perror

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 159)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: enig idee wat dit kan zijn? #18224998

    Jullie moeten dit ook eens vanuit een garage zien. Die vervangen iets of denken iets opgelost te hebben en gaan er mee rijden.
    En de storing komt niet terug. Dan denken ze dat het is opgelost.
    Je kan moeilijk uren proefrijden om voor de zekerheid te controleren of het niet terug komt.
    Als het na de 3e keer nog niet is opgelost dan kan je gaan twijfelen.
    Maar volgens mij is er nog maar 1 keer naar gekeken.

    Als al die storingen na het wissen terug komen zal het waarschijnlijk een lastig iets zijn.
    Je zou eigenlijk een schema moeten hebben en kijken of deze sensoren in de zelfde draadboom of stekker zitten.

    Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat de draad van de lambda sonde langs de carrosserie schuurde.
    Daardoor af en toe sluiting maakte en een boel storingen maakte.
    Dit was ook toevallig bij een vectra.

    In reactie op: enig idee wat dit kan zijn? #18224987

    misschien handig om je foutcodes even te vermelden?

    In reactie op: airco vullen #18227957

    rechts bij veerkoker/schutbord achter je luchtfilter

    In reactie op: Storing 2e lambdasensor,sensor of kat stuk?? #18227862

    4-gas meting uitgevoerd?
    Fout code?
    Sensor gemeten?
    Heb je dit gedaan weet je waarschijnlijk waar het in zit.
    Sensor gaat vaker stuk dan een kat.
    Een kat gaat meestal alleen stuk als er te lang op 3 cilinders is gereden ofzo.
    Dan knipper je storing lampje.

    In reactie op: centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost* #18217333

    zekering al na gekeken? met defecte kabels kan hij sluiting maken.

    In reactie op: centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost* #18217326

    Zoon kabelboom reparatie set is belachelijk duur.
    Gewoon wat draad van de zelfde dikte kopen en zelf de kabelboom verlengen.
    Er tussen solderen en de kabelboom zeer strak intapen!
    Dan knikt het niet meer.
    Door het knikken breekt de kabel.
    Het is een fluitje van een cent.
    Ik zou mijn geld in mijn zak houden en het zelf doen.

    In reactie op: Electrische storing Zafira B #18216545

    Is nie gewoon je accu leeg?

    In reactie op: motor blijft draaien zonder sleutel in contact #18200950

    Misschien een domme vraag maar is het relais al nagekeken die zekering 23 bekrachtigt?
    Deze blijft misschien wel kleven.
    Evt kan je div. relais omwisselen voor dezelfde.
    Er zitten namelijk veel dezelfde relais.
    En als je zeker weet welke relais het is kan je het kapje verwijderen en deze bekijken.
    Ik heb wel vaker gehad dat dit een rare storing veroorzaakt.

    In reactie op: Opel pas ( code ) om uit te lezen #18193802

    Als je de leverende dealer belt kan hij hem telefonisch door geven.
    Dat is wat ik altijd doe als de klant hem kwijt is.

    In reactie op: Het verbruik van een Zafira ( A-B-C & toekomst ) #18192053

    Oww dan valt het verbruik van mij a opc wel mee. 1op10.
    En dan trek ik hem redelijk vaak door.

    In reactie op: Zafira A #18189956

    Zijn het niet je stabilisatiestang rubbers?
    Zou zonde zijn als jij je schokbrekers vervang en het geluid is er nog.

    In reactie op: inhouden bij lage toeren , bobine kapot #18170179

    Is er al gekeken of hij niet ergens valse lucht trekt?
    Viergastester aan gesloten?
    Heeft er al een monteur naar gekeken?
    Storing codes aanwezig?
    Het is zonde om zomaar onderdelen te wisselen.
    Ik neem aan als een monteur hier naar kijkt dat hij het defect wel kan vinden.

    In reactie op: Motor slaat af en toe niet aan, geen foutmelding #18179296

    Als de motor niet aan slaat moet je kijken of bij het starten je toerenteller beweegt.
    Beweegt hij dan niet dan kan het je krukas sensor zijn.

    Ow in mijn berekening zit ook de riem met rollers en waterpomp en keeringen.
    De dealer waar ik werkte deed alles zelf behalve vlakken.
    Of als het van opel nederland bijv met de m32 bakken naar een revisie bedrijf moest.

    Ja druklager en keering ok.
    Tja als je het zelf doet zou ik het ook doen.
    Maar je beslist nu over geld van iemand anders.
    Ik vind dit de goedkoopste en beste manier die gewoon goed is en kleppen zelf ook uit sluit.
    Het is misschien maar 200 euro duurder maar dat is voor sommige mensen maanden sparen.
    De keuze is aan hem.
    Maar hij weet nu in iedergeval wel de mogelijke opties met de daar bij horende meningen.
    Duidelijker kunnen wij het niet maken toch?

    Owja ik neem aan dat jij ook een monteur ben. Hoe vaak kom jij een lekke koppakking tegen.
    Ik misschien 2 keer per jaar op misschien 1000 auto’s!
    En een koppakking slijt niet deze is heel of defect.

    Sjonguh jonguh ff serieus. Je klep kan er NIET in vallen je zit je zuiger bovenin je kan dit niet fout doen.
    Je weet toch wel hoe je kan zien of die bovenin staat. Ja je klep kan iets terug zakken maar das maar een klein stukje.
    Al valt de stroom uit je hebt altijd nog voldoende rest druk in je drukvat.
    Lek in de slang, nou en druk er af slang repareren.
    Al valt in 1 keer alle lucht druk weg, nou en boeiend.
    Ik heb ook wel eens gehad dat die klep terug zakte.
    Je trekt hem gewoon weer omhoog want hij valt op je zuiger die bovenin staat.
    En hoe je welk soort olie verbruik je waar aan kan wijten staat al 100 keer vermeld op dit forum.
    Weet ik ook wel.
    En die 1500 euro vind ik ook belachelijk.
    Ik zeg alleen als ie dit bij een dealer laat doen die het zo doet qls waar ik werkte ben je ongv. 650 kwijt inclusief btw.
    Je kan dit ook bij een universele garage laten doen en dan ben je 470 inclusief kwijt.
    Als je een garage kan vinden die dit lan.
    En als je koppakking lekt merk je dat ook wel.

    Ga niet onnodig dingen vervangen die goed zijn.
    Als je koppeling stuk is ga je toch ook niet gelijk heel je bak reviseren.
    Want misschien heeft de vorige eigenaar er wel mee getrapt.

    Owja komt het vallende klep verhaal weer. Hahahaha.
    Je zet je zuiger in bovenste dode punt.
    Je klep kan er dan niet in vallen!!!
    Koppakking slijt? Wij hebben auto’s in onderhoud die meer dan 300.000 km hebben gereden met orginele koppakking.
    Als ze zouden slijten zou daar ook wel een onderhoud interval voor zijn.
    Koppakking gaat meestal lekken door een kromme kop door verkeerd gebruik van de auto.
    Bijv. Planken met koude motor

    Dat is nou het mooie van kleb rubbers vervangen zonder kop demontage.
    Je gebruikt namelijk pers lucht om de klep gesloten te houden.
    Ik doe dit altijd met een cilinder lektest apparaat.
    Deze meet dan gelijk hoeveel lek verlies je hebt per cilinder.
    Kan je gelijk testen als dit te hoog is of dat inderdaad aan je kleppen ligt of aan je zuiger veren.
    Als je er verstand van hebt weet je hoe test of het je kleppen of zuiger veren zijn.
    Overbodige demontage van kop hoeft dan dus niet.

    Stel nou je haalt je kop er af. Je bent veel geld kwijt.
    En het blijkt achter af dat toch je zuiger veren gaar zijn.
    Moet weer heel die rommel er af.
    Wat zeg je dan tegen de klant?

    Als je de kop laat zitten weet je dus gelijk hoeveel lek verlies je hebt.
    Kan je gelijk niet goed sluitende kleppen of gare veren uitsluiten.

    Ik stel dus nog steeds voor kop laten zitten!!!

    De dealer waar ik gewerkt heb deed dit gewoon zelf.
    Ik snap alleen echt niet waarom sommige mensen per se die kop er af willen hebben.
    Waarom iets open halen wat gewoon goed is.
    Ja dan kan hij langer mee zeggen ze dan, dat is echt onzin.
    En dat is echt veel meer werk.
    En een dealer die er 1500 euro voor rekent is niet goed bij zn hoofd.
    Ik heb mijn rekening maar even op gezocht.
    De dealer waar ik gewerkt heb rekent ongv. 320 euro ex btw arbeid + 230 euro ex onderdelen.
    Das dus 550 ex btw.
    Kilometer stand mijn auto nu 194000 met originele koppakking.
    Maar het is aan jou hoeveel je wilt uit geven.
    En persoonlijk vind ik kop er af de grootste onzin.

    Ik heb het zelf gedaan bij mijn auto.
    Heb je al bij de dealer geïnformeerd?
    Die moeten het in ieder geval kunnen. En hebben hier het juiste gereedschap voor.
    Ik denk niet dat veel universele garages deze reparatie uit kunnen voeren.
    Het enige waar je op kunt besparen bij zoon reparatie is het arbeidsloon.
    Een dealer zit volgens mij op ongv. 80 euro ex per uur en een universele op 60 euro.
    Op de arbeid zal het dus ongv. 100 euro ex schelen.
    Ik ga er van uit dat de dealer deze reparatie goed uit kunnen voeren. En dat zou mij die 100 euro wel waard zijn.
    Ik deed er bij mijn eigen auto 4 uur over en heb natuurlijk de kop laten zitten.
    Het olie verbruik was 1ltr op de 1000km en nu bijna niets.

    In reactie op: uit lees stekker. #18177338

    Hij zit daar wel! Je moet heel je asbak weg halen en niet alleen het bakje zelf.
    Ga je hem zelf uitlezen?
    Door deze vraag neem ik aan dat je geen ervaring hebt met uitlezen en evt een storing op lossen.

    Als jij je zuiger in bdp zet kan je klep er niet in donderen.
    Kop dus laten zitten.

    In reactie op: Linker stuurwielbediening en claxon werken niet! #18168813

    Wat je nog kan proberen is waar de cim klem zit, in je cim een aantal keer knijpen.
    Anders wordt het een nieuwe cim module.

    Als je dynamo stuk is gaat er een lampje branden. En dan stopt je auto er rijdende weg er mee.
    Lek stroom zoeken zal denk ik de oplossing geven.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 159)