Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
speling uit je pook halen is een makkie. gewoon een lasdraad of staaldraad van 4-5 mm om een dop 24 draaien zodat deze rond is.
pook uit elkaar halen bovenop dat ronde zwarte kapje zit op 3 plaatsen vast geklikt.
daar onder zit een rubber ring en die vervang je voor de stalen ring.12 februari 2013 om 21:25 In reactie op: Slaat af na schakel fout, start pas weer na enkele minuten. #18105487Het komt wel voor dat bij een warme motor de krukas sensor tijdelijk niet meer werkt.
Hij start dan pas weer als deze is afgekoelt.
Als de auto dus afslaat en hij slaat niet meer aan, moet je kijken of dan de toerenteller beweegt bij het starten.En je inspectie lamp gaat dus aan als je auto alleen op contact staat en dan weer uit zonder te starten?
Als dat zo is zit er geen storing in.12 februari 2013 om 16:45 In reactie op: Slaat af na schakel fout, start pas weer na enkele minuten. #18105482Als de auto afslaat kijken of bij het starten de toerenteller beweegt. Kan zijn dat de krukas sensor defect is.
Als de auto op contact staat blijft dan het inspectie lampje branden? Als dat zo is zit er een storing in.lees dit eens? http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=53724″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Of je al naar je kachel kraan heb gekeken
Ik zou eerst maar de krukas sensor vervangen. Als de auto afslaat en je probeert hem gelijk weer te starten beweegt je toeren teller dan?
Je luchtfilterbak zit voor je lmm dus zal geen nut hebben.
Ik zou niet betalen voor een reparatie die niet gewerkt heeft.
Dat is dan een verkeerde diagnose en niet jou probleem.
Ik denk zelf niet dat 2 cilinders overslaan door een storing op je gasklephuis.
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Heb je al eens met een draaiende motor met een plantenspuit op je bobine gespoten.
Als je dan vonken hoort en evt ziet is je bobine niet goed.
Een bobine kan bij een test gewoon werken en toch defect zijn.
Overslaan van een cilinder komt door slechte ontsteking of een slechte brandstof toevoer.
Ik zou dat eerst even goed bekijken.
Vraag de volgende keer om foutcodes daar kunnen mensen op het forum meer mee.
Bijv. P0176 overslaan cil. 2Zolang hij geen valse lucht trekt lekker laten zitten. Bij de meeste opc’s die ik gezien heb is die bak defect.
Bij mij hangt hij er ook los in.
Maar beter als je geen garantie meer heb of een specifieke storing niet meer naar de dealer gaan.
Die zitten meestal in een duur pand met veel personeel wat betaald moet worden.
Dus gewoon naar een goede universele garage gaan.
Is veel goedkoper voor soms een betere kwaliteit.
Die garage’s moeten het hebben van vaste klanten en nemen meestal de tijd voor een klus.
Om een herhaal bezoek te voorkomen.
Maar dat is mijn ervaring.Dit is maar een idee hoor. Wanneer is je brandstof filter voor het laatst vervangen?
En tank je misschien bij een goedkoop tank station?haha geen dank voor de reclame!!
staat trouwens een luchtfilter huis te koop.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m635993993-lucht-filter-bak-opc-z20let.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Gewoon naar een universele garage gaan scheelt de helft.
En dit zijn dingen die bij een ander merk ook gewoon stuk gaan.
Auto rijden is gewoon duur tenzij je alles zelf kan.
Wat is er mis met je luchtfilter huis? Die gaat niet zomaar stuk.1000 euro? je bedoelt echt de radiateur. Waar koelvloeistof door heen loopt?
Mijn radiateur koste 120 euro ofzo. Bij een onderdelen boer gehaalt.Op gm-tuningparts. Zie clubs en bedrijven.
er zit ook een downpijp op. Dus alleen 2e kat is orgineel.
Ik had ook nog nooit van het merk fox gehoord. Vandaar dat ik me afvroeg of het een beetje goed spul was.Ramen die niet geplakt zijn is wel heel ouderwets. Mijn zafira is uit 2002 en heeft ook niet zn rubber. Het klopt dus inderdaad dat er geen rubber meer om heen zit. Dat rubber als het er wel zit kan je gewoon weg halen.
Hey,
Nu jullie het toch over uitlaatjes hebben. Ik heb volgens mij een 76mm rvs pijp van het merk fox. Is dit een goed systeem? Alleen 2e kat is orgineel.
Groeten.
Nee joh dat hoort zo vanaf een bepaald bouwjaar zit dat er niet meer op.
Grt.Had met mijn zafira precies het zelfde. Waren de klepseals. Er zaten er toen 7 los. Ik heb dit klusje al een aantal keer gedaan is ongv. 4 uur arbeid dus laat je niet oplichten met meer tijd voor deze klus.
Grt.
Ik heb de kop laten zitten. Nokkenassen verwijdert en cilinders op druk gezet. Je hebt wel speciaal gereedschap nodig. Ik ben er ongeveer 6 uur mee bezig geweest.
Het was de eerste keer voor mij dat ik klepseals heb vervangen en het ging wel aardig. Je moet alleen heel erg oppassen met de klepspietjes. Ze schieten heel snel weg. Gelukkig ben ik er geen kwijt. geraakt. Ik heb in ieder geval geen blauwe pluimen meer uit de uitlaat met de koude start.Afgelopen zaterdag toch maar eerst mijn klepseals vervangen. Er zaten er 7 los. Olie verbruik viel mee, maar auto rookte wel met koude start.
Turbo komt nog als ik weer eens tijd heb. Bedankt voor de reacties.Dat gaat je niet lukken. hij moet wel los.
Okee bedankt voor de tip.
die wasegate moet die in rust positie zo staan dat de klep dicht staat?Ik heb er geen foto’s van maar het is super simpel.
Je moet 1 moertje los halen van je actuator(dat stangetje), en 4 boutjes die op het spruitstuk zitten geschroefd.
En dan zachtjes met een kunstof hamer kan je de 2 delen los tikken.Nu heb ik gelezen op de mpech site dat het turbine wiel van de leh lader groter zou zijn dan de let. Past de let lader uitlaat spruitstuk dan wel op de leh turbo?
De leh lader heb ik nu uit elkaar. Zou zonde zijn als ik de let turbo los heb en het spruitstuk past niet op de leh turbo.Wie weet hier een antwoord op?
Ik ga as zaterdag de turbo vervangen, het zou leuk zijn als ik voor zaterdag weet of het past.
Groeten,
Perry
-
AuteurBerichten