Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het zelf gedaan kop laten zitten 4 uur mee bezig geweest.
Maar als je geen ervaring er in heb of geen automonteur bent zou ik er niet aan beginnen.
Er is van het merk forté ook een toevoeging die deze rubbers weer soepel kan maken. Kost dacht ik 25 euro en is het proberen waard.Dat heb ik nou precies het zelfde gehad. Bij mij had de vorige eigenaar dit klepje weg gehaald. Toen ik dit klepje er toen terug had gezet kreeg ik dezelfde klachten als jij. Ik heb toen mijn kleprubbers vervangen. En nu zijn alle klachten weg en weinig olie verbruik.
Misschien wat het weg laten van dit klepje een trucje om de lekkende kleprubbers te verbergen.Die garage waar hij nu staat snapt er volgens mij niet veel van. Afslaan op een egr en een bobine is is niet erg waarschijnlijk.
Een krukas sensor wel! Ik vervang gemiddeld 4 keer per maand zoon ding ivm deze klacht.Kan heel veel zijn. Zitten er storingen in?
Anders beginnen met een krukas sensorja of bovenop het kapje voorzichtig met een schroevendraaier wippen.
zafira a? hoes bij pook weg trekken dan kan je er met je hand onder komen.
zafira b spierballen!Turbo slangen na gekeken? En uitlezen zal je zeker meer duidelijkheid geven.
In het op-com gedeelte van dit forum kan je misschien iemand in de buurt vinden die hem uit kan lezen.Vacuüm slangen zitten vaak zonder klem. Zolang deze heel zijn zullen ze denk ik niet lekken. Maar het s te proberen nieuwe slangetjes.
Wat trouwens het ook kan zijn is een verstopte carter ventilatie. Als deze verstopt zit gaat de carter druk omhoog en daarmee ook de oliedruk. De olie gaat dan makkelijker langs de seals en afdichtingen van de turbo. Deze slang zit rechts voor op je kleppendeksel (zwarte slang naar stale pijp).
Als deze vol smurrie zit deze eerst schoon makenNee met een compressietest controleer je de compressie (zuigerveren) Klepseals kan je niet testen. Maar zoals jij het beschrijft zijn het idd waarschijnlijk de seals. Ik heb ze bij mijn auto al vervangen +- 4 uur arbeid.
Ik had laatst iemand van forté op de zaak die mij geholpen heeft om het olie verbruik van een transit sterk te verminderen.
Dit deed hij door allerlei toevoegingen te gebruiken.
Toen legde ik het probleem van de lekkende klepseals voor.
En hij zij toen dat ze daar ook een middel voor hadden om die rubbers weer soepel te krijgen.
Misschien een tip om dat eerst eens te proberen. Niet geschoten is altijd mis. Dat is veel goedkoper dan ze te laten vervangen.Het is bij een z20let niet makelijk te voelen of er speling op zit hoor. Als jij je inlaat slang er af heb ken je hem nie eens zien zitten. Je zou dan je uitlaat los moeten halen. Maar als daar te veel speling op zou zitten hoor je dat en hij gaat dan olie verbruiken.
En op de pijl letten!
2.0 turbo opc zijn niet duur meer ziet er mooi uit veel opties.
En verbruik, ik rij als ik op mijn rechter voet let 1op11.27 mei 2014 om 10:57 In reactie op: Onrgelmatig stationair lopen 1.7cdti 125 pk ecoflex 2010 #18236065Vliegwiel
27 mei 2014 om 10:18 In reactie op: Onrgelmatig stationair lopen 1.7cdti 125 pk ecoflex 2010 #18236063Ik weet niet of deze auto dat heeft. Maar het klinkt als een defect 2 massa vliegwiel.
Auto in zn versnelling op de handrem en koppeling op laten komen. Gaat hij dan klapperen 2 massa vliegwiel defect.
Als deze er op zit.Nee alleen diesels hebben dat.
Die klink inderdaad super!!!! Wil ik ook!
Waarom denk je dat er geen temperatuur meter meer in zit?
Om dit soort gezeur niet meer te hebben.Trouwens deze discussie is al eens eerder gehouden. Met als conclusie, dit is normaal. viewtopic.php?f=5&t=163815&start=25
Als 100 graden niet goed zo zijn zou de fabrikant de ven wel eerder aan laten slaan.
Ik zou mij niet zo druk maken om die paar graden. Zo lang je ven aan blijft slaan en er geen lampje gaat branden.
Waarschijnlijk als jij je thermostaat vervangt zal je auto de zelfde temperatuur aangeven.Gewoon 98 er in, baat het niet dan schaad het niet. Die paar euro extra op een tank.
Als je zuinig wil rijden moet je geen opc kopen.
Wil je extra pk moet je chippen.
Zo moeilijk is het allemaal niet.13 april 2014 om 16:14 In reactie op: Melding remlicht controle blijft die aangeven na vervanging #18228828Dat hoort zo als je remt gaat deze melding weg.
je heb een data lijst die je in kan zien.
Die geeft de data weer van alle sensoren en wat deze meten.
Je kan dus ook zien hoeveel mg/s lucht hij meet en wat de lucht temp. is.
Ik weet helaas niet meer hoeveel dat mag zijn maar dat kunnen ze bij de dealer zo opzoeken.Als het de lmm blijkt te zijn zou het wel slordig zijn ja.
Je kan in de data lijst zijn of hij goede waardes geeft. -
AuteurBerichten