koop,van high naar low output,dan moet je wel weten wat je doet.
Maar wil je de subwoofer echt aansluiten??
Ik heb die sub nog staan dus dacht sluit ik die ook aan.
Dus die rode kabel zet ik op de plus en breng die naar binnen met welke draad van de radio moet ik deze dan verbinden?Peter Reedijk
DeelnemerHeb een beetje zitten op internet en weet nu wat je bedoelt met rca kabel.
Het enige probleem is dat ik geen aansluiting hier voor heb op mijn radio.
Heb ik dus die rode en bruine kabel wel nodig?
En waar haal ik dan mijn stroom vandaan voor mijn radio?
Met die speakers kom ik er wel uit alleen kan ik bij een van die speakerdraden paars groen grijs of wit ook mijn sub zetten?Peter Reedijk
Deelnemer@sjaakomega wrote:
nog even aanvullend,die grote rode draad met zekering gaat naar je versterker direct vanaf je pluspool van de accu
die kleine draad is je massa,die dicht bij je versterker aan je chassis bevestigd word.
daarnaast moet je de remotedraad van je radio naar je versterker trekken(blauw)om hem aan te schakelen als je de radio aanzet.
en niet te vergeten een rca kabel voor je audio signaal :thumbMocht je er niet uitkomen je bent van harte welkom hier is sint maartensdijk :thumb
Wat bedoel je met een rca kabel?
Peter Reedijk
DeelnemerIk heb het gewoon gedaan met de staalborstel en vervolgens geverfd met hammerhead.Zit er nu al een jaar op.
Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Even uit laten lezen, door een dealer of iemand bij je in de buurt met een Op-Com..
willem
Iemand die hier in de buurt woont Strijen die een Op-com heeft?
Peter Reedijk
Deelnemer@johanhummer9 wrote:
vermeld altijd eerst het type auto
kijk eens of misschien de stekker onder de stoel los zit ?
en anders uit laten lezenSorry gaat om een X16XEL opel astra G station uit 2000
Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Ik had een Iso stekker in de A3
ik had en afgebroken antenne op het scherm en zo’n plakantenne welke wel werkte op de voorruit zitten..

Willem
Okee dan moet ik nog eens kijken naar die stekker.Wel een super gave corsa zeg.
Zijn die skirts nog te koop dat bedekt een mooi stuk van de roest achter bij de schermen.En waar zou ik ze kunnen bestellen?Peter Reedijk
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Dat is een A3teller inderdaad..
Wel een oliedrukzender van een GSi nodig om de oliedrukmeter werkend te krijgen.
Willem
Daar heb ik geen verstand van, maar de rest van de tellers werken wel gewoon toerenteller enzo?
Peter Reedijk
Deelnemer@crossagek wrote:
@Peter Reedijk wrote:
sorry was de foto vergeten.
ik zou alleen even naar je minpool kijken , lijkt net of er ruimte tussen de pool en klem zit ( kan zijn dat die japaccu een dunnere minpool heeft en daardoor niet goed klemt en ik zou de klem even opschuren ivm roestvorming op de klem ;) ) .
Want bij de pluspool zie je dat de klem er mooi om heen valt en strak om de pool zit ;) .
Heeft de roest dan invloedop de accu?
Kreeg de klem er niet zo makkelijk op had ook wat haast ,maar zal morgen nog even kijken of ik het wat beter kan maken.Peter Reedijk
DeelnemerPeter Reedijk
Deelnemer@Aapje wrote:
Prima accu voor een Corsa-A :)
Hij heeft ’t koudstart vermogen van een 44AH accu, wat overigens de voorgeschreven accu is voor een Corsa-A :)
Okee super en bedankt :thumb
Peter Reedijk
Deelnemerja heb hem vast geklemt en hij start gewoon,maar was benieuwd hoeveel ampere hij nou heeft
Peter Reedijk
DeelnemerPeter Reedijk
DeelnemerIk heb me deze laten aansmeren,maar heb geen idee of het de goede ampere heeft want dat staat er niet op.
Misschien kan iemand hier mij vertellen of deze goed genoeg is voor mijn corsa A.Peter Reedijk
Deelnemer@rfbroek wrote:
Laadt de accu wel bij dan?
Als je rijdt moeten de ruitenwissers gewoon normaal werken en niet langzaam gaan.
Het is zinloos om een nieuwe accu te plaatsen als deze niet wordt bijgeladen.Gr Ronald.
Anwb heeft dat allemaal door gemeten en dat was goed.Hij zei dat het aan de accu lag
Peter Reedijk
Deelnemer@*Jurgen* wrote:
bij japanse auto’s loopt er vaak een beugel over de accu heen om m vast te zetten, bij opel zet je m met een klem onderaan vast
Ik heb er 1 uit een aygo gesloopt past deze?
Peter Reedijk
Deelnemer@*Jurgen* wrote:
voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)
Wat bedoel je met een jappen accu?
Een accu uit een japanse auto?
In principe kan elke accu er toch in?
Plus past toch altijd op de plus en min op de min -
AuteurBerichten
